Με αφορμή τις δημόσιες τοποθετήσεις για το θέμα του τουριστικού περιπτέρου στο κάστρο, ο μελετητής εκ μέρους της εταιρείας Notion Αλέξανδρος Κολοβός μίλησε στον Prisma 91,6 και το απογευματινό μαγκαζίνο με τον Παναγιώτη Κουνιάκη.
Σχολιάζοντας την πρόσφατη ανακοίνωση τις παρατάξεις Δρακονταειδή, ανέφερε ότι επιμένει σε κάποια πράγματα τα οποία είναι παντελώς λανθασμένα.
“Με αυτό τον τρόπο δείχνει πως οι σύμβουλοι του τον συμβουλεύουν πάρα πολύ λάθος.
Στην παρέμβαση που έκανε, προτρέπει στο Δήμαρχο να προχωρήσει σε ενέργειες, αυτό είναι κάτι που αφορά το Δήμαρχο και τον κ. Δρακονταειδή, όμως όσα γράφονται πρέπει να έχουν μία βάση αλήθειας.
Στην υπόθεση των υπερβάσεων που κατονομάζει και για τους πρόσθετους χώρους πρέπει να γνωρίζει πώς σύμφωνα με τον οικοδομικό κανονισμό του 1955 πού φτιάχτηκε το περίπτερο, το συγκεκριμένο κτίριο είναι 500 τετραγωνικά κτιρίου, γιατί δεν υπάρχει πουθενά ο όρος των ημιυπαίθριων, συνεπώς όλοι οι χώροι που είναι μεταξύ των υποστυλωμάτων θεωρούνται κτίριο.
Τα υποστυλώματα δεν λογίζονται ως στέγαστρο, γιατί η έννοια του στεγάστρου είναι εντελώς διαφορετική το 1955.
Εάν επρόκειτο περί στεγάστρου, θα ήταν απομονωμένα από το κτίριο και δεν θα είναι λειτουργούσαν ως ενιαίος φορέας.
Εδώ κάνει ένα τεράστιο λάθος και προφανώς δεν τον έχουνε συμβουλέψει σωστά σε αυτό το ζήτημα.
Αυτό βέβαια συνέβη και με την κρίση και την γνωμοδότηση που είχε εκδώσει εντελώς παράνομα και παράτυπα το συμβούλιο αρχιτεκτονικής της Λευκάδας.
Εμείς κάναμε τις ενστάσεις μας, προφανώς και έγιναν αποδεκτές από το τριτοβάθμιο όργανο το ΚΕΣΑ που υπερισχύει των οποίων άλλων κρίσεων και γνωμοδοτήσεων των οργάνων προς τα κάτω, όπως τα δευτεροβάθμια και το πρωτοβάθμιο που είναι το τοπικό συμβούλιο αρχιτεκτονικής”
Βέβαια ο λόγος που πήγαμε εμείς στο ΚΕΣΑ δεν ήταν επειδή θέλαμε να προβάλουμε την απόφαση του Συμβουλίου αρχιτεκτονικής, αλλά επειδή ήταν αναρμόδιο για να αποφασίσει τι πρέπει να γίνει σε έναν δημόσιο χώρο όπως είναι στο τουριστικό περίπτερο και για τον οποίον έχουμε κάνει μία μελέτη.
Γιατί λοιπόν ο κύριος Δρακονταειδής δεν προβάλλει τα δικά του επιχειρήματα χωρίς να τα νοθεύει με άλλα τεχνικά ζητήματα όπως είναι η δόμηση που για εμένα είναι κάτι εντελώς αίολο και αυτό δεν τιμά ούτε τον ίδιο ούτε την παράταξη του.
Εάν έχει αποδείξεις ότι πράγματι όλα αυτά που ισχυρίζεται ισχύουν, γιατί τόσο ο ίδιος ή η παράταξη του δεν προσφεύγουν στη δικαιοσύνη. Γιατί δηλαδή ζητάει την πολιτική απόφαση του δημάρχου με όλα αυτά τα ψευδή;
Πολύ απλά ζητάει μία πολιτική απόφαση κι αν κάποια στιγμή συμβεί η εταιρεία να μας κάνει όλα αυτά τα οποία λέει μέσω του εξωδίκου που είχε αποστείλει εμείς θα το αντιμετωπίσουμε και θα τα πούμε σε όλο το Δήμο να κατέβει κάτω και να πιέζουν τη δικαιοσύνη να αποτανθεί όπως ο ίδιος τα αντιλαμβάνεται.
Προφανώς ο δήμος έχει μία πολύ μεγάλη ευθύνη απέναντι στην εταιρεία η οποία έχει λάβει μέρος σε αυτό το διαγωνισμό είχε κάνει τα δέοντα, έχει πάρει μία απόφαση από το Κεντρικό Συμβούλιο αρχαιολογίας και από το ΚΑΣ, απόλυτα σύννομη με αυτό που κάνει.
“Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο συνεχίζουν και αμφισβητούνται αυτές αποφάσεις. Εκείνος ο φορέας που δεν έκανε σωστά τα πράγματα, αλλά εντελώς παράτυπα και παράνομα και θα μπορούσαν κάλλιστα να αποδοθούν ευθύνες, όμως εμείς δεν επιθυμούμε να το κάνουμε,είναι το συμβούλιο Αρχιτεκτονικής.
Το συμβούλιο της αρχιτεκτονικής έκανε πράγματα που δεν είναι στη δικαιοδοσία του και έκανε με παράτυπο τρόπο την όλη διαδικασία.
“Όλα ήταν σε γνώση του ΚΕΣΑ, γνωρίζουμε ότι έγιναν παρεμβάσεις και πληροφορήθηκαν τα πάντα πριν γνωμοδοτήσουν, για ποιό λόγο το ΚΕΣΑ δεν υιοθέτησε κανέναν από αυτούς τους λόγους που κρίθηκε απορριπτέα η μελέτη μας;
Εμείς είχαμε τόσο μέσον σε ένα κεντρικό συμβούλιο Αρχιτεκτινικής; Αυτό προσβάλει και το ίσιο το συμβούλιο, τους αρχιτέκτονες και το ΣΑ.
Αυτοί που έδρασαν προσβλητικά εξευτέλησαν το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής, ας αναζητήσουν τις δικές τους ευθύνες στα πράγματα και κακώς συμβουλεύουν τον δήμαρχο και οποιοδήποτε άλλο όργανο με δακρύβρεχτες παραστάσεις στο δημοτικό συμβούλιο.
Με αφορμή την τοποθέτηση του Χαράλαμπου Καλού ότι και το υπουργείο μπήκε στην διαδικασία να αναζητήσει έγγραφα σχετικά με την παραχώρηση των 8,4 στρεμμάτων και για τους όρους της διακύρηξης αν πρέπει να είναι ίδιοι με τους όρους παραχώρησης ανέφερε πως ο Χαράλαμπος Καλός ως δήμαρχος Λευκάδας εκπροσωπεί τον δήμο.
Ο ίδιος θέλει προφανώς να κάνει ο,τι καλύτερο μπορεί για τους δημότες του.
“Όμως ο ίδιος σε μια επενδυτική εταιρεία θα πρέπει να φέρετε δίκαια. Ο δήμος έχει μια συνέχεια. Ο κ. Δρακονταειδής είχε απευθύνει πρόσκληση σε όλες τις εταιρίες που είχαν δείξει ενδιαφέρον στο διαγωνισμό.
Εμείς το πήραμε χαμπάρι την τελευταία στιγμή, αποδεχθήκαμε την προστασία αυτή και κάναμε τα δέοντα για να προσπαθούμε εμείς τη δυνατότητα να προχωρήσουμε σε αυτή την επένδυση.
Δεν καταλαβαίνω τι ήταν παράνομο με αυτό. Εάν υπάρχει κάποιο πρόβλημα με τη διακήρυξη αυτό δεν οφείλεται σε εμάς, οφείλεται προφανώς στις ενέργειες του δήμου, δεν γίνεται εκεί που μας χρωστάνε να μας πάρουν και το γάιδαρο, αυτό μας ξεπερνά.
Όπως ο δήμαρχος έχει κάθε δικαίωμα, εκεί παράλληλα δικαίωμα και η εταιρεία και θα πρέπει να είναι σεβαστό από την πλευρά του.
Ο κύριος δήμαρχος ουσιαστικά είναι παρεμβατικός στην όλη διαδικασία, όσο κι αν αυτό επιχειρείται να κρυφτεί πίσω από κάποια νομότυπα πράγματα που μπερδεύουν την διαδικασία.
“Είναι παρεμβατικός γιατί συστήνει μία επιτροπή η οποία δεν προβλέπεται στη διαδικασία. Εάν υποθέσουμε ότι αυτή είναι απλά γνωμοδοτική προς το δήμο ποιο Δήμος θέλει να υιοθετήσει την γνωμοδότηση της και να κινηθεί νομικά για να προσβάλει την απόφαση, εάν αυτή είχε υπογραφεί από το υπουργείο, θα μπορούσα όταν θα είχε περαιωθεί η διαδικασία να κινηθεί νομικά όπως και κάθε πολίτης και κάθε παράταξη.
Για ποιο λόγο εκ των προτέρων προεξοφλεί ότι εμείς έχουμε κάνει κάποια παράβαση και επιθυμεί να σταματήσει τη διαδικασία;
Ο Χαράλαμπος Καλός είναι δήμαρχος, προφανώς στο υπουργείο θα έχει λάβει γνώση αυτά που έχει πει, το εάν θα υιοθετήσει τις απόψεις του είναι ένα άλλο θέμα.
Η συγκεκριμένη επιτροπή δεν περιορίζεται μόνο στο εάν είναι σύννομη η διακήρυξη με την έκταση, όμως αυτή τη στιγμή γίνεται και ένα ξεσκόνισμα της μελέτης και δεν καταλαβαίνω ποια είναι η αρμοδιότητα της επιτροπής.
Δηλαδή τι κάνει υποκαθιστά την πολεοδομία ΚΕΣΑ, ποιο ακριβώς οργάνο. Εκτιμώ πως δεν είναι μία σωστή πολιτική είναι του δημάρχου.
Επίσης ο δήμαρχος Λευκάδας θέλουμε να μας πει ποιος από το υπουργείο υιοθετεί την δική του πρόταση, γιατί σας έχει πει κανείς, πως ούτε το Υπουργείο δεν έχει ευθύνες απέναντι στην εταιρεία;
Οι πολιτικές αποφάσεις δεν είναι απαραίτητα σωστές, όποιος τις πάρει θα πρέπει να αντέξει και το βάρος τους, αρκεί να μη χρειαστεί να την πληρώσουν οι επόμενοι την υπόθεση αυτή.
Εγώ πάντως αν με ρωτάτε δεν βλέπω κάτι σωστό στην όλη διαδικασία, πιο σωστό θα ήταν για παράδειγμα να προχωρήσει η διαδικασία, αλλά ταυτόχρονα να γίνει μία ανοιχτή πρόσκληση στην εταιρεία και όλα αυτά τα ζητήματα περί χρήσεως της έκτασης θα μπορούσαν να διευθετηθούν αυτό.
Κατά την κρίση μου δεν πρόκειται να χρησιμοποιηθεί όλη η έκταση και εμείς ως μελετητές δεν έχουμε κάνει δεν έχουμε κάνει παρεμβάσεις σε όλη την έκταση έτσι όπως ισχυρίζονται κάποιοι.
Έχουμε κάνει στο ελάχιστο εκεί που για λειτουργικούς λόγους πρέπει να τοποθετηθούν καθίσματα, επίσης είναι κατά τέτοιο τρόπο τον οποίον έχει εγκρίνει το ΚΕΣΑ και ΚΑΣ, που αποτελούν μια κοινή γραμμή στον τρόπο που κάνεις κάνει κατασκευές παγκοσμίως σε χώρους που έχουν αυτή την ευαισθησία και πρέπει να τις κρατάμε με αυτή την ευαισθησία όταν σχετίζονται με τους χαρακτηρισμούς περί φυσικού κάλλους, κατασκευές που είναι 100% ανακυκλώσιμες, δεν αφήνουν περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αυτές οι κατασκευές ενδείκνυται ακριβώς για αυτούς τους όρους.
Κάνεις και πουθενά δεν λέει οι αρχαιολογικοί χώροι είναι νεκροταφεία.
Επίσης ο συγκεκριμένος δεν είναι αρχαιολογικός χώρος, είναι περιβάλλον σε Αρχαιολογικό, κάτι που σέβομαι απόλυτα γιατί ο ίδιος έχω πρωτοστατήσει σε ανάλογη περίπτωση, όπως για παράδειγμα στο ξενοδοχείο Ξενία της Άρτας που εκεί ο δήμος ήθελε να δημοπρατήσει το Ξενία που ήταν επάνω στον αρχαιολογικό χώρο και εκεί ήμουν ο πρώτος που εναντιώθηκα, γιατί θα ήθελα να πω σε κάποιους αριστερούς, ότι και εμείς έχουμε αριστερά παράσημο στο χώρο και βλέπουμε με άλλο τρόπο κάποια πράγματα.
Όμως πρέπει να είμαστε και δίκαιοι απέναντι στους ιδιώτες όταν τους καλούμε να επενδύσουν τόσα χρήματα σε ένα συγκεκριμένο πράγμα και αυτό είναι απόφαση του δήμου και όχι των ιδιωτών και αυτό πρέπει να το σεβαστεί ο κάθε δήμαρχος και ο κάθε Νομικός σύμβουλος του δημάρχου.
Η παρέμβαση που έχει κάνει ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου κ. Γατζίας, όσο κι αν θέλει να απαλύνει και η παρέμβαση του δημάρχου, πρόκειται για παρέμβαση η οποία είναι παραβατική. Παρεμβαίνει ο δήμαρχος στη διαδικασία.
Επίσης θέλω να σας ρωτήσω τα πρόσωπα που απαρτίζουν την τριμελή επιτροπή έχουν κάποια ευθύνη για τη γνώμη τους, είναι σε κάποιο φορέα που μπορεί Εγώ για παράδειγμα να τους προσάψω ευθύνη για αυτό που θα αποφανθούν;
Πόσο είναι βαρύνουσα αυτή η γνωμοδότηση;
Εγώ θα έλεγα ότι είναι πολύ σωστό στο Δήμο να προχωρήσει σε αυτή την επιτροπή που λέει, να πάρει την απόφασή της κι αν τη θεωρείς σωστή να προβεί στις απαιτούμενες νομικές ενέργειες όμως όχι πριν. Αυτό είναι παραβίαση της διαδικασίας ενός διαγωνισμού και είναι παραβίαση της γνώμης ενός ανεξάρτητου φορέα που λέγεται λιμενικό ταμείο.
Τι να σας πω ότι τα μέλη του Δημοτικού λιμενικού ταμείου καλούνται να ψηφίσουν την όποια πρόταση επικεφαλή της παράταξης και στην συνέχεια θα βάλουν άλλη ενδυμασία και τα πουν πως αποφασίζουμε για κάτι άλλο;
Νομίζω πως αυτά τα πράγματα είναι για παιδιά και δεν νομίζω πως πρέπει να λέγονται σε κοινή γνώμη με τέτοιο τρόπο που να εδραιώνει απόψεις. Όλη αυτή η διαδικασία είναι πάρα πολύ λάθος αυτή είναι η άποψη μου.