Απαντήσεις σε όλα τα ζητήματα που αφορούν την επένδυση του τουριστικού περιπτέρου, αλλά και την κριτική της αντιπολίτευσης για αλλαγή στους όρους της διακήρυξης, έδωσε μέσα από τον Prisma 91,6 ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου Σπύρος Καρβούνης.
Απαντώντας στο ερώτημα αν διασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία μέσω της επένδυσης, απάντησε πως αυτό ήταν και το ερώτημα για το οποίο ξεκίνησε η όλη συζήτηση για την επένδυση στο κάστρο.
“Σύμφωνα και με το νόμο αλλά και με την προκήρυξη που είχε κάνει η διοίκηση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής, ήταν ξεκάθαρο, αλλά και με την απόφαση παραχώρησης της τωρινής διοίκησης ότι πρέπει να υπάρχει απρόσκοπτη πρόσβαση στην αμμουδιά και στην προβλήτα κατά μήκος της επένδυσης για όλο το χρόνο, ακόμα δηλαδή όταν και η επιχείρηση είναι κλειστή τους χειμερινούς μήνες.
Αυτές οι προσβάσεις προβλεπόταν μέσα από τις εγκαταστάσεις της επιχείρησης, όμως έγιναν ξανά συζητήσεις και απαιτήσαμε, -αλλά και ο επενδυτής αποδέχτηκε -να δημιουργηθεί ξεχωριστός δρόμος έξω από τις εγκαταστάσεις, εκεί που το όριο του Λιμενικού ταμείου Φτάνει στο όριο της επένδυσης του ΤΑΟΛ, να γίνει δρόμος με δαπάνες του ο οποίος θα οδηγεί στην αμμουδιά χωρίς καμία πρόσβαση από τις εγκαταστάσεις.
Αυτό είναι ρητό και στο επόμενο σχέδιο που θα υποβάλει ο μελετητής μαζί με όποιες άλλες παρατηρήσεις θα είναι και αποτυπωμένο.”
Απαντώντας στο ερώτημα πόση θα είναι η πρόσβαση που θα έχει στην παραλία από επενδυτής, καθώς ακούστηκε ότι ανά δραστηριότητα του επενδυτή θα δίνεται ξεχωριστός χώρος στην παραλία, ο κύριος Καρβούνης ανέφερε ότι εδώ υπάρχουν δύο ζητήματα.
“Να διευκρινίσουμε ότι υπάρχει η περιοχή που έχει παραχωρήσει το δημοτικό λιμενικό ταμείο αλλά και η περιοχή που είναι παραχωρημένη από την Κτηματική υπηρεσία.
Η περιοχή που έχει δώσει το δημοτικό λιμενικό ταμείο με την προκήρυξη που έκανε είναι περίπου εννέα στρέμματα. Θα μπορούσε αν ήθελε τότε στη διακήρυξη η προηγούμενη διοίκηση του Λιμενικού ταμείου να βάλει πολύ λιγότερη, να δώσει για παράδειγμα 4 στρέμματα και να μείνουν 5 στρέμματα σε δημόσια χρήση, δεν έγινε αυτό η προκήρυξη είναι σεβαστή, έδωσε εννιά στρέμματα.
Έξω από αυτά τα 9 στρέμματα επαναλαμβάνονται το δημοτικό λιμενικό ταμείο δεν έχει καμία αρμοδιότητα και στη συνέχεια ξεκινάει η αρμοδιότητα της κτηματικής υπηρεσίας.
Από όσο γνωρίζω χωρίς να μπορώ να το μεταφέρω με απόλυτη ακρίβεια, δεν είναι ανά επιχείρηση αλλά ανά επιχειρηματία 500m. Εμείς θα κάνουμε σύμβαση με έναν επιχειρηματία με ένα ΑΦΜ και στην προκήρυξη λέγεται ότι δεν μπορεί να γίνει η εκμίσθωση, συνεπώς στην έκταση που είναι από κάτω που υπολογίζω πως είναι δύο με τρία στρέμματα, θα μπορεί να νοικιάσει 500m, αυτό το λέω με μία επιφύλαξη αλλά τα νούμερα εκεί περίπου θα είναι, συνεπώς υπάρχει μεγάλη έκταση που μπορεί ο Λευκαδίτης να πάει και να χαρεί την αμμουδιά του.”
