Εφ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο επικεφαλής της παράταξης “Όλοι για την Λευκάδα”, πρώην Δήμαρχος, Κωνσταντίνος Δρακονταειδής σχολιάζοντας τις εξελίξεις αναφορικά με το τουριστικό περίπτερο στο Κάστρο.
Σχολιάζοντας το πόρισμα της αποκεντρωμένης διοίκησης το οποίο απέρριψε την προσφυγή της εταιρίας, είπε πως κατά τη γνώμη του ακόμα και αν ήταν αρνητική, πολύ περισσότερο που είναι θετική δεν παρήγαγε κανένα αποτέλεσμα.
Θα έλεγε απλά ότι η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου δεν παράγει έννομο αποτέλεσμα. Είναι θετικό που βγήκε υπέρ του δήμου Λευκάδας και απορρίφθηκε η προσφυγή αλλά δεν νομίζω ότι είναι το σημαντικότερο αυτό.
Από την στιγμή που το δημοτικό συμβούλιο με την τότε απόφασή του, πήρε απόφαση να κουβεντιάσει το θέμα, προφανώς γνώριζε ότι δεν παράγεται ευθέως αποτέλεσμα από όποια απόφαση και αν ήταν αυτή, γιατί άλλος έπρεπε να πάρει την τελική απόφαση και αυτό ήταν το λιμενικό ταμείο για αυτό όπως είδατε και το θέμα όταν τέθηκε τότε στις 30-08, από τη δική μας μεριά τέθηκε υπό τη μορφή σύστασης το λιμενικό ταμείο, έκφρασης γνώμης και όχι απόφασης.
Σύμφωνα με τον κύριο Δρακονταειδή το ότι φτάσαμε ως εδώ με την διαγωνιστική διαδικασία και τον τρόπο που εξελίχθηκε δήλωσε:
“Θέλω να είμαι κατηγορηματικός και να πω ότι υπάρχει σοβαρή ευθύνη κι αν εμείς ήμασταν στη δημοτική αρχή δεν θα φτάναμε σε αυτή την κατάσταση.
Έπρεπε από τις αρχές του 2022 που είχαμε την δεύτερη απόρριψη από το συμβούλιο αρχιτεκτονικής της μελέτης να σταματήσει αυτή η διαδικασία και νομιμοποιούμασταν για αυτό.
Σε αυτό είμαι κατηγορηματικός, δεν θέλω όμως να το αναλύσω στο νομικό κομμάτι.
Αρχικά να πω πως ο δήμαρχος Λευκάδας εισηγήθηκε να έχουμε μερική ανάκληση των δύο αποφάσεων ως προς την έκταση. Τελικά αποδέχτηκε και κατέβασε μία κοινή πρόταση με τον κύριο Σολδάτο να ανακληθούν οι δύο αποφάσεις και η 10/2020 και η 22/2021. “Κρίνουμε θετικά την πολιτική στροφή που έκαναν , γιατί ήταν το πρώτο σημείο της δικής μας πρότασης, που έτσι κι αλλιώς είναι κατατεθειμένη ως παράταξη εδώ και μήνες και στο Δημοτικό Συμβούλιο της 30-08-2022 μαζί με τις υπόλοιπες παρατάξεις της αντιπολίτευσης, καθώς αυτό ζητούσαμε και τότε ως πρώτο σημείο.
Είναι θετική εξέλιξη σε αυτό το σημείο, είναι ένα σημαντικό βήμα και προσέχω τι λέω. Όμως δεν έχουμε τελειώσει, γιατί το ψήφισμα λέει πως το δημοτικό λιμενικό ταμείο στη συνέχεια και αφού ανακαλέσει τις δύο αποφάσεις, να αξιολογήσει εάν έχει νομική ισχύ το αποτέλεσμα της Νομικής διαδικασίας, ή συντρέχει νόμιμος λόγος να κηρυχθεί η διαγωνιστική διαδικασία άγονη.
Αυτό σημαίνει ότι θα απευθυνθεί σε νομικούς το δημοτικό λιμενικό ταμείο, να γνωμοδοτήσουν εάν τα αποτελέσματα της διαγωνιστικής διαδικασίας είναι σε ισχύ.
Εδώ υπάρχουν δύο εκδοχές, η μία είναι να γνωμοδοτήσει ότι δεν έχει νομική ισχύ η διαγωνιστική διαδικασία οπότε μπορεί να κηρύχθηκε άγονη, υπάρχει όμως και το ενδεχόμενο να γνωμοδοτήσει ότι βρίσκεταισε νομική ισχύ η διαγωνιστική διαδικασία.
Το τρίτο σημείο συνεχίζει και λέει πως σε περίπτωση πόσο κριθεί ότι έχει νομική ισχύ το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας, να κινήσει η κατ εφαρμογή των κειμένων διατάξεων την διαδικασία να κηρυχθεί προκειμένου να κηρυχθεί η ανάδοχος εταιρεία έκπτωτη.
