Στην τοποθέτησή του για την αλλαγή του εκλογικού νόμου o Θεόδωρος Σολδάτος ανέφερε ότι η εκλογική διαδικασία όχι μόνο σε ζητήματα τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά και σε επίπεδο Εθνικής διακυβέρνησης έχει ταλαιπωρήσει ουκ ολίγες φορές στην πατρίδα.
“Φαινόμενα κατά τα οποία παρατηρήθηκε έλλειψη κυβερνησιμότητας τόσο σε Εθνικό επίπεδο, αλλά και σε αυτοδιοικητικό, είχαν κάποιες φορές καταστροφικά αποτελέσματα για τους φορείς εκ των οποίων επιβλήθηκαν τα αποτελέσματα των εκάστοτε εκλογικών νόμων.
Ήμουνα πάντοτε τις άποψης ότι οι εμπλεκόμενοι με τα κοινά θα έπρεπε να εξαντλούν κάθε ενδεχόμενο ενισχύσεως της προοπτικής κυβερνησιμότητας τόσο σε αυτοδιοικητικό όσο και Εθνικό επίπεδο.
Τα τελευταία πέντε χρόνια υπήρξε τοπική αυτοδιοίκηση βασιζόμενη στους προηγούμενους εκλογικούς νόμους και μάλιστα είχαμε και πενταετή θητεία των δήμων. Φρόντισε η προηγούμενη κυβέρνηση να ψηφίσει το νόμο που ισχύει σήμερα και να παρατηρηθούν πάρα πολλά φαινόμενα αυτοδιοικητικής ανεπάρκειας, ανεπάρκειας στη διοίκηση και τον προγραμματισμό, στην συγκρότηση και την δημιουργία προϋποθέσεων ώστε να πορευτούν οι δήμοι με έναν τρόπο που θα εξασφάλιζε και θα δημιουργούσε προοπτική.
Σε κάποιους δήμους δεν παρατηρήθηκε αυτό και θέλω να πιστεύω ότι πρυτάνευσε η ωριμότητα και αγάπη για τον τόπο. Σε αυτές τις περιοχές επιτρέψτε μου να καταθέσω και τη Λευκάδα.
Ο νέος εκλογικός νόμος είναι ένας καλός νόμος που χρήζει κάποιων βελτιώσεων για να γίνει ακόμα καλύτερος. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή τη διαδικασία είναι η αυτοδιοίκηση στην συλλογική της έκφραση δια της ΚΕΔΕ αλλά και διά των συζητήσεων και πορισμάτων που λαμβάνουν χώρα σε κάθε δήμο ξεχωριστά όπως και στο δικό μας απόψε.
Έχω στείλει σε όλους σας τις θέσεις της Δημοτικής μας παράταξης.
Στο πρώτο άρθρο για τη μείωση δημοτικών συμβούλων πού στην κατηγορία της Λευκάδας πηγαίνει σε 21 λέμε να παραμείνουν 33.
Στο δεύτερο άρθρο να μειωθεί το όριο εκλογής πολυμελών οργάνων από τους πεντακόσιους σε τριακόσιους κατοίκους.
Στο άρθρο 12 έχουμε τέσσερις σημειώσεις.
Ναι στην κατάρτιση ψηφοδελτίων και με υποψηφίους δημοτικής κοινότητας, αλλά και με υποψηφίους εκπροσώπους μικρότερων κοινοτήτων, μικρότερων δηλαδή των τριακοσίων κατοίκων. Στην παράγραφο 6 του ίδιου άρθρου θα συμφωνήσουμε με την ΚΕΔΕ στην μείωση των παραβόλων, σε 10, 50 και 100 προς τον υποψήφιο της Δημοτικής κοινότητας δημοτικό σύμβουλο για τον υποψήφιο Δήμαρχο.