Απαντώντας στο ερώτημα, πως από τη στιγμή που υπάρχουν όλοι αυτοί οι περιορισμοί, για ποιο λόγο ένας επενδυτής θέλει να επενδύσει διασφαλίζοντας το κέρδος του, του Δημοτικού λιμενικού ταμείου είπε ότι όντως πρόκειται για μία πολύ ευαίσθητη περιοχή από άποψη ανάπτυξης και ότι γίνει πρέπει να είναι με πολύ μεγάλη προσοχή, είναι πολλές οι υπηρεσίες που θα αδειοδοτήσουν με κυρίαρχη την Αρχαιολογία η οποία είναι και η πλέον αυστηρή εγώ θεωρώ, ωστόσο υπάρχουν κάποια κτίσματα τα οποία θεωρώ ότι μπορούν να εκσυγχρονιστούν και να γίνουν εκμεταλλεύσιμα.
“Δεν θα επιτραπεί ούτε από το λιμενικό ταμείο αλλά και γενικότερα από τη νομοθεσία να γίνει κάποια επιπλέον δόμηση. Είναι δύσκολη επιχείρηση, όμως είναι σε ένα πολύ καλό σημείο, συνεπώς ο επενδυτής ενδεχομένως προβλέπει ότι τα σημαντικά χρήματα που θα επενδύσει, θα μπορέσει να τα βγάλει λόγω της θέσης και της περιοχής που είναι σε ένα νευραλγικό σημείο για τη Λευκάδα.”
Στην κριτική που έχει ακουστεί από την αντιπολίτευση, πώς στην στατική μελέτη που δημιουργήθηκε από την προηγούμενη διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου μπήκε ένας επιπλέον όρος με αποτέλεσμα να μπαίνει σε κίνδυνο η διακήρυξη, συμπληρώνοντας ότι η διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου παραπλανήθηκε, ο κύριος Καρβούνης απάντησε πρώτα στο τεχνικό κομμάτι, ενώ χαρακτήρισε υπερβολικό το χαρακτηρισμό “παραπλανήθηκε” “και ενδεχομένως ο πρώην πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου να μην έπρεπε να την χρησιμοποιήσει”, ανέφερε.
“Πράγματι η προηγούμενη διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, είχε κάνει μία εμπεριστατωμένη μελέτη, σε επίπεδο οριστικής μελέτης εφαρμογής και πολύ σωστά έκανε διότι οι επισκευές που πρέπει να γίνουν στο κτίριο για να αποκαταστήσει την αντοχή του και την στατική του επάρκεια, ώστε να μην αποτελεί κίνδυνο για τους χρήστες είναι πολύ μεγάλη και κατά τη γνώμη μου πήγε να διασφαλίσει την οποιαδήποτε παρεξήγηση που θα είχε ένας επενδυτής που μπορεί να μην καταλάβαινε το μέγεθος της μελέτης και μέχρι εκεί έπραξε πολύ σωστά.
Η μελέτη αυτή όμως προέβλεπε σε μερικά τμήματα και θα σας το διαβάσω ακριβώς από την τεχνική περιγραφή της μελέτης: Λόγω της ιδιαίτερα μεγάλης βλάβης των υφιστάμενων υποστυλωμάτων, προβλέπεται ολική αντικατάσταση τους με την κατασκευή, νέου μεταλλικού φέροντος οργανισμού, εκ των οποίων τα εδράζονται τοξοειδής πλάκες με ειδικό τρόπο. Τα υφιστάμενα υποστηριζόμενα δηλαδή αποκόπτονται πλήρως.”
Αυτή η εγκεκριμένη Μελέτη έρχεται σε αντίθεση με την προκήρυξη που έλεγε εμείς θέλουμε μία Μελέτη ενίσχυσης ώστε να βελτιωθεί και να αποκατασταθεί η στατική επάρκεια, διότι όταν συζητάμε για κατεδάφιση και επανακατασκευή αυτό δεν είναι ενίσχυση και αυτό είναι κόκκινο πανί για την Αρχαιολογία.
Εγώ προσπάθησα να διορθώσω αυτό το πράγμα, δίνοντας την δυνατότητα να μην μπλοκάρει η συνέχιση της επένδυσης και να έχει τη δυνατότητα να βελτιωθεί Η μελέτη αυτή, ώστε να μην χρειαστεί να γίνει κατεδάφιση.
