Καλεσμένος στον Prisma 91,6 ήταν ο δημοτικός σύμβουλος και πρώην Δήμαρχος Μάκης Μελάς σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα.
Με αφορμή την αθωωτική απόφαση του δικαστηρίου για την μήνυση που είχε υποβάλλει ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής όταν ήταν δήμαρχος στον ίδιον σχετικά με την διάνοιξη της παραλίας “Γιαλός” ο κύριος Μελάς ήταν ιδιαίτερα αιχμηρός.
“Η αντιπαράθεση είχε ξεκινήσει νωρίτερα από την συγκέντρωση που είχε γίνει στο Δράγανο λίγες μέρες μετά το σεισμό παρουσία του πρώην περιφερειάρχη κυρίου Γαλιατσάτου, αντιπεριφερειάρχη κ. Κτενά, κυρίου Περδικάρη, Φίλιππά, καθώς από την πλευρά της αντιπολίτευσης ήταν ο κύριος Μαργέλης και διάφοροι άλλοι.
Τότε είχαμε επισημάνει πώς δεν είχαν ενεργοποιηθεί οι υπηρεσίες και το σχέδιο “Ξενοκράτης”, με τον τότε δήμαρχο Λευκάδας να απαντάει πως είχε εκπονηθεί ένα σχέδιο πρώτης ανάγκης, για να ανοίξουν οι δρόμοι και να περάσουν ασθενοφόρα και πυροσβεστικά, λέγοντας πως το σχέδιο Ξενοκράτης είναι αρχαίο από την δική μου εποχή που ήμουν δήμαρχος.
Μάλιστα με αφορμή την έλλειψη νερού, που δεν είχε τίποτα το δίκτυο ο κύριος Περδικάρης τότε είχε πει ” αν δεν σας αρέσει μην μας ψηφίσετε ξανά” και αυτό το είχε πει σε ανθρώπους που είχαν χάσει το σπίτι τους και δεν τους είχε μείνει τίποτα.
Από εκεί είχε ξεκινήσει η αντιπαράθεση. Εγώ τότε είχα αποσυρθεί από την αυτοδιοίκηση και αποφάσισα να επανέλθω για να φάνε μία κλωτσιά, για να πάνε στο σπίτι τους και να τελειώσει αυτή η ιστορία.
Η προηγούμενη δημοτική αρχή εκλέχτηκε από μία στραβή της Νέας Δημοκρατίας, καθώς για να εκδικηθεί ένα μέρος της τον Σπύρο Μαργέλη ψήφισαν τους άχρηστους και τους ανίκανους πού πήγαν τον τόπο τόσο πίσω και αυτά τα έχω πει και στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Εκεί είχε ξεκινήσει και αντιπαράθεση με τον δρόμο του Γιαλού που είχε εγκαταλειφθεί. Αυτός ο δρόμος είχε κλείσει μαζί με τον δρόμο των Εγκρεμών, της Λαγκάδας και άλλων σημείων που είχαν δημιουργηθεί καταπτώσεις και είχαν υποστεί ζημιές.
Όταν είχε πάει στην Αθήνα ο πρώην Δήμαρχος και συγκεκριμένα στο υπουργείο μετά από συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για να παραχωρηθούν αυτοί οι δρόμοι για την αποκατάσταση τους από το υπουργείο, αρχικά ξέχασε να δηλώσει τον δρόμο της Λαγκάδας και αυτός ο δρόμος φτιάχνεται ακόμη έξι χρόνια μετά το σεισμό με άλλους πόρους. Να θυμίσω την περιπέτεια με την συμπληρωματική μελέτη και τους πόρους που δεν έδινε η περιφέρεια, καθώς τώρα δεν δίνει για να αποκατασταθούν οι ζημιές σε λιθιές δρόμους και τα λοιπά.
Επίσης υπάρχει μία αντιπαράθεση μεταξύ βουλευτή, κυρία αντιπεριφερειάρχη και του κυρίου δημάρχου.
Ο συγκεκριμένος δρόμος στο Γιαλό δεν είχε πάθει αυτές τις μεγάλες ζημιές, είχε έρθει ο Ιούλιος το Υπουργείο έκανε προσπάθειες να τον κάνει μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας.