Πρέπει να πω όμως ότι στη συνέχεια η πρόταση δεν απαντάει για το τι θα γίνει, καθώς αν και κήρυξαν με έκπτωτη την εταιρεία υπάρχει ο δεύτερος διαγωνιζόμενος, τι θα γίνει με αυτόν;
Η δική μας πρόταση ήταν απολύτως καθαρή και έλεγε πώς μετά την ανάκληση των δύο πράξεων παραχώρησης, να μην προχωρήσει το δημοτικό λιμενικό ταμείο στην κήρυξη του επόμενου ενδιαφερομένου πώς πλειοδότη, κάτι το οποίο είναι απολύτως νόμιμο, γιατί σύμφωνα με τον όρο 9.9 τις διακύρηξης διατηρεί τη δυνατότητα να θεωρήσει ότι καμία από τις προσφορές δεν είναι επωφελής και έτσι κηρύσσεται άγονος ο διαγωνισμός και άρα κλείνει στο σύνολο της η διαγωνιστική διαδικασία.
Άρα το ψήφισμα έτσι όπως προτάθηκε έχει σοβαρό κενό γιατί δεν λέει τι θα γίνει μετά. Εμείς εκτιμούσαμε ότι το ψήφισμα του δημοτικού συμβουλίου που θα έβγαινε να ήταν απολύτως καθαρό και να περιγράφει τον οδικό χάρτη του συνόλου των ενεργειών για να φτάσουμε στο κλείσιμο της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Ο κύριος Σολδάτος το δικαιολόγησε αυτό, ότι επιθυμεί να προστατέψει τους δημοτικούς συμβούλους, και του Δημοτικού συμβουλίου, αλλά και του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, για αυτό χρησιμοποιώ αυτή τη διατύπωση, δηλαδή να αξιολογήσουν κάποιοι νομικοί, εάν υπάρχει νομική ισχύει ακόμα στη διαγωνιστική διαδικασία.
Όταν εμείς προτείναμε στο σημείο 4 της δικής μας πρότασης, το δημοτικό συμβούλιο να εκφράσει με κάθε τρόπο και εμπράκτως τη στήριξή του στα μέλη του διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και του δημοτικού συμβουλίου σε ενδεχόμενη νομική εμπλοκή τους ή δίωξη τους από την πλειοδοτούσα εταιρεία, αυτό γιατί δεν το δέχτηκαν ο κύριος Καλός και Σολδάτος;
Να σας πω πως μέσα σε αυτή τη συζήτηση του Δημοτικού συμβουλίου, εάν υπήρχε κάποιος φόβος στα μέλη του Λιμενικού ταμείου οι του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, μάλλον επιτάθηκε παρά μειώθηκε από τις συγκεκριμένες τοποθετήσεις.
Εμείς λοιπόν μαζί με την παράταξη της λαϊκής συσπείρωσης, καταθέσαμε μία εξαιρετικά τεκμηριωμένη και σαφή πρόταση, η οποία θα έληγε το ζήτημα της διαδικασίας και καθιστούσε αγνό το διαγωνισμό, ως πρόταση πάντα προς το δημοτικό Λιμενικό και μην το ξεχνάμε αυτό, από την αρχή μέχρι το τέλος, γιατί επαναλαμβάνω το συγκεκριμένο ψήφισμα απαντάει μέχρι ενός σημείου τη διαδικασία, αλλά δεν απαντάει τι γίνεται από τη στιγμή που πάμε στον δεύτερο πλειοδότη, από τη στιγμή που αυτός συνεχίζει να ενδιαφέρεται.
Στην επισήμανση του δημοσιογράφου, ότι σε επικοινωνία με τον πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου Σπύρο Καρβούνη ειπώθηκε πως από τη στιγμή που ζητηθεί η η ακύρωση των δύο αποφάσεων του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, δεν υφίσταται διαγωνισμός, τότε ο κ. Δρακονταειδής απάντησε πως αν είναι έτσι όπως τα λέει, κακώς ο κ. Σολδάτος και Καλός, κακώς πρότειναν αυτό το ψήφισμα.
Εάν είναι έτσι όπως υποστηρίζει ο κύριος Καρβούνης και η διαδικασία σταματάει με την ανάκληση των δύο αποφάσεων, κάτι με το οποίο δεν συμφωνώ και νομίζω πως είναι λάθος και δεν το νιώθω μόνο εγώ αλλά και νομικοί, άρα αυτό που υποστηρίζει ο κύριος Καρβούνης κατά τη γνώμη μου είναι λάθος.
Αυτό που επείγει αυτή τη στιγμή και αποτελεί την ουσία, είναι να γίνει άμεση σύγκλιση το συμβούλιο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και να ανακληθούν οι δύο αποφάσεις και αυτό πρέπει να γίνει χθες.