Να σας διαβάσω την πρώτη απόφαση της αρχιτεκτονικής επιτροπής η οποία έγινε τον Οκτώβρη του 2020 και ήταν η πρώτη προσπάθεια που έκαναν οι επενδυτές, που σε αυτή τη μελέτη προέβλεπαν κάποιες κατεδαφίσεις και γράφει:
” επομένως η η φράση στατική ενίσχυση που περιλαμβάνεται στον τίτλο της τεχνικής έκθεσης της Μελέτης, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές εργασίες που πρόκειται να υλοποιηθούν, καθώς αυτές αυτονόητα αφορούν συνολική η κατά τμήματα κατεδάφιση και ανέγερση νέων κτιρίων. Κατά συνέπεια το συμβούλιο αρχιτεκτονικής γνωμοδοτεί αρνητικά σε κάθε πρόταση που προϋποθέτει κατεδάφιση, ανέγερση και εισάγεται προς συζήτηση υπό τον τίτλο η προκάλυμμα, διαδικασία στατικής ενίσχυσης υφιστάμενων τουριστικών εγκαταστάσεων.”
Δηλαδή αυτό που έγκαιρα ως τεχνικός είχα διαγνώσει ότι μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα έρχεται το συμβούλιο αρχιτεκτονικής και επιβεβαιώνει.
Για να πάμε τώρα στην παραποίηση που είναι όντως κάτι ενοχλητικό, σε εκείνο το συμβούλιο το κυρίαρχο θέμα ήταν να αποφασίσουμε εάν θα προσβάλλουμε όπως είχαμε δικαίωμα την απόφαση του δικαστηρίου στο Εφετείο ή αν θα συνεχίσουμε τη διαδικασία.
Μάλιστα πήραμε ομόφωνη απόφαση ότι πρέπει να μην προσβάλουμε την απόφαση γιατί φαινόταν πως η απόφαση ήταν χαμένη ήταν μία κακή επιλογή της προηγούμενης διοίκησης η όλη διαδικασία και να προχωρήσουμε χωρίς να χαθεί άλλος χρόνος στον επενδυτή που είχε επιλέξει η απόφαση του δικαστηρίου.
Εκεί λοιπόν έκανα παρουσίαση της Μελέτης του καινούργιου επενδυτή και στην παρουσίαση εκεί αναφέρθηκα και σε αυτά. Εγώ δεν έχω την απαίτηση να θυμούνται όλοι τι ειπώθηκε σε εκείνη τη συζήτηση και πολύ περισσότερο όταν αφορά στατικά ζητήματα πού μπορεί να είναι λίγο δυσνόητα.
Όμως έγινε παρουσίαση ως όφειλα, δεν υπήρξε όμως γραπτή εισήγηση έτσι ώστε να αναφερθεί αυτό. Για αυτό έχω κάποιο παράπονο από τον πρώην Πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, καθώς γνωρίζει πώς γίνονται τα συμβούλια, ήταν χρόνια πρόεδρος, γνωρίζει ότι δεν κρατιούνται πρακτικά, αλλά μόνο πέντε με έξι γραμμές σε μία περίληψη και απόφαση αυτή είναι μιάμιση δακτυλογραφημένη σελίδα.
Όλα αυτά είχαν ειπωθεί είχε παρουσιαστεί μελέτη και έγινε προσπάθεια να θεραπεύσω κάτι που διέγραψα ότι θα υπήρχε όπως και υπήρξε, ωστόσο αυτό δεν θα έδινε τη δυνατότητα στον μελετητή να κάνει ότι θέλει και να δημιουργήσει μία καινούργια Μελέτη, είχα προβλέψει στην απόφαση ότι οι όποιες αλλαγές, η οποία στατική μελέτη θα ερχόταν για να θεραπεύσει την κατεδάφιση των υποστυλωμάτων που προέβλεπε η προηγούμενη μελέτη, θα έπρεπε να ξαναπεράσει από το δημοτικό λιμενικό ταμείο, να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία έγκρισης που είχε και η προηγούμενη μελέτη, συνεπώς δεν είχα προεξοφλήσει ότι δίνουμε τη δυνατότητα στον επενδυτή να κάνει μία νέα στατική μελέτη και να κάνει ότι θέλει.
