Μοιραστείτε το:
Επικριτικός προς την δημοτική αρχή ήταν ο Χαράλαμπος Καλός αναφορικά με την συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Μαρίνας του Βλυχού.
Ο ίδιος μάλιστα υπεραμύνθηκε και των ενεργειών που έκανε η προηγούμενη δημοτική αρχή σε συνεργασία με τον βουλευτή Λευκάδας Θανάση Καββαδά για να ενταχθεί η μαρίνα στο Βλυχό στις στρατηγικές επενδύσεις.
Τότε σύμφωνα με το ισχύον καθεστώς, υπήρχε κατώτατο όριο προϋπολογισμού 100 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα σας είπα για τις προσπάθειες που έγιναν για να μειωθεί αυτός ο προϋπολογισμός και οφείλω να αναγνωρίσω την προσπάθεια του Θανάση Καββαδά καθώς φτάσαμε πριν από 2 χρόνια φτάσαμε το κατώτατο όριο να είναι στα 40 εκατομμύρια ευρώ.
Πρέπει όμως να αποφασίσουμε εάν αυτός ο σχεδιασμός ανατρέπεται της στρατηγικής επένδυσης για να πάμε να κάνουμε κάτι άλλο που θέλουμε εμείς ή συνεχίζεται η διαδικασία της αδειοδότησης και των εγκρίσεων όπως έχει ακολουθηθεί όλο αυτό το διάστημα και προσπαθούμε να μειώσουμε την παρέμβαση μας πάντα όμως υπαγόμενοι σε αυτό το καθεστώς, γιατί εγώ ακούω ότι πρέπει να πιάσουμε το νήμα από την αρχή και αυτό πρέπει να το λύσουμε.
Το να λέμε όλοι γενικώς και αορίστως ότι είμαστε είμαστε υπέρ της δημιουργίας μιας Μαρίνας δεν λέει τίποτα απολύτως.
Μάλιστα αναφερόμενος στον δήμαρχο Λευκάδας Ξενοφώντα Βεργίνη, ο οποίος όπως είπε τον εγκάλεσε για το θέμα της διαβούλευσης, υπογράμμισε πως η προσπάθεια της παράταξής του ήταν καταλύτης για την συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο, γιατί θα πήγαινε απευθείας στο περιφερειακό συμβούλιο.
Μάλιστα στις 26 Φεβρουαρίου του 2024, ανέβηκε σε δημόσια διαβούλευση αυτό που κουβεντιάζουμε σήμερα με την δημοτική αρχή να μην το έχει αντιληφθεί, διαφορετικά όλα αυτά τα ωραία και βαρύγδουπα που είπατε τώρα θα τα είχατε πει δυο μήνες πριν.
Ποιες είναι οι αντίστοιχες ενέργειες ειδικές σας, ερχόμαστε εντός δυο “διαβημάτων” της σύγχρονης Λευκάδας να συζητηθεί το θέμα σήμερα και καλώς συζητιέται.
Η παράταξη του όπως είπε χαρακτηριστικά συμφωνεί με την κατασκευή της μαρίνας στο Βλυχό καθώς το θεωρούμε ένα έργο αναγκαίο, αναπτυξιακό και βιώσιμο.
Εγκρίνουμε την ΣΜΠΕ με μία πολύ βασική προϋπόθεση ότι ο δήμος λευκάδας και το δημοτικό λιμενικό ταμείο θα αποφασίσει πόσα σκάφη και πόσες χερσέες εγκαταστάσεις καθώς και τι ύψος βάζοντας ως ταβάνι και ανώτατο όριο αυτό που θα έχει περιληφθεί στο προεδρικό διάταγμα και προφανώς χαμηλότερο.
Εγκρίνουμε την ΣΜΠΕ ότι με την προϋπόθεση της έκδοσης της σχετικής ΚΥΑ να περιοριστούν τα μπαζώματα και δευτερευόντως η θαλάσσια ζώνη λιμένα, έτσι ώστε ο συνολικός προϋπολογισμός της επένδυσης να κινηθεί στο κατώτατο όριο της δημόσιας στρατηγικής επένδυσης μετά την παρέμβαση του Θανάση Καββαδά, πού είναι στα 40 εκατομμύρια ευρώ μαζί με κάποιες θέσεις εργασίας.
Με αυτό τον τρόπο διασφαλίζουμε ότι συνεχίζεται η διαδικασία, από την στιγμή που θέλουμε το έργο στα κατώτατα όρια και αυτό μπορούμε εάν το ψηφίσουμε να παροτρύνουμε και να βοηθήσουμε το περιφερειακό συμβούλιο που σε αυτή τη φάση έχει πιο καθοριστικό ρόλο.
Επίσης αναφορικά με την διαβούλευση που εμείς δεν κάναμε καθώς δεν είχαμε τίποτα χειροπιαστό αυτό που ζητάμε είναι, την πραγματοποίηση με πρωτοβουλία του δήμου Λευκάδας διεξοδικής παρουσίασης και συζήτησης με τους κατοίκους του Βλυχού, παρουσίας και εκπροσώπων του μελετητικού γραφείου, όταν πρώτα έχουμε μία εικόνα συγκριτικών μεγεθών.
Επίσης video με εικονική περιήγηση έτσι ώστε όλοι να αντιληφθούμε την ανάπτυξη των προτεινόμενων υποδομών, χερσαίων και θαλασσίων σε ύψος και σε έκταση αντίστοιχα.
Πηγή: Lefkadatoday.gr