Ομόφωνο όχι στη διέλευση οχημάτων από την παραλία Πρέβεζας

Ομόφωνο όχι στη διέλευσης οχημάτων από την παραλία Πρέβεζας

Ομόφωνα όχι στην πρόταση τους συλλόγου εστιατόρων και συναφών επαγγελμάτων για την διέλευση οχημάτων από την παραλία της Πρέβεζας είπαν τα μέλη της επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου Πρέβεζας στη συνεδρίαση που πραγματοποίησε σήμερα το μεσημέρι στις 13.30.

 

kokal

Κατά την συνεδρίαση αρχικά τοποθετήθηκε ο πρόεδρος του συλλόγου εστιατόρων κ Σπύρος Κόκκαλης ο οποίος ανέφερε: «Στον 3ο κατά σειρά χειμώνα της κρίσης μετά τις 5 είμαστε στην παραλία νεκροταφείο, εμείς ζητάμε να επιτραπεί η διέλευση μετά τις 5 καθώς  και 5 καφέδες καθημερινά αν πιάσει κάθε μαγαζί θα είναι κέρδος.» Έφερε μάλιστα ως παράδειγμά την κατάσταση που επικρατεί έξω από το super market Μασούτης που λόγω των έργων που γίνονται έχει πέσει ο τζίρος καθώς δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση. Ο κ Κόκκαλης πρότεινε να επιτραπεί η διέλευση –και όχι το παρκινγκ- και προς μια μόνο κατεύθυνση τους μήνες Νοεμβριο – Φεβρουάριο και μόνο μετά τις 5. Ζήτησε δε να εφαρμοστεί το μέτρο έστω και δοκιμαστικά και μάλιστα να γίνει ως ένδειξη ότι στέκεται αλληλέγγυα η επιτροπή στην δύσκολη κατάσταση των καταστηματαρχών. «Σε όλες τις πόλεις επιτρέπεται…» κατέληξε ο κ Κόκκαλης και αποχώρησε από την αίθουσα προκειμένου να μην υπάρχει ένταση.

sull

Στην συνέχεια πήραν το λόγο εκπρόσωποι της Περιβαλλοντικής Εταιρίας Πρέβεζας οι οποίοι παρέδωσαν το παρακάτω κείμενο που εκφράζει τις απόψεις τους:

«Κύριε Δήμαρχε,

Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Λιμενικού Ταμείου στις 12/12/2014 συζητήθηκαν (4ο θέμα) οι απόψεις και προτάσεις μιας ‘άτυπης’ συνάντησης που προηγήθηκε, μεταξύ μελών του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου και του κ. Κόκκαλη Σπυρίδωνα, προέδρου των καταστημάτων εστίασης της πόλης μας. Μέσα σ’αυτές ήταν και η πρόταση «να επιτραπεί η κυκλοφορία οχημάτων το απόγευμα και για τους μήνες Νοέμβριο ως Φεβρουάριο στον πεζόδρομο της οδού Ε.Βενιζέλου της παραλίας».

Το ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου δεν πήρε απόφαση επί του σοβαρότατου θέματος και παρέπεμψε το θέμα στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου, για να γνωμοδοτήσει και να συζητηθεί κατόπιν στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Η Περιβαλλοντική Εταιρία Πρέβεζας σας καταθέτει για ακόμη μια φορά με υπευθυνότητα και συνυπόγραφα τις θέσεις της για τον πεζόδρομο της παραλίας, που έχουν ως εξής :

1) Ο χαρακτήρας του πεζόδρομου της παραλίας πρέπει να παραμείνει ως έχει με ενεργούς τους νόμους και τις αποφάσεις που τον θωρακίζουν και έχουν γίνει σεβαστοί από όλες τις προηγούμενες Δημοτικές Αρχές. Κάθε άλλη απόφαση, από οποιονδήποτε που θα καταργεί έστω και αποσπασματικά τον χαρακτηρισμό και τη λειτουργία του ως πεζοδρόμου θα καταγγελθεί. Η σημερινή Δημοτική Αρχή και τα θεσμικά της όργανα, πρέπει να απορρίπτει με τον πλέον ηχηρό τρόπο τέτοιες προτάσεις, εάν θέλει τα προεκλογικά της λόγια για ουσιαστική ποιότητα ζωής προς τους κατοίκους της πόλης να είναι αληθινά και όχι εθιμοτυπικές ψευτιές.

2)Να είναι συνεχείς και αποτελεσματικοί οι έλεγχοι της παράνομης κυκλοφορίας και στάθμευσης στους χώρους του πεζόδρομου από το Δήμο και το Λιμεναρχείο. Δυστυχώς η Πρέβεζα έχει το θλιβερό προνόμιο να είναι από τις λίγες πόλεις της Ελλάδας που έχει αυτόν τον ελάχιστο χώρο του πεζόδρομου της παραλίας, ελεύθερο από τα αυτοκίνητα, για να μπορούν οι κάτοικοι της και κυρίως οι μητέρες με τα παιδιά τους και οι ηλικιωμένοι να απολαμβάνουν άφοβα ένα ψήγμα από την ποιότητα ζωής που προσφέρει σε αυτούς.

3)Να εφαρμόζεται αυστηρά το ωράριο τροφοδοσίας των καταστημάτων και να ελέγχεται το επιτρεπόμενο βάρος των οχημάτων τροφοδοσίας.

Η συνεχής παραβίαση των δυο παραπάνω αποφάσεων έχουν καταστρέψει πλήρως την προκυμαία και το γνωρίζετε πολύ καλά εσείς που θα την επιδιορθώσετε και εμείς που θα την πληρώσουμε.

4)Να ελέγχεται συχνά εάν ο δημόσιος χώρος που έχει παραχωρηθεί στους επαγγελματίες συμπολίτες μας είναι ο νόμιμος και εάν οι κατασκευές σε αυτόν είναι σύννομες με τις αποφάσεις για την αισθητική προστασία του αστικού τοπίου της πόλης.

5)Οι υπηρεσίες του Δήμου να φροντίζουν καθημερινά για την καθαριότητα της παραλιακής ζώνης και των πεζοδρόμων του ιστορικού κέντρου και να απομακρυνθούν άμεσα από εκεί σπασμένες γλάστρες, κατεστραμμένες καρέκλες, τελάρα και κιβώτια, παράνομοι υπαίθριοι αποθηκευτικοί χώροι, εγκαταλελειμμένες κατασκευές σε κλειστά μαγαζιά που καταλαμβάνουν παράνομα δημόσιο χώρο και καθετί που προσβάλλει την πόλη και σπρώχνει τους κατοίκους της σε μια τιμωριτική αδιαφορία.

6)Ο Δήμος, η ΔΕΥΑΠ και το Λιμενικό Ταμείο να ενεργοποιηθούν άμεσα και ως τη νέα τουριστική περίοδο να εξαλειφθεί το πρόβλημα της απόρριψης αστικών αποβλήτων στην παραλιακή ζώνη και της απωθητικής δυσοσμίας που παράγουν τους καλοκαιρινούς μήνες και δημιουργούν σε εμάς τους κατοίκους την αίσθημα ντροπής για την πόλη μας και στους επισκέπτες τη χείριστη εντύπωση.

Κύριε Δήμαρχε και λοιπά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης, γνωρίζετε πολύ καλά ότι η οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική αναβάθμιση μιας πόλης δεν λύνονται με προτάσεις εισόδου των τροχοφόρων στο δίκτυο πεζοδρόμων της. Αυτές πρέπει να απορρίπτονται πριν καν διατυπωθούν.

Η αναβάθμιση επιτυγχάνεται μέσα από ένα καλοζυγισμένο σχεδιασμό της ταυτότητας της, κατανοητό, ελκυστικό και κωδικοποιημένο, που θα αναδεικνύει και θα προβάλλει την ιστορία της , θα προστατεύει με ιερότητα το περιβάλλον της, θα μεγεθύνει με ουσιαστικά έργα υποδομής τις πλουτοπαραγωγικές της πηγές και οι άρχοντες της θα είναι παράδειγμα και εφαλτήριο έμπνευσης για τους κατοίκους της, διοικώντας και αποφασίζοντας κάθε φορά με την αυθεντική τους συνείδηση που περιέχει σκέψη και κρίση και όχι με την εμφυτευμένη».

epit

Στην συνέχεια τοποθετήθηκαν αρνητικά στο ενδεχόμενο να επιτραπεί η διέλευση των οχημάτων τόσο οι παριστάμενοι κάτοικοι της περιοχής όσο και τα μέλη της επιτροπής  για  λόγους που έχουν να κάνουν με την υποβάθμιση της “υπεραξίας” και της ποιότητας ζωής στο κέντρο της πόλης.

 Η απόφαση της επιτροπής ποιότητας ζωής ήταν ομόφωνη.

Ακολουθεί η πρόταση – τοποθέτηση του κ Διονύση Καλλίνικου:

«Το παράκτιο μέτωπο της πόλης της Πρέβεζας

Η αστική αναγέννηση που πραγματοποιήθηκε στο παραλιακό μέτωπο, προ 20-ετιας , με την πλακόστρωση του , την δημιουργία χώρων πρασίνου ουσιαστικά συνέβαλε στον μετασχηματισμό της εικόνας της πόλης καθώς και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων αυτής.

Η αστική παραλιακή ανάπλαση , πρόκειται για μια επιτυχημένη διαδικασία , η οποία όμως ενέχει τον κίνδυνο να αποτύχει και να χαρακτηριστεί ως η σκοτεινή πλευρά της πόλης μας.

