Την κεντρική προεκλογική του ομιλία στη Λευκάδα πραγματοποίησε ο υποψήφιος περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων Θεόδωρος Γαλιατσάτος, κάνοντας έναν απολογισμό έργων της θητείας του στo νησί, με παράλληλη επίθεση τόσο στην συνυποψήφια του Ρόδη Κράτσα, αλλά και τον υποψήφιο Σπύρο Σπύρου.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε το 2018 επισκέφθηκαν τα Ιόνια νησιά 900.000 από όσους ήρθαν το 2014 και αυτή είναι μία ουσιαστική διαφορά για το πώς μπορεί να αναπτύσσεται μία οικονομία σε ένα τόπο και το πώς εμείς σαν περιφέρεια συμβάλαμε, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες που είχαμε είτε οικονομικές, δημοσίων σχέσεων για να προκαλέσουμε το ενδιαφέρον των επισκεπτών.
“Αυτή ακριβώς η εξέλιξη της οικονομίας είναι που δίνει καρπούς και καταφέρνει όλα αυτά τα χρόνια της κρίσης στα Ιόνια νησιά Αλλά και στη Λευκάδα μας και το Μεγανήσι διπλά να βιώνουμε την κρίση με πιο χαλαρό τρόπο.
Στα Ιόνια νησιά τα χαρακτηριστικά της κρίσης ήταν διαφορετικά, φέρνοντας για παράδειγμα την άνοδο του ακαθάριστου προϊόντος αυτά τα χρόνια, τα ποσοστά της ανεργίας για να διαπιστώσουμε όλοι ότι η εξέλιξη των πραγμάτων μέσα σε αυτές τις συνθήκες της κρίσης, ήταν σε μία θετική κατεύθυνση για τη ζωή και την καθημερινότητά μας.”
Σύμφωνα με τον κύριο Γαλιατσάτο τα τελευταία χρόνια στη Λευκάδα πραγματοποιήθηκαν τρεις μεγάλες υποδομές, ισως τα τρία μεγαλύτερα έργα στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων, χρηματοδοτούμενα αποκλειστικά από τα προγράμματα της περιφέρειας.
Το πρώτο είναι ο Δίαυλος, με τα γνωστά του χαρακτηριστικά, το δεύτερο είναι το τουριστικό Αγκυροβόλι στην Βασιλική που το κατασκευάζει ο δήμος και το τρίτο είναι το νοσοκομείο που προχθές εγκαινίασε ο πρωθυπουργός, έργα σημαντικά για την οικονομία και τον τόπο, χρηματοδοτήθηκαν, ολοκληρώθηκαν ή ολοκληρώνονται σε λίγο από τις χρηματοδοτήσεις της περιφέρειας Ιονίων Νήσων και δεν είναι μόνο αυτά.
Μάλιστα αναφερόμενος στο σεισμό του 2015, είπε ότι η περιφέρεια έτρεξε κοντά σε όσους είχαν ανάγκη, προσπαθήσαμε μαζί με την κυβέρνηση το δήμο, τις τοπικές δυνάμεις για να διορθώσουμε τις συνθήκες εκείνες που είχαν διαταραχθεί σε επίπεδο οικονομίας και Υποδομών και προσπαθήσαμε να μετατρέψουμε αυτή την καταστροφή σε θετικό πρόσημο για τη Λευκάδα.
Σήμερα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι αυτή η χρηματοδότηση που ήρθε για να επουλώσει τις πληγές του σεισμού αξιοποιήθηκε και αξιοποιείται ακόμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προσφέροντας νέες σημαντικές υποδομές για τη Λευκάδα και τα χωριά της.
Για την Περιφερειακή αρχή ήταν μεγάλη υποχρέωση από την αρχή να στηρίξουμε τον πολιτισμό ανέφερε ο κύριος Γαλιατσάτος και αυτό εξελίσσεται και στα θέματα των μνημίων.
Μάλιστα δείχνοντας την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, έκανε λόγο για ένα εκκλησιαστικό μνημείο το οποίο σε λίγο θα χρηματοδοτηθεί και αυτό όταν ορισμένες γραφειοκρατικές εκκρεμότητες το επιτρέψουν για να αποκατασταθεί από την περιφέρεια Ιονίων Νήσων, οπως αποκαθίσταται ο Άγιος Μηνάς, οι οχυρωματικές εγκατάσταση στην Αγία Μαύρα και άλλες πολλές δραστηριότητες στο Ιόνιο.
Αναφορικά με την επικοινωνία των νησιών ο κύριος Γαλιατσάτος είπε ότι έχουμε εργαστεί σε αυτή την κατεύθυνση και οι καρποί έρχονται σιγά-σιγά.
“Δεν θα μιλήσω για το μεταφορικό ισοδύναμο γιατί αυτό δεν αφορά τη Λευκάδα εξαιτίας της γειτνίασης και της μικρής γέφυρας. Θα μιλήσουμε όμως για τα υδατοδρόμια τα οποία είναι σε εξέλιξη, της Λευκάδας βρίσκεται πιο μπροστά από τα υπόλοιπα και ακολουθεί του Μεγανησίου και το υπόλοιπο δίκτυο που μόλις ολοκληρωθούν θα επιτρέψουν να πετούν πάλι τα υδροπλάνα στα Ιόνια νησιά εκεί που όλοι συνηγορούν ότι είναι ο τόπος που πραγματικά μπορούν να βοηθήσουν και την επικοινωνία και την τουριστική οικονομία.
Από πέρυσι μετά από περίπου μισό αιώνα ξαναμπήκε πλοίο που συνδέει τα Ιόνια νησιά. Τρεις φορές την εβδομάδα κατεβαίνει από την Κέρκυρα στη Ζάκυνθο και ανεβαίνει, μάλιστα υπάρχουν κάποιες σκέψεις ότι αυτό θα μπορούσε να είναι καλύτερο πλοίο και εργαζόμαστε σε αυτή την κατεύθυνση, όμως όλα δεν μπορούν να γίνουν από τη μία στιγμή στην άλλη, σημασία είναι ότι η γραμμή λειτουργεί και χρησιμοποιείται από φιλία της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.”
Αναφερόμενος στα μικρά νησιά Κάλαμο και Καστό, αλλά και Μεγανήσι είπε ότι όσοι συνεργάτες του έρχονται μαζί στις περιοδείες σε αυτά τα νησιά συγκλονίζονται από την ομορφιά αυτών των περιοχών, από τα διαμάντια που έχουμε στο Ιόνιο και έχουμε υποχρέωση να τα βοηθήσουμε, να τα προστατέψουμε να τα βοηθήσουμε να αναπτυχθούν με έναν ήπιο τρόπο, γιατί έχουμε υποχρέωση να συνεχίσουν να έχουν κατοίκους και να υπάρχει η δική μας παρουσία και η καλή ζωή των συμπολιτών μας.
Ο κύριος Γαλιατσάτος ανέφερε ότι τα έργα που πραγματοποιήθηκαν σε Λευκάδα και Μεγανήσι είναι της τάξης των 70 εκατομμυρίων ευρώ στο σύνολό τους, δείχνοντας ότι λειτουργήσαμε με έναν αποφασιστικό τρόπο εξασφαλίζοντας χρηματοδοτήσεις από όπου μπορούσαν να εξασφαλιστεί.
Πρέπει να πω ωστόσο ότι είχαμε μία άριστη συνεργασία και με το δήμο Λευκάδας αλλά και Μεγανησίου και αυτό είναι μία δική μας πολιτική, γιατί από την αρχή είχαμε πει ότι δεν θα κοιτάξουμε ποιος είναι ο δήμαρχος, ποιος τον στήριξε, σε ποιο κόμμα ανήκει αλλά θα δούμε μόνο τις ανάγκες της κοινωνίας που εκπροσωπεί.
