Ο οικονομολόγος Κώστας Μελάς μίλησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 για τα σημαντικά προβλήματα που καλείται να αντιμετωπίσει η Ελληνική Κυβέρνηση.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, είμαστε αντιμέτωποι με τα προβλήματα που θα έπρεπε να έχουν λυθεί τα προηγούμενα χρόνια μιλώντας για συγκεκριμένες μεταρρυθμίσεις, καθώς και άλλες 48 δράσεις που πρέπει να γίνουν μέχρι την πρώτη αξιολόγηση για να πάρει περίπου η χώρα μας δυο δις.
Ο κύριος Μελάς εκτίμησε ότι θα υπάρξει κάποιος κλυδωνισμός όταν αυτές οι δράσεις γίνουν αντιληπτές από την ελληνική οικονομία, ωστόσο ανέφερε ότι υπάρχει μια δυνατότητα, η οποία πρέπει να εκμεταλλευτεί και αφορά τις μακροοικονομικές εξελίξεις οι οποίες πηγαίνουν καλύτερα από ότι είχαν εκτιμηθεί.
Η ύφεση της χώρας όπως εκτιμάται θα είναι κάτω από το 3% και σε συνδυασμό με το πρωτογενές πλεόνασμα το οποίο επιτευχτεί, ίσως δώσει την δυνατότητα στην κυβέρνηση να απαλύνει κάποιες από τις δύσκολες οικονομικές αποφάσεις.
Το 23% στα ιδιωτικά σχολεία και εκπαίδευση, πιθανόν να επιδιωχθεί να αλλαχτεί λόγω των καλύτερων αποτελεσμάτων των μακροικονομικών, ωστόσο εκτίμησε ότι είναι εξαιρετικά δύσκολη η εκτέλεση του νέου προγράμματος, το οποίο εκτός από εξαιρετική βούληση, χρειάζεται γενικότερη πολιτική συναίνεση.
Το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα δυστυχώς δεν μπορεί να συναινέσει σε ένα πρόγραμμα το οποίο και έχει ψηφίσει μη μπορώντας να καταλάβει τον ισχυρισμό ότι το ψήφισαν για να μην φύγει η Ελλάδα από το ευρώ, αλλά δεν μπορώ να συναινέσω.
Ο κύριος Μελάς υπογράμμισε ότι Ελληνικό κράτος ποτέ δεν κατάφερε να κάνει μια αναπτυξιακή πολιτική για την χώρα του, μένει στα λόγια και κάνει πράγματα χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
Επίσης είπε ότι το μεγάλο δίλημμα το 1970 ήταν το θέμα αν η ανάπτυξη πηγαίνει μπροστά ή οι μεταφορές και τελικά κατέληξαν ότι για ένα σύγχρονο κράτος οι μεταφορές πάνε μπροστά.
Η Ελλάδα είναι μια χώρα που θα έπρεπε να έχει μεριμνήσει στην δημιουργία ενός οδικού δικτύου, ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν οι παραγωγές, καθώς υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής στην χώρα, αλλά δεν είναι δυνατόν λόγω των παραγωγικών κόστων που είναι πολύ υψηλά, αλλά επειδή δεν υπάρχουν και δρόμοι, κανένας δεν πάει να καλλιεργήσει και να αναπτύξει δραστηριότητες έξω από τους βασικούς οδικούς άξονες.
Επίσης ανέφερε ότι εκτός του να ζητάει Γερμανικές αποζημιώσεις η κυβέρνηση θα μπορούσε να καλέσει την Γερμανία να φτιάξει της υποβαθμισμένες υποδομές τις χώρας.
Ακούστε το ηχητικό απόσπασμα:
{youtube}g-yKkY17sxc{/youtube}