Κατά τη γνώμη μου έπρεπε σήμερα να είχε βγει πρόσκληση από τον κύριο Καρβούνη.
Στο ερώτημα εάν μπορεί μονομερώς το υπουργείο να προχωρήσει στην πράξη παραχώρησης απάντησε πως θεωρητικά νέα, παρότι που έχει στα χέρια του έγγραφα από το δημοτικό λιμενικό ταμείο που του λέει να σταματήσει γιατί βρισκόμαστε σε διαβούλευση.
Εγώ όμως επειδή έχουν δει τόσα τα μάτια μας δεν μπορώ να αποκλείσω ενέργειες και πολιτικές παρεμβάσεις και μπορεί να υπάρξει και αυτό το ενδεχόμενο να εγκρίνει παρά την θέληση κυρίως των πολιτών της Λευκάδας και δευτερευόντως και των θεσμικών οργάνων που πια έχουν αποφάσεις που δείχνουν ότι πρέπει να σταματήσει στο σύνολο της αυτή η διαδικασία.
Για αυτό οφείλει το δ.σ. του Δημοτικού λιμενικού ταμείο να συγκληθεί στις πρώτες μέρες της νέας εβδομάδας, με βάση τους κανονισμούς και προθεσμίες που ορίζει η λειτουργία του Λιμενικού ταμείου και αυτό είναι εξαιρετικά κρίσιμο.
Εάν γίνει αυτό το βήμα, κατά τη δική μας άποψη, αλλά και του κυρίου Σολδάτου και Καλού με βάση την πρόταση που έκαναν πάμε στα επόμενα βήματα.
Εμείς προτείναμε άλλα, οι κ. Σολδάτος και Καλός άλλα, όμως υπάρχουν επόμενα βήματα.
Σύμφωνα με τον κύριο Δρακονταειδή, πριν πάμε στο έγγραφο του δημάρχου, αλλά και του Δημοτικού λιμενικού ταμείου που ζητά η καθυστέρηση, γιατί επαναλαμβάνω το δημοτικό λιμενικό ταμείο είναι αυτό που αποφασίζει και αυτό δεν πρέπει να φεύγει από το μυαλό μας ούτε δευτερόλεπτο, ερωτώ όμως ποιανού το έγγραφο και ποιανού είναι οι ευθύνες που στάλθηκε το προηγούμενο έγγραφο από τον κύριο Καρβούνη, μάλιστα δύο μέρες μετά αφού είχαμε ζητήσει ως αντιπολίτευση την σύγκληση εκτάκτως του δημοτικού συμβουλίου στις 30 Αυγούστου, γιατί έστειλε αυτό το έγγραφο στο υπουργείο που ζητούσε επίσπευση και σε αυτό το ερώτημα πρέπει να απαντήσει ο κύριος δήμαρχος.
Στην επισήμανση ότι σε συνέντευξη του στον Prisma 91,6 ο δήμαρχος Λευκάδας Χαράλαμπος Καλός, δήλωσε άγνοια για την κίνηση αυτή, απάντησε πως αυτή είναι η διαφορά μας και όχι μόνο στο συγκεκριμένο αυτό ζήτημα.
Εγώ δεν θα πω ότι δεν γνώριζα ότι έπρεπε να υπάρχει και ένα δεύτερο τοπογραφικό στο διαγωνισμό που κατατέθηκε.
Αρχικά σε αυτούς που ήταν άσχετοι στα συγκεκριμένα θέματα θα πρέπει να πούμε ότι δεν κατατέθηκε το τοπογραφικό του 1966 τυχαία, γιατί ήταν αυτό με το οποίο έγινε ο καθορισμός της χερσαίας Ζώνης.
Το μοναδικό κατά τη γνώμη μας έλλειμμα, ήταν εκεί που έλεγε αναλυτικά τι παραχωρείται και έλεγε το κτίριο Α, Β και διαμορφωμένοι χώροι, απολύτως σαφές, έπρεπε να συνοδεύεται και από ένα δεύτερο τοπογραφικό.
Εγώ όμως δεν βγήκα να πω ότι η υπηρεσία και το δημοτικό λιμενικό ταμείο έχει ευθύνη για αυτό, συγκεκριμένα αναφέρομαι στην τεχνική υπηρεσία του δήμου που στηρίζει το δημοτικό λιμενικό ταμείο σε αυτά τα ζητήματα καθώς δεν διαθέτει δική του τεχνική υπηρεσία.
Δεν βγήκα να το παίξως ότι είχα άγνοια, που πράγματι είχα, καθώς είχα σαφή γνώση αναφορικά με την διακήρυξη όμως ως δήμαρχος δεν μπορώ να κάτσω να ασχοληθώ με λεπτομέρειες που πρέπει να ακολουθηθούν.