Στην παράγραφο 7 του άρθρου 12 μειώνεται τουλάχιστον ανά φύλο στο 33% από 40% που είναι σήμερα. Εμένα αυτό δεν με βρίσκει αρνητικό, δεν έχω θέμα να παραμείνει και να συμφωνήσω και στο 40% που ισχύει σήμερα, απλά πιστεύω ότι το μεγάλο πλαφόν οδήγησε και στη Λευκάδα σε εικονικά υποψήφιες γυναίκες αυτή είναι η πραγματική κατάσταση και ότι βλέπουμε νομίζω ότι εθελοτυφλούμε.
Στην 14 παράγραφο του άρθρου 12, δεν συμφωνούμε να κατατίθεται το ψηφοδέλτιο αρχές καλοκαιριού, προφανώς όταν μεσολαβεί μία τουριστική σεζόν και όλα τα μάτια είναι στραμμένα εκεί θα έβλεπα τον ένα μήνα Σαράντα μέρες πριν τις αυτοδιοικητικές, άρα λοιπόν στα τέλη Αυγούστου.
Στο άρθρο 22 συμφωνούμε με την ΚΕΔΕ, συμφωνούμε με την κυβέρνηση γνωρίζουμε προκαταβολικά ότι η πρόθεση του δημοτικού συμβουλίου δεν είναι σε αυτή την κατεύθυνση, καταθέτουμε θαρρετά την άποψή μας δεν επαναλαμβάνουμε τη δικαιολόγηση.
Όμως δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό να αναφερθώ στην αιτιολόγηση εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ να δεχτεί του 43% και δεν εννοώ μόνο σε τοπικό επίπεδο αλλά και σε Εθνικό.
Λένε ότι η μοναδική στόχευση της Νέας Δημοκρατίας είναι να δημιουργήσει ευνοϊκές συνθήκες επανεκλογής των δικών της δημάρχων, δημιουργώντας ένα κλειστό γαλάζιο club.
Μα αυτό είναι μία απλή παραδοχή εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ότι η υποστήριξη που προτίθεται να στηρίξει δεν έχουν καμία ελπίδα να βγουν πρώτοι, βλέπουν πάντα πρώτους τους υποψηφίους της γαλάζιας παράταξης και αυτό δεν το θέλουν. Τέτοια ομολογία πραγματικά με αφήνει άφωνο.
Εγώ θεωρώ ότι ανάλογα με το πολιτικό σκηνικό οι προθέσεις του εκλογικού σώματος μεταβάλλονται και εκτιμώ ότι είναι λαθεμένος εκ μέρους του συντάκτη να υποτιμάει τόσο πολύ τη δυναμική των υποψηφίων του ΣΥΡΙΖΑ.
Έρχομαι στο άρθρο 24 στην παράγραφο 3 πλαφόν εκλογή σε συνδυασμού. Το πλαφόν εκλογής του συνδυασμού λέει να είναι 3%, αυτό μας βρίσκει διαφωνούντες, θεωρούμε ότι πρέπει να υπάρχει εκλογικό μέτρο +1 αυτό όμως να ισχύσει με 33 και όχι με 21 συμβούλους.
Τέλος πηγαίνω στο άρθρο 25 στην παράγραφο 1 που ο νόμος ζητάει ο επιτυχών συνδυασμός να ξεκινάει παίρνοντας μία έδρα σε κάθε τοπική κοινότητα και μετά να γίνεται η υπόλοιπη κατανομή. Η πρότασή μας είναι στις νησιωτικές περιοχές ο επιτυχών συνδυασμός να παίρνει την μοναδική έδρα μόνο όταν πίνει και συνδυασμό πλειοψηφίας και όχι στα καλά καθούμενα.
Όλοι γνωρίζουμε τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στρατιωτικές περιοχές, θεωρώ Λοιπόν πως σε περίπτωση που ο επιτυχών συνδυασμός σε περίπτωση δήμο πλειοψηφίσει στη νησιωτική κοινότητα, θα πρέπει η μοναδική έδρα να πηγαίνει στον πλειοψήφησαντα συνδυασμό επί των αποτελεσμάτων της νησιωτικής κοινότητας και να παραμείνει ως έχει το αξίωμα του αντιδημάρχου, δηλαδή να προέρχεται ο αντιδήμαρχος από την παράταξη που πλειοψηφεί εκεί στο νησί.