Είχε φτάσει Ιούλιος και απευθύνθηκαν σε μένα ρωτώντας με αν μπορούμε να κάνουμε κάτι για να ανοίξει ο δρόμος για την παραλία, γιατί οι Εγκρεμνοί είχαν φοβερές ζημιές με τον δρόμο να εξακολουθεί να έχει μεγάλες ζημιές, σε αντίθεση με το δρόμο του Γιαλού.
Ο κύριος Δρακονατειδής επέμενε πως ο δρόμος ήταν κατεστραμμένος και έλεγε ότι δεν πρέπει ο κόσμος να πηγαίνει.
Εμείς τότε πήγαμε μαζί με τον καθηγητή Γκάνα του αστεροσκοπείου, που έρχεται και κάνει μετρήσεις καθώς έχει τοποθετήσει μικρά μηχανήματα, καθώς και ο κύριος Καρακώστας, Παπαδημητρίου από την ομάδα Παπαζάχου από την Θεσσαλονίκη Μαζί με κάποιους άλλους καθηγητές και είδαμε αυτό το δρόμο.
Εκεί μας έδωσαν υποδείξεις για να ανοίξει ο δρόμος χωρίς κίνδυνο μέχρι να αποκατασταθεί.
Αφού λοιπόν κάποιοι μάζεψαν χρήματα, αφαιρέσαμε τα χώματα μία Κυριακή καθώς εγώ με τη δική μου εμπειρία έδινα υποδείξεις στο μηχάνημα πώς θα δουλέψει.
Μάλιστα τότε ο πρώην Δήμαρχος κ Δρακονταειδής μαζί με τον κύριο Σέρβο και τον εντεταλμένο κύριο Φίλιππα μας έλεγαν ότι θα μας δώσουν μηχάνημα να ανοίξουμε το δρόμο, με τον κύριο Πολίτη Λεωνίδα από την Κοντάραινα, καθώς και καύσιμα ωστόσο δεν ήθελαν οι ίδιοι να φαίνονται πίσω από αυτή την ιστορία.
Όταν όμως πήγαιναν στα δημοτικά συμβούλια οι κάτοικοι για να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση που επικρατούσε για να τους ηρεμούσαν τους έλεγαν αυτά τα πράγματα, όμως δεν είχα πράξει τίποτα.
Με αφορμή την ανακοίνωση που είχε συντάξει ο τότε πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Βαγγέλης Κατωπόδης, λέγοντας πως οι κάτοικοι είχαν καθαρίσει το δρόμο, το θεώρησε προσωπική προσβολή, αίτια πολέμου και έστειλε τα έγγραφα στον εισαγγελέα ζητώντας να ασκηθεί δίωξη σε μένα, καθώς είχε επισύναψε και τα δημοσιεύματα από τοπικές ιστοσελίδες.
Επίσης βρήκε κάποιους ψευδομάρτυρες και με κατηγορούσε πως ενώ η διάνοιξη έγινε Κυριακή 17 Ιουλίου, ότι πήγα εγώ στις 20 Ιουλίου, άνοιξα το δρόμο, κατέστρεψα κάποιες πινακίδες, ωστόσο κάτι τέτοιο δεν τα λέει κανένα δημόσιο έγγραφο, ούτε οι καταθέσεις των αστυνομικών.
Πρέπει να πω ότι ποτέ στην ιστορία της Λευκάδας δεν είχε συμβεί κάποιος αυτοδιοικητικός να στραφεί με μήνυση εναντίον κάποιου άλλου αυτοδιοικητικού παρελθόντων ετών.
Την πρώτη φορά το δικαστήριο ανεβλήθη, την δεύτερη είχα ένα προσωπικό κόλλημα και δεν έδωσα στο παρελθόν στο δικαστήριο και δικαστικά για τα δύο αδικήματα σε 10 μήνες φυλακή με τριετή αναστολή.
