Μοιραστείτε το:
Αναλυτική τοποθέτηση, στην συζήτηση που πραγματοποιήθηκε την μεγάλη Πέμπτη για την Μαρίνα στο Βλυχό έκανε ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε πρέπει να καταλάβουμε για ποιο λόγο βρισκόμαστε σήμερα στο δημοτικό συμβούλιο. Θέλοντας να απαντήσει στην τοποθέτηση του κυρίου Βεροιότη, ότι δεν υπολογίζουν οι επενδυτές την Natura και κάνουν ό,τι θέλουν, είπε για αυτό το λόγο συζητιέται η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, καθώς τα πάντα δεν είναι ανεξέλεγκτα.
Στην συνέχεια είπε πως καθ΄ όλη την διάρκεια της συζήτησης του ήρθε στο μυαλό πριν 20 χρόνια η συζήτηση για την Μαρίνα στη Λευκάδα.
Ήμουν μικρότερος όμως ο απόηχος υπάρχει μέχρι και σήμερα, καθώς το Βλυχό δεν ήθελε τότε τη Μαρίνα, για διάφορους λόγους ένας από αυτός όμως έχει χαραχτεί στην μνήμη μου για πάντα καθώς οι κάτοικοι του Βλυχού,- με τους οποίους δεν έχω τίποτα απλά αναφέρω αυτά που έχουν γίνει- κάποιοι από αυτούς ενοχλούνται τις μεσημεριανές ώρες όταν τα σχοινιά χτυπούν τα κατάρτια.
Τώρα έχει ξεκινήσει μία μεγάλη προσπάθεια για να κάνουμε μία Μαρίνα στο Βλυχό ένα αναπτυξιακό έργο και ο καθένας όλα αυτά τα μεγάλα η μικρά έργα τα έχεις στο μυαλό του πλασμένα όπως επιθυμεί κάποιοι τα θέλουν κάποιοι όχι.
Έχουμε όμως δημοκρατία και πάντα στην δημοκρατία η πλειοψηφία νικά.
Στη συνέχεια έγινε μία αναδρομή στο 2018 και την προγραμματική σύμβαση που έκανε ο τότε δήμαρχος Λευκάδας Κ. Δρακονταειδής με το Λιμενικό ταμείο και την Enterprise Greece και τότε αποφασίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο να γίνει η Μαρίνα στο Βλυχό.
Πέρασαν οι μήνες έγιναν οι εκλογές και ξεκινήσαμε με κυβέρνηση της νέας δημοκρατίας από τον Ιούλιο του 2019.
Ξεκινήσαμε τότε μια συνεργασία με τον κ. Καλό. Δεν κάναμε τίποτα κρυφά γιατί το άκουσα και αυτό αλλά όλα φανερά.
Δηλαδή ενημερώσαμε και τους κατοίκους, δεν ξέρω πως θεωρείτε την διαβούλευση, αλλά το ότι στις 31-12-2029 μαζευτήκαμε πάνω από το νηπιαγωγείο στο χώρο της βιβλιοθήκης ο οποίος και αυτός ανακαινίστηκε και μετά από κάλεσμα του προέδρου της τοπικής κοινότητας συζητήσαμε το θέμα αυτό, αν θυμάστε ήταν αρκετός κόσμος και τότε εγώ δεν είδα αντιδράσεις.
Οι περισσότεροι από την τοπική κοινωνία, ήταν υπέρ της δημιουργίας της Μαρίνας. Σέβομαι τις διαφορετικές φωνές σας γνωρίζω όλους καθώς μεγάλωσα στο Βλυχό, μάλιστα πολλοί τότε δήλωναν υπέρ και έλεγαν να μην πάθουμε τα ίδια που πάθαμε και το 2001.
Ξεκίνησε η δοαδικασία βρεθήκαμε στην Αθήνα με τον κ. Καλό και με την Enterprise Greece στην συνέχεια ήρθαν εδώ συζητήσαμε και τότε και δεν θα ξεχάσω ότι κάναμε και δυο συγκεντρώσεις η μία με τον υπουργό οικονομικών Νίκο Παπαθανάση με τους κατοίκους αλλά και με τον κ. Πλακιωτάκη.
Δεν θυμάμαι τίποτα αρνητικό τότε, ενημερώθηκε η κοινωνία δεν κάναμε του κεφαλιού μας αλλά προχωρήσαμε την διαδικασία, καθώς έπρεπε να ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις.
Για να θεωρηθεί η επένδυση αυτή στρατηγική έπρεπε το ύψος να φτάνει στα 100 εκατομμύρια ευρώ και στις 120 θέσεις εργασίας. Τότε δεν μπορούσε γιατί οι στρατηγικές επενδύσεις έχουν οφέλη και fast track διαδικασίες και προχωράνε γρήγορα.
Τότε μετά από συχνές συναντήσεις με υπουργούς όπως με τον κ. Δένδια και Γεωργιάδη και συζητούσαμε πως θα την κάνουμε στρατηγική καθώς έπρεπε να πέσει το όριο και από τα 100 εκατομμύρια να πάμε στα 40.000.000.
Πραγματικά πέρασε αυτή η τροπολογία στον Νόμο 4685/2029 40.000.000 με 75 θέσεις εργασίας.
Στην συνέχεια περάσαμε και δύο τροπολογίες από τη στιγμή που πέρασε αυτή η επένδυση από την διυπουργική που αποτελείται από 5 με 6 υπουργούς αποφασίζουν εάν αυτή η επένδυση θα είναι στρατηγική.
Πρέπει όμως να γνωρίζετε πάρα πολύ καλά πως αυτά δεν γίνονται αυτόματα και με το πάτημα ενός διακόπτη αλλά είναι αποτέλεσμα πολύ σκληρής δουλειάς και ο κύριος Βεργίνης που έχει υπάρξει βουλευτής γνωρίζει πολύ καλά πόσο δύσκολο είναι να περάσει μία τροπολογία σε ένα νομοσχέδιο.
Η δεύτερη τροπολογία έδινε την δυνατότητα σε επιχειρήσεις να μπορέσουν να κατασκευαστούν στον συγκεκριμένο χώρο που ανήκει και στο δημόσιο και τον δήμο.
Η δική μας επιχείρηση είναι η πρώτη και μοναδική που έχει ξεκινήσει την διαδικασία αυτή και επειδή κάναμε καλύτερο το έδαφος για τις στρατηγικές επενδύσεις κάποιοι άλλοι δήμοι έχουν ξεκινήσει αυτό που κάνουμε εμείς όπως η γειτονική Πρέβεζα.
Η τρίτη τροπολογία, καθώς ο νόμος προέβλεπε ότι πρώτα θα πήγαινε σε διαγωνισμό η διαδικασία και μετά θα έβγαιναν οι μελέτες. Φανταστείτε ο δήμος Λευκάδας να πηγαίνει σε ένα διαγωνισμό χωρίς μελέτες και βάλτε στο μυαλό σας την επένδυση της Μαρίνας στη Λευκάδα που αυτή τη στιγμή ο δήμος παίρνει 1.300.000 ευρώ.
Είναι πολύ σημαντικό ο δήμος Λευκάδας που έχει τις μελέτες γιατί οι ενδιαφερόμενοι θα δώσουν τις προσφορές τους επί των συγκεκριμένων μελετών.
Μάλιστα ο νέος νόμος αναφέρει ότι ως συνοδά έργα νοούνται έργα μόνιμου χαρακτήρα για την υποστήριξη της στρατηγικής επένδυσης όπως προαπαιτούμενα για τη σύνδεση ηλεκτρικής ενέργειας τηλεπικοινωνιών φυσικού αερίου ύδρευσης και αποχέτευσης κ.α.
Άρα ο νόμος δίνει τη δυνατότητα να πάνε πιο γρήγορα οι διαδικασίες των συνοδών έργων, γιατί αυτή τη στιγμή εάν γίνει ένα αίτημα στο δήμο, οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες, στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως θα πάνε fast track.
Ήμουν μικρός εδώ και 50 χρόνια όταν πήγαινα στο Βλυχό και θυμάμαι να είναι στην ίδια κατάσταση από τότε. Δεν έχω δει καμία διαφοροποίηση. Αν οι Βλυχιώτες και όσοι ζουν κοντά είναι ευχαριστημένοι με αυτή την ανάπτυξη με γεια σας και χαρά σας, εγώ όμως λέω ότι το Βλυχό δεν έχει πάρει την ανάπτυξη που έχουν πάρει άλλα παραλιακά χωριά.
Μας αρέσει, αυτή η άναρχη αγκυροβολία κι όλα αυτά τα απόβλητα των σκαφών να πέφτουν μέσα στη μαρίνα του Βλυχού, εμένα προσωπικά δεν μου αρέσει ούτε πιστεύω σε κανέναν Λευκαδίτη και για αυτό πιστεύω πως πρέπει να κάνουμε κάτι για την περιοχή.
Σχετικά με τις παρατηρήσεις που πολύ σωστά ακούστηκαν πιστεύω ότι πρέπει να συμπεριληφθούν και να διαβαστούν από τον μελετητή και την enterprise greece.
Θέλω όμως να ξέρετε ότι σήμερα μιλάμε για την στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και το ζητούμενο είναι αν συμφωνούμε να γίνει η επένδυση και όλα τα υπόλοιπα θα γίνουν όταν βγει η ΚΥΑ.
Θέλω να γνωρίζετε ότι η Λευκάδα με τις κινήσεις που γίνονται θα γίνει το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πάνω από 120 πλωτές εξέδρες και είμαστε οι πρώτοι στη χώρα.
Τα ναυλοσύμφωνα είναι πάνω από 17.500, όταν η Κέρκυρα έχει 8.500 και φέτος θα φτάσουμε τις 20.000.
Κλείνοντας την τοποθέτηση του και αναφερόμενος στα ανταποδοτικά είπε έχει κάποιες προτάσεις για την δημιουργία αλιευτικού καταφυγίου, αλλά και ένα λιμεναρχείο με χώρο για πλωτό σκάφος με αίτηση του λιμεναρχείου.
Θέλω να ακουστεί πως μπορεί να δημιουργηθεί ένα κλειστό γήπεδο και να διαμορφωθεί ένας πλωτός περίπατος με ντεκ παράλληλα από την παραλία από το Βλυχό στο Γένι και να δούμε αν έχει την δυνατότητα να γίνει ο περιφερειακός.
‘Οταν ολοκληρωθεί η ΣΜΠΕ μπορούμε να κάνουμε μια συνέλευση να ακούσουμε τους κατοίκους και τότε θα πάρουμε τις μεγάλες αποφάσεις.
Πηγή: Lefkadatoday.gr