Στο τελευταίο μέρος της ομιλίας του ο κύριος Γαλιατσάτος αναφέρθηκε στους αντιπάλους του, λέγοντας ότι το σκέφτηκε αν αξίζει η αναφορά αυτή.
Αναφερόμενος στην Ρόδη Κράτσα, χωρίς να την κατονομάσει είπε ότι “η μεν μία αντίπαλός μας πλασάρει ένα Ευρωπαϊκό προφίλ και λέει ότι με αυτό θα δώσει δήθεν λύσεις σε όλα μας τα προβλήματα. Εμείς δεν αμφιβάλλουμε ήταν 15 χρόνια ευρωβουλευτής φυσικά διορισμένη και όχι σε κάποια θέση που διαχειριζόταν εξουσία. Εμείς ρωτάμε και μπορείτε να ρωτήσετε και εσείς αν περάσει από το χώρο σας ή από καμία πλατεία τι έκανε τα δεκαπέντε αυτά χρόνια στο ευρωκοινοβούλιο για τα νησιά μας, ζητήστε της να μας πει έστω ένα πράγμα, αφού θέλει σήμερα να τονίζει ότι είναι ένας άνθρωπος που κατάγεται από το Ιόνιο, ασφαλώς ισχύει, αλλά αυτό δεν φτάνει.
Όχι μόνο δεν έκανε τίποτα, αλλά με την πολιτική της πρακτική έκανε αρνητική λειτουργία για τα Ιόνια νησιά.
Όπως είπε ισχύει ένας ευρωπαϊκός κανονισμός, του ευρωκοινοβουλίου και της επιτροπής, που από τα μέσα της δεκαετίας του 90 χρηματοδοτεί τα παραγόμενα τοπικά προϊόντα και τις μεταφορές σε όλα τα νησιά του Αιγαίου εκτός από την Κρήτη και την Εύβοια. Αυτός ο κανονισμός τροποποιήθηκε και ψηφίστηκε δύο φορές στη διάρκεια της θητείας της κυρίας που είναι στην υποψήφια μου και διεκδικεί τη θέση της περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Το ερώτημα είναι γιατί δεν σκέφτηκε ως ευρωβουλευτής να ζητήσει και την ένταξη των νησιών του Ιονίου σε αυτή τη χρηματοδότηση που λειτουργεί όλα αυτά τα χρόνια και στηρίζει τα τοπικά προϊόντα στα νησιά του Αιγαίου; Πρόκειται για αδιαφορία και για έλλειψη αντίληψης των αναγκών αυτών των νησιών. Αυτή λοιπόν είναι η ευρωπαϊκή κουλτούρα και το προφίλ που έρχεται να μας παρουσιάσει σε αυτές τις εκλογές.
Αναφερόμενος στον Σπύρο Σπύρου, χωρίς καν να τον κατονομάσει ανέφερε οτι ” ο άλλος είναι υποψήφιος που στη θητεία του ως περιφερειάρχης δεν μπόρεσε να εγκαινιάσει ούτε ένα νέο έργο, που οδήγησε τη νεαρή περιφέρεια Ιονίων νήσων σε πλήρη ανυποληψία και αναξιοπιστία προβάλλει αυτές τις μέρες ένα βίντεο με τα έργα που λέει ότι έκανε, σας καλώ να το προσέξετε και να το δείτε γιατί εκεί θα καταλάβετε ότι αυτά τα έργα που λέει ότι έκανε είναι έργα τα οποία μόλις ολοκληρώθηκαν.
Με άλλα λόγια τα έργα που έγιναν και ολοκληρώθηκαν είτε εξ ολοκλήρου, είτε εν μέρει σε αυτή τη θητεία της περιφερειακής αρχής, έρχεται ο πρώην περιφερειάρχης και λέει ότι είναι έργα που αυτός κατασκεύασε.
Εμείς από θέση αρχής ποτέ δεν ισχυριζόμαστε ότι είμαστε οι μοναδικοί δικαιούχοι και ιδιοκτήτες των έργων, καθώς αυτά ανήκουν στον κόσμο για τον οποίο προορίζονται, όμως έχει αξία να πούμε ότι είναι ο ίδιος ο οποίος τρεις μέρες πριν αναλάβουμε την 1η Σεπτέμβρη του 2014, απένταξε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα 27 έργα αξίας 55 εκατομμυρίων ευρώ και αναγκαστήκαμε να περάσουν δύο χρόνια για να τα ξαναβάλουμε στο πρόγραμμα και να μπορέσουν να εκτελεστούν και μερικά είναι και στη Λευκάδα.
Αυτή είναι η συνεισφορά στην πορεία της περιφέρειας Ιονίων Νήσων που έρχεται σήμερα ξανά να ζητήσει την ψήφο των Ιονίων Νήσων.
Το κυριότερο που έχω να πω και για τους δύο είναι ότι εκπροσωπούν τις δύο όψεις του του ίδιου νομίσματος, μία νεοφιλελεύθερη, αντιλαϊκή και αντί-αυτοδιοικητική αντίληψη για τα πράγματα και αν τους δείτε ρωτήστε τους αν συμφωνούν με τις ιδέες του κόμματος που τους στηρίζει, ότι δεν χρειάζονται άνθρωποι στην αυτοδιοίκηση, δεν χρειάζεται προσωπικό και στον δεύτερο και στον πρώτο βαθμό και ότι εξαιτίας της κρίσης έχει αποψιλωθεί το προσωπικό και δεν έχουμε γεωπόνους, κτηνιάτρους, μηχανικούς και οικονομολόγους για να μπορέσουμε να προωθήσουμε τα προγράμματά μας όπως πρέπει.
Να μας πουν αν συμφωνούν με αυτές τις πολιτικές που είναι ενάντια στην αυτοδιοίκηση και στον ίδιο τον λαό.”
Ο κύριος Γαλιατσάτος αναφέρθηκε και για την νέα γέφυρα που έχει ανάγκη το νησί, της οποίας μορφή θα καθορίσουμε μαζί μιλώντας με τους πολίτες και με τους φορείς αυτού του τόπου, όμως είναι γεγονός ότι πρέπει να φύγουμε από αυτήν την παρωχημένη λειτουργία.
Νέα έργα είναι η ανάπλαση και η Μαρίνα στο νησί που είναι ενόψει, η βελτίωση εξολοκλήρου της οδικής Ασφάλειας στη Λευκάδα, όπως είναι η ράμπα πριμοδέτησης των επιβατικών στη Βασιλική που είναι προ των πυλών, καθώς και ολοκλήρωση του θεάτρου μία εκκρεμότητα που έχουμε υποσχεθεί και είναι υποχρέωσή μας να την ολοκληρώσουμε εντάσσοντάς την στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Είναι η λιμνοδεξαμενή στην Έγκλουβή και γενικότερα η στήριξη της παραγωγής στον πρωτογενή τομέα της οικονομίας, που μπορεί να δώσει σταθερές θέσεις εργασίας, να στηρίξει και να ενσωματώσει τα τοπικά προϊόντα στην τουριστική οικονομία η οποία έτσι κι αλλιώς θα αναπτύσσεται τα επόμενα χρόνια.
Επίσης ένα νέο γενναίο πρόγραμμα στήριξης των πολιτιστικών Υποδομών, το οποίο θα συμπληρώσει αυτά που εξελίσσονται σήμερα.
Στη συνέχεια έγινε παρουσίαση του ψηφοδελτίου στη Λευκάδα που απαρτίζουν:
►Γρηγόρης Σταύρος του Γεωργίου
►Θερμός Εμμανουήλ του Θεοδώρου
►Καζολή Αθανασία του Γεωργίου
►Κατωπόδη Λουκία του Αντωνίου
►Μάντζαρη Μαρία του Γεωργίου
► Τριλίβας Γεώργιος του Γερασίμου
►Φατούρος Κωνσταντίνος του Σπυρίδωνος
►Χαλικιάς Θεόδωρος του Ιωάννη