Κέρκυρα & Λευκάδα 21/04/2022
Μαθητές/μαθήτριες του 2ου Πειραματικού Λυκείου Λευκάδας και φοιτητές/φοιτήτριες του Τμήματος Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή δράση Ρομποτικής-STEM πριν από μερικές ημέρες. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της δράσης ήταν ότι υλοποιήθηκε εξ ολοκλήρου εξ αποστάσεως, με τους φοιτητές και τις φοιτήτριες να βρίσκονται στην Κέρκυρα και τους μαθητές και τις μαθήτριες στο σχολείο. Η δράση περιελάμβανε τον προγραμματισμό των ρομπότ, την μελέτη της κίνησής τους και τη σύγκριση των συλλεχθέντων δεδομένων με στόχο να εξαχθούν συμπεράσματα.
Αρχικά, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες με την υποστήριξη του καθηγητή πληροφορικής του σχολείου κου Άγγελου Ροντογιάννη. Με σκοπό την παρακολούθηση του έργου τής κάθε ομάδας, ένας τουλάχιστον φοιτητής ανέλαβε το ρόλο του διευκολυντή των μαθητών. Η δράση εξελίχθηκε και ολοκληρώθηκε επιτυχώς, με τους μαθητές να παρουσιάζουν τα αποτελέσματά τους στην ολομέλεια και τον διευθυντή του σχολείου κο Κωνσταντίνο Αραβανή να προσδιορίζει ότι οι μαθητές επικεντρώθηκαν και εργάστηκαν προσεγμένα για την ολοκλήρωση του έργου τους.
Η Rochelle Darville, η οποία βρίσκεται στην Ελλάδα με υποτροφία Fulbright και φιλοξενείται από το τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, ενορχήστρωσε τη δράση. Την προετοιμασία των φοιτητών είχαν αναλάβει ο επίκουρος καθηγητής του τμήματος Πληροφορικής κος Σπυρίδων Δουκάκης και ο διδάσκων του τμήματος Πληροφορικής κος Στέφανος Νικηφόρος.
Η επιτυχία της δράσης, αναδεικνύει ότι η εκπαιδευτική κοινότητα (μαθητές και εκπαιδευτικοί) έχει αποκτήσει μια δυναμική στην αξιοποίηση των εκπαιδευτικών διαδικτυακών τεχνολογιών και για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να μην ατονήσει η χρήση τους. Με τη δράση αυτή, καθώς και με άλλα ερευνητικά έργα, μέλη του Εργαστηρίου Βιοπληροφορικής και Ανθρώπινης Ηλεκτροφυσιολογίας του τμήματος πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου, συνεχίζουν την έρευνά τους στο χώρο της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης. Τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα από την έρευνα αυτή, αναδεικνύουν ότι οι δράσεις εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους. Προϋπόθεση είναι οι εκπαιδευτές να αξιοποιούν τα αποτελέσματα της έρευνας στο χώρο της εκπαιδευτικής νευροεπιστήμης και ταυτόχρονα να υιοθετούν στη διδακτική πράξη τις αρχές της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Η συνεισφορά του τμήματος Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.) της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας και της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Λευκάδας ήταν σημαντική, μιας και στήριξαν έμπρακτα τη δράση παραχωρώντας επιπρόσθετο εξοπλισμό ρομποτικής.
Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση.