Στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 μίλησε ο πρώην Δήμαρχος Λευκάδας, επικεφαλής της παράταξης “Ολοι για τη Λευκάδα” Κωνσταντίνος Δρακονταειδής.
Σχετικά με την επένδυση του τουριστικού περιπτέρου στο κάστρο, είπε ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή ξεκίνησε από το 2015 να μελετά τι δυνατότητες είχαν ώστε να αξιοποιηθεί ένας χώρος ο οποίος ήταν εγκαταλειμμένος και επικίνδυνος και δεν τιμούσε τη Λευκάδα.
“Εμείς θα επιθυμούσαμε να μπορούσε το τουριστικό περίπτερο και ο ευρύτερος χώρος, να αξιοποιηθεί από την πλευρά του Δημοτικού λιμενικού ταμείου, το ίδιο να έχει τα έσοδα που χρειάζονται και να ήταν ένας πόλος έλξης πρωτίστως για τους συμπολίτες μας, αλλά και για τους επισκέπτες μας.
Όταν οι μηχανικοί της τεχνικής μας υπηρεσίας πήγαν να κάνουν μία εκτίμηση της κατάστασης αναφορικά με τα κτίσματα, μας μετέφεραν μία απογοητευτική εικόνα καθώς χρειάζονταν πολλά χρήματα και απαιτούνται πολλές στατικές παρεμβάσεις.
Επειδή μερικοί λένε ότι υπάρχουν Ευρωπαϊκά προγράμματα για να μπορέσει να ενταχθεί και το τουριστικό περίπτερο, πρέπει να σας πω ότι κανένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ που να μπορούμε να το αξιοποιήσουμε δεν βγήκε, το δεύτερο μεγαλύτερο πρόβλημα, ακόμα και αν υπήρχε πρόγραμμα και το δημοτικό λιμενικό ταμείο για τα χρήματα να τα φτιάξει, εκείνη την περίοδο απαγορεύονταν οι προσλήψεις που σημαίνει ότι θα υπήρχε πρόβλημα λειτουργίας του Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Παρότι αυτό επιθυμούσαμε καθώς αυτή είναι και η θέση μας πήγαμε στη δεύτερη λύση μίσθωσης με τέτοιους όρους που θα διασφαλίζουν και τα δικαιώματα των πολιτών και έσοδα στο δημοτικό λιμενικό ταμείο και μία σειρά άλλα πράγματα που χρειάζεται, όπως τα περιβαλλοντικά, με ιδιαίτερη προσοχή στα φυσικού κάλλους περιοχή κτλ.
Το πρώτο που κάναμε πριν πάμε σε διαγωνισμό είναι να συντάξουμε μία στατική μελέτη, καθώς θέλω να πω ευθέως πως η εμπειρία στην Ελλάδα αλλά και στη Λευκάδα δείχνει, πως όταν εκμισθώνει σε κάποιον ένα κτίσμα για να το επισκευάσει και να το λειτουργήσει επιδιώκει να τα κάνει όλα αυτά με το λιγότερο δυνατό κόστος.
Εμείς κάναμε πρώτα την στατική μελέτη και βάλαμε ορό στη διακήρυξη του διαγωνισμού ότι με αυτήν τη μελέτη θα πρέπει να πορευτεί όποιος το πάρει, για να διασφαλίσουμε τη στατικότητα αλλά και το μέλλον του κτιρίου.
Έγινε ο διαγωνισμός ο οποίος πρώτος και δεύτερος ήταν άγονοι και το δημοτικό λιμενικό ταμείο μέσα από προβλεπόμενες διαδικασίες κατοχυρώνεις στον έναν το συγκεκριμένο χώρο.
Ως συνήθως και είναι γνωστό και από τις υπόλοιπες εργολαβίες που γίνονται στα άλλα έργα, ο δεύτερος υποψήφιος έκανε προσφυγή και μετά από δύο χρόνια έρχεται η απόφαση του δικαστηρίου, ερχόμαστε στο Γενάρη του 2020, έχει αλλάξει πλέον η δημοτική αρχή και από εκεί ξεκινάει ένα γαϊτανάκι καθυστερήσεων.
