ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο Βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής, κ. Χρήστος Γκόκας, μαζί με Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής κατέθεσαν αναφορά προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Υπουργό Οικονομικών και τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, μετά από επιστολή της Ομοσπονδίας Μεταφορών Ελλάδας, σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων, αλλά και οι εποχικοί εργαζόμενοι οδηγοί στα ταξί.
Οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας αναλυτικά καλούν την Κυβέρνηση να πραγματοποιήσει άμεσα τις απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις για την επαναπρόσληψη όλων των οδηγών τουριστικών λεωφορείων της χώρας με αναδρομική ισχύ από την 1η Μαΐου 2020, αλλά και οι αποδοχές τους να ακολουθούν τους όρους αμοιβής των κλαδικών συμβάσεων εργασίας.
Επιπλέον, τονίζουν ότι οι ασφαλιστικές εισφορές εργοδότη και εργαζόμενου να υπολογίζονται επί του ονομαστικού μισθού των εργαζόμενων οδηγών σε περίπτωση που τεθούν σε αναστολή και καταστούν δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού.
Επίσης τα προβλήματα που αναφέρει στην επιστολή της η Ομοσπονδία Μεταφορών Ελλάδας για τους εποχικούς οδηγούς ταξί, μαζί με τα προβλήματα που αφορούν και στους ιδιοκτήτες τουριστικών περιοχών αναλύονται διεξοδικά και στην ερώτηση που κατέθεσαν ο κ. Χρήστος Γκόκας, μαζί με τον κ. Ανδρέα Πουλά και τον κ. Βασίλη Κεγκέρογλου, επίσης Βουλευτές της Κ.Ο. του Κινήματος Αλλαγής.
Συγκεκριμένα διατυπώνουν, ότι τα ταξί που έχουν έδρα σε τουριστικές περιοχές λειτουργούν ακριβώς όπως οι τουριστικές επιχειρήσεις, δηλαδή εργάζονται το χρονικό διάστημα από τον Απρίλιο έως τον Οκτώβριο κάθε έτους. Όμως, φέτος με την καθυστερημένη έναρξη της τουριστικής περιόδου και την αναμενόμενη μείωση στην τουριστική κίνηση, αλλά και τα ενδεχόμενα τοπικά lockdown που μπορεί να γίνουν σε εντοπισμό κρούσματος κορωνοϊού, δεν θα είναι εφικτό να καλύψουν οι ιδιοκτήτες ταξί τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, καθώς αποτελεί το κύριο μέρος του εισοδήματός τους.
Επίσης οι ιδιοκτήτες ταξί δεν θα είναι εφικτό να προσλάβουν άλλους οδηγούς όπως έκαναν τα προηγούμενα χρόνια κινδυνεύοντας πολλοί οδηγοί και οι οικογένειές τους να μείνουν χωρίς εισόδημα.
Εύλογα, τέλος οι Βουλευτές ζητούν από τους Υπουργούς να μάθουν τις προθέσεις τους για την ουσιαστική στήριξη των ιδιοκτήτων ταξί και εργαζομένων και για την ένταξή τους στους εποχικά εργαζόμενους, καθώς επίσης και τις ενέργειές τους για να μην επωμισθούν τα έξοδα της αλλαγής των ταξίμετρων διπλή φορά.
Ακολουθούν τα κείμενα της Αναφοράς και της Ερώτησης:
Προς:
- Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Καραμανλή
- Τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Σταϊκούρα
- Τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Βρούτση
ΘΕΜΑ: «Μέτρα στήριξης των εργαζομένων στις επιβατικές και εμπορευματικές οδικές μεταφορές της χώρας.»
Κύριοι Υπουργοί,
Σας καταθέτουμε την επιστολή της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) με την οποία αιτούνται την άμεση διευθέτηση νομοθετικών παρεμβάσεων, ώστε να επιλυθούν τα βιοποριστικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εποχικοί οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων και των ταξί.
Παρακαλείσθε να λάβετε υπόψη σας το σχετικό αίτημα και να μας ενημερώσετε για τις αποφάσεις και τις ενέργειές σας.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
1-Τον Υπουργό Οικονομικών κ. Γιάννη Σταϊκούρα
2-Τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή
Θέμα: Μέτρα στήριξης των ιδιοκτητών και εργαζόμενων στα ταξί που δραστηριοποιούνται σε τουριστικές περιοχές
Οι συνέπειες της πανδημίας έπληξαν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους ιδιοκτήτες και εργαζόμενους στα ταξί των τουριστικών περιοχών. Τα ταξί που έχουν έδρα σε τουριστικές περιοχές λειτουργούν ακριβώς όπως μία τουριστική επιχείρηση καθώς το επαγγελματικό τους έργο ξεκινά με την έναρξη της τουριστικής σεζόν, περίπου τον Απρίλιο και λήγει τον Οκτώβριοκάθε έτους. Συνεπώς, ο κύριος όγκος του μεταφορικού τους έργου , στον οποίο και στηρίζουν το κύριο μέρος του εισοδήματός τους, συνδέεται άμεσα με τον τουρισμό και την οικονομική δραστηριότητα γύρω από αυτόν.
Το γεγονός αυτό έχει ως αποτέλεσμα φέτος να μην μπορέσουν να εργαστούν από τον Απρίλιο, όπως αναμενόταν, αλλά να περιμένουν το άνοιγμα τις φετινής τουριστικής σεζόν που λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού έχει καθυστερήσει σημαντικά, ενώ μεγάλη αβεβαιότητα επικρατεί σχετικά με τη φετινή τουριστική κίνηση που αναμένεται να είναι σημαντικά μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, καθώς και με τα ενδεχόμενα τοπικά lockdown που ενδέχεται να γίνουν σε περίπτωση που εντοπίζονται κρούσματα COVID-19.
Οι οικονομικές υποχρεώσεις όμως των ιδιοκτητών ταξί που δραστηριοποιούνται σε τουριστικές περιοχές, όπως ΕΦΚΑ, ΦΠΑ, φόρος εισοδήματος, τέλη κυκλοφορίας, ΚΤΕΟ κλπ τρέχουν και οι ίδιοι αδυνατούν να ανταποκριθούν λόγω του ότι έχουν να εργαστούν από τον Οκτώβριο του 2019.
Μία επιπλέον παράμετρος των οικονομικών δυσκολιών τους, αφορά στο γεγονός ότι λόγω φόρτου εργασίας και όγκου μετακινήσεων στις τουριστικές περιοχές, κατά τα προηγούμενα χρόνια απασχολούνταν στα τουριστικά ταξί και άλλοι οδηγοί για την σχεδόν 24ωρη λειτουργία τους, για τους οποίους καταβάλλονταν ασφαλιστικές εισφορές, κάτι που δεν είναι εφικτό φέτος λόγω της αργοπορημένης έναρξης της τουριστικής σεζόν. Έτσι επιπροσθέτως, πολλοί εργαζόμενοι ως οδηγοί ταξί κινδυνεύουν φέτος να μείνουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους χωρίς εισόδημα.
Τέλος η εξαγγελλόμενη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ και στα ταξί για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αυξάνει το κόστος συντήρησης του ταξί, καθώς τους επιβαρύνει με το κόστος αλλαγής του ταξίμετρου και μάλιστα δύο φορές μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημακαι δεν συνιστά ουσιώδη ελάφρυνση των φορολογικών τους υποχρεώσεων.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:
- Είναι στις προθέσεις σας η λήψη οικονομικών μέτρων για την προστασία του εισοδήματος των ιδιοκτητών ταξί που δραστηριοποιούνται ειδικότερα σε τουριστικές περιοχές, λόγω COVID-19 (όπως η καταβολή του επιδόματος των 800 ευρώ, η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών και η μόνιμη μείωση του συντελεστή ΦΠΑ);
- Προτίθεστε να συμπεριλάβετε τους οδηγούς- υπαλλήλους ταξί στους εποχικά απασχολούμενους;
- Σε ποιες ενέργειες σκοπεύετε να προβείτε ώστε να μην επωμιστούν οι ιδιοκτήτες ταξι το κόστος αλλαγής του ταξίμετρου λόγω της μείωσης του Φ.Π.Α και μάλιστα 2 φορές σε σύντομο χρονικό διάστημα;