Συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ παραχώρησαν οι πρώην εργαζόμενοι των διοδίων του Ακτίου κάνοντας παράλληλα εκτενή αναφορά στις δράσεις τους μετά την απόλυσή τους και κατηγορώντας ανοικτά τον Βουλευτή Πρέβεζας Κώστα Μπάρκα για εμπαιγμό και εκμετάλλευσή του θέματός τους.
Ο Πρόεδρος του Σωματείου Χρ. Μήτσουρας αρχικά αναφέρθηκε σε όσα έχουν συμβεί από το 2002 μέχρι και την απόλυσή τους το 2014 λέγοντας μεταξύ άλλων «Ο προϊστάμενος της Εγνατίας, στην αλλαγή του έτους 2014 -2015 μας είπε ότι απολυόμαστε και να αποχωρήσουμε από το Σταθμό διοδίων. Εμείς μείναμε στο Σταθμό και δεν αποχωρίσουμε και αναμέναμε να δουλέψουμε, εφόσον δεν υπήρχε κανένας λόγος για να φύγουμε και να δουλέψουν άλλοι» και σημείωσε «Βλέπω πάρα πολλά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ που την εποχή εκείνη ήταν δίπλα μας, να είναι σήμερα απόντες και θέλω μία απάντηση γιατί δεν είναι εδώ. Θυμάμαι και τους Βουλευτές Αιτ/νιας, τον κ. Βαρεμένο και την κα Τριανταφύλλου, τον Βουλευτή Πρέβεζας Κ. Μπάρκα και του ΚΚΕ. Κ. Μωραίτη. Θυμάμαι τι λέγανε και τότε μιλούσαν όλοι για αδικία και πως όταν θα έρθουν στην Κυβέρνηση θα επανορθώσουν την αδικία! Θυμάμαι την ημέρα της επέμβασης των αστυνομικών δυνάμεων, ειδικά τον κ. Μπάρκα και Μωραίτη να είναι απέναντι από τους Αστυνομικούς και να ουρλιάζουν να μην γίνει η εκδίωξή μας από τα διόδια. Θυμάμαι ότι η κεντρική ομιλία του Βουλευτή Κ. Μπάρκα, είχε πρώτο θέμα την απόλυση των εργαζομένων στα Διόδια και πολύ καλά έκανε και το ανέδειξε, αλλά από κει και πέρα δεν έχουν γίνει πολλά» τόνισε.
Ο κ. Μήτσουρας συνέχισε με όσα έχουν συμβεί μετά την απόλυσή τους «Μετά τις εκλογές, από τις 27 Ιανουαρίου μέχρι τέλη Μαρτίου, υπήρχε επικοινωνία με τον Βουλευτή Κ. Μπάρκα περισσότερο, διότι οι υπόλοιποι Βουλευτές από την Αιτ/νια ήταν άφαντοι! Μας ξέχασαν, λέγανε λόγια του αέρα παρότι είχαν δεσμευτεί ενώπιον όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, ότι θα λύσουν το θέμα. Από όλες μάλιστα τις συναντήσεις στην Αθήνα ήταν απόντες. Δεν ήθελαν να έρθουν σε καμία συνάντηση. Ορίστηκε Κυβέρνηση τον Ιανουάριο, υπήρχε μια καλή σχέση με τον Βουλευτή Κ. Μπάρκα. Επί δύο μήνες μας έλεγε τότε πως δεν έχει ορκιστεί ακόμη ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης. Αναμέναμε να ορκιστεί για να κλείσουμε μία συνάντηση. Μέχρι τον Μάρτιο μας έλεγαν συνέχεια πως δεν έχει ορκιστεί, πως δεν έχουν ανατεθεί αρμοδιότητες κ.