Στην τοποθέτησή του για το σχέδιο πόλης Nυδριού- Μεγάλου Αυλακίου ο Θεόδωρος Σολδάτος υπογράμμισε ότι αυτό το σίριαλ το οποίο παίζεται παραπάνω από 30 χρόνια είναι ίδιο χαρακτηριστικό των τεράστιων αρνητικών χαρακτηριστικών που Δυστυχώς συμβαίνουν στην πατρίδα μας.
“Αναβλητικότητα, γραφειοκρατία, το να αποφεύγονται ευθύνες φοβούμενοι το πολιτικό κόστος και το θέμα να σέρνεται για δεκαετίες ολόκληρες και να πηγαίνει από παππούδες σε παιδιά και από παιδιά σε εγγόνια και είναι κάτι που δεν μας τιμά ως Πολιτεία και ειλικρινά διακατέχομαι από συναισθήματα απαισιοδοξίας για το πότε θα τελειώσει.
Επιχειρήθηκε από την προηγούμενη δημοτική αρχή να αντιμετωπιστεί το ζήτημα ως γόρδιος δεσμός, με τη λογική του να τελειώνουμε. Διακατέχομαι και εδώ από την πεποίθηση ότι η αντιμετώπιση έγινε με επιπολαιότητα και με βιασύνη και χωρίς να λογαριαστούν τα ειδικά γνωρίσματα της συγκεκριμένης περίπτωσης και χωρίς να ληφθεί υπόψιν ένα τεράστιο κοινωνικό κόστος, δεν μιλάω για οικονομικό, που νομίζω ότι την κάθε παράταξη πού εκπροσωπείται από αυτό το δημοτικό συμβούλιο αλλά και από τα προηγούμενα θα έπρεπε να την διακατέχει αυτή η κοινωνική ευαισθησία.
Υπάρχουν συμπολίτες οι οποίοι κληρονόμησαν ένα κομμάτι γης και θα ζητηθεί ενδεχομένως στο μέλλον από αυτούς να πληρώσουν υπέρογκα ποσά που είναι πενταψήφια νούμερα. Ακόμα και ένας να υπάρχει τέτοιος θα έπρεπε να γίνει προβληματισμός και να δουν οι τότε μελετητές και αρμόδιοι πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί αυτού του είδους η υπόθεση που μόνο άρνηση προσδίδει στη διαδικασία και σε καμία περίπτωση θετική αναφορά.
Εάν το θέμα έληγε πριν το 2014, πριν υπάρξει ο νόμος 4315 θα πηγαίναμε με τις λεγόμενες χαμηλές εισφορές, θα υπήρχε ένα μεγάλο έλλειμμα, θα το επωμίζονταν ο δήμος θα αναλάμβανε τις ευθύνες του και σε βάθος χρόνου και με τη συνδρομή της πολιτείας, είτε χωρίς αυτήν θα αντιμετωπιζόταν.
Μετά από 25 χρόνια που ξεκίνησε η όλη διαδικασία έρχεται ένας ” σωτήριος” νόμος που δίνει την δυνατότητα να αυξηθούν οι εισφορές σε γη. Δεν βασανίζεται το σύστημα της αυτοδιοίκησης εκείνη την εποχή αν μπορούμε να πάμε με διαφορετικούς τρόπους, αν μπορεί να γίνει αν θέλετε και αξιοποίηση του νόμου του 1997 με τις ενδιάμεσες χώρες.
Έχω στα χέρια μου το πρακτικό της συνεδρίασης της 25ης Νοεμβρίου του 2015 με τις τοποθετήσεις των επικεφαλής τον τότε συνδυασμών που διαβάζω, θεωρώ πως τότε αν ο δήμος ήταν Κλεισθενικός, δεν θα πέρναγε η πρόταση γιατί πολύ απλά η διοίκηση Δρακονταειδή θα είχε ελάχιστους δημοτικούς συμβούλους και δεν θα είχε 20 δημοτικούς συμβούλους.
Ο τότε επικεφαλής σε δημοτική παράταξη, πρώην βουλευτής, δήμαρχος, νομάρχης κ Μαργέλης είπε όπως διαβάζω κατά λέξη, ότι” οφείλουμε να σεβαστούμε την ταλαιπωρία του κόσμου, να κυρώσουμε την πράξη εφαρμογής άμεσα, καθώς το άλλο θα μας οδηγήσει σε περιπέτειες, αν υπάρχει αιτιολογημένη απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να πάει και με τις παλιές διατάξεις.
Πρέπει να καταστήσουμε σαφές και στο δημοτικό συμβούλιο και στον κόσμο πόσο θα αυξηθούν οι εισφορές.”
Αυτή η θέση δεν έγινε σεβαστή. Ο κύριος Αραβανής επικεφαλής της παρατάξεως, κάλεσε τη δημοτική αρχή να φτιάξει μία επιτροπή που θα εξετάζει την πορεία των σχεδίων πόλεως θα ενημερώνει το δημοτικό συμβούλιο και θα παίρνονται οι αποφάσεις.
Ο κύριος Καββαδάς πόσο επικεφαλής, είπε “πως αν κατάλαβα καλά δημιουργούνται με την κατάσταση αυτή τεράστια προβλήματα στις ιδιοκτησίες. Δημιουργείται μία μεγάλη αναστάτωση και πολλά περισσότερα προβλήματα από αυτά που πάμε να λύσουμε.”
Ο σημερινός αντιδήμαρχος και τότε δημοτικός σύμβουλος κ.Ζουριδάκης είπε ότι “το 2011 πήραμε την απόφαση να πάρουμε ένα Βάλτο με νομοσχέδιο και να το προχωρήσουμε. Εφόσον το σχέδιο είναι έτοιμο να πάει στην περιφέρεια και να εγκριθεί”, δηλαδή με τις παλιές εισφορές.
Η κυρία Καρφάκη απευθυνόμενη προς το Δήμαρχο είπε να δοκιμάσει η δημοτική αρχή να στείλει το σχέδιο πόλης προς κύρωση με τον παλιό νόμο, εκφράζοντας την απορία της.
Νομίζω ότι τότε το δημοτικό συμβούλιο δεν έβγαλε απόφαση, όμως αν δεν κάνω λάθος τέσσερις μήνες αργότερα βγήκε η γνωστή απόφαση η οποία κυρώθηκε από τον προηγούμενο περιφερειάρχη.
Δεν θέλω να κάνω κηρύγματα για το γεγονός ότι η κοινωνική ευαισθησία είναι ένα κυρίαρχο ζητούμενο από τον οποιοδήποτε ασχολείται με τα κοινά, πάντως θεωρώ και είναι πολιτική μου θέση αυτή πως η διαδικασία η οποία ακολουθήθηκε από το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο αυτή η κοινωνική ευαισθησία εξέλιπε από την τότε δημοτική αρχή.
Η λογική ήταν να τελειώνουμε μία ώρα αρχίτερα γιατί πολύ είχαμε καθυστερήσει. Πέρασαν 2-3 χρόνια το 2019 κυρώνεται η πράξη εφαρμογής στην περιφέρεια, λίγες μέρες πριν τελειώσει τη θητεία της η προηγούμενη δημοτική αρχή και σήμερα καλούμαστε λίγο-πολύ να συμπληρώσουμε το φάκελο με μία απόφαση η οποία ενδεχομένως να προσδώσει κάποια θετικά σε αυτούς που είναι απέναντι προς την προσφυγή της γνωστής ομάδας.
Θα πούνε ότι έστω και ετεροχρονισμένα δεν έχουμε απόφαση νομάρχη, ωστόσο ακολουθήθηκε η διαδικασία και θα έχουμε έκδοση προεδρικού διατάγματος.
Κοντά σε όλα αυτά δεν έχουμε τους πίνακες, δεν ξέρουμε πως οι ιδιοκτήτες και πόσο θίγονται. Καλούμαστε να πάρουμε μία απόφαση στα τυφλά η οποία δεν γνωρίζουμε που θα μας πάει.
Μου λέτε ότι είναι δύσκολο, όμως η γραμματέας που έχω στην ατομική μου επιχείρηση αν την βάλω μέσα σε τρεις μέρες θα μου δώσει απαντήσεις, ακόμα και εγώ ο ίδιος να κάτσω και έχουν περάσει 25 ή πέντε χρόνια και ακόμα δεν έχουμε τους πίνακες.
Με συγχωρείτε πάρα πολύ αλλά δεν συμμερίζομαι την άποψη ότι είναι επίπονη διαδικασία θα έπρεπε να τα έχουμε.
Εγώ καταλήγω σε πρόταση η οποία έχει να κάνει με την εξής δυνατότητα επιλογών.
Εάν προχωρήσει τώρα κατά τρόπο που προτείνει η υπηρεσία και εισηγητές υπάρχει ο κίνδυνος να εκπέσει μετά από 3 χρόνια και να πάμε 13 χρόνια πίσω.
Εάν ανταποκριθεί σε ένα ενδεχόμενο αίτημα του σημερινού δημοτικού συμβουλίου η σημερινή περιφερειάρχης να ακυρώσει την κύρωση που κυρώθηκε το 2019 θα πάμε πολύ λιγότερο πίσω.
Πείτε με συντηρητικό και όπως θέλετε επιλέγω το δεύτερο. Η πρότασή μου είναι το δημοτικό συμβούλιο να ζητήσει για λόγους νομιμότητας από την τωρινή περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων να ακυρώσει την απόφαση Γαλιατσάτου του 2019 και να ξαναπάμε μόνο για τις εισφορές.
Σέβομαι το σχέδιο, είναι αυτό που είναι και πρέπει να κάτσουμε να σκεφτούμε να πάμε Με οικονομικότερο τρόπο. Αν δεν υπάρχει ενδιάμεσος οικονομικότερος τρόπος, ας προχωρήσουμε με τις μειωμένες εισφορές, με αιτιολογημένη έκθεση του δημοτικού συμβουλίου του προεδρικού διατάγματος του 1985 και ας επωμιστεί ένα βάρος ο Δήμος Λευκάδας και εν ευθέτω χρόνω θα ζητήσει την κάλυψη του και μέσα από διαδικασίες που θα ακολουθηθούν από τον Δήμο στον τομέα της εξεύρεσης πόρων, αλλά και από την Πολιτεία η οποία οφείλει να σέβεται τα ζητήματα τα οποία προκύπτουν για τους πολίτες.