Αυτή η μελέτη πρέπει να πάει στην εφορεία αρχαιοτήτων και στην συνέχεια στην αρχιτεκτονική επιτροπή, για να παρθούν συγκεκριμένες αδειοδοτήσεις.”
Απαντώντας στο ερώτημα ότι υπήρξε τότε κριτική στη διοίκηση του τότε Δημοτικού λιμενικού ταμείου, ότι πήρε μία λάθος απόφαση αναφορικά με το αποτέλεσμα της διαγωνιστικής διαδικασίας που κι αυτό δημιούργησε καθυστερήσεις, απάντησε ότι το διαγωνιστικό αποτέλεσμα έβγαινε με βάση ένα μαθηματικό τύπο που η συγκεκριμένη επιτροπή που εισηγήθηκε στο δημοτικό λιμενικό ταμείο έδωσε τον διαγωνισμό στη μία από τις δύο εταιρείες.
“Ο αλγόριθμος έπαιρνε υπόψιν και το ζήτημα των χρημάτων που θα εισέπραττε το δημοτικό λιμενικό ταμείο, αλλά και το οικονομικό ύψος της επένδυσης.
Επίσης μέτρησε αρκετά και το ποσό πιο προχωρημένη είναι η εταιρεία από την άποψη του σχεδιασμού αυτοί που προτείνουν να το αναλάβουν
Το δημοτικό λιμενικό ταμείο κατέληξε με μία ομόφωνη απόφαση, γιατί και αυτό έχει τη σημασία του και το έδωσε σε μία εταιρεία.
Όμως και στην άλλη να το έδινε είναι βέβαιο πως και η άλλη εταιρεία πάλι αντίστροφα έκανε προσφυγή και αυτό είναι κάτι που δεν μπορείς να αποφύγεις τα έργα.
Εγώ να δεχτώ ότι πέρασαν δύο χρόνια καθυστερήσεων από την δικαστική απόφαση όμως η ουσία είναι και αυτό που πρέπει να γίνει αντιληπτό, είναι πως εμείς το ξεκινήσαμε στην πράξη από το 2016 και ερχόμαστε στο σήμερα που περιμέναμε όλοι την απόφαση της αρχιτεκτονικής επιτροπής, επί των σχεδίων που κατέθεσε ο συγκεκριμένος επενδυτής ποια είναι η δική της άποψη.
Εμείς περιμέναμε το συγκεκριμένο πόρισμα για να το συζητήσουμε στο δημοτικό συμβούλιο, όπως και έγινε.
Εδώ όμως τώρα αρχίζουν τα προβλήματα και επειδή όσες φορές συζητάμε δημόσια λέω πολύ καθαρά την άποψή μου, είναι ουσιαστικά προβλήματα τα οποία βάζουν σε κίνδυνο όλο αυτό που πάει να γίνει.
Ο λόγος που το βάζουν σε κίνδυνο είναι για τον απλό λόγο, διότι ενώ είχαμε όρους διακήρυξης, τους οποίους κανείς δεν τόλμησε να αμφισβητήσει ως προς το πόσο αυστηροί ήταν, είχαμε και την παραχώρηση της χρήσης μέσω της απόφασης της διοίκησης του Δημοτικού λιμενικού ταμείου με πολύ αυστηρούς όρους.
Ο πρόεδρος του Δημοτικού λιμενικού ταμείου στη συγκεκριμένη συνεδρίαση, δεν ανέφερε στο διοικητικό συμβούλιο το οποίο ψήφισε, για αυτό και είπα και στην δημόσια επιστολή που συνυπογράφω με τον πρώην Πρόεδρο του Δημοτικού λιμενικού ταμείου κύριο Χαλικιά, ότι παραπλανήθηκε και αυτό αποδεικνύεται από συγκεκριμένα γεγονότα.
Από το ότι δεν είχε δοθεί η εισήγηση για ένα τόσο σοβαρό θέμα στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου που καλούνται να ψηφίσουν, καθώς και από τα πρακτικά τα οποία έλαβα από το δημοτικό λιμενικό ταμείο πριν τρεις μέρες, φαίνεται πολύ καθαρά ότι δεν γίνεται καμία αναφορά για το γεγονός ότι προστέθηκε επιπλέον όρος τους συμπολίτες μας να βγάλουν τα συμπεράσματα τους, ήταν πως ενώ στους όρους διακηρύξεις έλεγε αυστηρά και ρητά πως όποιος το πάρει είναι υποχρεωμένος να το επισκευάσει με βάση τη στατική μελέτη που είχε κάνει η διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου το 2016 προστέθηκε και η αναφορά να γίνει με δική του μελέτη.
Εγώ θέτω το ρητορικό ερώτημα ποιος επενδυτής θα επιχειρήσει να κάνει μία τέτοια επισκευή χαλώντας περισσότερα χρήματα από αυτά που προτείνονται μέσω της μελέτης που έγινε από το δημοτικό λιμενικό ταμείο το 2016.
Η αλλαγή των όρων έχει ως αποτέλεσμα να κηρυχθεί ως παράνομη η διακήρυξη, η οποία και τελεί υπό την έγκριση και του υπουργείου Ναυτιλίας, γιατί το δημοτικό λιμενικό ταμείο παίρνει αδειοδότησης για άλλο σχεδόν τα σοβαρά ζητήματα από το υπουργείο.
Από την μελέτη που κατέθεσε ο επενδυτής επιχειρήθηκε να γίνει αλλαγή όρων της χρήσης του ακινήτου, γιατί το ακίνητο είναι τουριστικό περίπτερο και λουτρικές εγκαταστάσεις και αυτό που επιχειρήθηκε όπως με σαφήνεια λέει και το πρακτικό της αρχιτεκτονικής επιτροπής, είναι να πάμε ουσιαστικά σε καμπάνες, ενοικιαζόμενους χώρους πείτε το όπως θέλετε.
Όλοι καταλαβαίνουμε πως μιλάμε για αλλαγή της χρήσης, γιατί η λουτρική εγκατάσταση έχει να κάνει με την εξυπηρέτηση του οποίου επισκέπτη κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Υπάρχει όμως και ένα σημαντικό ζήτημα που αφορά τα δικαιώματα των συμπολιτών μας που είναι η ελεύθερη πρόσβαση.
Επιτρέψτε μου να πω ότι παίχτηκε λίγο θέατρο στο πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο, σε ότι αφορά το ζήτημα των ελεύθερων χώρων, καθώς δόθηκε δήθεν μία μάχη από την μεριά αυτού που το πρότεινε και αναφέρομαι στον κύριο Σολδάτο, να υπάρχει μία ελεύθερη πρόσβαση τριών μέτρων μεταξύ του ακινήτου του ΤΑΟΛ και του τουριστικού περιπτέρου, για να επισκέπτονται οι συμπολίτες μας ελεύθερα την παραλία.
Όμως μέσα στη διακήρυξη αναφέρεται ότι κατά τη χρήση του Λιμενικού χώρου θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η ομαλή λειτουργία του Λιμένα, η άνετη και ασφαλής κυκλοφορία και να διασφαλίζεται η ελεύθερη μετακίνηση των συμπολιτών μας κατά μήκος της προβλήτας και η προσέγγισή του στη θάλασσα.
Αυτός ο όρος αφορά το μπροστινό κομμάτι την κεντρική του είσοδο αυτό που λέμε δρόμο του Κάστρου που οδηγεί στο φανάρι.
Ο παραλιακός χώρος θα διατηρήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του και δεν θα εμποδίζεται με οποιοδήποτε τρόπο η προσέλευσή του κοινού προς τη θάλασσα.
Ο παραχωρούμενος χώρος καθώς και αυτός που θα προκύψει από την κατασκευή έργων θα διατηρήσει τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του.
Από στους όρους που θα υπογράψει ο συγκεκριμένος επενδυτής αλλά και από το νομό το ζήτημα της ελεύθερης πρόσβασης διασφαλίζεται.
Εμείς όμως επιπλέον προτείναμε ότι στο χώρο που θα μισθώσει μπροστά από το τουριστικό περίπτερο που ανήκει και στην Κτηματική και θέλει και το δικό της πράσινο φως, να γίνει μία επιπλέον συμφωνία για την ανάπτυξη λιγότερων ξαπλωστρών και ομπρελών.
Οι καμπίνες που λειτουργούσαν όπως τις γνωρίζαμε, ήταν σε περιόδους κατά τις οποίες ο άλλος πήγαινε πλήρωνε ένα αντίτιμο, πήγαινε με τα ρούχα του κανονικά ντυμένους είχε στην τσάντα του το μαγιό του και μίσθωνε τον χώρο.
Είναι διαφορετικό πράγμα να μισθώνονται οι καμπίνες την ημέρα και το βράδυ ο άλλος να αποχωρεί και άλλο να είναι ενοικιαζόμενο δωμάτιο, γιατί το άλλο είναι ξενοδοχείο.
Άρα αυτό το πράγμα δεν θα πειραχτεί καθόλου, τα κτίσματα είναι αυτά και εφόσον ο επενδυτής άκουσε τους όρους που το έχει βάλει η αρχιτεκτονική επιτροπή, τότε μπορεί ο επενδυτής να επανέλθει και το δημοτικό λιμενικό ταμείο είναι υποχρεωμένο να υπογράψει τη σύμβαση.
Το ερώτημα είναι γιατί επιχειρήθηκε αυτή η απόκρυψη ή παραπλάνηση πείτε το όπως θέλετε, σε σχέση με την στατική μελέτη και ποια σκοπιμότητα εξυπηρετούσε.
Γιατί το δημοτικό λιμενικό ταμείο δεν τήρησε αυτό που ο νόμος ορίζει πως τη μελέτη έπρεπε να τη στείλει πρώτα στην εφορία αρχαιοτήτων και στη συνέχεια στην αρχιτεκτονική επιτροπή, ενώ εγώ όπως είπα στο δημοτικό συμβούλιο αυτή η διαδικασία θα μπορούσε να έχει γίνει παράλληλα για να έχει τη γνώμη και από τους δύο φορείς.
Υπάρχουν ερωτήματα τα οποία παραμένουν αναπάντητα.
Επίσης όπως κατήγγειλε στο Δημοτικό Συμβούλιο δεν εστάλη στην αρχιτεκτονική επιτροπή, ούτε η η παραχώρηση της χρήσης, στον προηγούμενο, στο καινούργιο, ούτε η διακήρυξη ούτε η στατική Μελέτη.
Δηλαδή η η αρχιτεκτονική Επιτροπή δεν είχε ούτε το έγγραφο της Αρχαιολογίας που εμείς είχαμε προκαλέσει από το 2018, καταλαβαίνετε λοιπόν ότι όλο αυτό εμένα μου μυρίζει.”
Στο ερώτημα αν ακόμα και αν υπήρχε η πρόθεση όλα αυτά που θέτει να τα κρύψουν, η τελική πρόταση θα πήγαινε στους αρμόδιους φορείς, θα τα έβλεπαν και δεν θα το προχωρούσαν, απάντησε πως η αρχιτεκτονική επιτροπή στη Λευκάδα για το συγκεκριμένο ζήτημα στάθηκε στο ύψος της.
Μπορώ όμως να σας πω συγκεκριμένα παραδείγματα στη χώρα μας που οι διάφορες επιτροπές κάνουν πως δεν βλέπουν. Ποιος διασφαλίζει ότι θα σταθούν οι επιτροπές στο ύψος τους;
Εγώ έδωσα και στο Δημοτικό Συμβούλιο Συγχαρητήρια για την αρχιτεκτονική επιτροπή, γιατί στάθηκε στο ύψος της.
Όταν λέω πως κάτι μου μυρίζει, για να μην σταθούν μερικοί στη λέξη θέλω να πω πως εμείς οφείλουμε να διασφαλίσουμε ως θεσμικοί μέχρι κεραίας αυτά που προβλέπονται και όλα αυτά θα έπρεπε να ήταν σε πλήρη γνώση του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού λιμενικού ταμείου.
Σας λέω λοιπόν κατηγορηματικά πως αυτοί που απαρτίζουν την διοίκηση του Δημοτικού λιμενικού ταμείου δεν ήξεραν τίποτα, ποιος έχει την ευθύνη που δεν το γνώριζαν;
Εμείς στον πρώτο διαγωνισμό ξεκινήσαμε με τιμή εκκίνησης παγίου μισθώματος,4.000 ευρώ και βάλαμε άλλον έναν όρο που μόνο στην περίπτωση της Μαρίνας υπάρχει στη Λευκάδα, βάλαμε και ποσοστό 5% επί του τζίρου.
