Καλεσμένος στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ήταν ο πρώην Δήμαρχος Λευκάδας και μέλος της Γραμματείας Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής Κώστας Αραβανή.
Αναφερόμενος στη δημιουργία κοινού Φόσδα του δήμου Λευκάδας, με τον Δήμο Μεγανησίου και Ακτίου-Βόνιτσας, υπογράμμισε ότι το τελευταίο διάστημα είχε δημιουργηθεί ένα τεράστιο πρόβλημα γιατί ο δεματοποιητής ήταν να λειτουργήσει για ένα με δύο χρόνια καθώς αυτός είναι ο χρόνος ζωής του, στην συνέχεια δεν μπορεί να εγγυηθεί κανείς γιατί τα δεμάτια διαρρηγνύονται και δημιουργούν άλλα περιβαλλοντικά προβλήματα αν και στη μελέτη υπήρχε μία τάφρος για να μαζεύει τα στραγγίδια.
“Το εργοστάσιο θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί αν πήγαινε βάσει σχεδιασμού, με βάση την έγκριση και την απόφαση ένταξης που είχαμε το 2014 και να έχει λυθεί και το θέμα των αποβλήτων που τοποθετούνται σε εκείνη την περιοχή ακόμα.
Θεωρώ ότι η νέα δημοτική αρχή έτσι έπρεπε να πράξει, τα χέρια τους ήταν δεμένα, ήταν μονόδρομος να αποσυμφορήσουμε την περιοχή, γιατί τα δεμάτια δεν αντέχουν άλλο και προκαλούν μόλυνση στο περιβάλλον, άρα πρέπει κάπου να πάνε για αυτό έγινε ο ΦΟΣΔΑ γιατί στον αρχικό σχεδιασμό ήταν και το Μεγανήσι.
Εάν είχε ξεκινήσει το εργοστάσιο μέσα στο 2016 με 2017 θα έχει ολοκληρωθεί και τους χειμερινούς μήνες επεξεργαζόταν τα σκουπίδια, τα δεμάτια τα οποία θα υπήρχαν εκεί, τώρα θα υπάρξει ένα επιπλέον κόστος για να τα πάμε στην Αιτωλοακαρνανία.
Στο ερώτημα αν αυτή η εξέλιξη πιστώνεται ως επιτυχία στη δημοτική αρχή, ο Κώστας Αραβανής ανέφερε ότι στην δική του θητεία ποτέ δεν έκανε εγκαίνια σε κανένα έργο, ούτε καν στο διοικητήριο, το οποίο ήταν ένα μεγάλο σημαντικό έργο για τη Λευκάδα,”γιατί θεωρώ πως όλα αυτά είναι περισσότερο εντυπωσιασμοί, καθώς αν ο αιρετός δεν λύνει προβλήματα τότε για ποιο λόγο διεκδικεί την ψήφο των συμπολιτών του.
Αυτό δεν το πιστώνεται κάνεις καθώς ο αιρετός οφείλει να δίνει λύσεις και να λύνει τα προβλήματα για να κερδίζει ο τόπος στον οποίο υπηρετεί.
Από εκεί και πέρα υπάρχουν κάποιοι περισσότερο τολμηροί και κάποιοι λιγότερο, με τον κύριο Καλό σε αυτή τη φάση που κληρονόμησε το θέμα, θεωρώ ότι πάρα πολύ καλά έκανε και προχώρησε μπροστά και δεν άκουσε κάποιες σειρήνες της καταστροφής, οι οποίες έχουν την οποιαδήποτε άλλη λύση η οποία ακούγεται πάρα πολύ καλά στα αυτιά όλων μας, αλλά για να αρχίσουμε σήμερα να την επεξεργαστούμε και να πάμε στην πράξη χρειαζόμαστε οκτώ με δέκα χρόνια, αν υπάρχουν χρήματα.
Άρα λοιπόν ο κύριος Καλός και οι παρατάξεις οι οποίες συμπορεύτηκαν μαζί του έκαναν πάρα πολύ καλά γιατί πρέπει να λυθεί το πρόβλημα.
Ακόμα και αν ο κύριος Δρακονταειδής καθυστέρησε κάποια χρόνια, αυτή τη στιγμή είδε πως δεν υπάρχει κάποια άλλη λύση και πρέπει να πάμε μπροστά καθώς δεν μπορούμε να ζήσουμε άλλο με το σκουπίδι σε αυτή την περιοχή.”
Σχολιάζοντας την αναφορά του κ. Γληγόρη στο δημοτικό συμβούλιο ότι το εργοστάσιο θα έπρεπε να γίνει σε άλλη περιοχή, απάντησε ότι ούτε και ο ίδιος έψαξε που θα έπρεπε να είναι το ιδανικό σημείο,’ γιατί συνέχισα αυτό που έκανε το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο, με δήμαρχο τον Βασίλη Φέτση, με τον κύριο Καλό τότε να είναι στην αντιπολίτευση μαζί με τον κύριο Δρακονταειδη.’
“Αυτοί οι άνθρωποι επέλεξαν να δρομολογηθεί η λύση με αυτό τον τρόπο. Αλίμονο αν η κάθε επόμενη δημοτική αρχή κάνει πίσω για αυτό το θέμα, καθώς δεν μιλάμε για την πλατεία του Αγίου Μηνά που αλλάζουμε τα σχέδια και ξεκινάμε σε τρεις μήνες ένα άλλο επειδή η καινούργια δημοτική αρχή δεν το θέλει.
Όλο αυτό θέλει ένα σχεδιασμό, ο οποίος δεν εξαρτάται μόνο από τη Λευκάδα, αλλά και τα υπουργεία, καθώς το τρέξιμο που έγινε εκείνη την περίοδο και με τη βοήθεια του βουλευτή κυρίου Σολδάτου και με δικούς μας υπηρεσιακούς παράγοντες αλλά και του Υπουργείου και με τον τότε αναπληρωτή Υπουργό του λεγόμενου ΥΠΕΧΩΔΕ ο οποίος μας ενέταξε το έργο και δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Όταν γύρω περιμένουν τόσοι άλλοι να πάρουν χρήματα και να ωριμάσουν έργα, για την μικρή Λευκάδα σε μία πολύ δύσκολη συγκυρία για τη χώρα μας ήταν πολύ μεγάλη επιτυχία που το καταφέραμε.
Ο κύριος Φέτσης πριν είχε πάρει χρήματα για αποκατάσταση ενός μέρους του ΧΑΔΑ, εμείς πήραμε για αποκατάσταση του υπολοίπου κι όλον τον ΧΑΔΑ των νησιών μας. Πήραμε χρήματα για τους σταθμούς μεταφόρτωσης, για υπόγειους κάδους, ΜΟΠΑΚ και μέσα σε αυτή τη συγκυρία ήταν μεγάλη επιτυχία.
Αυτά οι υπουργοί και τα υπουργεία δεν τα δίνουν τόσο εύκολα, έγινε πολύ μεγάλη δουλειά και υπήρχε προετοιμασία και από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Αν είναι κατάλληλη η κατάλληλη η περιοχή ας μας πουν εκείνοι που πήγαν τα πρώτα σκουπίδια εκεί για ποιο λόγο τα πήγαν κι αν ήταν άλλη η καταλληλότερη περιοχή να τα πάνε και όχι εκείνο το σημείο.
Μιλάνε για ένα εργοστάσιο το οποίο θα έχει ύψος 11 μέτρα, όταν το βουνό των σκουπιδιών μπροστά από αυτό θα έχει ύψος 13 μέτρα.
Εάν δεν θέλουμε να λύνουμε ένα πρόβλημα λέμε πάντα ότι υπάρχουν και άλλες λύσεις. Άλλες λύσεις υπάρχουν πάντα πολλές, αλλά γιατί τόσα χρόνια δεν υπήρχαν;
Και εμένα μου είχε πει τότε ένας δημοτικός σύμβουλος της τότε πλειοψηφίας ότι είχε άλλη λύση και όταν του ζήτησα να μου τη φέρει, μαζί με τις εγκρίσεις και αδειοδότησεις, πέρασαν οκτώ μήνες, μου μιλούσε για την Ακαρνανική πλευρά, αλλά δεν υπήρξε καμία λύση.
Κάποιοι ξεκίνησαν να πηγαίνουν τα σκουπίδια εκεί και τώρα φτιάχνουμε το εργοστάσιο για την αποκατάσταση. Βέβαια δεν πρόκειται για μία οχλούσα δραστηριότητα, η οποία εάν είναι συμβατή με τις προδιαγραφές θα είναι πολύ λιγότερο οχλούσα και θα αποκατασταθεί το περιβάλλον και η περιοχή.”
Σχολιάζοντας το αίτημα της περιφερειάρχη Ρόδης Κράτσα για επιπρόσθετο χώρο στο διοικητήριο Λευκάδας ο Κώστας Αραβανής έκανε ένα ιστορικό της συνεργασίας του δήμου Λευκάδας με την περιφέρεια.
Εγώ δεν μπορώ να σχολιάσω τι είπε η κυρία Κράτσα, ας ρωτήσει τους συμβούλους της και να απαντά επί γεγονότων.
“Το συγκεκριμένο οικόπεδο ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και παραχωρήθηκε για διοικητήριο. Αυτό με τον Καλλικράτη πήγαινε στην δικαιοδοσία της διαδοχής κατάστασης με τον Καλλικράτη δηλαδή στην περιφέρεια.
Αυτό το κατασκεύασε η νομαρχία επί δικής μας διοίκησης και έτυχε την επόμενη θητεία, δηλαδή μόλις άνοιγε τις πόρτες του ως κτίριο να είμαι δήμαρχος.
Υπεύθυνος για την χρήση του ήταν ο τότε περιφερειάρχης Σπύρος Σπύρου, στον οποίον επειδή έγινε και το μάζεμα όλων των υπηρεσιών του δήμου, γιατί φεύγαμε από τον παλιό δήμο της πόλης Λευκάδας και των κοινοτήτων γύρω γύρω και πηγαίναμε στον Καλλικρατικό και είχαμε πάρει από διακόσιους υπαλλήλους ζητήσαμε από τον κύριο Σπύρου, το κτίριο το οποίο ανήκει στην περιφέρεια και το οποίο θα αποπληρώνεται με δάνειο, δεχόμαστε με δικούς σας μηχανικούς να το δούμε και να πάρουμε ένα κομμάτι εμείς και εσείς.
Τα κομμάτια θα είναι αυτοτελή και δεν θα επηρεάζει το ένα τη λειτουργία του άλλου. Ο κύριος Σπύρου με δικό του μηχανικό και αν θυμάμαι καλά με τον κύριο Μαλακάση περιφερειακό σύμβουλο, μαζί με τον κύριο Μοσχονά ο οποίος ήταν τότε σύμβουλος δημάρχου, κανονίσαμε μία αναλογία 58-42 για την ικανοποίηση και στέγαση των αναγκών του δήμου και της περιφέρειας.
Στην επιστολή μας είπαμε ότι εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώνουμε αυτό το ποσοστό σε δάνειο, για συντηρήσεις και έξοδα και άρχισαν να τακτοποιούν οικονομικές υπηρεσίες.
Στην πορεία το κτίριο εντάχθηκε σε πρόγραμμα του Ίντερεκ, πέρασε αξονική τομογραφία ότι είναι εντελώς παρά τα όσα έλεγαν κάποιοι επιτήδειοι καθαρό, το είδαν οι υπηρεσίες και το ενέταξαν.
Η αρχική εργολαβία ήταν περίπου 6.300.000 ευρώ και στη συνέχεια επειδή η αδειοδότηση που ζητήσαμε και εγκρίθηκε ήταν 7 εκατομμύρια ευρώ, έγινε μία επιπλέον συμπληρωματική σύμβαση, η οποία εγκρίθηκε από το ελεγκτικό συνέδριο και τις αρμόδιες αρχές η οποία ήταν περίπου 600.000 και είχε συγκεκριμένα τοποθέτηση πλακιδίων στο υπόγειο, σε 2,500 cm2, το αίθριο το οποίο είναι στο κέντρο του Διοικητηρίου για να στεγαστεί με το γυάλινο δικτύωμα, να μπει δάπεδο τη σκάλα και να μην είναι απλό χώμα και επιπλέον να εκσυγχρονιστούν τα κλιματιστικά.
Αυτό το επιπρόσθετο κόστος επειδή το διοικητήριο πηγαίνει σαν έργο πολιτισμού της ευρύτερης περιοχής και επειδή δεν είχε προβλεφθεί να τοποθετηθούν καθίσματα, στην αίθουσα εκδηλώσεων πληρώθηκε η αρχική σύμβαση και πληρώθηκε να φτιάξει και η αίθουσα τελετών του Διοικητηρίου, η οποία είχε ολοκληρωθεί, όμως δεν έχει καθίσματα, σκηνή και οπτικοακουστικά μέσα.
Έτσι το πρόγραμμα πλήρωσε τη σύμβαση μαζί με την κατασκευή της λειτουργίας με οπτικοακουστικά μέτρα της αίθουσας και έμειναν απλήρωτη η αίθουσα εκδηλώσεων η οποία αποπληρώνεται από το δάνειο.
Δεν μου πέφτει λόγος, όμως οι υπάλληλοι της περιφέρειας είναι 80 καταλαμβάνουν αυτό το χώρο, του δήμου είναι 220, εάν η κυρία περιφερειάρχης χρειάζεται και άλλους χώρους μπορεί να κάνει μία συνάντηση με το Δήμαρχο και τους υπαλλήλους της, να επανασχεδιάσουν τους χώρους και να βάλουν τους νέους όρους για τη λειτουργία του.
Θέλω να πω όμως ότι προς τιμήν του τόσο κύριος Σπύρου με τον οποίον είμαστε σε διαφορετικές παρατάξεις, όπως και η επόμενη δημοτική αρχή ο κύριος Δρακονταειδης με τον κύριο Γαλιατσάτο σεβάστηκαν αυτό τον τρόπο λειτουργίας.
Δεν ξέρω τι είναι εκείνο που θέλουν κάποιοι να δημιουργήσουν, δεν μπορώ εγώ να το εξηγήσω, τα διοικητήριο δεν εξυπηρετούν τους δημάρχους και περιφερειάρχες, εξυπηρετούν τους πολίτες και νομίζω ότι είναι ένας χώρος που νομίζω ότι αυτή τη στιγμή εξυπηρετούν οι αυτοδιοικητικές υπηρεσίες του δήμου και της περιφέρειας, οι οποίες εξυπηρετούν τους πολίτες.
Από κει και πέρα αν και άλλες υπηρεσίες περνάνε στην περιφέρεια και για αυτές πληρώνει ενοίκια, να μας πει τι πληρώνει στην Κέρκυρα στα τεράστια κτίρια
Βέβαια αν ο επόμενος περιφερειάρχης θέλει να το νοικιάσει γιατί από ενοίκια παίρνει περισσότερα από ότι να έχει μέσα υπηρεσίες ή του στοιχίζουν φθηνότερα να τους νοικιάσει έξω δεν τα γνωρίζω αυτά και νομίζω ότι οδηγούμαστε σε άλλα μονοπάτια και όχι σε αυτό που έχουν ταχτεί όλοι να υπηρετούν το λαό και τους πολίτες και τέτοια θέματα δεν πρέπει να μπαίνουν.
Εξάλλου στο αρχείο της περιφέρειας υπάρχει επιστολή που είχε αποστείλει στον κ Σπύρου την οποία μπορεί να δει η κυρία περιφερειάρχης, την οποία σεβάστηκε και ο κύριος Σπύρου και ο μετέπειτα περιφερειάρχης κ Γαλιατσάτος.
Σχολιάζοντας την πολιτική επικαιρότητα, ο κύριος Αραβανής είπε ότι μετά την ψήφιση του νέου εκλογικού νόμου και στη συνέχεια θα ανακοινωθεί από τον Πρωθυπουργό ο υποψήφιος πρόεδρος της δημοκρατίας.
“Όπως πολύ σωστά η πρόεδρος του κινήματος αλλαγής Φώφη Γεννηματά έθεσε το θέμα, δεν αναφέρεται σε όνομα, θέτει όμως κάποιες προδιαγραφές και κάποιους όρους για ένα στέλεχος από την κεντροαριστερά για να βγει πρόεδρος με ευρύτερη πλειοψηφία.
Πραγματικά με ξενίζει μία αριστερά ΣΥΡΙΖΑ, πού θέλει να λέγεται αριστερά, να επιμένει για μία εκ νέου υποψηφιότητα του νυν Προέδρου της Δημοκρατίας, ένα από τα πιο βαθιά στελέχη του βαθέος Καραμανλικού κράτους.
Τα κόμματα δικαιούνται να έχουν τις επιλογές τους, δεν είναι μόνο ένας ο καλός, από εκεί και πέρα αναφαίρετο δικαίωμα και του πρωθυπουργού είναι να προτείνει ένα οποιοδήποτε όνομα, αναφαίρετο δικαίωμα και των κομμάτων να δεχτούν ή όχι.
Αυτή η εμμονή του ΣΥΡΙΖΑ σε αυτό το πρόσωπο, εγώ δεν μπορώ να την καταλάβω και νομίζω ότι είναι αυτό που λέγαμε για Καραμανλίκη συνιστώσα εκτός των άλλων στο ΣΥΡΙΖΑ.
Η πολιτική περίοδος είναι δύσκολη και το κίνημα αλλαγής πέρασε από δύσκολες καταστάσεις, είτε με την προτιθέμενη διεύθυνση του ΣΥΡΙΖΑ με στελέχη του, καθώς έβγαλε στην πασαρέλα τα πρωτοπαλίκαρα του Τσοχατζόπουλου, ο οποίος είχε στηρίξει τον ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές, δυστυχώς όμως δεν κατάφεραν να μπουν μέσα στο χώρο και στα στελέχη του κινήματος αλλαγής.
Βέβαια το κίνημα αλλαγής μένει σε ένα μικρό ποσοστό το οποίο είναι γύρω στο 8%, δεν είναι ικανοποιητικό, θέλουμε μεγαλύτερο ποσοστό, όμως η συγκυρία είναι πάρα πολύ δύσκολη και το μεγαλύτερο ποσοστό μετά την ήττα του ΠΑΣΟΚ στις προηγούμενες εκλογές και το σκάρτο 3 που είχε κάποια στιγμή είναι επιτυχία, όμως δεν είναι το ποσοστό που διεκδικούμε και θέλουμε.
Για να πετύχουμε κάτι καλύτερο και να φτάσουμε ψηλά σε μία καλύτερη θέση και να ηγεμονεύσουμε στο χώρο της κεντροαριστεράς, πρέπει να έχουμε ξεκάθαρες θέσεις, πολιτικές και να τολμήσουμε γιατί και οι καιροί έχουν αλλάξει και πρέπει να πάμε μπροστά.