ΗΠΑ: Διαδικτυακό μίσος υποστηρίζουν ότι δέχτηκαν οι Ιnfluencers που επισκέφτηκαν τη Shein στην Κίνα

Μοιραστείτε το:

Έντονες αντιδράσεις δέχτηκε στο διαδίκτυο μια ομάδα Αμερικανών influencers αφού επισκέφτηκε ένα εργοστάσιο μόδας στην Κίνα στο πλαίσιο μιας περιοδείας που χρηματοδοτήθηκε από τη Shein, τον κολοσσό αγορών στο Διαδίκτυο, και δημοσίευσαν λαμπρές κριτικές.

Η Shein είναι μεταξύ πολλών εταιρειών που ιδρύθηκαν στην Κίνα για τις εργασίες της οποίας εγείρονται ερωτήματα σχετικά με μια σειρά ζητημάτων, όπως το πώς είναι σε θέση να πουλάει αγαθά σε τόσο χαμηλές τιμές, πόσο διαφανής είναι οι συναλλαγές της με το κοινό, αλλά και σχετικά με τις εργασιακές πρακτικές της και πόσα περιβαλλοντικά απόβλητα δημιουργεί.

Στα μέσα Ιουνίου, οι influencers ταξίδεψαν στη νότια κινεζική μεγαλούπολη του Guangzhou για να δουν το «κέντρο καινοτομίας» της εταιρείας, μια φωτεινή και ευρύχωρη εγκατάσταση με κόπτες υφασμάτων υψηλής τεχνολογίας και ρομπότ που μεταφέρουν υλικά.
Στις εικόνες αποτυπώνονταν χαμογελαστοί εργάτες να κατασκεύαζαν ρούχα καθώς η ομάδα περιόδευε το εργοστάσιο, ενώ κάποιοι από τους επισκέπτες συμμετείχαν στην παραγωγή.

Η Kenya Freeman, μια σχεδιάστρια που έχει πουλήσει ρούχα στο Shein, ταξίδεψε στην Κίνα και τη Σιγκαπούρη, όπου εδρεύει τώρα η Shein, ως μέρος της ομάδας και μοιράστηκε βίντεο στον λογαριασμό της στο Instagram.

Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες , με επικριτικά σχόλια για την παρέα, η οποία κατηγορήθηκε για στήριξη στις υποτιθέμενες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων από την εταιρεία και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της γρήγορης μόδας. 

Το μέγεθος του διαδικτυακού μίσους ήταν «άνευ προηγουμένου», είπε ο συνεργάτης της Shein,  Φρίμαν στο CNN και επηρέασε την ψυχική της υγεία. «Δεν μπορούσα καν να μπω στο Instagram χθες», είπε η σχεδιάστρια με έδρα την Ατλάντα, προσθέτοντας ότι δεν υπερασπιζόταν την εταιρεία ούτε ήταν υπεύθυνη για τις ενέργειές της.

Ο Φρήμαν, ο οποίος συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τη Shein το 2019, είπε ότι ο γίγαντας της γρήγορης μόδας ήταν σανίδα σωτηρίας για τις μικρές επιχειρήσεις, ειδικά εκείνες με ιδρυτές από περιθωριοποιημένες κοινότητες.

Σε μια δήλωση, η Shein είπε ότι τα βίντεο στα social media που δημοσιεύτηκαν από τις influencers ήταν αυθεντικά. «Η Shein είναι αφοσιωμένη στη διαφάνεια και αυτό το ταξίδι αντικατοπτρίζει έναν τρόπο με τον οποίο παίρνουμε πληροφορίες για το προϊόν μας, παρέχοντας την ευκαιρία να δείξουμε σε μια ομάδα influencers πώς λειτουργεί η Shein μέσω της επίσκεψης στο κέντρο καινοτομίας μας και δίνοντάς τους τη δυνατότητα να μοιραστούν τις δικές τους ιδέες με τους ακόλουθούς τους ,” είπε.
Η Shein είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη γενιά Gen Z επειδή διαφημίζεται έντονα σε εφαρμογές όπως το TikTok, καλλιεργεί στενές σχέσεις με παράγοντες επιρροής και διατηρεί τις τιμές χαμηλές σε μια περίοδο  υψηλού πληθωρισμού.

Όμως, η τεράστια άνοδός της εγείρει ερωτήματα για τις πρακτικές της, ειδικά καθώς οι σχέσεις μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Κίνας έχουν επιδεινωθεί.

Τον Απρίλιο, μια επιτροπή του Κογκρέσου των ΗΠΑ είπε ότι η Shein, το ηλεκτρονικό υπερκατάστημα Temu και άλλα στην Κίνα συνδέονται δυνητικά με τη χρήση καταναγκαστικής εργασίας, την εκμετάλλευση εμπορικών κενών, τους κινδύνους για την ασφάλεια των προϊόντων ή την κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας.

Πηγή: skai.gr

Πηγή: skai.gr

Σχετικά άρθρα:

Related Posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