Ο εισηγητής του θέματος για την ζεύξη Λευκάδας, Θεόδωρος Γαλιατσάτος, ανέφερε πως μπροστά μας βρίσκεται η προοπτική κατασκευής μιας νέας ζεύξης για την πόλη της Λευκάδας.
“Εκείνο που μας απασχολεί ως παράταξη είναι πως για ακόμα μία φορά η υπόθεση αυτή δεν φαίνεται να ακολουθεί έναν ενδεδειγμένο πιο ορθολογικό τρόπο, προκειμένου να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση και δεν εννοώ πως σώνει και καλά όποιο συμβούλιο να έχει και την τεχνική αρτιότητα, ή την οικονομοτεχνική αντίληψη για να καταλήξει σε μία επιλογή θέσης, αλλά την ευκαιρία που δίνεται στους θεσμικούς φορείς και σε όσους είναι χρήστες αυτών των έργων να έχουν άποψη, η οποία πρέπει να αποτελεί μέρος ενός πλαισίου συζήτησης που έχει διεξαχθεί πριν φτάσουμε στο Δια Ταύτα.
Πριν φτάσουμε δηλαδή να πούμε πως αυτή είναι η οριστική επιλογή για τον τρόπο με τον οποίον θα γεφυρωθεί η Λευκάδα και θα αντικατασταθεί η σημερινή πραγματικότητα και αυτό θέλουμε να αναδείξουμε.
Μετά την επιλογή που έγινε το 2017 από την τότε κυβέρνηση και στα πλαίσια του αναπτυξιακού συνεδρίου της περιφέρειας Ιονίων Νήσων ότι η ζεύξη Λευκάδας είναι έργο πρώτης προτεραιότητας, κινήθηκε πάλι η διαδικασία που είχε παγώσει τα προηγούμενα χρόνια, καθώς δεν υπήρχε διάθεση από το ιδιωτικό κεφάλαιο να ασχοληθεί με την συγκεκριμένη κατασκευή και οι διαδικασίες ήταν όλες αγώνες, υπήρξε μία νέα κινητοποίηση η οποία με την συμμετοχή επιστημόνων και θεσμικών παραγόντων κατέληξε από ότι φαίνεται σήμερα να επαναφέρει το ζήτημα στην επιφάνεια και να προτείνει ως υπουργείο την υποθαλάσσια ζεύξη.
Θέλω να θέσω δύο θέματα, το πρώτο έχει να κάνει με το γεγονός πως πολλοί άνθρωποι στη Λευκάδα και κυρίως παραγωγικοί φορείς, διατυπώνουν την γνώμη ότι θα υπάρξει μείζον πρόβλημα τα επόμενα χρόνια, μέχρι να οριστικοποιηθεί και να ολοκληρωθεί το έργο της ζεύξης όποιο και αν είναι αυτό, καθώς κάθε καλοκαίρι πού μεγαλώνει η επισκεψιμότητα στη Λευκάδα επιδεινώνεται η κατάσταση γύρω από τη σημερινή γέφυρα, με μεγάλες καθυστερήσεις και μία εικόνα που δεν βοηθάει να προχωρήσει όπως πρέπει η πόλη της Λευκάδας, μία εικόνα η οποία επηρεάζει και τη ζωή της πόλης, αλλά και την εικόνα η οποία διαμορφώνεται με την ταλαιπωρία την οποία υφίστανται.
Διατυπώνουν την άποψη ότι θα πρέπει στην συλλογιστική των αποφάσεων να υπάρχει και αυτό το στοιχείο, για το τι κάνουμε ως εναλλακτική λύση, ή ως μεσοπρόθεσμη τα επόμενα χρόνια.
Επίσης πρέπει να παρθεί μία πρωτοβουλία, να οργανώσουμε στη Λευκάδα μία ημερίδα στην οποία θα δοθεί η ευκαιρία οι τοπικοί φορείς, όπως το Επιμελητήριο, εργατικό κέντρο, ξενοδόχοι και άνθρωποι του τουρισμού, δήμος και περιφέρεια, πολίτες κι άλλοι φορείς, να διατυπώσουμε γνώμη αφού ακούσουμε την πρόταση στην οποία έχει καταλήξει το Υπουργείο Υποδομών, δούμε την παρουσίαση της και ενδεχομένως να έχουμε τη δυνατότητα να ακούσουμε την άποψη κάποιων επιστημόνων που έχουν ασχοληθεί με το θέμα, ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο πριν την τελική απόφαση.
Υπάρχουν ανοικτά ζητήματα από το παρελθόν, αν θα είναι με τη μορφή ΣΔΙΤ, αν θα έχει διόδια, αν θα επηρεαστούν ευαίσθητες περιβαλλοντικές περιοχές στην είσοδο του νησιού και στο χώρο του διαύλου, αν μπορούν να υπάρξουν άλλες λύσεις, ωστόσο Αυτά είναι θέματα που έχουν ακουστεί, καθώς πρόσφατα γράφτηκαν στον τύπο τέτοιες απόψεις.
Είναι ευκαιρία να ακουστούν και να καταγραφούν, για μία τελική συζήτηση που είναι απαραίτητη πριν το υπουργείο η κυβέρνηση να δώσει στη δημοσιότητα τη διαδικασία και να ακολουθήσει ο σχεδιασμός και η υλοποίηση της νέας ζεύξης.