Οι δύο όμως πρώτοι διαγωνισμοί ήταν άγονοι και στον τελευταίο που έγινε μπήκε μίσθωμα 4.000 ευρώ μηνιαίο κατώτερο, ο άλλος επενδυτής προσέφερε 5.100 και επειδή οι δύο προηγούμενοι διαγωνισμοί ήταν άγονοι βάλαμε ποσοστό επί του τζίρου 2,5%.
Η σύμβαση είναι 22 + 3 χρόνια, ας πούμε 25 χρόνια, το εκτιμώμενο ποσό που θα εισπράξει το λιμενικό ταμείο είναι 100.000 ευρώ το χρόνο, που σημαίνει σε 25 χρόνια 2,5 εκατομμύρια ευρώ.
Εγώ γνωρίζω πως το ΤΑΟΛ δίπλα δίνεται με βάση τα επίσημα στοιχεία που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, αν δεν κάνω λάθος για 13,5 στρέμματα πού είναι η έκταση του ΤΑΟΛ πωλείται αντί 1.270.000 ευρώ, βεβαίως δεν έχει οριστικοποιηθεί η πώληση, λέω όμως ποιος είναι ο πλειοδότης και από την άλλη μεριά εμείς θέλουμε για 25 χρόνια 8,5 στρέμματα με πολύ λιγότερες επιφάνειες κτισμάτων και θα πάρουμε 2,5 εκατομμύρια ευρώ και το κτίριο θα επιστραφεί πίσω επισκευασμένο που σημαίνει ότι μπορεί μετά να αξιοποιήθει ξανά και αυτό το λέω σαν ένα παράδειγμα για να δείξω εάν τελικά μισθώνεται χαμηλά.
Φυσικά και εγώ θα επιθυμούσα περισσότερο όμως τους διεθνείς διαγωνισμούς που έγιναν αυτοί προσέφυγαν.
Αναφορικά με την συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο για τους δασικούς χάρτες και στο γεγονός πως το προτεινόμενο ψήφισμα βασίστηκε στην συνεδρίαση της ΠΕΔΙΝ, ο κύριος Δρακονταειδής συμπλήρωσε δύο επιπρόσθετους όρους που προκάλεσαν την αντίδραση του δημάρχου Χαράλαμπου Καλού.
“Δεν θα πάρω την άδεια από κανέναν κύριο Καλό, αλλά και από κανέναν δεν θα πάρουμε άδεια ως δημοτική παράταξη για το ποια στοιχεία και ποιες πλευρές θα καταθέτουν τις προτάσεις μας.
Στην συγκεκριμένη συνεδρίαση που έγινε πριν περίπου 15 μέρες, το ζήτημα αυτό δεν κουβεντιάστηκε πάνω από 20 λεπτά.
Εγώ μπήκα λίγο καθυστερημένα στην συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη και είχα και την ατυχία να έχω ένα πάρα πολύ σοβαρό τηλεφώνημα.
Η απόφαση εκεί που πάρθηκε για τα συγκεκριμένα ζητήματα δεν είναι λάθος είναι σωστή, της λείπει όμως το κύριο πάνω στο οποίο πρέπει να στηριχθεί η διεκδίκηση από την πλευρά των πολιτών και των θεσμικών φορέων, όσων θέλουν όμως ο κύριος Καλός δεν ήθελε.
Εμείς στην πρότασή μας αφού συμπεριλάβαμε και τις πλευρές της ΠΕΔΙΝ, να ανασταλούν οι χάρτες ως προς ανάρτηση τους και προσθέσαμε και ένα πολύ βασικό στοιχείο.
Εμείς είπαμε πως αν θέλουμε ένα σημαντικό αποτέλεσμα και να μη χάσουν πάνω από 70% των πολιτών που θα προσφύγουν στο Δασαρχείο την έκταση τους, θα πρέπει να ληφθούν υπόψιν οι αεροφωτογραφίες που είχαν τραβηχτεί το 1945 στην χώρα μας και ενδεχομένως για κάποια σημεία και του 1960, καθώς εκεί φαίνεται η πραγματική κατάσταση των κτημάτων.
