Καλεσμένος στο πρωινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ήταν ο δήμαρχος Πάργας Νίκος Ζαχαριάς αναφερόμενος τόσο σε ζητήματα του δήμου του, όσο και στο δυνατό τουριστικό brand name που έχει δημιουργήσει η Πάργα.
“Η Πάργα με τον τουρισμό ασχολείται από το 1950 επαγγελματικά. Κάποτε είχαν έρθει οι Γάλλοι με το club mediterranee, σταδιακά από τότε άρχισε να ανεβαίνει και έχει γίνει γνωστή σε όλη την Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο”
Ωστόσο αυτό δεν είναι τυχαίο, γιατί υπάρχουν δύο βασικά χαρακτηριστικά, το ένα είναι οι φυσικές ομορφιές που έχει η περιοχή μας, όλες οι ακτές του Ιονίου, μέσα σε αυτό να συμπεριλάβω και τη Λευκάδα, το πιο σημαντικό είναι πώς οι εμπλεκόμενοι στον τουρισμό είναι πλέον επαγγελματίες, είναι μεγαλωμένοι μέσα σε αυτό, έχουν κάνει σπουδές και μέσα στο χρόνο τόσο από άποψη εξυπηρέτηση των επισκεπτών, αλλά και των καταλυμάτων και χώρων εστίασης που έχουν διαμορφώσει, είναι με τέτοιο τρόπο ώστε να παρέχουν υπηρεσίες πολύ υψηλού επιπέδου.
Αυτά τα στοιχεία σε συνδυασμό με την ιστορία της περιοχής μας, καθώς πλέον ο Δήμος Πάργας περιλαμβάνει και τις υπόλοιπες ακτές το Σαρακίνικο από την πλευρά της Αγιάς, την αμμουδιά και τη Λούτσα μαζί με το Αλωνάκι και τον Όρμο του Οδυσσέα, όλη αυτή η ακτινογραμμή παρέχει στον επισκέπτη τη δυνατότητα να μένει η μέρα στην περιοχή χωρίς να πλήττει και να βαριέται με την περιοχή.
Επίσης είναι ένας ποταμός με πολύ μεγάλη ιστορία όπως είναι ο ποταμός Αχέροντας, δίπλα του έχει το Νεκρομαντείο το οποίο καταλήγει στην αμμουδιά και όλο αυτό δημιουργεί μία κατάσταση, καθώς ο τουρίστας στην περιοχή μας δεν θα φύγει δυσαρεστημένος θα περάσει όμορφα.
“Στην περίπτωση της Πάργας θα πούμε την παλιά παροιμία που λέει πως “το αγώι ξυπνάει τον αγωγιάτη”, οι κάτοικοι της Πάργας αρχικά βγήκαν από τα σπίτια τους για να υποδεχτούν τους τουρίστες, είδαν πως αυτό είναι μία πηγή εσόδων, αναγκάστηκαν στην συνέχεια να κάνουν πολύ καλά καταλύματα, κάποιοι έστειλαν τα παιδιά τους στο εξωτερικό για να σπουδάσουν το αντικείμενο, ενώ εμείς ως δημοτική αρχή στοχεύουμε και έχουμε φτάσει σε ένα καλό σημείο να δημιουργήσουμε ένα ΙΕΚ στην Πάργα που να έχει σχέση με τον τουρισμό, γιατί φέτος παρατηρείται έντονο το φαινόμενο, ότι δεν βρίσκουν επιχειρηματίες εξειδικευμένο προσωπικό, είτε είναι σερβιτόροι, μάγειροι, καμαριέρες και τα λοιπά”
Όμως σε πρακτικά ζητήματα βλέπουμε πως όταν έγινε η Εγνατία Οδός, η Μακεδονία γνώρισε τις ακτές του Ιονίου, τώρα που έγινε και η Ιόνια, δόθηκε η παράκαμψη της Αμφιλοχίας, η νότια Ελλάδα έρχεται σε μας πολύ κοντά σε χρόνο, επομένως η περιοχή μας είναι επισκέψιμη, όσοι έρχονται φεύγουν με τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό κομμάτι και πρέπει να το προσέξουμε πάρα πολύ.
Αυτό όμως δημιουργεί και άλλες απαιτήσεις και βλέπουμε πως έχουν δημιουργηθεί καταλύματα που δεν ξέραμε τις τιμές των 500 και 600 ευρώ τη βραδιά και τώρα τις συναντάμε και αυτές, γιατί έχουμε τέτοια καταλύματα που παρέχουν πολύ Υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
Οπότε ένας προορισμός πολύ εύκολα μπορείς να φύγεις από Θεσσαλονίκη και να φτάσει στην Πάργα, επίσης ξεκινώντας από Αθήνα μέσα σε τέσσερις ώρες έρχεσαι στην περιοχή μας χωρίς καθυστερήσεις, αντιλαμβάνεται ο καθένας πως αυτή η περιοχή έχει πολύ μεγάλες προοπτικές, σε συνδυασμό με το αεροδρόμιο του Ακτίου που έχει ανέβει κατακόρυφα όλα αυτά τα χρόνια, τον μετατρέπουν σε έναν προορισμό πολύ δυνατό.
Ο στόχος της δημοτικής αρχής μέσα σε αυτό το πλαίσιο είναι να αγγίξουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ζητήματα της καθημερινότητας, καθώς σε έναν τουριστικό δήμο όπως είναι ο Δήμος Πάργας εάν δεν έχεις την καθαριότητα σε πολύ υψηλό επίπεδο, για όσο έργα κι αν μιλήσει στον κόσμο δεν θα σε ακούσει.
“Επενδύουμε πολύ σε ζητήματα καθαριότητας, ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς έχουμε κερδίσει σε μεγάλο βαθμό το κομμάτι της καθαριότητας, όμως επειδή μεταφέρουμε με δικά μας αυτοκίνητα από την Πάργα και το Καναλάκι στα Γιάννενα, αυτό έχει ένα τεράστιο κόστος, ξοδεύονται πολλές ώρες εργασίας και θα μπορούσαμε με αυτό το προσωπικό και τα χρήματα που δαπανάμε ναι είχαμε ένα πολύ καλύτερο επίπεδο με τον καθαρισμό, των παραλιών, πλατειών, δρόμων και γενικότερα της ευρύτερης περιοχής”
Σε αυτό το κομμάτι υπάρχει μία μεγάλη υστέρηση, δίνουμε μία μάχη φαίνεται πως και τα προηγούμενα δύο χρόνια που ήταν χρόνια κορονοϊού το αντιμετωπίσαμε πολύ καλά και μέχρι στιγμής εξελίσσεται πολύ καλά στο δικό μας Δήμο.
Επίσης έχουμε ζητήματα με την ύδρευση, στην περιοχή της Πάργας η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη στην Δημοτική αρχή Φαναρίου οι υποδομές δεν ήταν καλές.
Αυτό έχει ως συνέπεια να δημιουργούνται προβλήματα στα αντλιοστάσια και σε ένα εκτεταμένο δίκτυο αγωγών,ώστε να έχουμε κάθε μέρα προβλήματα που πέσαμε πάνω κατα πάνω για να τα αντιμετωπίσουμε και παράλληλα βέβαια αφού κερδίσουμε αυτά που συζητάμε τώρα, βάζουμε νέες τεχνολογίες στον Δήμο για την εξυπηρέτηση του πολίτη, είτε μέσω προηγούμενων προγραμμάτων, είτε με μεμονωμένες παρεμβάσεις, είτε μέσω του Smart City στο οποίο έχουμε υπαχθεί και πρόκειται να δημοπρατηθεί τις επόμενες ημέρες.
Θέλουμε έναν σύγχρονο δήμο στην εποχή του, κάποια στιγμή οι πολίτες παλιά πήγαιναν στο ταμείο να πληρώσουν, πλέον θα μπορούν όλες τις πληρωμές του δήμου να τις κάνουν από το σπίτι τους.
Ως Δήμος πάργας πήραμε την ανακύκλωση από το μηδέν και το τελευταίο στοιχείο που βάζουμε είναι η ανακύκλωση ρούχων, εκτός από τα προηγούμενα που αγκάλιασαν οι πολίτες σχετικά με την ανακύκλωση πλαστικών και γυαλιού, ωστόσο θέλει μία συνεχόμενη επαγρύπνηση γιατί αν το παρατήσεις θα λειτουργήσει με το χειρότερο τρόπο.
Επίσης τρέχουμε τα μεγάλα έργα, τα οποία έχουν να κάνουν με αυτά που εξαρτώνται από εμάς και από άλλους αρκεί εμείς να τους τα δείχνουμε.
Από εμας εξαρτάται να ενταχθούμε σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για να βελτιώσουμε τις υποδομές του βιολογικού, για να εντάξουμε μία περιοχή του Καναλακίου που δεν διαθέτει ώστε να χρηματοδοτηθεί, να δημιουργήσουμε μεγάλες δεξαμενές για να μην υπάρχει πρόβλημα τους θερινούς μήνες και σταδιακά ο επόμενος στόχος είναι στην περιοχή του Φαναρίου, ώστε να μπούμε σε μία διαδικασία αλλαγής δικτύου και αναβάθμισης των αντλιοστασίων, γιατί είναι μία κατάσταση που πονάει.
Από εκεί και πέρα όμως υπάρχουν διάφορα θέματα που δεν εξαρτώνται άμεσα από εμάς.
Η εθνική Οδός που ενώνει την Πρέβεζα με την Ηγουμενίτσα, θα έχετε παρατηρήσει πως φτάνοντας στα όρια της Θεσπρωτίας, είναι ένας δρόμος καρμανιόλα. Επίσης η Πρέβεζα έχει μία μεγάλη αδυναμία, καθώς είναι η μόνη πόλη της Ηπείρου που δεν είναι άμεσα συνδεδεμένη ούτε με την Εγνατία Οδό, ούτε με την Ιόνια και αυτό παρασύρει και την Πάργα, καθώς οι δρόμοι της Πάργας θέλουν μεγάλη βελτίωση, κυρίως η εθνική οδός αλλά και οι επαρχιακοί δρόμοι.
Εμείς έχουμε βάλει ως στόχο να αλλάξουμε το δήμο, να έχουμε παντού παιδικές χαρές με τις απαραίτητες πιστοποιήσεις, έτσι ώστε να δώσουμε μία άλλη νότα στη δική μας περιοχή.
Ο δήμαρχος Πάργας κύριος Ζαχαρίας, αναφέρθηκε και στην στελέχωση του δήμου λέγοντας πως είναι η Αχίλλειος πτέρνα. “Αυτή τη στιγμή υπάρχει μία πολεοδομία και μία τεχνική υπηρεσία με έναν πολιτικό μηχανικό, καθώς και μία οικονομική υπηρεσία χωρίς οικονομολόγο, μιλάμε για έναν δήμο που κάνει τον μεγαλύτερο τζίρο από τις επιχειρήσεις σε όλη την περιοχή.
Εμείς πρέπει να τα βγάλουμε πέρα σε αυτές τις συνθήκες, δεν μπορούμε να κάνουμε τα ταχυδακτυλουργικά, ωστόσο ο πολίτης θέλει να δει αποτέλεσμα, δεν μπορούμε εμείς να του το περιγράφουμε μόνο πρέπει να το λύνουμε.
Για το λόγο αυτό εξαντλούμε κάθε μέσο και κάθε εργαλείο. Περιμένουμε τρεις μηχανικούς αλλά μέχρι να έρθουν αναγκαζόμαστε να αξιοποιήσουμε εξωτερικούς συνεργάτες και μάλιστα θα πάμε πάρα πολύ καλά.
Σχετικά με τον τομέα της καθαριότητας εμείς χρειαζόμαστε επιπρόσθετο προσόν για έξι μήνες, καθώς ο δήμος μας πληθυσμιακά είναι φυσαρμόνικα, είμαστε ένας Δήμος 12.000 κατοίκων και την θερινή περίοδο φτάνουμε τους 40.000, αντιλαμβάνεστε Πως τότε πρέπει να έχεις πολύ περισσότερο προσωπικό.
Έτσι λοιπόν παίρνουμε προσωπικό με συμβάσεις για να μπορέσουμε να λειτουργήσουμε. Αν δηλαδή σηκώσουμε τα χέρια, επειδή η πολιτεία δεν μας δίνει προσωπικό, τότε θα κάτσουμε και θα κλαίμε, υπάρχει μία ατέρμονη κατάσταση με τη γραφειοκρατία, η οποία τσακίζει κόκαλα και παρότι οι νέες τεχνολογίες υπάρχουν, σε αυτό τον τομέα το δημόσιο σέρνεται.”
Αναφερόμενος στα ανταποδοτικά τέλη, ο δήμαρχος υπογράμμισε πώς τα τελευταία τρία χρόνια η δημοτική αρχή επέλεξε να μη γίνει καμία απολύτως αύξηση, θα συνεχίσουμε να μην κάνουμε, ωστόσο αυτό που πρέπει να πούμε, είναι πως εάν είχαμε ένα λογαριασμό ΔΕΗ 100 ευρώ, αυτή τη στιγμή με τις αυξήσεις θα έφτανε τα 190 ευρώ.
Ο δήμος μας είναι σε μία φάση αναμονής, ήδη δόθηκε μία μικρή χρηματοδότηση, ωστόσο Αυτό είναι ένα γενικότερο πρόβλημα που δεν απασχολεί μόνο το δικό μας Δήμο αλλά και την Κεδε, αλλά και την κυβέρνηση με τον τρόπο τον οποίον θα το αντιμετωπίσει.
Όμως τις εποχές που το κόστος στα νοικοκυριά με το ενεργειακό έχει φτάσει πολύ ψηλά, να αυξήσουμε τα ανταποδοτικά τέλη που πληρώνει, ο στόχος μας είναι να μην κάνουμε καμία απολύτως αύξηση και να δούμε με άλλες διαδικασίες πώς θα χειριστούμε την κατάσταση.
Εμείς ως Δήμος έχουμε μία ενεργειακή κοινότητα, αυτή δεν θα αποδώσει σε μία μέρα αλλά σε βάθος χρόνου. Εμείς με το πρόγραμμα Smart city που σας ανέφερα νωρίτερα θα εξοικονομήσουμε χρήματα για τους λαμπτήρες με τον τρόπο που θα λειτουργούν και με αλλαγή κάποιον από αυτών.
Θα πάμε σε ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των αντλιοστασίων, γιατί εκεί είναι το μεγαλύτερο κόστος ενέργειας, στα εργοστάσια νερού και αποχέτευσης, οπότε θα επιδιώξουμε να κερδίσουμε μέσα από αυτές τις διαδικασίες χρήματα, καθώς πιστεύω πως θα μας δοθούν και οι αντίστοιχες χρηματοδοτήσεις για να ανταπεξέλθουμε.
Ο Δήμαρχος Πάργας απάντησε και για το γεγονός ότι δεν έχουν εφαρμοστεί κάποιες κυκλοφοριακές μελέτες για την τοπική κοινότητα Πάργας και Καναλακίου, λέγοντας πως έχει να κάνει με τη γραφειοκρατία, καθώς “επιδιώξαμε να κάνουμε μία κυκλοφοριακή μελέτη, για πολλούς λόγους έχει καθυστερήσει περιμένει να πάρει τις απαραίτητες εγκρίσεις από την αποκεντρωμένη για να προχωρήσει.
Πρέπει όμως να πούμε μία αλήθεια στον κόσμο που επισκέπτεται την Πάργα. Πρόκειται για μία κωμόπολη τον 2000 κατοίκων, αμφιθεατρικά χτισμένη με τα σπίτια που είναι στην πλευρά του Κάστρου να μην μπορεί να έχει κανένας πάρκινγκ.
Οι πολλές επιχειρήσεις που έγιναν τη δεκαετία του 80 και του 90 δεν άφησαν ούτε ένα τετραγωνικό για πάρτι.
Η Πάργα δεν είναι κάμπος, έχει μία συγκεκριμένη μορφολογία εδάφους, η εξεύρεση πάρκινγκ μας απασχόλησε πάρα πολύ, ήδη μέσω ενός κληροδοτήματος, επιδιώκουμε να εξασφαλίσουμε ένα πάρκινγκ 600 θέσεων, όμως τον μήνα Αύγουστο δεν μπορούμε να κατεβάσουμε μπάρα σε διασταύρωση και να πούμε πως δεν θα έρθει άλλος κόσμος, κάποιοι θα παραταχθούν λίγο έξω, κάποιοι θα κινηθούν λίγο πιο αργά όπως γίνεται σε κάθε πόλη, και για τον Αύγουστο ξεκινήσαμε περίπου στις 25 Ιουλίου βάζουμε ιδιωτική εταιρεία να συνδράμει στο έργο της τροχαίας, για να δίνουν πληροφορίες στους επισκέπτες για το πώς θα κινηθούν, γιατί όλοι επιλέγουν τους χάρτες που μπορεί να τους οδηγήσει στο κέντρο του χωριού και να μπλοκάρει.
Για αυτό το λόγο προσπαθούμε μέσω ιδιωτικής εταιρείας να παράσχουμε πληροφορίες στους επισκέπτες και φαίνεται πως με τον όγκο των οχημάτων που έχουμε η κατάσταση εξελίσσεται ομαλά.
Αναφερόμενος στην ανακοίνωση του Δημοτικού σταδίου Καναλακίου, είπε πως βρισκόμαστε στη διοίκηση εδώ και 3 χρόνια, με το που κάθεσαι στην καρέκλα πρέπει να καταλάβεις τι γίνεται.
Σε αυτά τα τρία χρόνια ουσιαστικά ενεργά είναι τα 2,5. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε ένα γήπεδο της Πάργας ήταν στα αζήτητα, το φέραμε στην επιφάνεια, κατορθώσαμε να το απεντάξουμε από δαιδαλώδεις δικαστικές διαδικασίες, αλλά και γραφειοκρατικές και να το παραδώσουμε στον αθλητικό κόσμο.
Σήμερα έχουμε υπογράψει και έχει μπει εργολάβος για πλήρη ανακαίνιση στο στάδιο στο Καναλάκι. Πρέπει να πω φως για αυτό το γήπεδο βρήκαμε χρηματοδότηση με το που αναλάβαμε, για αυτό σας λέω πως πρέπει να πέφτουμε επάνω σε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο.
Βρήκαμε χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Φιλόδημος, τρέξαμε γρήγορα τις μελέτες, πήραμε εγκρίσεις από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, δημοπρατήσαμε το έργο, η όλη διαδικασία έτρεξε χωρίς ενστάσεις πει ήδη έχει ξεκινήσει η διαδικασία η οποία θα προχωρήσει γρήγορα και θα το παραδώσουμε στον αθλητικό κόσμο του Καναλακίου.
“Να σας πω επίσης ότι πάρα πολλές γενιές στην Πάργα μεγάλωσαν χωρίς καμία παιδική χαρά, εμείς πρόσφατα παραδώσαμε μία σύγχρονη στον κόσμο που λειτουργεί σε άριστη κατάσταση με τις πιστοποιήσεις της και τις επόμενες ημέρες θα φτιάξουμε και σε μικρά χωριά, καθώς πολλοί από αυτούς τους επισκέπτες έρχονται το καλοκαίρι με τα παιδιά τους για να δουν τους συγγενείς τους και θέλουν ένα χώρο για να απασχολούνται, επομένως θα φτιάξουμε τέσσερις νέες παιδικές χαρές τις επόμενες ημέρες και έχουμε βάλει όργανα γυμναστικής σε πέντε σημεία του δήμου”
Στο ερώτημά του δημοσιογράφου εάν χρειάζεται και μία νέα τετραετία για να υλοποιηθεί το έργο, χαριτολογώντας ο δήμαρχος Πάργας Νίκος Ζαχαριάς ανέφερε:
“Πρέπει να την πάρουμε”
Αναφερόμενος στην απλή αναλογική, είπε πως στον Δήμο Πάργας δούλεψε, γιατί επί υπουργίας Θεοδωρικάκου δόθηκαν πολλές λειτουργίες στην οικονομική επιτροπή ένα όργανο το οποίο μπορούσε γρήγορα να παίρνει αποφάσεις και πρέπει να πω πώς επιδιώξαμε να έχουμε μία καλή σχέση και καλή συνεννόηση με τους δημοτικούς συμβούλους όλων των παρατάξεων.
Επί της ουσίας βρήκαμε μία γραμμή επικοινωνίας ώστε να προχωρούν πράγματα για τον τόπο.
Αυτό όμως που βλέπω είναι πως με την αποδέσμευση των τοπικών συμβουλίων από το ψηφοδέλτιο του δημάρχου, έβγαιναν και άνθρωποι με όρεξη για να δουλέψω στα χωριά κάτι που δεν γνωρίζω αν θα πετύχουμε με τον νέο εκλογικό νόμο.