Στον Prisma 91,6 και το απογευματινό μαγκαζίνο με τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Kουνιάκη μίλησε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λευκάδας Σωτήρης Σκιαδαρέσης σχετικά με το κλείσιμο του δρόμου Άγιος Νικόλαος Λευκάδα και το εξώδικο που απέστειλε το Επιμελητήριο προς την Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων (Ε.Υ.Δ.Ε.) Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδος και Ιονίων Νήσων.
Όπως ανέφερε είναι γεγονός πως κάποιοι ιδιώτες κατέθεσαν ασφαλιστικά μέτρα, όμως δεν μας κάλεσαν παρόλο που βρισκόμαστε σε κάποια συνεργασία, προφανώς δεν έγινε κάτι εσκεμμένα αλλά κακή συνεννόηση οπότε δεν είμαστε παρόντες σαν Επιμελητήριο ούτε ο Δήμος Λευκάδας στην συζήτηση των ασφαλιστικών μέτρων, με αποτέλεσμα ο συνήγορος της εταιρείας να βρει αφορμή και να πει ότι είστε μόνες σας πέντε εταιρείες και δεν υπάρχει ένας φορέας που να συμφωνεί με εσάς.
Εμείς από την αρχή ως Επιμελητήριο ήμασταν κατά του να κλείσει ο δρόμος, από τη μία Δεν είναι σωστό για το νησί, από την άλλη όταν βγήκε ο διαγωνισμός Δεν βγήκε για το κλείσιμο του δρόμου.
“Ο διαγωνισμός λέει ότι είναι απόλυτη δέσμευση της εταιρείας ΑΚΤΩΡ που πήρε το διαγωνισμό για την εξασφάλιση της κυκλοφορίας σε μία λωρίδα ανακατεύθυνση και μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις θα έχουμε μόνο μία λωρίδα και θα γίνεται εκ περιτροπής σε κυκλοφορία και θεωρώ πως αυτό είναι πολύ σημαντικό και αλλοιώνει το διαγωνισμό.
Αντιλαμβάνεστε πως εάν είστε εσείς αυτός που έχασε το διαγωνισμό, γιατί η συγκεκριμένη εταιρεία μπορεί να έδωσε πιο φθηνή προσφορά, καθώς η εταιρεία μπορεί να εκτιμά πως με το κλείσιμο του δρόμου θα κερδίσει και 500.000 ευρώ καθώς θεωρώ ότι αλλοιώνεται ο διαγωνισμός.
Επειδή σήμερα ταξιδεύω στην Κέρκυρα δεν πρόλαβα να στο βγάλω φωτογραφία, πρέπει να γνωρίζετε ότι ανατινάξεις από ότι κατάλαβα γίνονται και σε κομμάτια που είναι πριν από αυτό το οποίο συζητάμε ότι έχει 12 μέτρα ύψος και δεν μπορούν να γίνουν εργασίες.
Θεωρώ πως η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε το ζήτημα αυτό και χρησιμοποιεί για ανατινάξεις και σε προηγούμενα κομμάτια που λειτουργούσε κανονικά και τα είχε χαμηλώσει μέσα από τα άλλα μηχανήματα.
Σύμφωνα με τον κύριο Σκιαδαρέση στον παρακαμπτήριο δρόμο που έχει επιλέξει η εταιρεία υπάρχει κίνδυνος να γίνει ατύχημα και δεν μπορώ να καταλάβω ποια είναι η λογική πού γίνεται αυτό το πράγμα. Δεν μπορώ να καταλάβω τι θα συμβεί Αν καθυστερήσει το έργο ένα με δύο μήνες πίσω, καθώς εδώ και 40 χρόνια είμαστε αυτό το δρόμο δεν καταλαβαίνω πού είναι αυτό το πρόβλημα.
Αναφορικά με το εξώδικο του Επιμελητηρίου ο κ. Σκιαδαρέσης είπε ότι είναι μία πρώτη αντίδραση χωρίς όμως αποτέλεσμα παρότι που έχει αποσταλεί από την προηγούμενη εβδομάδα.
Αυτή τη στιγμή συζητάμε με την νομική μας υπηρεσία για το πώς θα κινηθούμε ενδεχομένως αύριο και μεθαύριο να κάνουμε αίτηση ακύρωσης απόφασης για το κλείσιμο των δρόμων στο συμβούλιο της επικρατείας.
Θα κάνουμε και μία επαφή με το δήμο Λευκάδας για να δω τι σκέφτεται για να το κάνουμε όλοι μαζί, καθώς και αν κάνει κάποιος αποσπασματικά ενέργειες δεν θα υπάρχει αποτέλεσμα.
Σχετικά με την διακοπή των μεγάλων έργων του δήμου Λευκάδας από την κατασκευάστρια εταιρία, ο κ. Σκιαδαρέσης αναφερόμενος στην απόφαση του δικαστηρίου η οποία μεταξύ άλλων αναφέρει, πως από τη στιγμή που έχουν γνωστοποιηθεί οι ώρες διακοπής κυκλοφορίας, θα μπορούν να τροποποιηθούν οι εργασίες ανάλογα ανέφερε:
Aυτή δεν είναι λογική, δεν μπορεί μία εταιρεία με μπετά να στέλνει μία μπετονιέρα πριν κλείσει ο δρόμος και στη συνέχεια θα περιμένουν μέχρι τις 3:00 που θα ανοίξει και να ξανακλείσει, καθώς αυτά τα πράγματα που συζητάμε είναι αστεία.
Άρα λοιπόν τα έργα ΕΣΠΑ θα πάνε πίσω, δημόσια έργα ήδη έβγαλε ανακοίνωση από τη Λευκάδα Ιόνιος τεχνική ότι θα πάνε πίσω αυτό το διάστημα.
Δηλαδή το έργο της ανάπλασης της παραλίας θα πάει πίσω και θα μείνουμε το καλοκαίρι με τις συγκεκριμένες λαμαρίνες;
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω την λογική της δικαστικής απόφασης, πάντα ευνοούν τις μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, οι οποίες έχουν τα μέσα και πιέζουν.
Πρέπει και εμείς να είμαστε συντονισμένοι, να αφήσουμε στην άκρη τα μικροπολιτικά οφέλη και κοιτάξουμε όλοι μαζί να πιέσουν προς την κατεύθυνση που πρέπει δυστυχώς δεν θα γίνει κάτι.
Σε συνέχεια εκτίμησε ότι δεν υπάρχει καμία πίεση στην κατασκευαστική εταιρεία ότι πρέπει να έχει παραδοθεί το έργο πριν το 2023, το θέμα είναι ξεκάθαρα οικονομικό, από το να κάθεται η εταιρεία με την τσάπα και το σφυρί να χτυπάει το βράχο, επιλέγει να βάλει πέντε δυναμίτες κατεβάζει το βουνό και τελείωσε η υπόθεση.
Όμως αυτό δεν είναι λογική, δεν μπορεί πάντα να πληρώνει επιχειρηματικός κόσμος της Λευκάδας, γιατί ο εργολάβος θα πρέπει να βγάλει κάποια χρήματα παραπάνω.