O πρόεδρος του συλλόγου νηπιαγωγών και δασκάλων Βόνιτσας Ευθύμης Μυλωνίδης, μίλησε στον Prisma 91,6 για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Όπως ανέφερε το Υπουργείο Παιδείας εκμεταλλεύεται την Πανδημία του κορονοϊού και τα περιοριστικά μέτρα προκειμένου να καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή ένα πολυνομοσχέδιο για την παιδεία.
Εξάλλου τον Μάρτη μία νόμιμα και δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση ήρθε σε συμφωνία με τα κόμματα, προκειμένου λόγω της πανδημίας η χώρα να κυβερνάται με πράξεις νομοθετικού περιεχομένου.
Μέσα σε όλη αυτή την Πανδημία έρχεται το Υπουργείο Παιδείας και αναφέρει ότι μέσα σε όλη αυτή την κατάσταση, χωρίς να το πράξει με πράξη νομοθετικού περιεχομένου, χωρίς να υπάρχει περιθώριο αντιδράσεων και να λειτουργήσουν όλοι οι πυλώνες της δημοκρατίας, πού είναι οι αντιδράσεις των συνδικάτων, εργαζομένων, γονιών, φοιτητών, γιατί επηρεάζει μία μεγάλη γκάμα και είναι το πρώτο μέτρο που φέρνει το Υπουργείο Παιδείας και δεν μπορούμε να αντιδράσουμε λόγω των περιοριστικών μέτρων. Αναρωτιέμαι αυτό δεν εμπεριέχει η πολιτική ανηθικότητα;
Από την άλλη πλευρά έχουμε ένα νομοσχέδιο το οποίο περιλαμβάνει σαρωτικές αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, υπάρχει ένα κενό θεσμικού διαλόγου, υπάρχει απαγόρευση κυκλοφορίας, συναθροίσεων, δεν έχουμε δημοκρατικές διαδικασίες στην Βουλή, κατάθεσης και ανταλλαγής θέσεων, αλλά ούτε με τους αρμόδιους φορείς και συνδικάτα, με την κυβέρνηση να θέλει να φέρει ένα τόσο σημαντικό νομοσχέδιο, κάτω από αυτές τις συνθήκες εγκλεισμού.
Μάλιστα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μετά από πάρα πολλούς μήνες, συναντήθηκε με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και με την διδασκαλική συνομοσπονδία, ωστόσο απόλυτη συνάντηση αυτή δεν βγήκε τίποτα θετικό καθώς το Υπουργείο έδειξε να εμμένει στον πυρήνα των αλλαγών που κάνει.”
Σχολιάζοντας την επισήμανση της υπουργού, ότι το νομοσχέδιο κατατίθεται αυτή την περίοδο που ο κόσμος είναι σε καθεστώς του εγκλεισμού και υπάρχει άπλετος ελεύθερος χρόνος για την ανάλυση του και των αλλαγών που επιφέρει, είπε ότι με απόλυτο σεβασμό στο πρόσωπο και στο θεσμό της υπουργού, σε άλλη περίπτωση δεν θα υπήρχε συμμετοχή στη δημόσια διαβούλευση;
“Επίσης άκουσα την ίδια να απαντάει σε ερώτηση του κυρίου Παπαδάκη, για ποιο λόγο να ανοίξουν τα γυμνάσια στα μέσα του μήνα για δύο μόλις εβδομάδες, απάντησε ότι επειδή πολλά παιδιά δεν θα πάνε στη διαδικασία, θα έχουμε ολιγομελή τμήματα, άρα περισσότερη ύλη και ποιοτικό αποτέλεσμα.
H ίδια η υπουργός μετά από μία προσπάθεια που έκανε το εκπαιδευτικό κίνημα τα προηγούμενα χρόνια και καταφέραμε με πιέσεις και απεργίες στην προηγούμενη κυβέρνηση, να κατέβει ο αριθμός των παιδιών από τα 28 ανά τμήμα στα 22, έρχεται η ίδια και το πηγαίνει στα 24, δίνοντας το δικαίωμα στον διευθυντή της μονάδας για επιπλέον 10% δηλαδή συνολικά στα 26.”
Σύμφωνα με τον κύριο Μυλωνίδη, το αποτέλεσμα του νομοσχεδίου, θα είναι ένα τσουβαλιάσουμε πολλά παιδιά σε κάθε τμήμα και η εκπαιδευτική διαδικασία θα υπολείπεται σε σχέση με το σήμερα.
Για όλα αυτά υπάρχει μία εξήγηση και δεν είναι μόνο ιδεοληψία, καθώς θα έχουμε χιλιάδες θέσεις εργασίας χαμένες. Αυτό σημαίνει πως όταν έχεις περισσότερα παιδιά σε κάθε τμήμα θα έχεις λιγότερες προσλήψεις, λιγότερους αναπληρωτές, λιγότερους διορισμούς, Αλλά και οι μόνιμοι θα βρεθούν να μην έχουν θέση στο σχολείο τους και θα έχουμε υπεραριθμία και στα δικά μας σχολεία.”
Στο ηχητικό που ακολουθεί ο κύριος Μυλωνίδης κάνει αναλυτικό σχολιασμό σε πτυχές του νομοσχεδίου.