Ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Μανώλης Θερμός, σχολίασε τα τρέχοντα ζητήματα του νησιού και ιδιαίτερα τη συζήτηση που έχει προκύψει για την ζεύξη, στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 και τον δημοσιογράφο Παναγιώτη Κουνιάκη.
Όπως ανέφερε, “το βασικό ζήτημα είναι να υπάρξει συναίνεση, πολιτική βούληση, μία ιδιαίτερη περιβαλλοντική διάσταση, που σε αυτό δίνω μεγάλη σημασία και φυσικά να υπάρξουν τα εχέγγυα εφαρμογής ενός τόσο εξειδικευμένου έργου, εάν είναι υποθαλάσσια ζεύξη και όχι κάποιος άλλος τρόπος.”
“Στο μόνο το οποίο συμφωνώ, είναι ότι πρέπει να φύγει η οποιαδήποτε γέφυρα και να πάει στο καινούργιο σημείο. Ωστόσο για το πoια σύνδεση θα είναι, όλοι θα πούμε τις απόψεις μας, όμως ένας τέτοιος σχεδιασμός λειτουργικός, αποτελεί τη βασικότερη παράμετρο στην προώθηση μιας τουριστικής και επενδυτικής πολιτικής.
Όπως γνωρίζουμε αυτό θα αλλάξει τα δεδομένα και βάσει του νέου σημείου, είτε με υπόγεια γέφυρα, είτε με οποιοδήποτε άλλο τύπου γέφυρας, από τη στιγμή που θα αλλάξει το σημείο θα φέρει πίσω του και άλλες αλλαγές, γιατί αυτά απαιτούνται αφενός από το γεγονός ότι η τουριστική ανάπτυξη σχετίζεται άμεσα με το περιβάλλον και αφετέρου και εδώ θέλει λίγο προσοχή, καθώς τα οικονομικά οφέλη ή σε εισαγωγικά ζημιές που υπάρχουν σε οποιοδήποτε έργο, οδηγούν σε σύγκρουση συμφερόντων και καταλήγουν να έχουν αρνητικά αποτελέσματα για τους εμπλεκόμενους και για τον τόπο.”
Σχετικά με την υποθαλάσσια ζεύξη ο Μανώλης Θερμός ανέφερε: “πρόκειται για ένα ακριβό δημόσιο έργο, αναπτυξιακό μέν, αλλά ακριβό δε, μην ακούτε όμως τα κοστολόγια που λέγονται, καθώς αυτά θα αλλάξουν όπως έγινε και με την ζεύξης της Πρέβεζας, ενώ πρέπει να υπολογίσουμε και τον χρόνο κατασκευής, γιατί όταν θα πάρει οκτώ χρόνια για να τελειώσει το έργο, δεν ξέρω αν θα μπορέσουμε να αντέξουμε ακόμα τόσα χρόνια με αυτή τη λύση που έχουμε, λόγω κίνησης.
H Γέφυρα είναι η αρχή ενός έργου, η οποία πίσω της θα φέρει και άλλα έργα, όπως για παράδειγμα θα βγουν από το συρτάρι μελέτες της ανάπλασης της παραλίας, πεζόδρομων και τα λοιπά, γιατί δεν μπορεί να γίνει τίποτε άλλο αν δεν υλοποιηθεί αυτό το έργο, ωστόσο για τη Λευκάδα θεωρώ πολύ δύσκολο το Υπουργείο να επενδύσει τόσα χρήματα για να το υλοποίηση οπότε θα πάει σε ανάδοχη εταιρία.
Ο σχεδιασμός και η δημιουργία ενός τέτοιου έργου που έχει και σημαντικές επιπτώσεις στο περιβάλλον, δεν είναι αθώο έργο, είναι απαραίτητος ο σχεδιασμός, τόσο για την ανάπτυξη αλλά και την κοινωνία και απαιτεί και την θεσμική και επιστημονική ενίσχυση των φορέων.
Δεν είμαι υπέρ να προηγούνται “πεποιθήσεις” ατομικά επιλεγμένες και αυτό το ξεκαθαρίζω από τώρα, γιατί συνήθως όταν προηγούνται πεποιθήσεις, ακολουθούν οι καταστροφικές συνέπειες και έχουμε τέτοια παραδείγματα στον τόπο μας.
Πρέπει να επικεντρωθούμε στους θεμελιώδεις άξονες λειτουργίας της συλλογικότητας, όλοι θα ακουστούμε, θα αποφασιστεί με επιστημονικό τρόπο ο τρόπος σύνδεσης, αλλά θα πρέπει να υπολογιστούν και τα οικονομικά οφέλη.