Στην Ιαπωνία άνοιξε το πρώτο μαγαζί Starbucks για κωφούς, με τους υπαλλήλους να μιλούν τη νοηματική γλώσσα. Στο μαγαζί προσφέρονται ευκαιρίες εργασίας σε ανθρώπους με προβλήματα ακοής. Στόχος του νέου εγχειρήματος είναι να λειτουργήσει ως «γέφυρα επικοινωνίας» για κάθε επισκέπτη είτε γνωρίζει τη νοηματική γλώσσα είτε όχι.
Πώς γίνονται οι παραγγελίες
Οι πελάτες μπορούν να παραγγείλουν φωνητικά. Μόλις σταλεί η παραγγελία, τάμπλετ που υπάρχουν στα ταμεία μετατρέπουν τη φωνητική παραγγελία σε γραπτή. Αν πρόκειται για μία πολύ ιδιαίτερη παραγγελία που δεν υπάρχει στον κατάλογο, μπορούν να την γράψουν σε ένα σημειωματάριο. Εναλλακτικά μπορούν να δείξουν τον καφέ της επιλογής τους στο μενού. Όταν η παραγγελία τους ετοιμαστεί ένα βίντεο τους ενημερώνει και τους προκαλεί για να την παραλάβουν.
Το μαγαζί στην Ιαπωνία ονομάστηκε «Singing Store». Άνοιξε τις πύλες του στις 27 Ιουνίου στο Κουνιτάτσι Σίτι του Τόκιο, «μια περιοχή με μακρά ιστορία στην κοινότητα των κωφών και των ατόμων με μειωμένη ακοή», όπως αναφέρει το δελτίο τύπου του καταστήματος. Είναι το πρώτο του είδους του στην Ιαπωνία και το πέμπτο της αλυσίδας παγκοσμίως.
手話が共通言語となる『スターバックス コーヒー nonowa国立店』 が6/27(土)にオープンします。聴者と聴覚に障がいのあるパートナーが共に働き、誰もが自分らしく活躍できる居場所づくりを目指します。ご来店の際には整理券が必要となります。 https://t.co/4dhfSWQ4P0 pic.twitter.com/WS6azHp0CM
— スターバックス コーヒー (@Starbucks_J) June 24, 2020
Ανοιχτοί στη διαφορετικότητα
Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, περίπου 466 εκατομμύρια ανθρώπων αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής σε όλο τον κόσμο και στα επόμενα 30 χρόνια, ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί.
Το πρώτο Starbucks για κωφούς είχε ανοίξει το 2016 στην Κουάλα Λουμπούρ στη Μαλαισία και αργότερα λειτούργησαν αντίστοιχα καταστήματα σε Ουάσιγκτον, Γκουανγκζού (Κίνα) και Πένανγκ (πάλι στη Μαλαισία). Στην Αμερική προσβάσιμο μαγαζί για κωφούς πελάτες άνοιξε το 2018. Κωφοί μπαρίστες φορούν ειδικές ποδιές στις οποίες αναγράφεται «αμερικανική νοηματική γλώσσα» ενώ ακούοντες εργαζόμενοι φορούν καρφίτσα πάνω στην οποία γράφει ότι εξυπηρετούν και στη νοηματική γλώσσα. Μάλιστα πολλά καταστήματα Starbucks στην Αμερική είχαν κλείσει έτσι ώστε το προσωπικό να εκπαιδευτεί σχετικά με την διαφορετικότητα.
«Τα Starbucks προσλαμβάνουν συνεργάτες που είναι κωφοί ή αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής από το 1996 που εισήλθαν στην αγορά της Ιαπωνίας, και αυτοί οι συνεργάτες έχουν εντυπωσιακό αντίκτυπο στις τοπικές κοινότητες», λέει ο CEO των Starbucks Coffe Japan, Τακαφούμι Μιναγκούτσι. «Εμπνευσμένοι από το πάθος τους, δημιουργήσαμε αυτό το κατάστημα ως χώρο αναφοράς».
Πηγή: flash.gr