Αυτή η πρότασή μας που ήταν και πρόταση της ομοσπονδίας των Λευκαδίτικων συλλόγων την προτείναμε στο δημοτικό συμβούλιο.
Η δημοτική αρχή και η παράταξη του κυρίου Σολδάτου δεν την υιοθέτησαν ενώ γνωρίζουν πώς είναι απολύτως ορθή και αν δεν γίνει νομοθετική ρύθμιση για την περίπτωση των Ιονίων Νήσων, πρέπει να ληφθούν ως βάση οι αεροφωτογραφίες του 1945, τότε κάνουμε μία τρύπα στο νερό με τα υπόλοιπα ζητήματα.
Αυτό επιβεβαιώνεται από την τοποθέτηση του δασάρχη στην χθεσινή τηλεδιάσκεψη, ο οποίος είπε ότι για να γίνει αυτό απαιτείται νομοθετική ρύθμιση.
Από τους θεσμικούς παράγοντες εχθές αυτό το ζήτημα δεν το έθεσε κάνεις και το έβαλε ουσιαστικά ο πρόεδρος του δικηγορικού συλλόγου κύριος Γαντζίας και έπραξε άριστα.
Εμείς αυτό προτείναμε να μπει και η δημοτική αρχή με την παράταξη του κυρίου Σολδάτου που συγκυβερνούν το δήμο το αρνήθηκαν.
Τι έχουν να απολογηθούν οι δύο συγκεκριμένες παρατάξεις στην κοινωνία;
Δεν πρέπει να απολογηθούν;
Μάλιστα πριν από περίπου 15 μέρες έβγαλε ένα δελτίο τύπου ο κύριος βουλευτής και εκεί ενημέρωνε για την ανάρτηση των δασικών χαρτών και έλεγε ότι ύστερα από συναντήσεις που είχε, θα έχουν την δυνατότητα αν υπάρχει πρόδηλο σφάλμα οι πολίτες να προσφεύγουν για αυτή την περίπτωση χωρίς παράβολα.
Όμως είναι σαν να έχεις μπροστά σου ένα δάσος και για να το κρύψεις βάζεις το δάχτυλό σου.
Με βάση το τότε Δελτίο Τύπου ο κύριος βουλευτής έλεγε επί της ουσίας ότι όλα έχουν γίνει σωστά με τους δασικούς χάρτες, αν κάπου κάνετε λάθος θα γίνει μία ένσταση και θα διορθωθεί όμως δεν είναι έτσι.
Το 60% της Λευκάδος βγαίνει δασικό.
Στην καινούργια του τοποθέτηση ο βουλευτής Λευκάδας, αντιλήφθηκε το λάθος που είχε κάνει και έβαλε λίγο νερό στο κρασί του και λέει ότι αντιλαμβανόμαστε πως υπάρχουν προβλήματα και θα προσπαθήσουμε να τα λύσουμε.
Επαναλαμβάνω η δημοτική αρχή και η παράταξη του κυρίου Σολδάτου που διαχειρίζονται το δήμο και παίρνουν αποφάσεις θα απολογηθούν για αυτό που έκαναν και που δεν ψήφισαν στο δημοτικό συμβούλιο την πιο σοβαρή διάταξη ότι όλα αυτά πρέπει να κριθούν με τις αεροφωτογραφίες του 1945;
Φοβάμαι πως τα αρθρώσουν δικαιολογίες και θα σας πουν γιατί δεν έχουν και διάθεση να απολογηθούν, καθώς στη χθεσινή ενημερωτική τηλεδιάσκεψη δεν ειπώθηκε τίποτα.
Στο ερώτημα αν η στάση της δημοτικής αρχής με την δημιουργία αυτής της τηλεδιάσκεψης φανερώνει το ενδιαφέρον της για το θέμα, ο κύριος Δρακονταειδής απάντησε πως κατηγορηματικά είναι αντίθετος με αυτό.
“Είναι άλλο πράγμα να θες να ενημερώσεις τους συμπολίτες μας για το ποια είναι η διαδικασία και από αυτή την άποψη είναι πολύ σωστό που γίνονται οι ενημερωτικές αυτές συζητήσεις για να τις παρακολουθήσει και ο πολίτης, αν όμως αφαιρέσουμε την ουσία, ώστε για να μπορέσουν να μην χρειαστεί να κάνουν ενστάσεις και να μην μπουν σε έξοδα και να μη γίνουν όλα αυτά πρέπει να προηγηθεί αυτό που σας είπα και αυτό το αποκρύπτουν, άρα επί της ουσίας χθες πραγματοποιήθηκε μία ενημέρωση όμως αν δεν δούμε την ουσία που είναι πως η Λευκάδα πρέπει να κριθεί με τους χάρτες του 1945, όλα τα άλλα είναι δευτερεύοντα και είναι μία τρύπα στο νερό.
Για όλα αυτά επαναλαμβάνω ότι θα πρέπει να απολογηθούν στην κοινωνία.
Πόσοι από τους ακροατές που μας ακούν γνωρίζουν αυτή τη στιγμή ότι μέχρι τον Απρίλιο του 2019 είχαν αναρτηθεί ακυρωθεί το 55% των δασικών χαρτών της χώρας και είχαν κυρωθεί το 45%, έρχεται ο γνωστός μπαλαντέρ κ Χατζηδάκης και ακύρωσε σε όλη αυτή τη διαδικασία των δασικών χαρτών, γιατί με μία σειρά από διατάξεις που επιχειρούν να περάσουν μέσω πανδημίας, από αυτή την ιστορία θα επωφεληθούν ορισμένοι καρχαρίες οικονομικοί που έχουν αγοράσει τέτοιες εκτάσεις και θα βγουν αποχαρακτηρισμένες, για να γίνουν οι εξυπηρετήσεις τους.
Εμείς όμως λέμε ότι με αυτόν τον περιβάλλοντοκτόνο νόμο διότι μετά την ιστορία με τα απορρίμματα στα Ιόνια Νησιά, εκτελεί τώρα και τους δασικούς χάρτες.
Σχετικά με τον ΦΟΣΔΑ Ιονίων Νήσων, είπε ότι ζήτησε από τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου να το φέρει ως θέμα, το επανέφερα και στην προχθεσινή συνεδρίαση.
Αυτή τη στιγμή αυτό που αποκρύπτεται από τη δημοτική αρχή, είναι πως ο καινούργιος φορέας που φτιάχτηκε και που πήρε όλα τα περιουσιακά στοιχεία των δήμων αναφορικά με τα απορρίμματα, εμείς τρέξαμε από τους πρώτους να τα παραχωρήσουμε ως Λευκάδα, αλλά και η ευθύνη κατασκευής του εργοστασίου φεύγει από τον Δήμο που ήταν ο φορέας του έργου και πηγαίνει στον ΦΟΣΔΑ.
Στην συνέχεια εφόσον το εργοστάσιο κατασκευαστεί αναλαμβάνει τη λειτουργία του.
“Επίσης στην Κεφαλονιά πήραν ένα εργοστάσιο το οποίο ήταν έτοιμο προς δημοπράτηση από τις υπηρεσίες του δήμου Αργοστολίου ύψους 7,3 εκατομμυρίων ευρώ το έκαναν 23 βάζοντας μέσα χρόνια λειτουργίας για όποιον το πάρει, έβαλαν επίσης στην ΔΙΑΔΥΜΑ πού είναι η εταιρεία που διαχειρίζεται τα σκουπίδια στην Κοζάνη και δεν έχει καμία σχέση με αυτοδιοικητικούς όπως κάποιοι λένε και έτσι αυτό το ωραίο πάρτι θα αρχίσει ενώ λόγω κορωνοϊού απαγορεύονται.
Δυστυχώς τα πάρτι αυτά ξεκίνησαν έξω από τη Λευκάδα θα διαχειρίζονται τις τιμές, θα γίνεται η διαχείριση της μονάδας, έξω από τη Λευκάδα θα κατασκευαστεί το εργοστάσιο και θα ελέγχετε πώς πάει η κατασκευή του και αυτά ήταν τα αποτελέσματα του νόμου Χατζηδάκη.