Διευκρινήσεις θέλησε να δώσει ο αντιδήμαρχος Τάσος Γαζής αναφορικά με τα όσα έχουν δει το φως της δημοσιότητας σχετικά με διαγραφές χρεών ύδρευσης, ένα θέμα που είχε θίξει και στην πρόσφατη συνέντευξη του ο δημοτικός σύμβουλος Μάκης Μελάς.
“Με αφορμή την φημολογία που ακούγεται έξω”, ανέφερε ο Τάσος Γαζής, ” ότι ο δήμος διέγραψε ένα εξαιρετικά μεγάλο ποσό στην ύδρευση και ότι αυτό δεν έπρεπε να γίνει, θέλω να κάνω μία επεξηγηματική αναφορά του Τμήματος ύδρευσης για το θέμα αυτό.”
Αναφέρομαι σε πρόσφατη απόφαση της οικονομικής επιτροπής 12-04-2022 πού μεταξύ των διορθώσεων και των διαγραφών σε βεβαιωτικούς καταλόγους ύδρευσης, αποχετεύσεις που κατά καιρούς κάνει νομίμως ο δήμος μας, υπήρχαν κάποια μεγάλα ποσά τα οποία δημιούργησαν την αίσθηση ότι χωρίς αξιολόγηση και χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον διαγράψαμε αυτά τα ποσά.
Επειδή αυτό βγήκε δειλά-δειλά προς τα έξω είμαι υποχρεωμένος σαν πρόεδρος της οικονομικής επιτροπής να δώσω προς το συμβούλιο είχα απαραίτητες εξηγήσεις.”
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο Τάσος Γαζής κατά την τελευταία συνεδρίαση της ομάδας εργασίας για την αξιολόγηση των αιτήσεων για διαγραφές, οφειλετών από λογαριασμούς ύδρευσης αποχέτευσης σε ορισμένες περιπτώσεις προτάθηκε η διαγραφή μεγάλων οφειλών, καθώς η επεξήγηση της διαγραφής έκανε λόγο για λάθος πληκτρολόγηση τις ενδείξεις στο πρόγραμμα.
Για την έκδοση των λογαριασμών και σύμφωνα με την υπηρεσία ύδρευσης του δήμου για την έκδοση λογαριασμών ύδρευσης αποχέτευσης ο δήμος χρησιμοποιεί την ηλεκτρονική εφαρμογή πληροφορικής software της εταιρείας Έγκριτος group- συνεργασία α.ε..
Οι ενδείξεις των υδρομέτρων μεταφέρονται σε πίνακες από τους καταμετρητές του δήμου στα γραφεία της υπηρεσίας στην Λευκάδα, το Νυδρί και τη Βασιλική.
Εκεί οι υπάλληλοι του δήμου πληκτρολογούν τις τελευταίες μετρήσεις κατανάλωσης για κάθε καταναλωτή.
Υπάρχουν περιπτώσεις σφαλμάτων πληκτρολόγησης, με αποτέλεσμα να εκδίδονται εσφαλμένοι λογαριασμοί. Σε τέτοιες περιπτώσεις γνωρίζουμε όλοι πως οι χρεώσεις διορθώνονται κατόπιν ενστάσεων από τους καταναλωτές ήταν διαπίστωση από την υπηρεσία, καθώς η παρούσα δημοτική αρχή έχει συγκροτήσει μία επιτροπή η οποία εξετάζει και επεξεργάζεται τις ενστάσεις αυτές και με βάση την πρόταση που κατατίθεται από την υπηρεσία ύδρευσης λαμβάνει τις ανάλογες αποφάσεις.
Το αποτέλεσμα και εισήγηση αυτής της επιτροπής εισάγεται στην οικονομική επιτροπή η οποία είναι αρμόδια για την διαγραφή τέτοιων περιπτώσεων χρεών.
Στην περίπτωση εσφαλμένης καταχώρησης όπου πληκτρολογείται νέα ένδειξη χαμηλότερη της προηγούμενης, ηλεκτρονική εφαρμογή της ύδρευσης είναι προγραμματισμένη έτσι ώστε να θεωρεί ότι καταναλώθηκε νερό έως το μέγιστο, έως την οροφή του υδρομέτρου, το οποίο εκεί μηδενίζεται και στη συνέχεια προσθέτει και τη νέα κατανάλωση από το μηδέν έως την τελευταία μέτρηση.
Για παράδειγμα έστω ότι η προηγούμενη ένδειξη του Καταναλωτή ήταν 5.000 κυβικά μέτρα και η τελευταία μέτρηση είναι 5.060 κυβικά, δηλαδή η πραγματική κατανάλωση είναι 60 κυβικά μέτρα κατανάλωση.
Εάν ο χειριστής πληκτρολόγησε κατά λάθος 506 για παράδειγμα κυβικά μέτρα, αντί για 5060, τότε η εφαρμογή θα χρεώσει κατανάλωση από 5.000 έως το 9999, όπου το ρολόι τερματίζει και στη συνέχεια θα έρθει να καταγράψει και την ποσότητα από το μηδέν έως τα 506 κυβικά μέτρα που πρέπει να γραφτούν.
Δηλαδή θα χρεωθεί ποσότητα 5.505 κυβικά μέτρα, μάλιστα σε κλίμακα, διότι υπάρχει μία κλιμακωτή χρέωση στο νερό.
Η μέγιστη ενδειξη υδρομέτρου ποικίλει ανάλογα με τον τύπο μετρητή που έχει καταχωρηθεί για κάθε Καταναλωτή.
Δηλαδή υπάρχουν υδρόμετρα που τερματίζουν στα 9.999 κυβικά αλλά υπάρχουν και υδρόμετρα που τερματίζουν στα 99.999 κυβικά, οπότε σε περιπτώσεις εσφαλμένης πληκτρολόγησης δημιουργούνται και ανάλογα σφάλματα.
Αναφέρομαι στα 99.999 κυβικά ενός υδρομέτρου διότι υπάρχει διαγραφή ποσού από τον κατάλογο που δημιούργησε και αίσθηση στην Δημοτική Ενότητα Λευκάδας 49.720 ευρώ.
Κατά την τελευταία συνεδρίαση του αρμόδιου οργάνου διαπιστώθηκαν δύο τέτοιες περιπτώσεις στην Δημοτική Ενότητα Λευκάδας που αντιστοιχούν σε διαγραφή ποσού 72.645,56 ευρώ μη πραγματικής κατανάλωσης και εννέα περιπτώσεις πάλι μη πραγματικής κατανάλωσης, στην Δημοτική Ενότητα Απολλωνίων.
Αναφορικά με το πώς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα η υπηρεσία ύδρευσης έχει ζητήσει από την εταιρεία που προμηθεύει και υποστηρίζει την ηλεκτρονική εφαρμογή ύδρευσης, να εμφανίζεται ένα σχετικό μήνυμα σφάλματος στην οθόνη του χειριστή όταν γίνεται λάθος πληκτρολόγηση, επίσης εξετάζει την ηλεκτρονική καταγραφή των υδρομέτρων από τους καταμετρητές με την χρήση φορητών tablet, που σημαίνει ότι Οι μετρήσεις Θα μεταφέρονται αυτόματα στην εφαρμογή ύδρευσης με σύνδεση του tablet στον υπολογιστή και έτσι θα αποκλείονται οι πιθανές εσφαλμένες καταγραφές.
Θέλω να ακουστεί ξεκάθαρα πώς αναφέρομαι σε πλασματική κατανάλωση νερού είναι πλασματικά νούμερα της μηχανοργάνωσης.
Με ερώτηση του ο δημοτικός σύμβουλος Μάκης Μελάς, αναφερόμενος στο πρακτικό της επιτροπής που εξέτασε τις 47 ενστάσεις , στις 08-04-2022 με αριθμό πρωτοκόλλου 608, αναφέρει διάφορα μέσα τα οποία είναι μνημεία αναφοράς.
Σε κάποιον λέει ότι η διαρροή προήλθε από ζώα, δηλαδή για να καταλάβω από ζώα αδέσποτα, πώς απαντάτε σε αυτό;
Επίσης αυτά που λένε ότι είναι από λανθασμένη πληκτρολόγηση, τα περισσότερα είναι λάθος των καταμετρητών και έχω καταγγείλει σε παρουσία τρίτων ότι οι καταμετρητές δεν είναι ένας είναι δύο, είναι δυνατόν να κάνουν λάθος όλοι;
Επίσης απορρίπτει μία ένσταση την οποία δεν θα αναφέρω σε ποιον ανήκει, λόγω του όπως λέει οι καταναλώσεις και οι μετρήσεις δεν γίνονται στο τέλος τετραμήνου και πρέπει να αποσκοπούν στην εξοικονόμηση των υδάτινων πόρων.
Τι απάντηση είναι σε αυτόν τον αιτούντα στην ένσταση του, καθώς είχε συγκεκριμένα κυβικά είτε ήταν σωστά είτε όχι και έπρεπε να τα πληρώσει και απορρίπτεται η ένσταση, το τελευταίο τι είναι;
Στην απάντησή του ο αντιδήμαρχος ύδρευσης Φίλιππος Σκληρός, υπογράμμισε ότι σχετικά προς την αίτηση αναφορικά με τα ζώα, “να πούμε πως η διαδρομή του αγωγού είναι στην ύπαιθρο και πήγαν κάποια ζώα μάλλον αγριογούρουνα και κατέστρεψε τον αγωγό, οπότε σε συγκεκριμένο τετράμηνο το ρολόι έγραψε υπερβολική κατανάλωση.
Η επιτροπή αποφάσισε να πληρωθεί η ποσότητα νερού όχι όμως με κλιμάκωση.
Σε μία άλλη αίτηση η κατανάλωση αντιστοιχεί σε ένα τετράμηνο, η αίτηση που είχε κάνει η συγκεκριμένη κυρία καθώς αφορά επιχείρηση, έλεγε να μοιραστεί η κατανάλωση στα τρία τετράμηνα, επειδή όμως η επιχείρηση λειτουργούσε μόνο ένα τετράμηνο και όταν ο καταμετρητής πήγε τέλος Σεπτέμβρη είχε μετρήσει το τετράμηνο αυτό, οπότε δεν μπορεί να μοιραστεί και δεν έγινε δεκτή η ένσταση αυτή.
Επειδή όμως ακούγονται πολλά πόσα θέλω να δώσω κάποιες διευκρινίσεις καθώς και ίσως και τους Μελάς άθελά του ίσως να μην έχει πληροφορηθεί τι γίνεται.
Για παράδειγμα ένας κύριος ο οποίος μέσο όρο ανά τετράμηνο πληρώνει 70 με 90 ευρώ λογαριασμό, του ήρθε ξαφνικά 8.874 ευρώ.
Ένας άλλος κύριος που πληρώνει 110 ευρώ ανά τετράμηνο μέσο όρο του ήρθε ο λογαριασμός 10.775 ευρώ, άλλος ένας κύριος που πληρώνει μέσο όρο 35 ευρώ ανά τετράμηνο του ήρθε λογαριασμός 12.278 ευρώ.
Σε μία άλλη περίπτωση καταναλωτή που πληρώνει μέσο όρο 70 ευρώ ανά τετράμηνο, του ήρθε λογαριασμός 5.726 για ένα τετράμηνο, καθώς σε μία άλλη περίπτωση Καταναλωτή πληρώνει μέσο όρο 120 ευρώ ανά τετράμηνο του ήρθε 11.000 ευρώ.
Να πω και ένα άλλο παράδειγμα σε έναν άλλον καταναλωτή που του έρχεται ο λογαριασμός 70 ευρώ ανά τετράμηνο, του ήρθε ο λογαριασμός 49.720 και όλα αυτά τα ποσά προήλθαν από λάθος πληκτρολόγησε, δεν έγινε αφαίρεσε κυβικά.
Καταλαβαίνετε νομίζω ότι έχει γίνει, δεν συνεδρίασε ξαφνικά επιτροπή και ξαφνικά χαρίζει λεφτά να το πω απλά, καθώς οι αποφάσεις σε όλες τις περιπτώσεις είναι ομόφωνες.