Προχθές πήγα χωρίς δικηγόρο ήδη έλεγαν τα ίδια ψέματα, μάλιστα ορκίζονταν στην τιμή τους και την συνείδησή τους. Για παράδειγμα ο κύριος Δρακονταειδής έλεγε στην κατάθεσή του ότι δεν με γνώριζε και ότι μετά το 2002 είχε εκλεγεί δήμαρχος.
Του απάντησα πως δεν με θυμάσαι όταν ερχόσουν σπίτι μου για να αγοράσεις κάποια χωράφια δίπλα από μία εκκλησία που ήταν ο πατέρας μου επίτροπος, όταν έφτιαχνες ένα σπίτι πίσω από το δικό μου που το αγόρασες από τον αδερφό της μάνας μου, τόσα χρόνια που με συναντούσες στη Λευκάδος Δήμαρχο, ή μέσω των Συνεταιρισμών δεν με γνώριζες;
Ωστόσο αποκάλεσε μέσα στο δημοτικό συμβούλιο την πρώτη φορά αυτούς που είχα μαζί μου τραμπούκους και εγώ του απάντησα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι ήρθε η εκδίκηση των τραμπούκων και τώρα θα ζυγίσουμε πόσο είναι τα τιμολόγια των κρεάτων.
Αθωώθηκα πανηγυρικά, οι ίδιοι δεν έκατσαν μέχρι το τέλος όπως προβλέπει ο νόμος για να παρακολουθήσουν τη διαδικασία γιατί θα μπορούσε και πάλι να του φωνάξει ο πρόεδρος εισαγγελέας για να πουν κάτι περισσότερο ή να τους απαγγελθεί κάποια κατηγορία για ψευδομαρτυρια, όμως την κοπάνησαν και έφυγαν.”
Στο δεύτερο μέρος της συζήτησης ο κύριος Μελάς τοποθετήθηκε για το θέμα της ζεύξης του νησιού, κάνοντας μία ιστορική αναδρομή σε παλιότερα χρόνια.
Μάλιστα φτάσαμε στο 1979 με βουλευτή με βουλευτή τον Παναγιώτη Καββαδά και δήμαρχο τον Θοδωρή Ζωϊτά αποφάσισαν να δουν τι θα γίνει με το πρόβλημα της ζεύξης, όταν υπήρχαν αλλά σημαντικά προβλήματα στη Λευκάδα όπως το Ξενία, το νερό τα σκουπίδια και άλλα.
Την διαμόρφωση της πρότασης είχε πάρει τότε μία συγκεκριμένη εταιρεία καθώς είχε πραγματοποιηθεί σύσκεψη στη Λευκάδα που είχε καταγραφεί τότε και στον τοπικό τύπο όπως βλέπετε στο απόσπασμα.
Τότε έγινε μία σύσκεψη στην ΝΕΛΕ και εκεί παρουσιάστηκαν οι προτάσεις που είχαν διαμορφωθεί. Μία εκ των προτάσεων είχε διαμορφωθεί και από το Τεχνικό Επιμελητήριο παράρτημα Ηπείρου.
Εκεί μαζεύτηκαν τότε όλοι, από το ΚΚΕ εσωτερικού, ΠΑΣΟΚ, Ένωσις κέντρου και υπήρχαν κάποιες αντιπαραθέσεις ενώ ακούστηκαν συγκεκριμένες λύσεις.
Η υποθαλάσσια λύση τότε είχε απορριφθεί, γιατί χωρίς να αναφερθούν ποσά ήταν πολυδάπανη.
Τότε μάλιστα είχαν ξεσηκωθεί με τις προτάσεις και οι έμποροι λέγοντας πως βγάζουν την κίνηση έξω από την αγορά, βλέπετε καμιά φορά πως η ιστορία μας εκδικείται. Φοβόντουσαν ότι ο κόσμος θα έφευγε και θα πήγαινε στο Νυδρί και στη Νικιάνα, ο δρόμος στην οδό Καραβέλα δεν υπήρχε και έκαναν λόγο για ερήμωση της πόλης.
Μάλιστα ο κύριος Καββαδάς τότε είχε πάει στο υπουργείο και είχε στείλει ένα τηλεγράφημα, ότι μάλλον θα μπει στη θέση του Περάματος μία ανοιγόμενη γέφυρα, χωρίς να δίνει διευκρινίσεις αν θα είναι περιστρεφόμενη και πώς θα γίνεται το άνοιγμα.
Στη συνέχεια γίνονται οι εκλογές της χάνει η Νέα Δημοκρατία και το νήμα πήρε στα χέρια του ο βουλευτής Γιώργος Κτενάς το 1981 και το 1982 ο Σπύρος Μαργέλης που είχε βγει δήμαρχος Λευκάδας.
Ο κύριος Κτενάς με τη βοήθεια του υπουργού μακαρίτη καθηγητή Αποστόλη Λάζαρη πέτυχε τη χρηματοδότηση αυτού του έργου της περιστρεφόμενης γέφυρας.
Βλέπετε λοιπόν πως μετά από τόσα χρόνια που όλοι φώναζαν να περνάει η κίνηση από την πόλη, πλέον λέμε πως πρέπει η κίνηση να βγει εκτός. Η Λευκάδα πλέον σήμερα έχει γίνει τουριστικός προορισμός, έχουν αλλάξει τα δεδομένα και εδώ και πάρα πολύ καιρό συζητάμε να γίνει μία άλλη ζεύξη σε άλλο σημείο για να γίνει αποσυμφόρηση της πόλης.
Φτάσαμε στο να γίνει υποθαλάσσια και έχει ξεκινήσει πάλι ίδια ιστορία με με τους αγώνες διαγωνισμούς και στη συνέχεια έγινε προσθέσει η Μαρίνα των μεγάλων σκαφών.
Το θέμα που μπαίνει τώρα είναι αν θα μπούνε διόδια και ακούγονται διάφορες απόψεις.
Ο λόγος που έκανα αυτή την ιστορική διαδρομή είναι για να σας πω πως τότε έγινε μία κουβέντα, στο δημοτικό συμβούλιο έγινε μία κουβέντα επί δημαρχίας Κώστα Αραβανή και επί περιόδου κυρίου Δρακονταειδή.
Άλλη είναι η απόφαση που είχε παρθεί επί κυρίου Αραβανή κι άλλα είχε πει στην συνέχεια η ομάδα του κυρίου Δρακονταειδή στο δημοτικό συμβούλιο.
Το θέμα είναι ότι σταμάτησε η διαγωνιστική διαδικασία με αυτό που έχει πει ο υπουργός Σπίρτζης, το οποίο έχει πει και στον σημερινό βουλευτή, αλλά και σε δύο καθηγητές Πανεπιστημίου γνωστούς στη Λευκάδα, ότι “εγώ σταμάτησα αυτή την ιστορία γιατί ο φορέας που εκπροσωπούσε η δημοτική παράταξη του Συριζα στη Λευκάδα δεν ήθελε να προχωρήσει.”
Ένα κομμάτι από αυτό χρησιμοποίησε και ο βουλευτής Λευκάδας στην απαντητική του ανακοίνωση προς την παράταξη Δρακονταειδή, αν χρειαστεί θα δώσω στη δημοσιότητα την επιστολή γιατί την έχω.
“Πρέπει επίσης να πω πως ο κύριος Σπίρτζης έχει φίλους Λευκαδίτες που σπούδασαν μαζί του και τον συναντούσαμε και πριν και στη συνέχεια στο Τεχνικό Επιμελητήριο και μετά όταν έγινε υπουργός και εξακολουθούν να έχουν μαζί του κουβέντες και είπε το εξής:
” Tι θέλετε να κάνω, εγώ ήμουν στον ΣΥΡΙΖΑ πώς Πασόκος, δεν μπορούσα όταν ο δήμαρχος του ΣΥΡΙΖΑ έλεγε να μην γίνει αυτό το έργο να πω εγώ θα γίνει και να έρθω σε σύγκρουση με όλους αυτούς. Αποκόμισα όμως ότι σε σας χάρισαν ένα γάιδαρο και τον κοιτάζατε στα δόντια. Επειδή ετυχε εκεί να είναι αυτός δήμαρχος δεν μπορώ να σας κάνω τίποτα.”
