Θέματα της τοπικής επικαιρότητας, με ιδιαίτερη έμφαση στους δασικούς χάρτες και το κτηματολόγιο, σχολίασε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ο δημοτικός σύμβουλος Μάκης Μελάς.
Σχετικά με το θέμα του κορονοϊού είπε ότι “ενώ περάσαμε σχεδόν ένα χρόνο από την έναρξη της πανδημίας σχετικά καλά, στη συνέχεια χαλαρώσαμε πάρα πολύ, λίγο οι γιορτές και λίγο τα πανηγύρια, σήμερα ήμουν στη Λευκάδα για κάτι δουλειές και αν εξαιρέσουμε ότι είναι κλειστά τα μαγαζιά της εστίασης και οι καφετέριες έχει κόσμο λες και βρισκόμαστε σε κορονοϊού κατάσταση, εμείς ίδιοι οδηγούμε την κατάσταση πιθανότατα σε αδιέξοδο.”
Σχετικά με την ανάπλαση του Νυδριού και τις φωνές που ακούγονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για καθυστερήσεις και κακοτεχνίες ο Μάκης Μελάς είπε ότι από τη στιγμή που γινόταν το πρώτο κομμάτι από την το Sail In μέχρι το δημαρχείο, πάλι είχαν παρατηρηθεί προβλήματα και είχαν αναρτηθεί οι φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και διαμαρτυρίες του κόσμου.
“Η κατάσταση έχει εξελιχθεί προς το χειρότερο και το Νυδρί μοιάζει εμένα βομβαρδισμένο τοπίο. Ο εργολάβος από ότι φαίνεται δεν έχει μηχανήματα ούτε προσωπικό, το έργο πνέει τα λοίσθια και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ο εργολάβος παραμένει, πιθανότατα να μην έχει πληρωθεί.
Δεν είναι δυνατόν ένας εργολάβος λίγους μήνες πριν υποδεχτούμε την καλοκαιρινή περίοδο, αν ισχύσουν όλα όσα λέει η κυβέρνηση, να είναι το Νυδρί σε μαύρα χάλια, καθώς όλος ο κεντρικός δρόμος είναι σκαμμένος και τα πεζοδρόμια είναι αλλού ράβε-ξήλωνε, για να έρθουν πιο έξω οι κολώνες, με τον κόσμο να διαμαρτύρεται για τον τρόπο που φτιάχνονται μερικά πράγματα.
Μάλιστα σήμερα έκανε μία ανάρτηση η Σωτηρία Γαζή που ήταν πιο παλιά δημοτική σύμβουλος και μέλος της Νομαρχιακής της Νέας Δημοκρατίας η οποία διαμαρτύρεται και λέει τι ακριβώς συμβαίνει.
Πρέπει να πούμε ότι κάθε έργο έχει ένα φάκελο για την ασφάλεια του και για την υγιεινή, για το τι τουαλέτες θα χρησιμοποιούν οι εργαζόμενοι ποια είναι τα αποδυτήρια τους, ενώ πέρυσι ο εργολάβος έκλεισε το δρόμο, έβαζε ένα αυτοκίνητο κάθετο από κάθε μεριά, μία τσάπα από εδώ μία τσάπα από εκεί, δηλαδή αν ξέσπαγε μία φωτιά θα εγκλωβιζόταν κόσμος και δεν ξέρω για ποιο λόγο δείχνει αυτή την στροφή ο εργολάβος.
Κατά καιρούς έχει εμφανιστεί εκεί ο Αντιπεριφερειάρχης κ Ανδρέας Κτενάς με τους συμβούλους του, βγάζουν φωτογραφίες, χαμογελάνε ανοίγουν χάρτες και στη συνέχεια σηκώνεται και φεύγει. Εκεί θα έπρεπε κάποιος από την αντιπεριφέρεια να είναι επάνω κατά πάνω και να παρακολουθεί, ωστόσο θα έπρεπε να έχει καλέσει τον εργολάβο να του εξηγήσει τι κατάσταση είναι αυτή, δεν είναι δυνατόν να εκτελείται ένα έργο με τέσσερις ή πέντε εργάτες.