α. Επειδή βλέπαμε την καθυστέρηση, ζητήσαμε να μας κλείσει μία συνάντηση με τον κ. Σταθάκη, όπως και έγινε. Στη συνάντηση αυτή με πρωτοβουλία του Μπάρκα, ήταν ακόμη οι Βουλευτές Αιτ/νιας και Λευκάδας και ο κ. Κουίκ από τους ΑΝΕΛ. Είπαμε τις θέσεις μας και πριν λάβουμε απάντηση από τον Υπουργό, ο κ. Μπάρκας μας ζήτησε να φύγουμε για να πάρει τηλέφωνο ο Υπουργός και να λυθεί το ζήτημα. Μόλις φύγαμε από τη συνάντηση, ο κ. Μπάρκας μας ρώτησε για να βγάλει Δελτίο Τύπου, να το ανακοινώσει, είπαμε εντάξει, το λέω αυτό γιατί έχει σημασία! Στη Βουλή ο Υπουργός είπε πως έχουμε δίκιο και θα υπάρξει συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Εργασίας. Αναμέναμε την πρωτοβουλία. Ενόχλησα με εκατοντάδες τηλεφωνήματα το Γραφείο του Υπουργού κ. Σπίρτζη, ο οποίος ήταν άφαντος από τις 4 Μαΐου. Τους ζητάγαμε συνάντηση και μας έλεγε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτα, μάλιστα σε μία επικοινωνία που είχαμε μας είπε ο Υπουργός ότι ‘εγώ δεν μπορώ να κυβερνήσω’, είναι φοβερό ένας Υπουργός Υποδομών να λέει πως δεν μπορεί να κυβερνήσει και να είναι ακόμα στη θέση του. Ο μοναδικός άνθρωπος που μπορούσε να βοηθήσει ήταν ο Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στ. Πιτσιόρλας. Είχε γίνει μία συνάντηση του Βουλευτή κ. Μπάρκα με τον κ. Πιτσιορλα και μας ζήτησε μία λίστα με ονόματα για να βοηθήσει, είχε δεσμευτεί και στον κ. Μπάρκα και σε μένα, ότι το θέμα θα λύνονταν. Η θέση του Μπάρκα ήταν ότι δεν ήθελε να φύγουν τα παιδιά που προσελήφθησαν στα Διόδια, και όταν υπάρχει μια κενή θέση να πάει κάποιος από μας. Είναι λογικό σε μια νύχτα να φεύγουν 25 οικογένειες και όταν υπάρχει μία κενή θέση να πάει ένας; Μας είπαν ότι ανα μήνα θα υπάρχουν κενές θέσεις για να πάμε για δουλειά. Μπήκαμε σε αυτή τη λογική του κ. Μπάρκα, φτιάξαμε τη λίστα, τη δίνω στον κ. Μπάρκα για να τη δώσει στον κ. Πιτσιόρλα. Τις επόμενες μέρες ο Βουλευτής έλεγε ότι δεν μπόρεσε να στείλει τη λίστα. Επικοινώνησα με τον κ. Πιτσιόρλα ο οποίος ανέμενε τη λίστα ακόμη. Τελικά την έστειλα με φαξ δικό μου, διότι ο κ. Μπάρκας δεν ήθελε να τη στείλει από ότι φαίνεται. Στείλαμε τη λίστα και αναμέναμε έστω και με τη λογική να πηγαίνει ένας ένας για δουλειά όταν προκύπτει κενή θέση. Προέκυψαν δύο κενές θέσεις και προσελήφθησαν τελικά δύο άτομα από την Άρτα!!!
Είχαμε κάνει συνάντηση τον Μάρτιο του 2015, με τον Υπουργό Υποδομών που ζήτησε την παραίτηση του Προέδρου της ΕΓΝΑΤΙΑ και ανέλαβε ο κ. Βάρδας. Έγινε μία συνάντηση με πρωτοβουλία του Σωματείου διότι ο Βουλευτής είχε απομακρυνθεί και δεν ήθελε από ότι φαίνεται να γίνουν συναντήσεις. Έγινε συνάντηση με τον κ. Βάρδα στη Θεσσαλονίκη ο οποίος το έπαιζε ανήξερος. Η συνάντηση ήταν άκαρπη! Βέβαια, και αυτός είχε πει για τη λίστα και τις κενές θέσεις και διαβεβαιώσεις ότι θα πάμε για δουλειά.
Μετά τις δεύτερες εκλογές τον Σεπτέμβριο, επί ένα μήνα έπαιρνα τον Υπουργό κ. Σπίρτζη για μια συνάντηση και ήταν άφαντος! Μίλησα με τον κ. Μπάρκα, μας είπε διάφορες δικαιολογίες.
Το Σωματείο κλείνει συνάντηση μόνο του με το Υπουργείο Εργασίας, τους αναφέραμε το ζήτημα, μας είπαν ότι έχουμε δίκιο και ότι θα μας απαντήσουν. Μετά από 15 μέρες ξαναπήγαμε στην Αθήνα αλλά δεν είχαμε καμία απάντηση.
Θέλω να πω δημόσια, αυτό είναι Υπουργείο Εργασίας ή Υπουργείο Ανεργίας. Αυτά που έλεγε ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπίρζης δημόσια τι απέγιναν;
Στις 20 Οκτώβρη ξανακλείνει το Σωματείο μας με όσες δυνάμεις είχαμε, συνάντηση με τον Υφυπουργό Υποδομών, ο οποίος μας είπε ότι έχουμε δίκιο και θα έχουμε απάντηση. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε καμία απάντηση».
«Κάναμε και μία συνάντηση με τον κ. Μπάρκα ξανά και του είπαμε ότι αυτό το δούλεμα το οποίο υπάρχει δεν μπορεί να συνεχιστεί. Όλα λόγια του αέρα και του ζητήσαμε να μας κάνει μία συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου, ο οποίος είπε πως δεν γίνεται.
Το Σωματείο όμως είχε κάνει όμως αίτηση στο Μέγαρο Μαξίμου (256/7-10-2015) και είχαμε ζητήσει συνάντηση μόνοι μας. Την επόμενη μέρα με πήραν από τη Γραμματεία του Πρωθυπουργού και μου είπαν ότι στις 6 Νοεμβρίου θα γίνει συνάντηση. Ο Βουλευτής κ. Μπάρκας ήθελε να φανεί ο ίδιος ότι έκλεισε τη συνάντηση και γι’ αυτό έστειλε δελτίο τύπου. Τη συνάντηση την έκλεισε το Σωματείο και όχι ο κ. Μπάρκας και δεν θα έπρεπε να βγάλει δελτίο τύπου χωρίς να μας ρωτήσει. Τι ήθελε να κάνει ο κ. Μπάρκας; Για πολιτικούς και ψηφοθηρικούς λόγους; Να βγει δημόσια και να απαντήσει και αν θέλει και αντιπαράθεση δημόσια είμαι έτοιμος. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Αλλά εκείνη την εποχή τον βόλευε αυτή η κατάσταση για να πάρει τους ψήφους. Που είναι όλα εκείνα τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ή έστω και ψηφοφόροι για να ακούσουν την αλήθεια.
Έγινε η συνάντηση, είπαμε τις θέσεις μας. Ο προϊστάμενος του Γραφείο κ. Θεοδωράκης μας άκουσε, είπε ότι είναι δίκαια τα αιτήματά μας και πως σε μία εβδομάδα θα έχουμε απάντηση. Την ώρα που σηκωθήκαμε να φύγουμε, ο κ. Μπάρκας είπε στον κ. Θεοδωράκη να μπουν στο γραφείο του για να μιλήσουν ιδιαιτέρως. Δημόσια να βγουν και να πουν τι είπανε ιδιαιτέρως, οι συζητήσεις γίνονται δημόσια, ότι είχανε έπρεπε να το πουν μπροστά μας.
