ΛΟΣ ΑΝΤΖΕΛΕΣ. Τις διαφημίσεις από κανάλια βίντεο που προωθούν καμπάνιες κατά του εμβολιασμού αποσύρει το YouTube, μετά τις σφοδρές επικρίσεις εις βάρος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ότι βοηθούν στη διασπορά των θεωριών συνωμοσίας γύρω από τους υποτιθέμενους κινδύνους των εμβολίων. Την Παρασκευή, το YouTube ανέστειλε τις διαφημίσεις σε πολλά από αυτά τα δημοφιλή κανάλια που προβάλλουν τέτοιου είδους αμφιλεγόμενες απόψεις, σύμφωνα με χθεσινό ρεπορτάζ του BBC.
Το μέτρο ελήφθη μετά τις διαμαρτυρίες εταιρειών που εντόπισαν διαφημίσεις τους δίπλα σε βίντεο του κινήματος κατά των εμβολιασμών. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει προειδοποιήσει ότι τέτοιου είδους απόψεις είναι μεταξύ των δέκα σοβαρότερων απειλών για τη δημόσια υγεία. Η ιστοσελίδα YouTube διεμήνυσε ότι αποφάσισε να επέμβει επειδή πολλά από αυτά τα κανάλια προβάλλουν επικίνδυνες απόψεις. «Κάθε παραπληροφόρηση σε ιατρικά ζητήματα είναι εξαιρετικά ανησυχητική», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση. Εκτός από την απόφαση για απομάκρυνση των διαφημίσεων, ανακοίνωσε ότι θα καταστήσει ευκολότερη την πρόσβαση σε περιεχόμενο που εξηγεί τα πλεονεκτήματα του εμβολιασμού, ενώ παράλληλα θα αναστείλει την πρακτική να συμπεριλαμβάνονται τέτοιου είδους βίντεο στη λίστα με τα προτεινόμενα. Τέλος, σχεδιάζει να δημιουργήσει ομάδες πληροφόρησης σε σελίδες που απαριθμούν πηγές από τις οποίες οι χρήστες μπορούν μόνοι τους να επαληθεύσουν στοιχεία και ειδήσεις. «Οπως και πολλές αλλαγές στον αλγόριθμο, έτσι αυτές οι προσπάθειες θα είναι σταδιακές και θα γίνονται όλο και πιο ακριβείς με τον χρόνο», εξήγησε το YouTube.
Η ανάληψη πρωτοβουλιών προς αυτήν την κατεύθυνση ακολούθησε τις προειδοποιήσεις της Βρετανίδας Σάλι Ντέιβις, ανώτατης αξιωματούχου στον τομέα της υγείας στο Ηνωμένο Βασίλειο, που επέκρινε τον ρόλο των σόσιαλ μίντια στη διασπορά μιας φοβικής αντιμετώπισης των εμβολίων. Οι μύθοι για τους υποτιθέμενους κινδύνους από τα εμβόλια, που προβάλλουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους πολλοί γονείς δεν εμβολιάζουν τα παιδιά τους. «Πολλοί άνθρωποι, σταρ, γονείς κ.ά. πιστεύουν αυτούς τους μύθους. Κάνουν λάθος», διακήρυξε η Ντέιβις. Το YouTube προχώρησε σε δράση όταν διαφημιζόμενοι δήλωσαν ότι δεν θέλουν το περιεχόμενό τους να προβάλλεται δίπλα σε τέτοιου είδους απόψεις και ορισμένοι μάλιστα απέσυραν τις καταχωρίσεις τους μέχρις ότου ενεργήσει το μέσο.
Πηγή: Καθημερινή