Πάντως η Περιφερειακή διοίκηση και ο κύριος αντιπεριφερειάρχης μαζί με την τεχνική υπηρεσία είναι γενικότερα κατακριτέα από τους Λευκαδίτες και εγώ έχω πει τα χειρότερα.
Λίγο νωρίτερα ρωτήσατε τον πρώην περιφερειάρχη Θεόδωρο Γαλιατσάτο για το τουριστικό καταφύγιο στο Νυδρί, καθώς από τη στιγμή που η άδεια παραδόθηκε από τον μελετητή και εγκρίθηκε στις 22 Φεβρουαρίου, με ένα mail θα μπορούσε να αποσταλεί στον εργοδότη.
Δηλαδή το ταξίδι στην Αθήνα του κ. Κτενά για να την πάρει χέρι-χέρι και να την φέρει στην Λευκάδα έγινε μόνο για τις φωτογραφίες, γιατί το ίδιο θα του εκτύπωνε και μία υπάλληλος από την υπηρεσία του.”
Σε παρατήτηση του δημοσιογράφου αν υπάρχει κάποιος συμβολισμός στην κίνηση αυτή, απάντησε ότι” κανένας σεβασμός δεν υπάρχει, ο μόνος συμβολισμός ήταν ότι πήγαν στην Αθήνα για να πάρω τα εκτός έδρας, κάποιοι έχουν αναγάγει την ενασχόλησή τους με την αυτοδιοίκηση σε βιοπορισμό και φυσικά πάντα εγώ λέω την άποψή μου.”
“Πραγματικά υπάρχει κάποια έντονη παρουσία της αντιπεριφέρειας για τους δασικούς χάρτες εκτός από το ψήφισμα του περιφερειακού συμβουλίου; Υπάρχει κάποια συμμετοχή με αυτά που γίνονται;
Πρώτη φορά σε ένα οργανωμένο κράτος που έχει μία διάρκεια ζωής και θέλουμε να λέμε ότι ανήκουμε στα πολιτισμένα κράτη πρώτη φορά ακούω να μας λένε διορθώστε εσείς τα λάθη που κάναμε εμείς και σώστε τις δικές τους περιουσίες και αυτό μας λένε αυτοί που συνέταξαν τους δασικούς χάρτες.
Παράλληλα μας ζητούν να ξοδευτούμε και να βάλουμε χρήματα από την τσέπη μας, δηλαδή κάποιοι που δεν θα μπορέσουν να τρέξουν, δεν θα μπορέσουν να στείλουν τις αντιρρήσεις τους οι οποίες θα πρέπει να συνοδεύονται με ηλεκτρονική αποστολή του Ε9 πώς θα το στείλει ένας γέρος αν δεν ξέρει;
Και όταν θα πάμε στη δεύτερη φάση στα παράβολα, τότε αν δεν κάνω λάθος είναι 40 ευρώ έως ένα στρέμμα και 90 ευρώ από ένα έως πέντε στρέμματα.
Χρειάζεται μία πολύπλοκη ιστορία που κοστίζει πολλά χρήματα και αυτά γίνονται γιατί αυτοί που ανέλαβαν να κάνω αυτή τη δουλειά, πήραν τις αεροφωτογραφίες του 1945, που συμφωνεί όλη η Ελλάδα και όλη η κοινωνία και στη συνέχεια πήδηξαν και έφτασαν στου 2007 και πήγαν να κάνουν ερμηνεία μετά απο 63 χρόνια.
Δεν υπάρχουν φωτογραφίες του 1960 και είναι μετά από 15, για ποιο λόγο πάνε μετά από 63 χρόνια;
Δηλαδή από το 1945 μέχρι το 2007 είναι σχεδόν τρεις γενιές ανθρώπων, αν σκεφτούμε ότι όλο αυτό το διάστημα σε νησιά, εξαιτίας της εγκατάλειψης των χωραφιών στα οποία ήταν επικλινή, η της μετανάστευσης, καθώς και της μεταφοράς των ντόπιων προς την πόλη, των ειδικών κλιματολογικών συνθηκών, με τη Λευκάδα να είναι ένα από τα νησιά που έχει πολλές και αναπτύσσεται πολύ πιο γρήγορα ένα πεύκο, από ότι αναπτύσσεται σε ένα ξερονήσι.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πρόσφυγες στο συμβούλιο της επικρατείας για την αναθεώρηση των χαρτών, αυτός που είχε φτιάξει υποτίθεται η προηγούμενη κυβέρνηση και στη συνέχεια η νέα κυβέρνηση αναθεώρησε, και από ότι πληροφορούμαι ο κύριος Αμυράς έχει συστήσει μία ομάδα εργασίας, ώστε να βρουν λύσεις που θα εναρμονίζονται με τις αποφάσεις του συμβουλίου της επικρατείας.
Μα το διάστημα των ημερών που απαιτείται να γίνουν οι ενστάσεις θα περάσει μέχρι να βγουν οι αποφάσεις, μέχρι να αποφασίσει ο κύριος Αμυράς τι θα κάνει με τις επιτροπές θα φτάσουμε καλοκαίρι και μιλάμε για μία κατάσταση που είναι ιδιαίτερα δυσχερή για την Λευκάδα που δεν έχει κτηματολόγιο ακόμα, γιατί ακόμα και αν έχω κατοχυρώσει την περιουσία μου, αν αύριο το πρωί το κτηματολόγιο το οποίο δεν έχει αναρτηθεί και το δώσω το δικό μου το χωράφι ή κάπου αλλού θα πρέπει να πληρώσεις περισσότερα χρήματα.
Εάν θέλουν να δώσουν δουλειά σε κάποιους μπορώ να το κάνω με άλλον τρόπο. Δεν μπορούν όμως να δίνουν δουλειά είτε η προηγούμενη, είτε η σημερινή κυβέρνηση σε βάρος της ησυχίας και οικονομικής δυνατότητας του καθενός μας και αυτό θα έχει πολιτικό κόστος, όπως είχε για τους προηγούμενους έτσι και για τους σημερινούς.
Στη συνέχεια ο κ. Μελάς διάβασε αναλυτικά αποσπάσματα της ανακοίνωσης της Ομοσπονδίας επτανησιακών σωματείων ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ.
Αναφορικά με τις εξελίξεις στον δρόμο της Λαγκαδάς και στην συμπληρωματική μελέτη για να ολοκληρωθεί το έργο, αναφέρθηκε στη δήλωση της κυρίας Κράτσα στον Prisma 91,6 ότι είχε ενημερωθεί προφορικά από τον δήμαρχο Λευκάδας και κάποιους παράγοντες και όχι με επίσημο τρόπο.
“Και έτσι να έχει το πράγμα, καθώς εγώ πιστεύω το Δήμαρχο και δεν πιστεύω αυτές τις “μπαρούφες” που γράφει ο κύριος Δρακονταειδής που ξέχασε να βάλει το δρόμο της Λαγκαδάς και την έβαλε στη συνέχεια στα προϊόντα των εκπτώσεων για να δικαιολογηθεί και βγαίνει τώρα από πάνω, ούτε η κυρία Ρεκατσίνα για αντιπολιτευτικούς λόγους. Για όλα αυτά θα δείξει ο χρόνος, η πληροφορία που έχω όμως εγώ από την Αθήνα είναι ότι τα χρήματα θα δοθούν και θα δοθούν από την Αθήνα Ακόμα και αν δεν ήθελε η κυρία Κράτσα να τα δώσει και έψαχνε δικαιολογίες.”