Τις εξελίξεις σχετικά με την τηλε-εκπαίδευση και τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι μαθητές και εκπαιδευτικοί συζήτησε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Θεόδωρος Τσούχλος.
Όπως ανέφερε για τα μαθήματα χρησιμοποιείται η ελεύθερη έκδοση του webex, γιατί αν χρησιμοποιηθεί κάτι διαφορετικό μετά από 40 ή 50 λεπτά ο χρήστης πρέπει να πληρώσει και ο χρήστης είναι εκπαιδευτικός και όχι το Υπουργείο Παιδείας.
“Ακούγοντας έναν ειδικό σε μία συζήτηση ραδιοφωνική, ειπώθηκε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα έπρεπε να ακολουθήσει μία άλλη οδό στο θέμα αυτό, αποδεχόμενο ότι η επιλογή του μέχρι τώρα δεν είναι η σωστή.
Δυστυχώς το Υπουργείο συνεχίζει να ακολουθεί τη συγκεκριμένη μέθοδο και είδαμε ότι και στα δημοτικά σχολεία δημιουργείται πολύ μεγάλο πρόβλημα.
Επίσης να πω ότι δεν υπάρχει στοιχειώδης προγραμματισμός, καθώς πριν λίγες μέρες το Υπουργείο Παιδείας άλλαξε τις διευθύνσεις των εικονικών τάξεων με αποτέλεσμα να γίνει μία μεγάλη αναστάτωση, οι εκπαιδευτικοί να προσπαθούν να μπουν στο σύστημα και όλο αυτό έφερε απώλεια τουλάχιστον τον πρώτο δύο διδακτικών ωρών.”
Απαντώντας στο ερώτημα αν μέσα από αυτή τη διαδικασία οι μαθητές μαθαίνουν, απάντησε ότι η η δια ζώσης εκπαίδευση είναι το ιδανικό με βάση τα παιδαγωγικά δεδομένα.
“Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αντιμετωπίζει πολλά τεχνολογικά προβλήματα, που σημαίνει ότι επιτείνονται οι κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες.
Ακόμα και για αυτούς που έχουν διαδίκτυο και έναν υπολογιστή, σε άλλους το δίκτυο έπεσε περισσότερο ή λιγότερο που σημαίνει ότι κάποιοι έκαναν περισσότερο μάθημα και κάποιοι λιγότερο.
Αυτό αν το αφήσουμε βγάζει ένα αποτέλεσμα ότι κάποιος μαθητής μπορεί να έκανε το 100% των μαθημάτων και κάποιο άλλο παιδί το 50%.
Σκεφτείτε δε ότι αυτή η γενιά των παιδιών έρχεται και από ένα δύσκολο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς, καθώς ουσιαστικά από τον Μάρτιο και μετά τα μαθήματα ήταν προαιρετικά εξ αποστάσεως και ουσιαστικά όταν άνοιξαν τα σχολεία πάλι προαιρετικά δια ζώσης.
Αυτό σημαίνει ότι αυτά τα παιδιά που είναι στο Δημοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο έχουν μία απώλεια μαθημάτων ουσιαστική και την προηγούμενη χρονιά, αλλά αυτή η απώλεια γίνεται και τώρα υπαρκτή.
Επίσης πλέον απομακρύνεται το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα σχολεία 1η Δεκέμβρη με τα χιλιάδες κρούσματα, οπότε αν ανοίξουν την δεύτερη εβδομάδα του Δεκέμβρη θα μείνουν δύο εβδομάδες ανοιχτά 10 μέρες μάθημα το πολύ και μετά θα κλείσουν για Χριστούγεννα.
Σκεφτείτε ότι η χρονιά ξεκίνησε στα μέσα του Σεπτεμβρίου, είχαμε πολλές καταλήψεις ιδιαίτερα σε γυμνάσια και λύκεια, που σημαίνει ότι και εκεί χάθηκαν μαθήματα και όταν μπήκε Οκτώβρης μήνας υπήρχαν πολλά τμήματα σχολείων που έκλειναν λόγω της πανδημίας.
Αυτό αθροιστικά όταν φτάσουμε το Δεκέμβρη μήνα κοντά στα Χριστούγεννα θα δούμε ότι υπάρχουν τάξεις σχολείων που έχω φτάσει σε ένα καλύτερο επίπεδο και κάποιες που έχουν μείνει πίσω και ιδιαίτερα αυτό προσμετράται στην τρίτη λυκείου που θα κάνει εξετάσεις σε συγκεκριμένη ύλη.