Μιλάω μέχρι σήμερα με τον κ. Θεοδωράκη ο οποίος μου απαντά ότι η λύση για το θέμα μας είναι δύσκολη.
Ζητήσαμε και συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Υποδομών, επί δύο μήνες έπαιρνα τηλέφωνο και με παρέπεμπαν από εβδομάδα σε εβδομάδα.
Ο κ. Κουίκ είναι άφαντος, η Διευθύντρια του Γραφείου του μάλιστα στο τηλέφωνο με ρώτησε εάν είμαι μέλος του Κινήματος και ζητάω συνάντηση!!! Απάντησα ‘τι με ρωτάτε, πρέπει να είμαι μέλος του Κινήματος για να κλείσω μια συνάντηση;’.
Ενόχλησα και την κα Γεροβασίλη για το θέμα. Ασχολήθηκε με το ζήτημα και τηλεφώνησε στον κ. Μπάρκα. Το φοβερό είναι πως ο κ. Μπάρκας τις είπε να αφήσει το θέμα διότι είναι δική του υπόθεση και θα το λύσει ο ίδιος. Έχει τόσο μεγάλη δύναμη ο κ. Μπάρκας να λύσει το θέμα; Για ποιο λόγο δεν άφησε την κυβερνητική εκπρόσωπο να ασχοληθεί με το θέμα; Κύριε Μπάρκα οφείλεται να δώσετε μία απάντηση όχι μόνο στο Σωματείο αλλά και σε όλο τον κόσμο που σας ψήφισε. Και εάν έχετε τη δύναμη γιατί δεν λύνετε το θέμα; Η τελευταία συνάντηση που είχαμε με τον κ. Μπάρκα ήταν εδώ και 20 ημέρες, ο οποίος μας είπε – και ήταν μπροστά και οι συνάδελφοί μου σε ότι λέω- ότι με κάλεσε ένας σύμβουλος της Εγνατίας για να μιλήσω για το θέμα αλλά θα πάω για δύο μέρες στη Γαλλία και όταν γυρίσω θα συναντηθώ και θα σας δώσω μία απάντηση. Πέρασαν 12 μέρες και δεν είχαμε καμία ενόχληση ενώ επί δύο ημέρες έξι συνάδελφοι τον έπαιρναν τηλέφωνο και δεν απαντούσε, μας έλεγε ότι είναι στη Βουλή θα σας πάρω σε λίγο. Μετά από δύο ημέρες απάντησε και είπε «ξέρετε εγώ δεν σας είπα τίποτα. Υπάρχει παραπληροφόρηση. Άλλα λέω και άλλα καταλαβαίνετε» είπε ο κ. Μπάρκας, μας θεωρεί χαζούς όλους! Μακάρι αυτός να είναι έξυπνος και εμείς χαζοί.
Μέχρι σήμερα θεωρούμε ότι υπάρχει μεγάλος εμπαιγμός από την σημερινή Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, διότι άλλα λέγανε τον Ιανουάριο και άλλα σήμερα. Θα πρέπει ο κ. Μπάρκας και οι Βουλευτές της Αιτ/νιας να βγουν και να μας πουν ποια είναι η απάντηση του προβλήματος. Μας έλεγαν ότι έχουμε ελπίδες, ότι το θέμα θα λύνονταν.
Όταν το Σωματείο καλούσε σε συνάντηση τον κ. Σπίρτζη, ο κ. Μπάρκας ενοχλούνταν. Ξέρετε ποια ήταν η βοήθεια του κ. Μπάρκα, αντί να πάρει τον Υπουργό στο προσωπικό του τηλέφωνο, τον έπαιρνε στο γραφείο που τον έπαιρνε το Σωματείο, αυτή ήταν η δύναμή του» ανέφερε ο κ. Μήτσουρας.
Στη συνέχεια ο Πρόεδρος των πρώην εργαζομένων των διοδίων ανέφερε ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους.