Ο Σπύρος Σπύρου στην τοποθέτησή του, υπενθύμισε πως η παράταξη του έχει θέσει με επερωτήσεις το θέμα της ζεύξης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία, “γιατί βλέπαμε πως με την βελτίωση της Αμβρακίας Οδού, του οδικού δικτύου που έρχεται από Βόνιτσα, Αμφιλοχία, Άκτιο, η κίνηση προς την Λευκάδα έχει αυξηθεί με αποτέλεσμα η γέφυρα να μην μπορεί να ανταποκριθεί στην μεγάλη ροή αυτοκινήτων, να υπάρχουν ουρές αυτοκινήτων, δυσφορία, εκνευρισμός και γενικότερα προβλήματα στην προσέγγιση του νησιού.
Δόθηκε η ευκαιρία να αναδειχθεί ξανά το θέμα, ήρθε και από την παράταξη ΑΝΑΣΑ και δόθηκαν οι σχετικές απαντήσεις, τόσο από την περιφερειάρχη και τον αντιπεριφερειάρχη Λευκάδας, όμως μέσα από αυτή την συζήτηση φαίνεται πως χάθηκε μία πενταετία, το 2015-2020, με τις παλινωδίες, αμφιταλαντεύσεις, αποφάσεις της τότε Δημοτικής Αρχής, την απάντηση από το υπουργείο, που έφεραν το έργο πίσω και είχαν προηγηθεί πέντε προκηρύξεις του έργου.
Όπως ανέφερε ο βουλευτής Λευκάδας, ο οποίος παρακολουθεί το έργο και με σαφήνεια τοποθετήθηκε, μας έδωσε την εικόνα πως το έργο πλέον είναι δρομολογημένο προς την κατεύθυνση της υποθαλάσσιας ζεύξης.
Επομένως οι συζητήσεις είναι μία απέραντη βυζαντινολογία, ή όποιος βαριέται να ζυμώσει πολλά χρόνια κοσκινίζει, έχει την θέση της αυτή τη συζήτηση τώρα, που η κυβέρνηση δια στόματος κύριου Μητσοτάκη, αλλά και η αντιπολίτευση το 2017 δια στόματος κυρίου Τσίπρα, έχουν αποφασίσει την υποθαλάσσια ζεύξη.
Σε αυτό τον τόπο έχουμε εξοικειωθεί να μελετάμε ένα έργο 20 χρόνια και να χρειάζεται 10 χρόνια να κατασκευαστεί, επομένως το να υπάρχει η πολιτική βούληση όπως έχει εκφραστεί και όπως ανέφερε ο βουλευτής Λευκάδας, αλλά και η κυρία περιφερειάρχης, είναι θετικό πως το έργο αυτό εξελίσσεται σε αυτή την κατεύθυνση.
Βέβαια υπάρχει το ερώτημα πώς θα καλυφθεί στο ενδιάμεσο η κυκλοφορία τα επόμενα πέντε χρόνια και είναι άξιο τοπικής συζήτησης, με την δημοτική, λιμενική αρχή για το πως θα εξυπηρετηθεί ο κόσμος καλύτερα και πού θα κατευθύνεται όταν μαζικά μπαίνουν αυτοκίνητα στη Λευκάδα και δεν νομίζω αυτό έχει σχέση με το έργο.
Αυτό που θέλουν οι πολίτες στη Λευκάδα δεν έχουν μία ευκολότερη πρόσβαση, ακούγεται πολύ θετικά το γεγονός ότι είναι χωρίς διόδια, καθώς μία μερίδα συμπολιτών μας πηγαινοέρχονται σε καθημερινή βάση στην Ακαρνανία, άρα το κόστος είτε για αγορές, είτε για πρόσβαση στα σχολεία, είτε για οτιδήποτε άλλο ήταν απαγορευτικό.
Την πορεία του έργου την παρακολουθήσαμε, έχουμε ενημερωθεί, δεν χρειάζονται παλινωδίες, ούτε πολλές κουβέντες, ούτε να μεμψιμοιρούμε για το έργο αυτό, το περιφερειακό συμβούλιο μπορεί να σε συσκεφτεί όταν θα εγκρίνουμε κάποια περιβαλλοντικά καθώς και οι δημοτικές αρχές και οι άλλοι φορείς, να προλάβουν να υποδείξουν προς το Υπουργείο ενδεχομένως κάποια θέματα που θα βοηθήσουν αυτό το έργο να εκτελεστεί με τον καλύτερο τρόπο, καθώς και να υπάρξουν οι προβλέψεις εκείνες που θα το κάνουν ένα έργο αποτελεσματικό που θα ωφελήσει την τοπική κοινωνία.
Επομένως με πολλή ικανοποίηση ακούσω σήμερα τη συζήτηση και οποιοδήποτε προβληματισμοί καλό είναι να αντιμετωπιστούν σε επίπεδο επίλυσης μικρών θεμάτων εφόσον έχουν καταλήξει να γίνει το έργο με την υποθαλάσσια ζεύξη το συντομότερο δυνατόν.