Με τον πρόεδρο Συλλόγου δασκάλων και νηπιαγωγών Βόνιτσας Ευθύμη Μυλωνίδη, μιλήσαμε για την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, αλλά και για τις αγωνίες των καθηγητών, ώστε να γίνονται τα μαθήματα με ασφάλεια, στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6.
“Εμείς ως δάσκαλοι λέμε ότι τα σχολεία δεν έπρεπε να κλείσουν ποτέ, εκτός από πέρυσι τον Μάρτη που ήταν κάτι πρωτόγνωρο, έπρεπε να παρθούν κάποιες αποφάσεις, μπορεί να ήταν σωστές ή λάθος δεν έχει σημασία.
Από τον Ιούνιο ωστόσο και μετά είχαμε όλα τα περιθώρια να ανοίξουμε τα σχόλια σωστά, όμως επαναλαμβάνω ότι τα σχολεία δεν έπρεπε να κλείσουν ποτέ, παρότι είναι ένα υποσύνολο της κοινωνίας και οπωσδήποτε επηρεάζονται από αυτό που συμβαίνει έξω, ωστόσο θα έπρεπε να εφαρμοστεί η αρχική ρύθμιση του Υπουργείου Παιδείας που πολλοί εκπαιδευτικοί την πίστεψαν, που έλεγαν ότι τα σχολεία θα κλείσουν τελευταία, ωστόσο έκλεισαν από τις πρώτες μέρες του Νοέμβρη.
Εμείς θέλουμε σχολεία ανοιχτά, όμως ασφαλή πρώτα από όλα για τους μαθητές, αλλά και τα παιδιά τεσσάρων έως δώδεκα χρονών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και για τα μεγαλύτερα παιδιά στα γυμνάσια και λύκεια.
Επίσης θέλουμε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια για τους εκπαιδευτικούς, καθώς είναι πάρα πολλοί συνάδελφοι στην εκπαίδευση, οι οποίοι είναι κάποιας μεγάλης ηλικίας, πάνω από 40 και 50, αλλά και με υποκείμενα νοσήματα.
Επίσης για να νιώσουν ασφάλεια και οι γονείς, καθώς μιλάμε περίπου για 700.000 παιδιά σε αυτή τη βαθμίδα της εκπαίδευσης τα οποία θα επιστρέψουν σπίτι και θα πρέπει να προφυλάξουν, τους γονείς αλλά παππούδες και γιαγιάδες.
Άρα καταλήγουμε ότι τα σχολεία πρέπει να είναι ανοιχτά, μάθημα είναι μόνο το δια ζώσης, το άλλο που κάναμε ήταν ένα εργαλείο, είναι μία μυρωδιά, ένας τρόπος να κρατήσουμε τα παιδιά δεν είναι στο σχολείο.
Σχολείο είναι οι δάσκαλοι και οι μαθητές από κοντά με προφυλάξεις για να κάνω αυτό που πρέπει να κάνουν, για την υγεία των παιδιών, αλλά και για παιδαγωγικούς και ψυχοσωματικούς λόγους.”
Απαντώντας στο ερώτημα αν οι εκπαιδευτικοί έκαναν test πριν επιστρέψουν στο σχολείο, απάντησε ότι εκπαιδευτικοί μετά από 2 μήνες μαζεύτηκαν στα σχολεία τους για να αποφασίσουμε τα πρακτικά θέματα, για το πώς θα ανοίξουμε με τις ασαφείς οδηγίες του Υπουργείου Υγείας.
Ωστόσο σε αντίθεση με τον ιδιωτικό τομέα που όλοι οι εργαζόμενοι κάνουν τεστ, στη δική μας περίπτωση δεν έγινε κανένα τεστ.
Tην περασμένη Τετάρτη φτιάχτηκε μία πλατφόρμα, οι εκπαιδευτικοί αρχίζουν να μπαίνουν κατά χιλιάδες, ζητάνε να κάνουν τεστ όμως η άμεση απάντηση όταν μπαίνεις στην πλατφόρμα, είναι πως εάν επιλεγείτε θα ενημερωθείτε με μήνυμα.
Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει απάντηση εάν επιλεγείτε, αυτό σημαίνει ότι δεν θα επιλεγούν όλοι, αλλά σε ένα σχολείο που θα μαζευτούν 15 με 20 άνθρωποι, το πιθανότερο είναι να μην επιλέγουν όλοι, δεύτερο πιθανό ακόμα και 20 να επιλέγουν δεν θα γίνει ταυτόχρονα, άρα από αυτούς τους 20 ενδεχομένως να κάνω το τεστ ή 5 και άλλοι 15 όχι, οπότε δεν μπορώ να καταλάβω ποιος προφυλάσσει ποιον.
Προς τιμήν κάποιων δήμων, καθώς εμείς ως σύλλογος ζητήσαμε και με έγγραφα και με προφορικές παρεμβάσεις και από το δήμο Ακτίου-Βόνιτσας και από το δήμο Ξηρομέρου test, με τους δήμους να ανταποκρίνονται και να πραγματοποιούνται τεστ στους εκπαιδευτικούς και ευτυχώς δεν υπήρξε κανένα κρούσμα.
Άρα λοιπόν δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη από το Υπουργείο Υγείας και το Υπουργείο Παιδείας για τεστ με εξαίρεση κάποιους δήμους, οι οποίοι δήμοι και δεν μιλάω για τους δύο συγκεκριμένους, το περνάνε με την λογική ότι μας κάνουν και χάρη.
Αυτό δεν μπορούμε να το πούμε προστασία.
Αναφορικά με την περιβόητη τηλεκπαίδευση, o Ευθύμης Μυλωνίδης ανέφερε ότι το Υπουργείο δεν φρόντισε να δώσει στοιχεία για το τι έγινε, παρόλο που η ομοσπονδία το ζητάει.
“Είχαμε μία πλατφόρμα η οποία έπεφτε συνεχώς, νομίζω ότι αυτά έχουν ακουστεί και το μόνιμο μότο στην υποτιθέμενη εκπαίδευση, είναι να ρωτάει ο δάσκαλος αν τον ακούν με τους μαθητές να απαντούν στην πλειοψηφία αρνητικά, κάποιοι να μην μπορούν να δουν μέσω κάμερας και είχαμε καθημερινά αυτά τα προβλήματα.
Το Υπουργείο Παιδείας δεν είχε τη δυνατότητα να μοιράσει δύο με τρεις πλατφόρμες ώστε να αποφορτιστεί το βάρος των συμμετεχόντων για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.
Δεν βοήθησε το πανελλήνιο σχολικό δίκτυο καθώς οι ταχύτητες που είναι απαρχαιωμένες.
Πολλοί Δάσκαλοι πληρώνουν από την τσέπη τους το internet, extra θέρμανση για να μείνουν σπίτι να κάνουμε μάθημα, να πληρώνουν μηχάνημα Ακόμα και αν δεν είχαν έπρεπε να αγοράσουν, ακόμα και τα tablet καθώς το 30% των μαθητών δεν είχαν, προστρέξαμε σε κάποιους δήμους και προς τιμήν τους έδωσαν κάποια και εφοδίασαν τα σχολεία όπως και ο δήμος Ακτίου-βόνιτσας.
Επίσης δεν μας επέτρεπαν το πρωί να κάνουμε μάθημα, για να μην φορτώνετε το σύστημα σε αντίθεση με τα ιδιωτικά σχολεία που έκαναν το πρωί.
Εμείς, με τους μαθητές και τους γονείς, ταλαιπωρούμαστε αν το μεσημέρι για να κρατήσουμε ένα εργαλείο απλά για να κρατάς τα παιδιά ψυχολογικά λίγο πιο ζεστά
γιατί μάθημα δεν κάνεις.