Με έντονο προβληματισμό υποδέχονται τα νέα μέτρα “χαλάρωσης” που ανακοινώθηκαν από τον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας, Νίκο Χαρδαλιά, οι καταστηματάρχες αναψυχής-εστίασης.
Για το θέμα αυτό μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6, ο p
“Μετά από ένα χρόνο που τα καταστήματα της εστίασης είναι κλειστά και όλοι προσδοκούσαμε με το άνοιγμα μας να μεταβούμε σε μία σχετική κανονικότητα, δυστυχώς με τις μεταλλάξεις αλλά και ας μου επιτραπεί η έκφραση με τα αστεία μέτρων της Κυβέρνησης και τους διαχωρισμούς που προσπαθεί να επιτύχει, μεταθέτει ένα σημαντικό θέμα στην πολύπαθη εστίαση.
Φαίνεται ότι όχι μόνο δεν θα βιώσουμε αυτό το καλοκαίρι την κανονικότητα, εμείς οι επιχειρηματίες της εστίασης αλλά αντιθέτως καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε άλλον έναν σημαντικό πονοκέφαλο στον πολύπαθο κλάδο που εκπροσωπώ.
Το μεγάλο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί είναι ότι γίνεται προσπάθεια να μετατραπεί η εστίαση σε έναν μεγάλο ελεγκτικό μηχανισμό όμως αυτός δεν είναι ο ρόλος μας.
Δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι να ελέγχουμε αν είναι εμβολιασμένος ένας πελάτης, ή να ερχόμαστε σε αντίθεση με τους πελάτες που έχουμε στα καταστήματά μας.
Από εχθές προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα μέτρα και όλο αυτό που ακούγεται γύρω από την εστίαση και να το βάλουμε σε μία σειρά και μονίμως απέναντί μας συναντάμε μία άρνηση και έναν έντονο προβληματισμό από τους συναδέλφους μας.
Ως κλάδος της εστίασης έχουμε βαρεθεί να ακούμε τον κύριo Γεωργιάδη να μας απειλεί και να μας κουνάει το δάχτυλο. Δεν μπορεί ο ίδιος ν για κάποιον που θέλει να βγει να φάει α μας κάνει υποδείξεις η να μας μαλώνει όταν ο ίδιος είναι ασυνεπής σε ότι δηλώνει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο.”
Εκφράζοντας τον προβληματισμό του για τα Rapid test ο κύριος Γκανιάτσας αναρωτήθηκε πώς μπορεί μέχρι τώρα να προστάτευαν τους μαθητές και τους εργαζόμενους κι όταν επρόκειτο για ένα πελάτη σε ένα εστιατόριο η μία ταβέρνα, δεν αρκεί και απαιτείται Rapid test ή μοριακό.
Αυτό σημαίνει ότι το κόστος για κάποιον που θέλει να βγει να πιει ένα καφέ ή να φάει με την οικογένειά του θα εκτοξευθεί, με αποτέλεσμα να επιλέξει να μη βγει.
Αυτή τη στιγμή γίνεται προσπάθεια να δημιουργηθούν καφετέριες και εστιατόρια δύο κατηγοριών όπως γίνεται και στους πελάτες.
“Αν για παράδειγμα έρθουν στο μαγαζί μου μία παρέα τεσσάρων ανθρώπων και οι τρεις είναι εμβολιασμένοι και ο ένας δεν είναι, πώς πρέπει εγώ σαν επιχειρηματίας να κινηθώ απέναντι στον έναν που δεν είναι;
Εγείρονται ερωτήματα τα οποία είναι μη διαχειρίσιμα από τα καταστήματα εστίασης.
Αναφορικά με τους τουρίστες, έρχονται μέσω ενός μοριακού τεστ, έχουν μία παραμονή 10 ημερών, εάν με επισκεφτεί τη δέκατη μέρα ποιος με διασφαλίζει ότι από το πρώτο δεκαήμερο που θα είναι καθαρός ερχόμενος στη χώρα μου, μέχρι να μπει στο εστιατόριο συνεχίζει να μην είναι φορέας του ιού;
Επίσης εάν ένας πελάτης έρθει με ένα QR επιλέγοντας ένα κατάστημα πλήρως εμβολιασμένων και αυτό είναι ψευδές ενός άλλου ο οποίος είναι εμβολιασμένος, θα μπω στη διαδικασία να ζητήσω την ταυτότητά του και ποιος με νομιμοποιεί να κάνω κάτι τέτοιο;
Καταλαβαίνετε ότι εμείς δεν είμαστε ελεγκτικό μηχανισμός. Επίσης διαβάζω ότι τα καταστήματα εστίασης που θα λειτουργήσουν με όσους είναι πλήρως εμβολιασμένοι θα μπορέσουν να έχουν πληρότητα 75 και 80% ανάλογα το είδος της εστίασης.
Αυτή τη στιγμή στη χώρα μας πλήρωσε εμβολιασμένο είναι το 34% του πληθυσμού, άρα ακόμα και σε αυτό που ανακοινώθηκε τόσο μεγαλόπνοο σαν νούμερο πληρότητας είναι μη εφαρμοζόμενο.
Αυτό που γίνεται προσπάθεια να εφαρμοστεί είναι μία κακή εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου, καθώς και τότε το πρόστιμο για την οποιαδήποτε παραβίαση που αφορούσε το όνομα αυτό έπεφτε στην επιχείρηση, κάτι αντίστοιχο θα γίνει και τώρα, θα πρέπει εμείς να προχωρήσουμε στη διαδικασία του ελέγχου, όμως κάτι τέτοιο δεν λειτούργησε και με τον αντικαπνιστικό νόμο καθώς επαναλαμβάνω Εμείς δεν είμαστε ελεγκτικοί μηχανισμοί, εμείς επιχειρούμε στην εστίαση, ουσιαστικά αυτό που δεν μπορεί να κάνει το κράτος μετακυλύει το μπαλάκι σε έναν πολύπαθο κλάδο, όπως αυτό της εστίασης.