Εγώ δεν βγήκα ποτέ να κατηγορήσω καμία υπηρεσία, ούτε να δηλώσω άγνοια και πήρα το βάρος της ευθύνης που μου αναλογεί και αυτή είναι η διαφορά μας με τον Χαράλαμπο Καλό.
Στην επισήμανση ότι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πραγματοποιείται διάλογος για το ποιος θα καρπωθεί την “νίκη” όπως θεωρούν οι συλλογικότητες ενάντια στην υλοποίηση της επένδυσης, απάντησε πώς τη νίκη θα την καρφωθεί Λευκάδα.
Ο κ. Δρακονταειδής άσκησε κριτική στον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη, λέγοντας πως επαναλαμβάνει συχνά μέσα από την εκπομπή του την φράση ότι υπάρχουν ευθύνες και χωρίς να λέτε όνομα εννοείται εμένα. Για ποιό λόγο δεν λέτε όνομα;
Στη συνέχεια υπήρξε μία ανταλλαγή απόψεων με τον κύριο Δρακονταειδή να αναφέρεται στη στατική μελέτη που φρόντισαν να κάνου. Αυτό το κάναμε για δύο λόγους, αρχικά για να ξέρουμε το κόστος, για το τι θα ζητήσουμε όταν πάμε στα υπουργεία, ή από ενδεχόμενα προγράμματα που ίσως βγουν.
Πράξαμε άγια σε αυτό το θέμα και κανείς δεν βγήκε να το πει δημόσια, ούτε αιρετός ούτε δημοσιογράφος. Εμείς το κάναμε ότι επειδή ξέρουμε πως λειτουργούν στις περιπτώσεις αυτές οι επενδυτές, θέλαμε να έχουμε μία αντικειμενική άποψη για το τι χρήματα χρειάζονται, ούτως ώστε εάν προχωρήσουμε σε αυτό που προχωρήσαμε τελικά να είναι και στοιχείο της διακήρυξης και όχι να περιμένουμε να μας κάνει την στατική μελέτη όποιος επενδυτής.
Το δεύτερο που έχει πολύ μεγάλη σημασία κατά τη γνώμη μου είναι και ποιος είναι ο επενδυτής.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε έναν επενδυτή που εκτός από τις αγωγές που άσκησε και μία επιθετική πολιτική στο κομμάτι των αγωγών εναντίον του δήμου, ζητώντας από δημάρχους, δημοτικός σύμβουλος, πειθαρχικές κυρώσεις και από συμπολίτες μας αγωγές και χρήματα, είχε μία επιθετική πολιτική επιχειρηματική.
Πάντα αναφερόμαστε για το 2020 και μετά γιατί όταν ήμασταν εμείς δεν είχε επιλεγεί η συγκεκριμένη εταιρεία.
Εμείς επομένως και με τη στατική μελέτη, που αποδείχτηκε ότι παραπλανήθηκε το δημοτικό συμβούλιο γιατί αυτό είναι το ουσιαστικό, ποιος πήρε την ευθύνη για αυτή την παραπλάνηση και ποιοι δημοσιογράφοι βγήκαν, εκτός από πολίτες και μερικούς θεσμικούς το κατήγγειλαν;
Για αυτό σας είπα από την αρχή ότι εμείς από την αρχή που το συμβούλιο αρχιτεκτονικής δύο φορές, η δεύτερη μέσα στο 2022, απορρίπτει για δεύτερη φορά τη συγκεκριμένη μελέτη για συγκεκριμένους όρους εκεί θα έπρεπε να σταματήσει η διαγωνιστική διαδικασία.
Σύμφωνα με τον κύριο Δρακονταειδή, η στατική μελέτη που ορθά έγινε από την πλευρά του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, γιατί με αυτή αποδείχτηκαν μία σειρά από πράγματα που αναδείχθηκαν μέσα από το πόρισμα της επιτροπής το οποία δεν πρέπει να ξεχνάμε, αυτή η μελέτη πρέπει να δέσει και αρχιτεκτονικά. Αυτή η Μελέτη δεν προέβλεπε το υπόγειο από 32 τετραγωνικά να πάει 410.
Αυτό που είπε ο δήμαρχος είναι σωστό, καθώς το ποια στατική μελέτη έχεις ταιριάζει και σε ένα αρχιτεκτονικό κουστούμι. Η μελέτη που επιθυμούσε και επιθυμεί η εταιρεία να κάνει, είναι τέτοια ώστε το υπόγειο να γίνει ωφέλιμος χώρος στο σύνολο του, δεν έχει σημασία αν θα είναι αποθηκευτικός, η δευτερεύουσων χρήσεων, παραμένει ωφέλιμος χώρος και χωράει στην δική της αρχιτεκτονική πρόταση.