Αυτό ήταν όλο και ξεσηκώθηκε ένας τεράστιος θόρυβος, σε ένα καθαρά τεχνικό θέμα που δεν είχε τίποτε άλλο, παρά να διαφυλάξει την συνέχιση της επένδυσης.”
Στο ερώτημα της παράταξής του κ Δρακονταειδή, ότι ποιος επενδυτής θα επιλέξει να κάνει μία τέτοια επισκευή, χαλώντας περισσότερα χρήματα από αυτά που προτείνονται μέσω της προηγούμενης στατικής Μελέτης του 2016, απάντησε ότι αυτό είναι θέμα του επενδυτή, το αν θα δώσει κάποια χρήματα επιπλέον για την στατική αποκατάσταση, καθώς θα είναι κέρδος του γιατί θα έχει ένα καλύτερο κτίριο.
“Άλλωστε γνωρίζει ότι στην προκήρυξη λέγεται πως δεν θα υπάρξει καμία κατεδάφιση, αλλά ενίσχυση και αποκατάσταση και επίσης ξέρει πως δεν θα πάρει καμία έγκριση αν δεν προχωρήσει έτσι. Άλλωστε στη νέα μελέτη που συζητήθηκε στη δεύτερη φάση του Συμβουλίου αρχιτεκτονικής, σταμάτησε να έχει τις κατεδαφίσεις που υπήρχαν στο πρώτο και είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά το συμβούλιο αρχιτεκτονικής και προχώρησε στο να κάνει πιο δαπανηρές ενισχύσεις, το κρίσιμο όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν είναι το κόστος αλλά η όλη διαμόρφωση, επίπλωση και διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, που έχει 9 στρέμματα να διαμορφώσει και όχι μία επιπλέον ενίσχυση στα στατικά.”
Στο ερώτημα αν αυτή η αλλαγή στην μελέτη, θέτει σε κίνδυνο την διακήρυξη, απάντησε πώς δεν νομίζω πως έχει βάση αυτός ο ισχυρισμός, θεωρώ πως ήταν μία συμπλήρωση, καθώς κυρίαρχο και πρωταρχικό είναι η διακήρυξη, η οποία ρητά λέει αποκατάσταση και ενίσχυση του φέροντος οργανισμού, δεν ανέφερε Και πολύ σωστά καμία καθαίρεση που προέκρινε ο μελετητής για κάποια τμήματα που έκρινε ότι δεν μπορούσε να γίνει κάποια άλλη ενίσχυση και έπρεπε να τα αφήσει.
Κατεδαφίζοντας αυτά τα τμήματα δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσεις να τα ξαναφτιάξεις, είμαστε σε μία πολύ ευαίσθητη περιοχή και ότι γκρεμίζεται δεν φτιάχνεται αλλά μόνο επισκευάζεται.
Απαντώντας στο ερώτημα αν η αλλαγή που μπήκε στην τεχνική μελέτη οδηγεί στην αλλαγή χρήσης των καμπανών, απάντησε ότι το “η” μπήκε μόνο για τα στατικά, προσπαθώντας να διευκολύνουμε την ολοκλήρωση της διαδικασίας.
“Στο σοβαρό θέμα που ετέθη αν γίνεται αλλαγή χρήσης, απάντησε ότι ο διαγωνισμός που έκανε η προηγούμενη διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, εξέτασαν τα σχέδια που υπέβαλαν και προέβλεπε ότι σε περίπτωση που γινόταν αποδεκτά θα προχωρούσε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.
Η επιτροπή έκανε αποδεκτά και τα σχέδια των δύο επενδυτών και ιδίως τα σχέδια που είχαν πάει προς αξιολόγηση, προέβλεπαν οι 15 καμπάνες που είναι τώρα να γίνουν 7 διαμερισματάκια. Μάλιστα ο προηγούμενος επενδυτής, αυτός που κατέπεσε από το δικαστήριο είχε σχεδιάσει και κρεβάτια μέσα και αυτό έχει γίνει αποδεκτό από την τότε διοίκηση και το προχώρησε.
