Στην ομιλία του ο βουλευτής Λευκάδας Αθανάσιος Καββαδάς, στα πλαίσια του συνεδρίου “Ιόνιες Ημέρες Ανάπτυξης”, ζήτησε από τον Κυριάκο Μητσοτάκη όταν γίνει πρωθυπουργός να κάνει ότι είναι δυνατόν καλύτερο για τη Λευκάδα.
Ο βουλευτής Λευκάδας, εξήρε την προσπάθεια του απερχόμενου Προέδρου της ΝΟΔΕ Βασίλη Παπαχρήστου όλα αυτά τα χρόνια, λέγοντας ότι η θητεία του είχε θετικά αποτελέσματα για το κόμμα και αφού τον ευχαρίστησε του ευχήθηκε ότι καλύτερο στην περαιτέρω πορεία του.
Μεταξύ άλλων ο κ Καββαδάς είπε ότι η Νέα Δημοκρατία μετά από ένα μακρύ προσυνεδριακό διάλογο, κατέληξε στα τέλη του 2017 σε ένα προγραμματικό συνέδριο και παρουσίασε τους βασικούς άξονες του κυβερνητικού του προγράμματος.
“Με απόφαση του προέδρου του κόμματος, ήρθε η ώρα το πρόγραμμά μας να εξειδικευτεί ακόμα περισσότερο, ώστε οι πολίτες των τοπικών κοινωνιών, να γνωρίζουν τι συγκεκριμένο προτείνουν να κάνουμε την επόμενη μέρα όταν ο ελληνικός λαός αποφασίσει να μας εμπιστευτεί την τύχη του.
Στόχος μας είναι να αφουγκραστούμε τις τοπικές κοινωνίες, να μάθουμε από τις σκέψεις τους, να καταλάβουμε τις αγωνίες τους και να καταγράψουμε τις προτάσεις.”
Ο ίδιος μάλιστα κατέθεσε κάποιες σκέψεις, τόσο για τις θεματικές ενότητες του συνεδρίου, όσο και για την ανάπτυξη της Λευκάδας.
“Το 2010 ήταν η χρονιά που το ΑΕΠ των Ιονίων νήσων είχε φτάσει στο απόγειο του, η Λευκάδα είχε κατά κεφαλή εισόδημα 16.600 ευρώ, όταν ο μέσος όρος των Ιονίων ήταν 19.000.
Μέσα στην κρίση το 2015 σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, έφτασε να έχει ΑΕΠ λίγο πάνω από 12.000 ευρώ, όταν ο μέσος όρος του Ιονίου ήταν 15.000. Δηλαδή η Λευκάδα είτε με ύφεση είτε με ανάπτυξη, παραμένει ο πιο φτωχός νόμος του Ιονίου.
Η Λευκάδα δεν υστερεί σε τίποτα από τα άλλα νησιά, ωστόσο ταλαιπωρείται ακόμα από απαρχαιωμένες δομές, σε δρόμους, ύδρευση, αποχέτευση, ενώ θα έπρεπε από τη στιγμή που μιλάμε για ανάπτυξη, να έχει ολοκληρωθεί η Αμβρακία οδός, ο δρόμος Άκτιο- Άγιος Νικόλαος, Βόνιτσας- Λευκάδας.
“Γιατί μετά από τόσα χρόνια συζητάμε ξανά και ξανά το ζήτημα μιας υπερσύγχρονης ζεύξης με την Ηπειρωτική χώρα χωρίς αποτελέσματα; Ποιος είναι ο λόγος που δεν έχει αναβαθμιστεί το τοπικό οδικό δίκτυο του νομού μας και κατέχουμε πανελλαδικά την θλιβερή πρωτιά στο βαθμό επικινδυνότητας του δρόμου, μέσα από έκθεση του πανεπιστημίου Κρήτης;
Επίσης αναρωτήθηκε γιατί δεν μπορούμε να κρατήσουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση στον τόπο μας και μάλιστα κινδυνεύουμε να χάσουμε και αυτή που έμεινε. Τι είναι εκείνο που μας εμπόδισε να δώσουμε υπεραξία στον πολιτισμό μας και δεν έχουμε καταφέρει να έχουμε ένα χώρο για τέτοιου είδους δραστηριότητες όπως το θέατρο;
Δεν είναι σημαντικό για την ανάπτυξη του τουρισμού μας να δείξουμε γρήγορα το αρχαίο θέατρο που ανακαλύφθηκε το 2015 χωρητικότητα 15.000 θέσεων
στην περιοχή Κούλμος προκαλώντας παγκόσμια συγκίνηση;
Το ερώτημα είναι γιατί δεν συμφωνήσαμε ποτέ στη Λευκάδα, πού θέλουμε να πάμε, πού θέλουμε να φτάσουμε, πώς θέλουμε να δούμε τον τόπο μας τον 21ο αιώνα.
Μέσα από αυτό το συνέδριο δεν είναι επιδίωξη μου να ρίξω πουθενά και σε κανέναν ευθύνες, αλλά για να συζητήσουμε το μέλλον το δικό μας, των παιδιών μας, των νέων ανθρώπων που βρίσκουν το κουράγιο να φτιάξουν τη ζωή τους στον τόπο μας.