Καταλάβατε λοιπόν για ποιό κουστούμι μιλούσε ο δήμαρχος;
Στην αναφορά αδειοδοτήσεις πρέπει να μιλάμε για το σύνολο των αδειοδοτήσεων και όχι για μέρος. Η εταιρεία έχει πάρει συγκεκριμένες αδειοδοτήσεις που αφορούν το αρχαιολογικό και αρχιτεκτονικό μέχρι εκεί.
Στο ερώτημα αν ένα συγκεκριμένο ύψος επένδυσης που γνώριζαν ποιο ήταν από την αρχή μπορούσε να κουμπώσει στη συγκεκριμένη στατική μελέτη ξεκαθάρισε για άλλη μία φορά τι συμβαίνει με τις στατικές μελέτες, λέγοντας πως παίζει ρόλο τι στατική μελέτη θα κάνεις, για το τι αρχιτεκτονικά εν τέλει θα σχεδιάσεις και νομίζω με αυτό έγινα κατανοητός.
Το δεύτερο σημείο αφορά το ζήτημα της έκτασης. Το πόρισμα ήταν κατηγορηματικό, η διακήρυξη ήταν σαφής για την παραχώρηση , σας είπα ποια ήταν η μοναδική της έλλειψη ότι δεν υπήρχε τοπογραφικό των διαμορφωμένων χώρων που όλοι οι Λευκαδίτες γνωρίζουν και ήταν απολύτως σαφής.
Το πόρισμα επιβεβαίωσε το ορθό της διακήρυξης, γιατί έχει υποστεί μία πολύ μεγάλη κριτική, όμως το πόρισμα στηρίχθηκε πάνω στη διακήρυξη για να βγάλει τα αποτελέσματα που βγάλαμε όλοι μας.
Εγώ δεν λέω ότι η διακήρυξη ήταν η πιο σωστή του κόσμου, προφανώς μπορεί να έχει και ελλείψεις, όμως δώστε σε ένα νομικό οποιαδήποτε διακήρυξη να δείτε ότι θα βρει αδυναμίες.
Εμείς την δώσαμε σε νομικούς δεν την έφτιαξα εγώ ούτε οι υπόλοιποι αιρετοί. Βεβαίως επειδή έχουμε το θάρρος να κάνουμε σε όλα τα ζητήματα μπορούμε να πάρουμε την πολιτική ευθύνη και του λάθους και να το λέμε δημόσια και αυτό το έχω κάνει επανειλημμένως και για άλλα θέματα στο δημοτικό συμβούλιο, που ελάχιστοι το κάνουν.
Αναφορικά με την κριτική που σας έκανα, κατά τη γνώμη μου και έχω το θάρρος να τη λέω δημόσια, πριν όμως τοποθετηθώ πρέπει να πω πως δεν με ενδιαφέρει η άποψή σας.
Τι εννοώ με αυτό, σέβομαι απολύτως την δική σας άποψη όπως την έχουν και άλλοι Λευκαδίτες ότι εκεί ας γίνει επένδυση, ας το πάρει ιδιώτης και ας το κάνει ότι θέλει.
Εγώ την άποψη αυτή τη σέβομαι, άρα δεν κάνω κριτική στην άποψή σας. Κάνω κριτική στην δημοσιογραφική διαχείριση που κάνατε, καθώς κατά τη γνώμη μου ήταν κακή.
Θα σας το πω με ένα δυο παραδείγματα για να είμαι σαφής. Η εταιρεία έβγαλε μία σειρά από ανακοινώσεις, απαντούσε σε εμένα, στον Δήμαρχο, για τις αγωγές που ασκήθηκαν.
Σας πληροφορώ ότι στην ιστοσελίδα σας, καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό στα λεγόμενά σας ήταν για μέρες πρώτο τραπέζι πίστα.
Και δεν λέω να μην τις παρουσιάσετε, κάθε άλλο είμαι υπέρ της άποψης να παρουσιάζετε το παραμικρό ιδιαίτερα για μία τόσο μεγάλη υπόθεση.
Εμένα όμως κι άλλος που είμαστε εναντίον με αυτή την άποψη, δεν μας καλέσατε το κρίσιμο διάστημα ζπό 30-08 μέχρι σήμερα να μιλήσουμε για αυτά, καθώς η τελευταία φορά που μίλησα μαζί σας ήταν αν θυμάμαι καλά στο τέλος Αυγούστου.
Ο δημοσιογράφος Παναγιώτης Κουνιάκης στην απάντησή του ανέφερε πως η επικαιρότητα και ο τρόπος που αναρτάται στην ιστοσελίδα, έχει να κάνει πολλές φορές και με το ενδιαφέρον των αναγνωστών για μία συγκεκριμένη είδηση.
Συγκεκριμένα μία είδηση παραμένει ψηλά, όταν μέσα από τα Google analytics φαίνεται ότι υπάρχει αναγνωστικό ενδιαφέρον και στην συγκεκριμένη περίπτωση υπήρχε καθώς ενώ είχαν προηγηθεί αρκετά δημοτικά συμβούλια στα οποία είχαν ακουστεί όλες οι απόψεις και είχαν μεταδοθεί δημόσια και από τον Prisma 91,6 η εταιρεία απαντούσε και εξέθετε την άποψή της μέσα από δελτία τύπου.
Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πρόθεση να ευνοηθεί η εταιρεία.
Ό κ Δρακονταειδής ανέφερε πως το γεγονός ότι υπάρχει ένας ραδιοφωνικός σταθμός είναι καλό για τη Λευκάδα, είμαι πάντα σαφής σε αυτά που λέω, γιατί δίνετε βήμα να ακουστούν απόψεις και μιλάω γενικά.
Σας έχω πει κι άλλη φορά ότι η συμβολή του ραδιοφωνικού σταθμού με τους όρους που μέχρι να φτάσουμε σε αυτή την υπόθεση, είναι κάτι σημαντικό, γιατί μπορούν και ενημερώνονται οι πολίτες στο μέτρο που επιθυμούν και έχετε και μία ιστοσελίδα που βάζει όλες τις απόψεις.
Η διαφορά με τις άλλες ιστοσελίδες είναι ότι εσείς είστε επαγγελματίας δημοσιογράφος. Έχοντας το πλεονέκτημα και του ραδιοφωνικού σταθμού και το επαγγελματισμού σας, καθώς ο καθένας θα μπορούσε να έχει μία ιστοσελίδα ως δευτερεύουσα ασχολία.
Υπάρχουν και άλλα επαγγελματικά site που αδιαφορούν, δεν δείχνουν το βάρος που όφειλαν για το βάρος της υπόθεσης και βεβαιώσεων με καλέσουν θα ασκήσω και σε αυτά κριτική όπως αντιλαμβάνομαι και θέλω να την λέω.
Στο ερώτημα τι θα γίνει εάν η εταιρεία διεκδικήσει και κερδίσει αποζημιώσεις απέναντι στο δήμο Λευκάδας, απάντησε πως είναι ορθό και εύλογο έχει όμως μία σημασία να τίθεται στις σωστές του διαστάσεις και για να μη δημιουργεί ένα κλίμα φόβου που ενδεχομένως να επιθυμεί και η εταιρεία να περάσει για τους δικούς τους λόγους.
Φυσικά ζούμε στην Ελλάδα, γνωρίζουμε και το ανεξάρτητο των κυβερνήσεων, με αυτό εννοώ το αντικειμενικό, αλλά και το ανεξάρτητο της δικαιοσύνης που σε πολλά ζητήματα πράγματι είναι τυφλή και στέκεται στο ύψος που πρέπει για να υπερασπίσει τους πολίτες αυτής της χώρας, αλλά άλλες φορές δεν στέκεται.
Το ερώτημα λοιπόν είναι ενδεχόμενο να έχουμε νομικές διαδικασίες.
Εδώ όμως χαμογελάω και πρέπει να σας πω ότι λίγο νωρίτερα μου είπατε πόσο κύριος Καρβούνης ανέφερε πως ανακληθούν οι δύο αποφάσεις τελειώσαμε. Μα αν συμβαίνει αυτό γιατί έχουμε τότε παραπάνω εμπλοκές.
Αυτός ο κίνδυνος είναι υπαρκτός για αυτό και εμείς και εσείς το ξέρετε αυτό και ανεξάρτητα εάν συμφωνείτε με αυτό το οποίο προτείναμε, οφείλετε να παραδεχτείτε ότι πριν φτάσουμε στο Δια Ταύτα τις προτάσεις μας που έχει τέσσερα σημεία, το ένα είναι κοινό με τα σημεία της πρότασης με τα οποία ψηφίστηκε, δηλαδή η ανάκληση των αποφάσεων έχει μιάμιση σελίδα σκεπτικό.Εμείς δηλαδή είμαστε μαζοχιστές που φτιάχναμε ένα σκεπτικό για να καταλήξουμε σε αυτό που προτείναμε τελικά;
Πρόκειται για ένα σκεπτικό με πολύ συγκεκριμένη φρασεολογία, ούτως ώστε όταν πάρε τη μορφή απόφασης ή ψηφίσματος ενός σώματος του δημοτικού συμβουλίου στη συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να είναι τεκμηριωμένο.
Θέλω να αναφερθώ σε ένα σημείο του και πόσο σοβαρό είναι να στηριχτούμε σε αυτό για να αποφύγουμε ή να μειώσουμε τον κίνδυνο αυτό που με ρωτήσατε δηλαδή των νομικών εμπλοκών.
Εμείς εκτός από μία σειρά από πολύ σοβαρά στοιχεία του πορίσματος που επιβεβαιώνουν την ανάκληση της παραχώρησης, βάζουμε ένα ζήτημα που έχει να κάνει με το δημόσιο συμφέρον.