Και οι δύο ανέφεραν ότι θα είναι χώροι διημέρευσης, που κατά την δική μου άποψη, αυτή ήταν και η πραγματική χρήση όταν είχαν δημιουργηθεί. Κάποιοι λένε ότι ήταν αποδυτήρια, το κάθε ένα είναι 25 τετραγωνικά, μιλάμε για ένα πολύ μεγάλο δωμάτιο δεν μπορούμε να πούμε ότι τη δεκαετία του 60 φτιάχτηκαν 25 τετραγωνικά για να είναι αποδυτήρια, ήταν Προφανώς ένας χώρος που νοίκιασε κάποιος έβαζε τα πράγματα του πέρναγε όλη την ημέρα με την οικογένειά του και έχει έναν χώρο αντί για την ομπρέλα, για να περνάει την ημέρα του.
Σχετικά με την διανυκτέρευση εκεί υπάρχει ένα πρόβλημα, καθώς το λιμενικό ταμείο δεν έχει πάρει θέση πάνω στο ζήτημα της διέλευσης ή της διανυκτέρευσης, αυτή τη στιγμή προχωράμε με αυτό που ήταν και στα σχέδια, θεωρώντας πως ήταν διημέρευσης.
Εάν ο επενδυτής πάρει αδειοδότηση και το λιμενικό ταμείο απόφαση στο μέλλον κάτι διαφορετικό είναι ένα άλλο θέμα, αλλά αυτή τη στιγμή η μελέτη προχωράει ως διημέρευσης.”
Απαντώντας στο ερώτημα του δημοσιογράφου, για το ποια είναι η διαφορά αν είναι διημέρευσης ή διανυκτέρευσης, ο κύριος Καρβούνης είπε ότι κατά την προσωπική του άποψη δεν ενόχλησε τίποτα το να κοιμηθεί κάποιος εκεί τη νύχτα όμως είναι μία εντελώς προσωπική άποψη.
Η αδειοδοτική διαφορά όμως είναι, πως όταν είναι χορός διανυκτερεύσεις θεωρείται ξενοδοχείο και πρέπει να πάρει σχετική άδεια, αν είναι χώρος διημέρευσης δεν χρειάζεται άδεια για να κοιμηθεί κάποιος γιατί δεν είναι κατάλυμα και αυτή είναι η διαφορά.
Προσωπικά εμένα η διανυκτέρευση δεν με ενοχλεί, γιατί αν υπάρξει κάποια απόκλιση στους λουόμενους θα είναι κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι τη νύχτα που δεν θα είναι κανείς μπροστά όμως αυτή είναι μία προσωπική άποψη την οποία μεταφέρω.
Μέχρι την υλοποίηση της επένδυσης χρειάζεται μία σειρά αδειοδοτήσεων προκειμένου ο επενδυτής να αρχίσει τις εργασίες. Μην ξεχνάμε πως μόνο από το συμβούλιο της αρχιτεκτονικής έχουν περάσει πέντε με έξι μήνες, χωρίς να μπορέσει να πάρει ακόμα την έγκριση και το πιο χρήσιμο είναι η Αρχαιολογία, εμείς θα προσπαθήσουμε να επισπεύσουμε τη διαδικασία και να γίνουν οι όποιες διορθώσεις απαιτούνται, για να πάρουμε τις αδειοδοτήσεις.
Απαντώντας και στο ερώτημα αν υπάρχει το ενδεχόμενο να υποχωρήσει ο επενδυτής, ο πρόεδρος του Λιμενικού ταμείου είπε ότι προφανώς και υπάρχει η βούληση να προχωρήσει η επένδυση, διότι κάθε χρόνο καθυστέρησης είναι πάνω από 50.000 Ευρώ ζημιά για το λιμενικό ταμείο, γιατί είχαμε τη δυνατότητα να τα σταματήσουμε όλα και να τα πάρουμε από την αρχή αυτό όμως σήμαινε ότι στα δύο χρόνια καθυστέρησης που είχαμε με τον δικαστικό αγώνα που έκανε η εταιρεία που ανέλαβε τώρα χάθηκαν από το λιμενικό ταμείο πάνω από 100.000 και κάθε χρόνο στο ελάχιστο που χάνει είναι 50 με 60 χιλιάδες ευρώ, εμείς δεν το θέλουμε Αυτό θέλουμε η επένδυση να προχωρήσει και για τους Λευκαδίτες, αλλά και για τους τουρίστες καθώς το σημείο θα είναι ένα σημείο αναβαθμίσεις και για αυτό θα προσπαθήσουμε να διευκολύνουμε μέσα στα όρια του επιτρεπτού και της προκήρυξης.