Αυτά τα μεταφέρω εγώ και αν χρειαστεί θα αποκαλύψω και τα ονόματα των πηγών.
Ο κύριος Δρακονταειδής αφού καταδίκασε το έργο το 2015, λέει ότι στη συνέχεια έστελνε επιστολές και δεν του απαντούσαν σκεφτείτε πόσο τον υπολόγιζαν.
Ξεκίνησε λοιπόν πάλι την προσπάθεια για τη ζεύξη χωρίς ακριβώς να γνωρίζει τι ήθελε, υποθαλάσσια, εναέρια, να μας δίνουν μία κλωτσιά από την Περατιά για να ερχόμαστε στη Λευκάδα, γιατί χρησιμοποιεί και τις απόψεις του κυρίου Αντώνη Φίλιππα και Τσιλιγιάννη, του Δεύτερου οι απόψεις δεν είναι πολύ γνωστές στον πολύ κόσμο καθώς τις έχει στείλει στους επικεφαλής των συνδυασμών, τον κύριο βουλευτή και τον κύριο Φίλιππα.
Κανένας από τους δύο όμως δεν κοστολογεί το έργο και δεν λέει πως αν φύγουμε από αυτά που έχουμε πετύχει μέχρι σήμερα θα πάμε 20 χρόνια πίσω και μετά από 20 χρόνια θα λέμε αυτά που λέγαμε εδώ και σαράντα.
Ο κύριος Δρακονταειδής ζητάει να γίνει διαβούλευση των συνδυασμών και στη συνέχεια το θέμα να πάει στο δημοτικό συμβούλιο. Εγώ σας λέω ότι γίνεται, και πως η απόφαση είναι 4-2, θα πρέπει να δεσμεύσει το δημοτικό συμβούλιο;
Επίσης χρησιμοποιεί και το Επιμελητήριο Λευκάδας. Μα σας λέω ότι και ο κύριος Πετρόπουλος ως Πρόεδρος της Νομαρχιακής Δημοκρατίας έλεγε να μη γίνει υποθαλάσσια και επειδή το λέει κάποιος χωρίς απόφαση συλλογικού οργάνου δεν σημαίνει κάτι.
Ο καθένας εκφράζει την προσωπική του άποψη γιατί διάβασα τελευταία και την άποψη του πρώην αντιδημάρχου του κυρίου Βλάχου που υπογράφει ως πολίτης της Λευκάδας λες και οι υπόλοιποι είμαστε κομήτες.
Αναφέρει πως οι Λευκαδίτες θα πληρώνουν με την υποθαλάσσια ζεύξη για να περνάνε από πάνω τα σκάφη και τα κότερα των πλουσίων, κάπως έτσι το λέει και αυτό δεν είναι επιχείρημα.
Προσπαθούν να τινάξουν την όλη διαδικασία στον αέρα στο να μην πληρώσει κάνεις τίποτα όμως πρέπει να πούμε πως ο Τζάμπας πέθανε, δεν γίνεται πλέον τίποτα δωρεάν.
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κερδίζει την εμπιστοσύνη του κόσμου με αυτά που λέει και όσο τον εκπροσωπούν αυτοί που τον εκπροσωπούν στη Λευκάδα δεν πρόκειται να ανακάμψει, θα είναι εκεί και θα κοιτάζει τις πληγές του.
Πρέπει να καταλάβουν ότι δεν πρέπει να κοιτάνε τι έκανε ο καθένας στο παρελθόν, πρέπει να λύσουμε ένα υπαρκτό πρόβλημα όπως είναι η ζεύξη και αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση προχωράει, καλώς ή κακώς εγώ δεν παίρνω το μέρος του βουλευτή ο οποίος ισχυρίζεται ότι τρέχει το θέμα.
Σημασία έχει ότι το έργο προχωράει, εδώ βγήκε η εφορεία αρχαιοτήτων και συμφωνεί με την υποθαλάσσια τι να πω λοιπόν εγώ τώρα ότι δεν συμφωνώ;
Ακούστε αναλυτικά τυπώθηκε και στο ηχητικό που ακολουθεί: