Μοιραστείτε το:
Το θέμα της οδικής ασφάλειας έθεσε στο περιφερειακό συμβούλιο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Ιονίων νήσων Αλεξάνδρα Μπαλού.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε έχουν περάσει 4 χρόνια και δεν πρέπει να ξεχνάμε και τι κάναμε τα προηγούμενα. Οι επερωτήσεις είναι και ένα άλλοθι, κάνουμε όλη μία επερώτηση και εμφανιζόμαστε ότι ασχολούμαστε με τα προβλήματα, όταν όμως διαχειριζόμαστε την εξουσία πρέπει να τις λύνουμε αυτές τις επερωτήσεις και όχι να τις φέρνουμε και πάλι.
Το θέμα της οδικής ασφάλειας για όλα τα νησιά αλλά και για την Λευκάδας το έχουμε θέσει πολλές φορές και τώρα εξειδικεύσουμε σε συγκεκριμένα ζητήματα του οδικού δικτύου Λευκάδας -Σφακιωτών – Καρυάς.
Το επαρχιακό οδικό δίκτυο είναι σε άσχημη κατάσταση. Χρειάζονται απαραίτητα έργα – παρεμβάσειςστα εξής σημεία:
Στο κέντρο των Λαζαράτων χρειάζεται κυκλική πορεία γύρω από τον πλάτανο. Αυτήν τη στιγμή η συνάντηση αυτοκινήτων στη συγκεκριμένη διασταύρωση είναι επικίνδυνη για ατύχημα.
Τοποθεσία «Ψηλή Στράτα» δεν υπάρχουν προστατευτικές μπάρες. Επίσης, χρειάζεται διαπλάτυνση στο σημείο που υπάρχει συγκρότημα τουριστικών κατοικιών.
Τοποθεσία «Σκατζολιά», στην ευρύτερη περιοχή μνημείου Μπόζα είναι απαραίτητη η τοποθέτηση αντιολισθητικής ασφάλτου, αφού έχουν καταγραφεί εκτροπές οχημάτων από την πορεία τους.
Περιοχή «στροφή Λάπα» όπου βρίσκεται κοντά στη γεώτρηση. Η συγκεκριμένη στροφή πρέπει να καταργηθεί γιατί οδηγεί στο γκρεμό. Τα λεωφορεία και τα τριαξονικά, λόγω της στενότητας της στροφής χρειάζεται να κάνουν μανούβρες για να στρίψουν. Μπορεί να γίνει διαπλάτυνση στον παλιό ενετικό δρόμο.
Περιοχή Οδηγήτριας απαιτείται να γίνει διαπλάτυνση της στροφής.
Στη διασταύρωση του δρόμου που οδηγεί στην Απόλπαινα με τον επαρχιακό δρόμο Λευκάδα-Σφακιώτες-Καρυά απαιτείται άμεσα αποκατάσταση της κλίσης που αυτή τη στιγμή είναι «ανάποδη».
Ο δρόμος Σπανοχώρι-Φρυάς (Ασπρογερακάτα) χρειάζεται άμεση αποκατάσταση από λακκούβες και πρέπει να ξαναστρωθεί με άσφαλτο.
Επίσης, αναγκαία είναι η παρέμβαση για την βελτίωση του επικίνδυνου τμήματος Πηγαδησάνων – Καρυάς, ώστε να αποφεύγεται το τμήμα στη Λαγκάδα (επικίνδυνο τμήμα πετάλου) με την δημιουργία παράκαμψης. Τα μέτρα που έχουν παρθεί ως τώρα από την ΠΙΝ με την τοποθέτηση δίκτυ στο βουνό για την αποφυγή κατολισθήσεων, δεν έχουν διασφαλίσει την ασφάλεια του δρόμου.
Τέλος, σε όλο τον συγκεκριμένο επαρχιακό δρόμο λείπουν διαγραμμίσεις, επαρκείς φωσφορίζουσες πινακίδες σηματοδότησης στις στροφές αυξάνοντας την επικινδυνότητα. Επίσης, λείπει σχεδόν εντελώς στις εκτός σχεδίου περιοχές του δρόμου ο ηλεκτροφωτισμός.
Δεν είναι αναγκαίο να έχουμε ατυχήματα, τραυματίες η και θανάτους για να παρθούν κάποια μέτρα αν και αυτά πολλές φορές, όπως δείχνει η πείρα και στα άλλη νησιά, γίνονται αποσπασματικάκαι με καθυστέρηση.
Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:
Ποιες ενέργειες θα κάνετε, ώστε να γίνουν άμεσα οι απαραίτητες παρεμβάσεις, διορθώνοντας τα προβλήματα που υπάρχουν, για να είναι ασφαλές το οδικό δίκτυο για τους διερχόμενους οδηγούς.
Στην απάντηση του ο αντιπεριφερειάρχης κ. Μάμαλος έκανε λόγο για εύστοχες παρατηρήσεις.
Πρέπει να ξέρετε πως η περιφερειακή αρχή, ο ίδιος ο περιφερειάρχης δίνουμε με μεγάλο βάρος από την αρχή της θητείας μας και η οδική ασφάλεια είναι πρώτη προτεραιότητά μας σε όλα τα νησιά.
Εμείς βρήκαμε μία μελέτη που έχει γίνει από το 2013 και επικαιροποιήθηκε το 2020, της Εγνατίας οδού με το υπουργείο υποδομών και αφορά την οδική ασφάλεια για όλα τα νησιά μας, είδη την έχουμε ζητήσει την αναμένουμε από το υπουργείο και πιστεύω πως με μία χρηματοδότηση που κατα το παρελθόν ανήκε στα 32,5 εκ. ευρώ θα έλεινε τα προβλήματα και εμείς περιμένουμε να βρούμε μία αντίστοιχη χρηματοδότηση.
Ίσως μπορέσουμε να το εντάξουμε στο ταμείο ανάκαμψης με 14,5 εκ ευρώ και θα το δούμε.
Ότι παρεμβάσεις γίνονται σε όλα τα νησιά αλλά και στη Λευκάδα.
Συγκεκριμένα στην περιοχή πλατάνου στα Λαζαράτα, η όποια παρέμβαση στον κόμβο πρέπει να είναι αποτέλεσμα μιας συγκοινωνιακής μελέτης, όπως επίσης και στην Ψηλή Στράτα.
Στην περιοχή «ΣΚΑΤΖΟΛΙΑ» που είναι το μνημείο Μπόζα (4 χιλιόμετρα από Λευκάδα προς Λαζαράτα), έχει ήδη τοποθετηθεί νέος ασφαλτοτήπητας και έχει βελτιωθεί αισθητά η ασφάλεια στο συγκεκριμένο τμήμα. Ωστόσο πολλές φορές αναπτύσσεται από τους οδηγούς μεγάλη ταχύτητα καθώς και παραβατικές συμπεριφορές, θα δούμε εάν θα εξυπηρετήσει ο αντιολησθηρός ασφαλτοτάπητας στην συγκεκριμένη περιοχή.
Στην στροφή Λάππα στην ουσία προτείνεται αλλαγή χάραξης της επαρχιακής οδού και αυτό είναι αντικείμενο μιας μελέτης που πρέπει να συμπεριλάβει και απαλλοτριώσεις καθώς περιβαλλοντικές εγκρίσεις, καθώς είναι αρχαιολογία και δασικά.
Στην περιοχή της οδηγήτριας υπάρχει μία Ιερά Μονή που χρονολογείται από το 1440 είναι σε επαφή με τον επαρχιακό δρόμο και υπάρχουν ιδιοκτησίες με πέτρινες μάντρες, σε επαφή με την οδό και αντιλαμβάνεστε ότι όποια παρέμβαση εκεί διαπλάτυνσης προσκρούει σε ανυπέρβλητα εμπόδια.
Ο δρόμος που οδηγεί στην Απόλπαινα είναι συνέχεια της οδού αναπαύσεως από την διασταύρωση με την οδό Φιλοσόφων, δεν διασταυρώνεται με τον επαρχιακό δρόμο Λευκάδα Καρυά Σφακιώτες και αυτός ο δρόμος είναι δημοτικός.
Στην περιοχή ΦΡΥΑ Σφακιωτών έχει προγραμματιστεί ασφαλτόστρωση σε ένα έργο που να σε εξέλιξη.
Εμφανίζονται βέβαια προβλήματα απο βλάβες του δικτύου ύδρευσης του δήμου γίνονται αποκαταστάσεις και πολλές φορές παρεμβαίνουν και οι υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας Λευκάδας για να κάνουν αποκαταστάσεις σε τέτοιου είδους ζημιές.
Αναφορικά με τις διαγραμμίσεις έχουμε δημοπρατήσει έργο διαγραμμίσεων το οποίο συμβασιοποιείται το αμέσως προσεχές διάστημα, ενώ εκκρεμούν ακόμα οι διαγραμμίσεις από τα έργων των συντηρήσεων που ήδη υλοποιούνται.
Αναφορικά με τον ηλεκτροφωτισμό πρέπει να ξέρετε πως στον επαρχιακό δρόμο, στις εκτός σχεδίου περιοχές αν και δεν προβλέπεται εμείς εξετάζουμε τον ενδεχόμενο να βάλουμε και εκεί ηλεκτροφωτισμό ώστε να αντιμετωπιστεί αυτό το σημαντικό πρόβλημα.
Πηγή: Lefkadatoday.gr