Βέβαια η εικόνα που παρατηρείται σήμερα χρήζει άμεσης επέμβασης και επαναπροσδιορισμού ώστε να επιτύχουμε τα βέλτιστα για την αλλαγή της εικόνας της πόλης μας.

Στο τεχνικό πρόγραμμα που παρουσιάστηκε από το Λιμενικό ταμείο πράγματι παρατηρείται μια ορθή κατεύθυνση προς αυτή την αλλαγή με την πρόταση για την ανάπλαση του ανατολικού θαλασσίου μετώπου, το οποίο βέβαια απαιτεί μια προσεκτική μελέτη για την αστική εξυγίανση του παράκτιου μετώπου της και όχι μόνο ως εργασίες επιδιορθώσεως και συντήρησης του.

Με την προ 20-ετιας επιτυχημένη ανάπλαση του για τα δεδομένα της εποχής , είχαμε άμεσο και ορατό αντίκτυπο , ο οποίος ήταν ικανός όχι μόνο στην οικονομία της πόλης αλλά και στην βελτίωση της συλλογικής της εικόνας.

Η παγκοσμία κουλτούρα που επικρατεί στον κόσμο σήμερα απαιτεί περισσότερους ανοικτούς χώρους για αναψυχή και φυσικές δραστηριότητες, με αποτέλεσμα την αύξηση της επισκεψιμότητας τόσο από τους κάτοικους της πόλης όσο και από τους επισκέπτες αυτής ,προβάλλοντας έτσι τον παραδοσιακό τουρισμό μας και αναδεικνύοντας την πόλης μας ως αξιόλογο τουριστικό πόλο κατά τους θερινούς μήνες.

Το παράδειγμα της ανάπλασης στην παραλία της Θεσσαλονίκης αποτελεί υπόδειγμα ουσιαστικής αστικής εξυγίανσης του παράκτιου μετώπου για ολόκληρη την Ευρώπη , αφού στον χώρο αυτόν οι χρήστες πέραν της άνετης χωρίς εμπόδια μετακίνησης πεζής ή με ποδήλατο, αποτελεί χώρο αναψυχής και ψυχαγωγίας.

Η ανθρωπινή παρουσία στον δρόμο μόνο τυχαία δεν είναι. Το ποσοστό των πεζών μετακινήσεων τόσο στο παραλιακό μέτωπο όσο και στο ιστορικό κέντρο αυξήθηκε ραγδαία. Κοινή διαπίστωση όλων μας η τόνωση των λειτουργιών της πόλης, η εύκολη και ασφαλή προσβασιμότητα στα καταστήματα του ιστορικού κέντρου και της παράκτιας ζώνης , η αγοραστική κίνηση των καταστημάτων και κέντρων αναψυχής συνεχώς – ειδικά τους θερινούς μήνες- αυξάνεται, ενώ συχνές είναι και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις στους χώρους αυτής.

Το περιβάλλον βελτιώνεται με την ενίσχυση του αστικού εξοπλισμού , με συνέπεια την βελτίωση της εικόνας της πόλης.

Η παρουσία μου στην επιτροπή ποιότητας ζωής του Δήμου μας, απαιτεί την επιτακτική ανάγκη για την ασφαλή και εύκολη μετακίνηση των πεζών τόσο στο παράκτιο μέτωπο όσο και στο ιστορικό κέντρο.

Για την εύρυθμη λειτουργία του κέντρου, θεωρώ σκόπιμη την απαγόρευση των μηχανικών οχημάτων , παρά μόνον για τις τροφοδοσίες των καταστημάτων σε συγκεκριμένες ώρες από (15.00 εως και 17.00 μ.μ.), να χορηγηθούν άδειες στάθμευσης οχημάτων μόνο σε όσους διαθέτουν ιδιωτικό parking, ενώ ο έλεγχος του Λιμεναρχείου να γίνεται είτε πεζός είτε με ποδήλατα και όχι με οχήματα. Επίσης συμφωνώ με την άποψη της Λιμενικής επιτροπής για το κλείσιμο της μιας εισόδου προς τον παραλιακό πεζόδρομο.

Βέβαια να είναι ανεκτή η μετακίνηση των οχημάτων του ΕΚΑΒ, της πυροσβεστικής και της αστυνομίας οπότε αυτά θα απαιτηθούν.

Για μια «ανθρωπινή πόλη», για την Πρέβεζα που όλοι μας αγαπάμε και προσδοκούμε στην περαιτέρω βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης μας».

 

About Μιχάλης Μίχος 1364 Articles
Δημοσιογράφος, Μέλος της ΕΣΠΗΤ, Αρχισυντάκτης του PrevezaToday.gr, παρουσιάζει καθημερινά το πρωινό ενημερωτικό μαγκαζίνο του Prisma 91,6

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*