Στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ήταν καλεσμένος ο περιφερειακός σύμβουλος και πρώην αντιπεριφερειάρχης Θεόδωρος Χαλικιάς για να σχολιάσει την τοπική επικαιρότητα.
Κάνοντας ένα σχολείο αναφορικά με το άνοιγμα του λιανεμπορίου τη στιγμή που τα κρούσματα σε πανελλαδικό επίπεδο είναι ιδιαίτερα ψηλά, ανέφερε ότι “αυτό είναι το σοβαρότερο θέμα που αντιμετωπίζουμε μαζί με την οικονομική καταστροφή η οποία έχει θύματα τα οποία δεν φαίνονται.
Πρέπει να πούμε όμως ότι τα ασανσέρ και τα μέτρα χωρίς λογική έχουν κουράσει. Την πρώτη φορά κλειστήκαμε με 100 κρούσματα, η Λευκάδα για ενάμιση μήνα δεν είχε κρούσμα και ήταν κλεισμένα όλα, στη συνέχεια ανοίξαμε ξανά, κλείσαμε χίλια και τώρα ανοίγουμε κάπως με 4.500 κρούσματα.
Το θέμα δεν είναι αν ανοίγουμε ή όχι, απλά κάποια στιγμή έχουν κάνει τον κόσμο δύσπιστο και είναι λογικό να μην εφαρμόζονται τα μέτρα.
Μία είχαμε μπερδευτεί με το αν χρειάζονται οι μάσκες ή όχι, στη συνέχεια με το αν κολλάνε ή όχι οι νέοι, με τα σχολεία να ανοίγουμε τα παράθυρα, με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να μην έχουν κάνει τίποτα,
Δώσανε πολλά εκατομμύρια στα κανάλια, σε απευθείας αναθέσεις έχουν κάνει μία απίστευτη σπατάλη και τώρα έχουμε φτάσει στο σημείο με 750 διασωληνωμένους να φτιάχνουν κρεβάτια όπου βρουν με έναν αναπνευστήρα και να το ονομάζουν ΜΕΘ, όταν πριν λίγο καιρό ο Πέτσας έλεγε ευτυχώς που δεν ακούσαμε τον ΣΥΡΙΖΑ να φτιάξουμε ΜΕΘ.
Δεν έχουν δοθεί χρήματα για φάρμακα, για τα εμβόλια περιμένουμε από τις Βρυξέλλες που έκαναν μία κακή διαχείριση και αυτή τη στιγμή έχουμε φτάσει στο σημείο να μη γνωρίζουμε αν θα ανοίξουμε το καλοκαίρι και μπορεί να έχουμε μία μεγαλύτερη καταστροφή από πέρυσι που λέγαμε ότι ίσως φέτος ήταν τα πράγματα λίγο καλύτερα.
Έγινε μία διαχείριση που κυνηγούσε τον κόσμο που έβγαινε σε ένα πάρκο να πάρει αέρα με βία και καταστολή και από την άλλη πλευρά κυνηγούσε τους ανθρώπους που πήγαιναν στην παραλία ή τη θάλασσα για να ρίξουν μία πετονιά, όμως να είναι γεμάτα μετρό λεωφορεία κι άλλα πολλά και δυστυχώς ο κόσμος έπαψε να έχει εμπιστοσύνη μετά από αυτά.
Με αφορμή μηνύματα ακροατών για το τι πραγματικά συμβαίνει με το έργο της ράμπας στο λιμάνι της Βασιλική και ποια είναι η δική του αίσθηση ο κύριος Χαλικιάς είπε ότι για τον ίδιον το όλο έργο ήταν ένα σαμποτάζ.
“Αυτή είναι μία πολύ μεγάλη ιστορία, καθώς είναι γεγονός πως από την αρχή είχαμε προσπαθήσει με διάφορους τρόπους, ακόμα και με αλλαγή χωροθέτησης, γιατί προβλεπόταν, αλλά κάποια στιγμή άλλαξε για να μπει μικρό κρουαζιερόπλοιο υπήρχαν αντιδράσεις, όχι των κατοίκων αλλά κάποιων λίγων, γιατί η πλειοψηφία το ήθελε, καθώς είναι λογικό το ferry boat που θα πάει Κεφαλονιά να είναι από τη Βασιλική, γιατί όλοι γνωρίζουμε ότι το Νυδρί είναι επιβαρυμένο.
Επειδή ήδη γινόταν ένα έργο και έπρεπε να κάνουμε ένα έργο επάνω στο άλλο βγάλαμε τα χρήματα 440.000 ευρώ για να γίνει μία ράμπα στην μεγάλη προβλήτα που είναι απέναντι από το διοικητήριο της Βασιλικής, έγινε η δημοπρασία είχαμε ανάδοχο και ξαφνικά ήρθαν στην οικονομική επιτροπή με μία απόφαση του ελεγκτικού της Λευκάδας η οποία δεν έστεκε νομικά, διότι υπήρχε και δεύτερη γνώμη από την Κέρκυρα και την ακύρωσαν στην οικονομική επιτροπή τη σύμβαση που έπρεπε να υπογράψει ο ανάδοχος.
Εγώ στην οικονομική επιτροπή που συμμετείχα, αρχικά τους είπα πως αυτό που κάνουν είναι παράνομο, γιατί δεν είχε ειδοποιηθεί και αυτό είναι και ποινικό αδίκημα, δεν μπορείς να ακυρώσεις κάτι, χωρίς να ενημερώσεις κάποιον να κάνει ένσταση και σε μία εβδομάδα έφεραν δεύτερη εισήγηση να ξεκινήσουν μία διαδικασία.
Εκεί τους εξήγησα ότι πρέπει να ακολουθήσουν νέα διαδικασία, διότι ο ανάδοχος έχει προσφύγει δικαστικά και θα κερδίσει γιατί έχει δίκιο. Εγώ τα είχα δει όλα αυτά, είχα μιλήσει με τον επίτροπο της Κέρκυρας και μου είπε ότι δεν μπορεί να σταματήσει ένα έργο, για αυτό το λόγο που το σταμάτησαν.
Τελικά ο ανάδοχος κέρδισε, ωστόσο και πάλι η διαδικασία καθυστέρησε γιατί δεν του είχαν ακυρώσει την ακύρωση, για να μπορέσει να πάρει το έργο πίσω, με αποτέλεσμα να γίνει δεύτερο ελεγκτικό, γιατί την πρώτη φορά του είπαν έχεις δίκιο, αλλά δεν μπορούμε να σου δώσουμε κάτι το οποίο έχει κόψει η οικονομική επιτροπή.
Περίπου τον Σεπτέμβρη με Οκτώβρη τελεσιδίκησε η ιστορία και εγώ κάλεσα την οικονομική επιτροπή και τους αρμόδιους για να υπογράψουν μία σύμβαση για ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να είχε τελειώσει μέσα στο μήνα.
Παρόλα αυτά και πάλι καθυστέρησαν και τον κάλεσαν να υπογράψει αρχές Γενάρη.
Καταλαβαίνετε ότι το έργο αυτό πέρασε από σαράντα κύματα, αυτή τη στιγμή υπάρχει ανάδοχος και μπορεί να αναλάβει το έργο, καθώς είναι γνωστό και έχει αναλάβει και άλλα έργα.
Ωστόσο δεν είμαι σίγουρος αν θα προλάβει να το ολοκληρώσει αυτό το καλοκαίρι, όμως αυτή η ιστορία σέρνεται από πέρυσι τον Απρίλη που θα έπρεπε να υπάρχει ανάδοχος.
Πρέπει όμως να πω ότι η τοπική κοινωνία θέλει το έργο, ξέρω ποιοι αντιδρούν, θεωρούν ότι θίγονται τα συμφέροντά τους, δεν νομίζω όμως ότι συμβαίνει κάτι τέτοιο όταν θα έρχεται ένα φέρι μποτ για να πάρει επιβάτες και να φύγει ενδεχομένως την επόμενη μέρα το πρωί, ούτε έχει σχέση με το γεγονός ότι θα πιάσει μία θέση στο Αγκυροβόλι, η οποία θεωρητικά θα πήγαινε σε κάποιο κρουαζιερόπλοιο και θα μειώσει την αξία που θα μπορούσε να το νοικιάσει ο δήμος.
Για αυτό το λόγο η προβλήτα δεν γίνεται στο εσωτερικό του αγκυροβολίου, αλλά από την έξω πλευρά, οπότε δεν υπάρχει ούτε αυτός ο λόγος. Για αυτό το θέμα ασχολήθηκα χρόνια και νομίζω ότι πλέον πρέπει να τελειώσει.
Αναφορικά με το έργο της ανάπλασης του Νυδριού και την αγωνία του Εμπορικού κόσμου αν θα έχει ολοκληρωθεί κατά την διάρκεια της τουριστικής περιόδου, ανέφερε ότι στη συγκεκριμένη μελέτη έγινε επικαιροποίηση και τροποποίηση μεγάλη, γιατί είχε γίνει πριν από χρόνια και το Νυδρί έχει αλλάξει δραματικά.
“Κάποια στιγμή όταν πήγα στην Αθήνα ζήτησα μία χρηματοδότηση σε δύσκολους καιρούς και πήραμε αυτά τα δυόμισι εκατομμύρια και ξεκινήσαμε αυτή τη διαδικασία.
Ο εργολάβος υπέγραψε σύμβαση μαζί μου, ένα μήνα πριν τις εκλογές του 2019 και μέσα σε δύο χρόνια θα έπρεπε να έχει παραδώσει το έργο.
Η νέα Περιφερειακή αρχή, το μόνο που έκανε στο έργο ήταν να κάνει επισκέψεις και να βγάζει βίντεο και φωτογραφίες, δεδομένου ότι δεν πίεσε τον εργολάβο να δουλέψει, ανεξάρτητα με τα προβλήματα που υπήρχαν με την Πανδημία, καθώς μπορούσε να δουλέψει, καθώς οι ντόπιοι τον έβλεπαν να δουλεύει με δύο ή τρεις εργάτες.
Εγώ σε μία πρόσφατη επίσκεψη μου πριν περίπου ένα μήνα, μαζί με τον περιφερειακό σύμβουλο Αντώνη Δουβίτσα πήγα να δω τι γίνεται με τις καθυστερήσεις, αλλά και εμένα μεγάλο παράπονο που είχαν οι κάτοικοι και το τι γίνεται με την κατασκευή των τσιμεντένιων κομματιών, τα οποία όντως ήταν σε κακό χάλι.
Τότε έστειλα ένα έγγραφο στις τεχνικές υπηρεσίες και τους είπα ότι δεν υπάρχει περίπτωση αυτό το έργο να παραληφθεί από κανέναν διότι η μελέτη είναι σαφής και λέει με ποιο τρόπο πρέπει να γίνει.
Πρόκειται για τη διαδικασία του “σκουπιστού τσιμέντου” που είναι πολύ καλύτερο με αυτό που έριχναν που ήταν όλο μπαλώματα όπως είδαμε και στις φωτογραφίες.
Μέσα σε δύο μέρες ήρθε ο εργολάβος και ένα συνεργείο έφτιαξε κάποια κομμάτια με τον καινούργιο αυτό τρόπο και υποσχέθηκε ότι θα σπάσει όλα όσα έχει κάνει μέχρι τώρα για να τα φτιάξει με τον καινούργιο τρόπο.
Τώρα δεν καταλαβαίνω γιατί όσοι έτρεχαν να φωτογραφηθούν εκεί τον άφησαν να το κάνει με την πρώτη διαδικασία και επίσης γιατί ανέχθηκαν αυτές τις καθυστερήσεις καθώς το έργο αυτή τη στιγμή που μιλάμε κλείνει δύο χρόνια.
Σίγουρα πολλοί δεν τελειώνουν τα έργα στη συμβατική τους ημερομηνία όμως αυτή τη στιγμή που μιλάμε δεν νομίζω να έχει ολοκληρωθεί ούτε το 50% του έργου, καταλαβαίνετε λοιπόν πως όταν κάποιος λειτουργεί σε μία τουριστική περιοχή, παρόλο που είχα ακούσει καλά λόγια για τον εργολάβο όταν είχαμε υπογράψει τη σύμβαση, έτσι κι αλλιώς δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς αυτός θα πάρει το έργο δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν μας αρέσει, το θέμα όμως είναι ότι δούλευε πολύ υποτονικά με αποτέλεσμα να δημιουργείται πρόβλημα.
Αν αυτή τη στιγμή δεν είχαμε κορωνοϊό και το Νυδρί έπρεπε να λειτουργήσει, δεν ξέρω που θα κυκλοφορούσε όλος ο κόσμος και πότε θα τελειώσει αυτή η ιστορία, καθώς επαναλαμβάνω ότι υπάρχει μία μεγάλη καθυστέρηση που έπρεπε από την αρχή ο επιβλέπων μηχανικός, αλλά και η Περιφερειακή αρχή πού πήγαινε συχνά εκεί να την εντοπίσει.
Επίσης πρέπει να πω ότι σίγουρα θα έρθει υπάρχει μία συνέχεια, όμως αυτή τη στιγμή σε λίγους μήνες συμπληρώνονται δύο χρόνια της νέας περιφερειακής αρχής και δεν έχει βγει μία εργολαβία δική τους, άλλα τρέχουν όλα τα έργα τα δικά μας.
Το άσχημο είναι όμως, ο τρόπος που παρουσιάζονται, όπως το τουριστικό καταφύγιο το οποίο και αυτό είναι δική μας χρηματοδότηση, βλέπω δελτία τύπου που αποσιωπιούν όλο το προηγούμενο ιστορικό και την χρηματοδότηση που είναι το πιο σημαντικό.
Κάποια στιγμή όλα τα έργα θα προχωρήσουν όμως βλέπω ότι προχωρούν με πάρα πολύ αργό ρυθμό, να σας πω ότι ξεκίνησαν πριν τις εκλογές κάποια άλλα ασφαλτικά έργα, αυτά που έγιναν στο Νυδρί και Βαυκερή και τελείωσαν πριν από λίγο καιρό, όμως έχοντας εγώ τότε 2 εκατομμύρια ευρώ για οδικά έργα έχουν μείνει αυτούσια στην Περιφερειακή Ενότητα Λευκάδας.
Τα χρήματα αυτά τα ζητήσει εγώ, γιατί προορίζονταν για την Κέρκυρα η οποία έπρεπε να πάρει 25 εκατομμύρια ευρώ και τότε είχαν διαμαρτυρηθεί στον πρώην περιφερειάρχη κ. Γαλιατσάτο που έδωσε στην Λευκάδα και στην Κεφαλονιά δύο εκατομμύρια ευρώ.
Αυτά τα χρήματα τα είχε έτοιμα στο συρτάρι και το μόνο που έλειπε ήταν να κάνει μία μελέτη και μία δημοπρασία, η οποία πραγματοποιήθηκε μετά από ενάμιση χρόνο.
Δεν μπορώ να εξηγήσω γιατί θα πρέπει σε ένα οδικό δίκτυο που μπορείς να ρίξεις δύο εκατομμύρια ευρώ σε άσφαλτο να περιμένεις περίπου δύο χρόνια για να κάνεις μία δημοπρασία η οποία είναι εύκολη καθώς η μελέτη γίνεται από τις τεχνικές υπηρεσίες της περιφέρειας.”
Σχετικά με τη χρηματοδότηση του δρόμου της Λαγκάδας και στην αναφορά της περιφερειάρχη κυρίας Κράτσα ότι δεν γνώριζε να υπάρχει επίσημο αίτημα από τον Δήμο Λευκάδας για χρηματοδότηση, απάντησε ότι ο ίδιος προσωπικά γνωρίζει πώς ο δήμαρχος Λευκάδας κ Καλός είχε ενημερώσει στενό της συνεργάτη, οπότε εκεί θεωρώ ότι υπήρξε μία μεγάλη καθυστέρηση η αδιαφορία.
“Κάποιοι βεβαίως λένε γιατί η δημοτική αρχή δεν πήγε με ένα επίσημο έγγραφο, όμως μερικές φορές δεν είναι ανάγκη καθώς όταν κάποιος της δίνει στο χέρι είσαι αυτόν που τη συνοδεύει τα απαραίτητα έγγραφα που χρειάζονται για τη χρηματοδότηση θα έπρεπε να μην υπάρχει καθυστέρηση.
Το θέμα με τη Λαγκάδα θα έπρεπε κάποια στιγμή να τελειώσει και δεν ήταν σημαντικό να μπορέσει η περιφέρεια να βγάλει τα παραπάνω 500.000 ευρώ για να μπορέσει να προχωρήσει το έργο, με δεδομένο ότι υπήρχε εγκατεστημένος εργολάβος και δεν χρειαζόταν να γίνει νέα δημοπρασία.”
Αναφορικά με το κτίριο του Διοικητηρίου και την βούληση της περιφερειακής αρχής να επιβάλει ενοίκιο στο δήμο Λευκάδας ένα θέμα το οποίο έφερε στο προσκήνιο ο Κωνσταντίνος Δρακοντατειδής σε περασμένο δημοτικό συμβούλιο, ο κύριος Χαλικιάς είπε ότι “πριν περίπου 2 περιφερειακά συμβούλια, είδα έκπληκτος μία εισήγησή του κυρίου Κτενά, για να κάνει μία σύμβαση με την ΕΤΑΔ (εταιρεία αξιοποίησης ακινήτων του δημοσίου), για να κάνει μία συμφωνία καθώς στην ουσία έχει στην κατοχή της στο χώρο που βρίσκεται το διοικητήριο αυτός δεν έχει παρθεί η οριστική παραχώρηση και είχε μπει ένας όρος μέσα ούτε για οποιοδήποτε οικονομοτεχνική συμφωνία που θέλει να κάνει η περιφέρεια θα πρέπει να το εγκρίνει η ΕΤΑΔ.
Εγώ όταν είχα αναλάβει είχα διαπιστώσει πως τα δύο ATM ήταν χωρίς καμία συμφωνία και επίσης είχε σκοπό τη δημιουργία ενός μικρού και Λυκείου όπως μπαίνεις στο διοικητήριο.
Σε δικές μου επισκέψεις τότε μου είχαν ζητήσει και μάλιστα εγγράφως, 30% από οποιοδήποτε κέρδος θα είχαμε και μάλιστα μου έστειλαν τη σύμβαση για να την υπογράψω.
Εγώ στο αίτημα που τους είχε υποβάλλει εγγράφως και στο οποίο είχα συμφωνήσει ήταν το 30% να παραχωρηθεί μόνο για το κυλικείο και τα ΑΤΜ, για να μπορέσω να τα νομιμοποιήσω.
Όμως εκεί άνοιξε η όρεξη της ΕΤΑΔ και μου ζήτησαν να βάλω ενοίκιο στο δήμο Λευκάδας και να παίρνει το 30%. Καταλαβαίνετε πώς από την στιγμή που ο Δήμος Λευκάδας καταλαμβάνει το 60% του κτιρίου πόσο ενοίκιο Θα πλήρωνε και εγώ δεν ήθελα σε καμία περίπτωση, όχι να βάλω ενοίκιο στο δήμο, αλλά να πηγαίνει το 30% στην ΕΤΑΔ.
Τότε εγώ τους είπα ότι δεν προχωράμε ούτε τα άλλα, διότι αυτό που ζητάει δεν μπορεί να γίνει και εγώ δεν θα δώσω στην ΕΤΑΔ αυτό που ζητάει.
Ο κύριος Κτενάς έχοντας υπόψιν τις κουβέντες που είχα κάνει με αυτούς το έφερε ως θέμα να το περάσει στο περιφερειακό συμβούλιο για να υπογράψει τη σύμβαση, βέβαια εκεί έγινε ο κακός χαμός, εγώ αντέδρασα πολύ έντονα, έφερα προ των ευθυνών του και τον κύριο Σπύρου από τότε ο Αντιπεριφερειάρχης κ Βερύκιος είχε κάνει σαφείς δηλώσεις εναντίον αυτής της κατάστασης τις οποίες και διάβασα στο περιφερειακό συμβούλιο και τον έφερα σε πολύ δύσκολη θέση και η κυρία Κράτσα βλέποντας ότι δεν θα περάσει αυτή η πρόταση την απέσυρε.”
Σχετικά με την αντιπαράθεση που έχει προκύψει σχετικά με την απορροφητικότητα των κονδυλίων ΕΣΠΑ, καθώς η Περιφερειακή αρχή απάντησε στο πρόσφατο Δελτίο τύπου της παράταξης του κυρίου Γαλιατσάτου, ο κύριος Χαλικιάς είπε ότι τα νούμερα μπορείς να τα διαβάσεις όπως θες.
“Για παράδειγμα η κυρία Κράτσα μπορεί να μετράει το ποσοστό στα 200 εκατομμύρια του ΕΣΠΑ όμως ήταν 231.000.000, καθώς τα 30 εκατομμύρια τα έδωσε στον Άδωνι Γεωργιάδη για να τα χρησιμοποιήσει αυτός όπως θέλει, επομένως όταν έχεις τον παρανομαστή μικρότερο μεγαλώνει το ποσοστό.
Αλλά και με τα 200 εκατομμύρια ευρώ αυτή τη στιγμή η περιφέρεια Ιονίων νήσων είναι στην προτελευταία θέση της απορροφητικότητας του ΕΣΠΑ και της εντάξεις, όταν εμείς την είχαμε παραλάβει στην προτελευταία θέση και τι φτάσαμε τρίτη ή τέταρτη.
Εμείς είχαμε τη δυνατότητα μέσω του Υπουργείου για κάποια έργα που δεν θα τελείωναν να κάναμε μία υπερανάληψη, να μπορούμε στα 200 εκατομμύρια ευρώ να πηγαίναμε στα 240.000.000 δηλαδή ένα 20%. Τώρα το Υπουργείο τους έδωσε τη δυνατότητα να φτάσουν στο 100%, δηλαδή 200 εκατομμύρια ευρώ ναι εντάξει έργα 400 εκατομμυρίων ευρώ, εδώ όμως υπάρχει ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, καθώς όλα αυτά τα έργα δεν θα μπορούσαν να γίνουν, αλλά και όσα έχουν προγραμματιστεί δεν θα μπορούσαν να γίνουν σε αυτό το διάστημα, οπότε οι πληρωμές θα γίνουν μέχρι εκεί που λήγει το ΕΣΠΑ 2021-2024 και από κει και πέρα θα πρέπει για να τελειώνουν θα πρέπει να πληρωθούν από το πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων, να γλιτώσουν τα χρήματα οι Ευρωπαίοι και να τα πληρώσουμε εμείς από την τσέπη μας.
Αντιλαμβάνεστε ότι η απάντηση της κυρίας Κράτσα βασιζόταν σε αυτά τα στοιχεία και φυσικά ήταν στρεβλή και δεν ήταν η πραγματική και αυτό εξάλλου φαίνεται και από τα δύο χρόνια που βρίσκεται στο τιμόνι, καθώς κανένα έργο ΕΣΠΑ δεν έχει ενταχθεί στη Λευκάδα.”
Κλείνοντας την τοποθέτησή του ο κύριος Χαλικιάς εξέφρασε την ικανοποίηση του για την εξέλιξη της διαδικασίας με το γηροκομείο Λευκάδας όπου έχει δημιουργηθεί ένας ωραίος χώρος στις εγκαταστάσεις του παλιού νοσοκομείου Λευκάδας, όποιος και μπορεί να χρησιμοποιηθεί και όταν θα γίνει το γηροκομείο και να θυμίσω ότι και εκεί τη σύμβαση και την ένταξη εγώ την είχα πάει στον Μητροπολίτη Λευκάδας, γιατί είχαν υπάρξει κάποιες καθυστερήσεις και του είχα υποσχεθεί ότι την ένταξη θα την πήγαινα εγώ ο ίδιος προσωπικά.
Αυτό το λέω γιατί όντως υπάρχει μία συνέχεια στα έργα και αυτός που αναλαμβάνει στην αρχή θα συνεχίσει με έργα του προηγούμενου, άλλο όμως αυτό και άλλο να προσπαθείς με κάθε τρόπο να καπηλευτείς τα έργα της προηγούμενης περιφερειακής αρχής.
Πρέπει να τα δουλέψει, να τα ολοκληρώσει, να γίνουν γρήγορα και από κει και πέρα ο κόσμος γνωρίζει, όμως δεν αρέσει σε πολλούς ο τρόπος που τα επικοινωνεί ως δικά της η Περιφερειακή αρχή.