Ο πρόεδρος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης συλλόγου «Άγγελος Σικελιανός» Άρης Ροντογιάννης μίλησε στον Prisma 95,1 για τον αγώνα που έχουν ξεκινήσει από την περασμένη χρονιά όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, ωστόσο το αποτέλεσμα δεν ήταν αυτό που επιθυμούσαν, καθώς όπως ανέφερε χαρακτηριστικά έκαναν ένα βήμα μπροστά και δυο βήματα πίσω…
“Ο φόβος, η έλλειψη ενημέρωσης, αλλά και οι πολλές πτυχές του νόμου, καθώς τα άσχημα αποτελέσματα του για την εκπαίδευση δεν τελειώνουν όσο και αν το ψάξεις.”, υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον κύριο Ροντογιάννη η ενημέρωση είναι καταλυτικός παράγοντας στο να καταλάβουν όλοι πως προδιαγράφεται το μέλλον μέσα στην εκπαίδευση, καθώς μέσα στο καλοκαίρι απέστειλαν στους συναδέλφους τους την Έκθεση του ΟΟΣΑ που αναφέρεται στην Ελληνική εκπαίδευση, για να μπορούν να δουν σε βάθος τι συμβαίνει.
Η προσπάθεια τους συνεχίστηκε και το Φθινόπωρο όπου οι συνάδελφοι τους δέχτηκαν την πρόταση του συλλόγου υπέγραψαν ένα κείμενο-δήλωση όπου δεν δέχονται να μπουν σε καμία διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας και αξιολόγησης προσωπικού.
“Η κυβέρνηση μέσω τρομοκρατίας προσπαθεί να επιβάλει την αξιολόγηση”, δήλωσε με νόημα, λέγοντας πως άνθρωποι που δηλώνουν συμμετοχή σε αποχή ή άρνηση να αξιολογηθούν υποκύπτουν σε πιέσεις, όταν μάλιστα γνωρίζουν ότι αυτή η απόφαση μπορεί να έχει κυρώσεις.
Σύμφωνα με τον κύριο Ροντογιάννη και πριν την αξιολόγηση ο κόσμος πρέπει να γνωρίζει ότι οι καθηγητές πριν την αξιολόγηση και όταν γίνονταν διορισμοί αυτό συνέβαινε, είτε μέσω επετηρίδας, είτε μέσω ΑΣΕΠ, άρα δεν υπήρχε τρόπος να διορίσει κάποιος τα δικά του παιδιά, καθώς διορίζοντας μέσω μια νόμιμης διαδικασίας.
Επίσης στα παιδαγωγικά τμήματα για να μπει κάποιος πρέπει να έχει υψηλή βαθμολογία, άρα πρέπει να έχει δουλέψει αρκετά, στο πανεπιστήμιο υποβάλλεται σε αλλεπάλληλες εξετάσεις, διορίζεται μέσω ΑΣΕΠ, θητεύει δυο χρόνια ως δόκιμος για να διοριστεί ως μόνιμος και μέσα σε αυτή την διετία προβλέπονται οι διαδικασίες για να μην διοριστεί.
Σύμφωνα με τον κύριο Ροντογιάννη η κυβέρνηση εφαρμόζει ένα Αγγλοσαξονικό σύστημα αξιολόγησης, όταν την ίδια στιγμή προτάσσουν οι ίδιοι το Φινλαδικό μοντέλο εκπαίδευσης, με μια αξιολόγηση που θα οδηγήσει σε σχολεία μαγαζιά, άμεσα συνδεδεμένα με την αγορά.
Για να το πετύχουν αυτό ακολουθούν συγκεκριμένες διαδικασίες, καθώς πριν πουληθεί κάτι σε αυτή την χώρα οι ίδιοι το εξευτελίζουν για να πέσει η τιμή του. Το ίδιο συμβαίνει και με την δημόσια εκπαίδευση. Το δημόσιο σχολείο κατασυκοφαντείται, το ίδιο και εκπαιδευτικός, γνωρίζοντας ότι τα μεγάλα μυαλά που φεύγουν για το εξωτερικό και τα εκμεταλλεύονται οι ξένοι είναι αποτέλεσμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης και αυτό είναι αρκετό για να αποδείξουν την αξία τους.
Ακούστε την ενδιαφέρουσα παρέμβαση του.
{youtube}BZRPxHYUz2Y{/youtube}