ΣΥΡΙΖΑ και Δημοσιογραφικές ενώσεις αντιδρούν για τη λίστα Πέτσα

Μοιραστείτε το:

Με περίπου τρίμηνη καθυστέρηση δόθηκε στη δημοσιότητα η πλήρης λίστα των ΜΜΕ που έλαβαν 20 εκατ. ευρώ για την καμπάνια «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς». Ωστόσο, η λίστα φαίνεται να δημιούργησε περισσότερα ερωτήματα, απ’όσα τελικά εξήγησε. Αξίζει να σημειωθεί, πως η κυβέρνηση έχει δεχθεί σφοδρή κριτική για τον τρόπο που διανεμήθηκαν τα χρήματα, ενώ μένει ακόμα να απαντηθεί ποια ήταν τα κριτήρια επιλογής των μέσων ενημέρωσης που μοιράστηκαν τη διαφημιστική πίτα των 20 εκατ. ευρώ.

ΣΥΡΙΖΑ: Να δοθούν σήμερα οι εντολές καταχώρησης και οι αρχικές τιμολογήσεις

Σφοδρή ήταν η αντίδραση της αντιπολίτευσης η οποία ζήτησε από την κυβέρνηση να δωθούν Κάλεσμα στην κυβέρνηση να δώσει σήμερα τις εντολές καταχώρησης και τις αρχικές τιμολογήσεις απευθύνει ο ΣΥΡΙΖΑ, αλλιώς, όπως σημειώνει, επιβεβαιώνεται ότι η λίστα Πέτσα «μαγειρεύτηκε».

«Μετά από μια απίστευτη καθυστέρηση 90 ημερών, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σέρβιρε σήμερα τη λίστα με τα 20 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την καμπάνια σχετικά με τον κορονοϊό.

Οφείλει όμως, σήμερα κιόλας, να δημοσιοποιήσει και τις αρχικές εντολές διαφημιστικής καταχώρησης που έστειλε η εταιρία initiative στα Μέσα, καθώς και τις αρχικές τιμολογήσεις. Εάν δεν το πράξει, επιβεβαιώνεται πως τόσες εβδομάδες η λίστα «μαγειρευόταν» ώστε να αποφύγουν οι υπουργοί της κυβέρνησης τις ευθύνες για τη διασπάθιση δημόσιου χρήματος ακόμα και σε ανύπαρκτα Μέσα» τονίζει η αξιωματική αντιπολίτευση.

«Και βεβαίως, η κυβέρνηση οφείλει να απαντήσει για ποιον λόγο έχει αποκλείσει συγκεκριμένα Μέσα μόνο και μόνο επειδή ασκούν κριτική σε αυτή. Αλλά και να εξηγήσει γιατί σε κάποια Μέσα έχουν δοθεί ψίχουλα, ενώ, όσα επιτίθενται συστηματικά στον ΣΥΡΙΖΑ, έχουν χρυσωθεί πλουσιοπάροχα. Μήπως η συγκεκριμένη μεθόδευση έγινε προκειμένου να φανεί, ψευδεπίγραφα, πως καλύπτεται το κριτήριο του πλουραλισμού; Αναμένουμε άμεσα πλήρεις απαντήσεις» τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Δημοσιογραφικές ενώσεις προς Πέτσα: Με ποια κριτήρια δόθηκαν τα 20 εκατ. ευρώ;

Πλήθος αντιδράσεων και από τις δημοσιογραφικές ενώσεις για τη λίστα Πέτσα. Συγκεκριμένα, ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ ζητούν απαντήσεις από την κυβέρνηση και με κοινή επιστολή προς τον υφυπουργό παρά τον πρωθυπουργό Στέλιο Πέτσα, απέστειλαν ζητούν να δοθούν στην δημοσιότητα τα ποσά που χορηγήθηκαν, ανά μέσο ενημέρωσης, τα οποία μετείχαν στις καμπάνιες για την πανδημία.

Συγκεκριμένα, στην επιστολή που υπογράφουν οι πρόεδροι των Διοικητικών Συμβουλίων των Ενώσεων Συντακτών (ΕΣΗΕΑ, ΕΣΜΘ, ΕΣΗΕΠΗΝ, ΕΣΗΕΘΣΤΕ-Ε και ΕΣΠΗΤ), ζητούν:

«- Να ενημερωθούν για τα κριτήρια τα οποία ίσχυσαν για τα ΜΜΕ, σε ότι αφορά την συμμετοχή ή τον αποκλεισμό από τις καμπάνιες

– Να ενημερωθούν ποιος φορέας (δημόσιος ή ιδιωτικός) αποφάσισε για την επιλογή ή τον αποκλεισμό τους

– Να ενημερωθούν για τα κριτήρια κατανομής των ποσών που αποφασίστηκε να δοθούν.

– Να δοθούν στην δημοσιότητα οι εντολές καταχωρήσεων προς τα ΜΜΕ.

– Να γνωστοποιηθεί με την κατάθεση στοιχείων εάν τηρήθηκε ο ισχύων νόμος, περί κατανομής του 30% της κρατικής διαφήμισης στα ΜΜΕ της Περιφέρειας.

– Να γνωστοποιηθεί εάν στα κριτήρια επιλογής των ΜΜΕ έλαβαν υπ’ όψιν τους το ουσιαστικό περιεχόμενο του νόμου περί ενίσχυσης των εντύπων μέσων, ο οποίος μεταξύ άλλων προβλέπει για την ενίσχυση κάθε μέσου, την διασύνδεση με τις μόνιμες θέσεις εργασίας.

– Να απαντηθεί εάν, σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ, τηρήθηκε η προϋπόθεσή εγγραφής τους στο Μητρώο Ηλεκτρονικών Μέσων, ώστε αυτά να δικαιούνται οιασδήποτε κρατικής ενίσχυσης.

– Να ενημερωθούν άμεσα εάν τα μέτρα ενίσχυσης του εντύπου τύπου θα εφαρμοστούν και πότε».

ΚΙΝΑΛ: Ολοφάνερο γιατί έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση

«Από τα στοιχεία αυτά είναι ολοφάνερο το γιατί έκρυβε τη λίστα η κυβέρνηση. Επιβεβαιώνεται ότι υπήρχε αδιαφάνεια, ότι δεν υπήρχαν αντικειμενικά κριτήρια, ότι επιδοτήθηκαν ανύπαρκτα μέσα», σχολίασε το Κίνημα Αλλαγής. «Η κυβέρνηση με χρήματα του ελληνικού λαού χτίζει και εδώ το πελατειακό της κράτος. Έτσι εξασφαλίζει την επικοινωνιακή της «καταιγίδα”» αναφέρει σε ανακοίνωση του και σημειώνει: «Χρειάστηκε η έντονη παρέμβαση της Φώφης Γεννηματά προς τον πρωθυπουργό στη Βουλή για να δοθεί επιτέλους στη δημοσιότητα η λίστα της κρατικής διαφήμισης προς τα ΜΜΕ».

Πηγή: flash.gr

Σχετικά άρθρα:

Related Posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