Το δημόσιο συμφέρον με βάση το γεγονός ότι έχουμε και μεταβολή ουσιωδών Οικονομικών και τεχνικών παραμέτρων, σε σχέση με τη μελέτη που έχει κατατεθεί προς έγκριση, όπως και ζητήματα που αφορούν το δημόσιο συμφέρον και έχουν σχέση με το περιβάλλον.
Επίσης θέλω να σας πω και κάτι το οποίο έχει περάσει στα ψιλά, αλλά κατά τη γνώμη μας έχει μεγάλη αξία. Όπως αναφέρθηκε σε κάποιο σημείο του πορίσματος κι αν θυμάμαι καλά τέθηκε από το μέλος της επιτροπής κ Νίκα, στην περιοχή έχουμε ζώνη οικιστικού ελέγχου.
Επειδή πρόκειται για ένα τεχνικό ζήτημα που δεν θέλω να σας μπερδέψω, θέλω να σας πω πως όπου έχουμε ζώνες οικιστικού ελέγχου έχουμε και όρους πολύ συγκεκριμένους που δυσκολεύουν τις οποίες αδειοδοτήσεις στη συνέχεια.
Έχουμε θέσει εκείνο το Πλαίσιο στο οποίο πάνω πρέπει να βασιστούμε για να πάρουμε την όποια απόφαση.
Κατά τη γνώμη μας καταλήξαμε σε μία πρόταση πολύ πιο συγκροτημένη την οποία προσπαθήσαμε να τεκμηριώσουμε και να της δώσουμε και νομική υπόσταση στο μέτρο των δυνάμεών μας για να μειώσουμε και να αποφύγουμε τους κινδύνους των όποιων νομικών εμπλοκών.
Απαντώντας σε ερώτηση ακροατή που αφορά αν το 2018 υπήρξε παραχώρηση και των 8.400 μέτρων, απάντησε πως αυτοί που ρωτούν με κάποια μηνύματα αναφέρονται κατά βάση στην πράξη παραχώρησης.
Ο ισχυρισμός ότι παραχωρήθηκαν είναι της εταιρείας, αυτό δεν ισχύει και το πόρισμα το απέρριψε δεν έχω κάτι άλλο να σας πω επ αυτού. Όποια απόφαση υπήρξε το 2018, υπήρξε το 2020, 2021.
Η απόφαση παραχώρησης του 2018, θα σας διαβάσω το συγκεκριμένο σημείο αναφέρει:
” εγκρίνει την προσωρινή παραχώρηση ιδιαίτερου δικαιώματος χρήσης χώρου έκτασης 8.400 επί χερσαίας ζώνης Λιμένα στην άλλη εταιρεία, λέγοντας πως η παραχώρηση συνδέεται με εργασίες για την κατασκευή τουριστικού περιπτέρου και τον Λουτρικών εγκαταστάσεων πού βρίσκονται εντός του χώρου και τη λειτουργία καταστήματος Υγειονομικού καταστήματος. Η ακριβή έκταση της προσωρινής παραχώρησης εμφανίζεται στο τοπικό ο διάγραμμα το 1966″
Με άλλα λόγια λέει ότι σας παραχωρούμε προσωρινά αυτό το χώρο για να μπορείτε να κάνετε τις εργασίες του τουριστικού περιπτέρου. Για παράδειγμα από που θα μπει η μπουλντόζα, και άλλα βαρέα μηχανήματα εάν δεν μπουν εάν δεν παραχωρήσεις την αμμώδη έκταση για να γίνουν οι εργασίες όπως λέει η πράξη παραχώρησης;
Σε κάθε περίπτωση και αυτό είναι αποδεκτό από όλους τους νομικούς και έχει ακουστεί πολλές φορές να λέγεται και στο Δημοτικό Συμβούλιο το Ευαγγέλιο είναι η διακήρυξη που λέει συγκεκριμένα τι παραχωρείται.
Άρα η εταιρεία δεν μπορεί να κάνει ότι δεν γνωρίζει, αναφέρομαι σε όλες τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό.
Στο ερώτημά του δημοσιογράφου εάν όλα αυτά θα μπορούσαν να λυθούν δικαστικά, χωρίς την ακύρωση της διαδικασίας, διευκρίνισε πως όρος ακύρωση είναι λάθος και επειδή χρησιμοποιείται κατά κόρον και στο Δημοτικό Συμβούλιο πολλές φορές τον έχω χρησιμοποιήσει και εγώ για να συνεννοηθούμε νομίζω όμως ότι είναι ένας όρος λανθασμένος.
Το να ακυρωθεί σημαίνει στο να φτάσουμε να καταστεί άγονος ο διαγωνισμός.