Όταν μιλάμε για ανάπτυξη, πρέπει όλοι με καταλαβαίνουμε το ίδιο πράγμα, γιατί η ανάπτυξη δεν είναι κάτι αόριστο, αναμετριέται με τον βαθμό ευημερίας του κάθε πολίτη, από την δυνατότητά του να παράγει, να παρακολουθεί τις εξελίξεις, να είναι σύγχρονος, αλλά και με το βαθμό της αειφορίας.
Πρέπει να αξιοποιήσουμε πάνω σε στέρεες βάσεις όλα όσα ως τόπος διαθέτουμε, όπως έναν εξαιρετικό πρωτογενή τομέα, το προνόμιο να παράγουμε μόνο στον τόπο μας μοναδικά προϊόντα και εδώ μπαίνει ένα μεγάλο ερώτημα, καθώς η Λευκάδα δεν ανέδειξε τα τοπικά της προϊόντα, δεν δημιουργήθηκε με το γειτονικό αεροδρόμιο ένα πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ του αεροδρομίου, δήμου, παραγωγών στην Λευκάδα και να δώσουμε μεγαλύτερη υπεραξία στα προϊόντα μας.
Ακόμα και στον τουρισμό δεν μπορούμε πια να είμαστε στον αυτόματο πιλότο. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να επαναπαυτούμε αν θέλουμε να είμαστε ισχυροί σε ένα παγκόσμιο τουριστικό περιβάλλον.
Πρέπει να δούμε τι είδους τουρισμό θέλουμε και πόσο το αναπτύξουμε. Τι είδους ξενοδοχειακά συγκροτήματα θέλουμε και σε ποια περιοχή θα δομηθούν.
Σε ποια περιοχή θα αναπτύξουμε την λεγόμενη ήπια ανάπτυξη και που θα εντατικοποιήσουμε την προσπάθεια. Το βέβαιο είναι ότι η βασική μας επιλογή αποτελεί η ανάπτυξη όλων των μορφών του θαλάσσιου τουρισμού. Για να το καταφέρουμε αυτό θα πρέπει να έχουμε σύγχρονες μαρίνες για να φιλοξενούν τα σκάφη που παιρνούν κάθε χρόνο από το Ιόνιο και την Αδριατική θάλασσα, λέγοντας ότι έχει καταθέσει πρόταση για δημιουργία μιας νέας Μαρίνας στον όρμο του Βλυχού.
Επίσης μπορούμε να εξετάσουμε και άλλες τοποθεσίες, καθώς πρέπει να ολοκληρωθεί το τουριστικό καταφύγιο του Νυδρίου, καθώς και ανάπλαση του, γιατί από εκεί ξεκίνησε η τουριστική ανάπτυξη του νησιού μας, ενώ πρέπει να αξιοποιήσουμε το σύνολο των νησιών του νομού μας, που μαζί με τη Λευκάδα αποτελούν ένα μοναδικό σύμπλεγμα στη Λευκάδα και με τις σωστές πρωτοβουλίες μπορεί να αποτελέσει ένα μοναδικό αναπτυξιακό παράδειγμα.
Μεταξύ άλλων ο κ Καββαδάς είπε ,ότι τρία χρόνια μετά το σεισμό του 2015, παραμένουν αποκλεισμένες οι φημισμένες παραλίες του Γιαλού και των Εγκρεμνών και δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα ο δρόμος της Λαγκάδας στην Ορεινή Λευκάδα, καθώς κ μετά από ένα έντονο φυσικό φαινόμενο, οι υποδομές της Λευκάδας καταρρέουν σαν χάρτινους πύργους.
Αυτό γίνεται με τους σεισμούς, αλλά και με τις βροχοπτώσεις που έπληξαν το νησί στα μέσα Μαρτίου και έχουμε λόγω των κατολισθήσεων σοβαρά προβλήματα στο οδικό μας δίκτυο, όπως και στη Βασιλική.
Όλα αυτά μας οδηγούν στο ότι πρέπει να υπολογίσουμε τα έντονα φυσικά φαινόμενα και να τα προσαρμόσουμε τις ανάγκες μας. Πρέπει να προβλέπουμε την επαναληπτικότητα των έντονων καιρικών φαινομένων και να κατασκευάζουμε τις δομές μας βάση αυτών των δεδομένων, καθώς έτσι όχι μόνο εξασφαλίζουμε χρήματα, αλλά διασφαλίζουμε ότι θα παραμείνει ανεπηρέαστη η οικονομική δραστηριότητα της περιοχής και των κατοίκων.
Δεν νοείται τουριστική ανάπτυξη με ένα πεπαλαιωμένο Βιολογικό καθαρισμό, χωρίς ολοκληρωμένη διαχείριση απορριμμάτων, χωρίς σταθερή μεταφορά πόσιμου νερού, αλλά και με ένα απαρχαιωμένο δίκτυο νερού, που έχει σαν αποτέλεσμα το καλοκαίρι με χιλιάδες επισκέπτες στο νησί με κόβεται το νερό.
Ακούστε το ηχητικό: