H Zalando, η εταιρεία με τις μεγαλύτερες λιανικές πωλήσεις ειδών μόδας στην Ευρώπη, είναι και πάλι της μόδας. Η μετοχή της έκλεισε χθες με άνοδο 23,76% καθώς ανέφερε αύξηση πωλήσεων κατά 25% το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Τώρα η γερμανική εταιρεία θέτει πολύ αισιόδοξους στόχους τα επόμενα πέντε με έξι έτη, οπότε σκοπεύει να μπει περισσότερο στα «χωράφια» της Amazon. Οι διαδικτυακές πωλήσεις της γερμανικής εταιρείας ανήλθαν στο 1,7 δισ. ευρώ την περίοδο Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου και το προσαρμοσμένο λειτουργικό κέρδος στα 118 εκατ. ευρώ. Η μετοχή της εταιρείας είχε υποχωρήσει κατά 44% το 2018 εξαιτίας της διπλής προειδοποίησης για την κερδοφορία στην οποία είχε προβεί εξαιτίας της πτώσης των πωλήσεων στη διάρκεια του ασυνήθιστα θερμού καλοκαιριού στην Ευρώπη, αλλά και εξαιτίας του αυξημένου ανταγωνισμού από την Amazon και την H&M. Για το τρέχον έτος η Zalando θέτει ως στόχο να αυξήσει τις πωλήσεις της μέσω της ιστοσελίδας της κατά 20% με 25% και να πετύχει προσαρμοσμένο λειτουργικό κέρδος μεταξύ 175 εκατομμυρίων και 225 εκατομμυρίων ευρώ. Το 2018 ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων είχε επιβραδυνθεί στο 20% από 23% το 2017. Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα της εταιρείας είναι να τριπλασιάσει το ύψος των πωλήσεών της τα επόμενα πέντε με έξι έτη.
Ο ρυθμός αύξησης πωλήσεων αναμένεται να διαμορφωθεί στο 15% με 20% τα επόμενα έτη, είπε χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο Ρούμπιν Ρίτερ, συνδιευθύνων σύμβουλος της Zalando. Η εταιρεία θεωρεί πως τα επόμενα χρόνια το σημαντικότερο μέτρο για την εταιρεία θα είναι η αξία των προϊόντων που θα πουλάει μέσω της ιστοσελίδας της καθώς θα επεκτείνει το «εταιρικό» της πρόγραμμα. Στο πλαίσιο αυτού θα χρεώνει προμήθεια σε εταιρείες μόδας ώστε αυτές να πωλούν τα προϊόντα τους απευθείας μέσω της ιστοσελίδας της Zalando, ενώ θα τους παρέχει υπηρεσίες logistics αλλά και μάρκετινγκ, όπως ακριβώς κάνει με επιτυχία και η Amazon.
Η Zalando ανακοίνωσε πως επιθυμεί να τριπλασιάσει την αξία των προϊόντων που θα πουλάει στα 20 δισ. ευρώ μέχρι το 2023-2024, από 6,6 δισ. ευρώ το 2018. Ελπίζει πως το «εταιρικό» της πρόγραμμα θα της αποφέρει έσοδα που θα ανέρχονται στο 40% των συνολικών εσόδων της, από 10% που είναι σήμερα. «Σκοπεύουμε να γίνουμε ο ένας προορισμός για τη μόδα, όπου ο πελάτης θα μπορεί να εκπληρώσει όλες του τις ανάγκες γι’ αυτήν», είπε χθες ο Ντέιβιντ Σνάιντερ, συνδιευθύνων σύμβουλος της Zalando. Πρόσθεσε πως η ιστοσελίδα της εταιρείας έχει ήδη σήμερα περισσότερες επισκέψεις πελατών από κορυφαίες εταιρείες μόδας όπως οι Inditex, H&M, ASOS και Adidas. Το τέταρτο τρίμηνο, η ιστοσελίδα της Zalando είχε 1 δισ. επισκέψεις και 1,3 εκατομμύρια ενεργούς νέους πελάτες, τριμηνιαία αύξηση που είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων πέντε ετών. Την περασμένη εβδομάδα, η Morgan Stanley είχε προειδοποιήσει πως η ευρωπαϊκή διαδικτυακή αγορά μόδας είναι πιο ώριμη απ’ όσο εθεωρείτο, μειώνοντας την τιμή-στόχο για τη μετοχή της Zalando και της βρετανικής ASOS.
Πηγή: Καθημερινή