Σχολιάζοντας την αναφορά του δημάρχου Χαράλαμπου Καλού ο οποίος ανέφερε στο δημοτικό συμβούλιο, ότι επειδή δεν είχε δοθεί ένα πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, η συγκεκριμένη εταιρεία θα μπορούσε να μην συμμετάσχει αρχικά στο διαγωνισμό, έδωσε τη δική του απάντησε.
Σε έναν διαγωνισμό υπάρχουν στάδια, το πρώτο στάδιο είναι τα δικαιολογητικά αυτών που υποβάλλουν προσφορά. Εκεί κρίνεται εάν τα χαρτιά που ζητάει η διακήρυξη και ο φάκελος είναι συμπληρωμένος. Εκεί διαπιστώθηκε ότι έλειπε το συγκεκριμένο χαρτί, το οποίο ήρθε μερικές ώρες μετά.
Εγώ δεν αγαπώ την εταιρεία αλλά πρέπει να πούμε την αλήθεια ότι το επέβαλε καθυστερημένα όχι ότι δεν το υπέβαλε.
Στην πρώτη φάση εκείνη την έβγαλαν απέξω. Σε άλλες μέρες υπήρχαν επόμενα στάδια που πάμε να ανοίξουμε και οικονομικές προσφορές για να μπούμε στην ουσία της υπόθεσης και να κρίνει η τότε επιτροπή ποια από τις προτάσεις είναι πιο συμφέρουσες, όταν έφτασε σε εκείνο το στάδιο εμείς κάναμε το αυτονόητο.
Ο τότε πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, σε συνεννόηση μαζί μου ζήτησε γνωμοδότηση από τη νομική υπηρεσία, η οποία είπε ότι πρέπει να αποκλειστεί, για αυτό και η επιτροπή παρέπεμψε το θέμα στο δημοτικό λιμενικό ταμείο το οποίο είπε ότι το δίνω στην άλλη εταιρεία γιατί είχαμε ως στοιχείο τη συγκεκριμένη γνωμοδότηση.
Αντιλαμβάνεστε ότι με τον τρόπο που τα είπε ο δήμαρχος πήγαινε να τα μπερδέψει.
Εγώ θέλω να σας πω και κάτι που δεν το ξέρετε και δεν είναι κακό άλλωστε. Κάναμε μία κουβέντα τηλεφωνική με τον δήμαρχο Λευκάδας, εκφράζοντας την άποψή μου τι θα έπρεπε να πάμε σε ένα δημοτικό συμβούλιο, χωρίς να πάμε να τσακωθούμε και να λέμε τι έκανα εγώ και εσύ, αλλά σε ένα συμβούλιο ώστε να ανοίξουμε το ζήτημα με ένα τρόπο όσο το δυνατόν πιο τεκμηριωμένο.
Δυστυχώς ο κύριος δήμαρχος, ξεκίνησε την τοποθέτηση του, καταναλώνοντας το μισό χρόνο από την ομιλία του ασκώντας κριτική στην προηγούμενη δημοτική αρχή.
Αυτό είναι δικαίωμά του, απλώς θεωρώ ότι σε μία κρίσιμη φάση υπάρχει ένα κλίμα σε επίπεδο κοινωνίας, με τις διαθέσεις των παρατάξεων να είναι γνωστές, πρέπει να είναι συναινετικό για να βγει μία ομόφωνη απόφαση, επέλεξε τη σύγκρουση.
Παρόλα αυτά εγώ είναι πολύ ευγένεια, σε σημείο βλακείας και χωρίς να θέλω να οξύνω τους τόνους επιχειρήσαμε να πάμε σε μία απόφαση όσο το δυνατόν πιο σαφής και καθαρή στο μέτρο των δυνάμεών μας.
Αυτό δεν κατέστη εφικτό με ευθύνη του κυρίου δημάρχου και του κυρίου Σολδάτου, ήταν δικαίωμά τους για τους ασκώ κριτική για αυτό, αυτοκριτική όμως στην απόφασή τους η οποία θα μπορούσε κατά τη γνώμη μας και όπως σας απέδειξα να είναι ολοκληρωμένη και να απαντάει σε όλα τα ενδεχόμενα μέχρι να καταστεί άγονο διαγωνισμός.
Κλείνοντας την ομιλία του έκανε δημόσια έκκληση στον πρόεδρο του Λιμενικού ταμείου και στον κύριο Δήμαρχο, να συγκαλέσουν άμεσα το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου και να ληφθεί η απόφαση της ανάκλησης παραχώρησης απόφασης. Αυτό πρέπει να γίνει εδώ και τώρα.
Κάνω έκκληση να το κάνω το γρηγορότερο δυνατόν και η πρόσκληση θα μπορούσε ήδη να έχει βγει καθώς από όσο γνωρίζω ο κύριος Καρβούνης από Δευτέρα θα είναι εδώ και το σώμα του Δημοτικού λιμενικού ταμείου θα είναι σε πλήρη απαρτία.