Συνέντευξη τύπου στα τοπικά ΜΜΕ παραχώρησαν χθες το μεσημέρι οι επενδυτές της μαρίνας στην Πρέβεζα.
Οι επενδυτές, κ.κ. Ηλίας και Γιάννης Τέφας μίλησαν για μια σειρά ζητημάτων που εκκρεμούν και βρίσκονται σε εξέλιξη αλλά ξεκαθάρισαν θέματα που αφορούν την λειτουργία της Μαρίνας ενώ ήταν ιδιαίτερα επικριτικοί για τη στάση της δημοτικής αρχής.
Ηλίας Τέφας: Το θέμα της Μαρίνας χρονίζει. Ο διαγωνισμός έγινε το 2008 και αισίως το 2019 μπορούμε να πούμε με ικανοποίηση πως έχουμε τελειώσει και πιστεύουμε πως το αποτέλεσμα το βλέπουν όλοι..Παρόλα αυτά όμως και παρά την ταλαιπωρία μας, ακόμη και σήμερα Στερούμαστε Άδεια Λειτουργίας. Γιατί ; Για πράγματα που προσωπικά εγώ τα θεωρώ ασήμαντα. Το πιο βασικό το οποίο μας έχει πάει πάρα πολύ πίσω και θέλω εδώ να κάνω μια τοποθέτηση, είναι σχετικά με τον περιβόητο κυματοθραύστη. Η χωροθέτηση της Μαρίνας, η προκήρυξη της Μαρίνας, η σύμβαση που έγινε από εμάς και το Λιμενικό Ταμείο, καθόριζε τη θέση του κυματοθραύστη στο σημείο το οποίο έχει εκτελεστεί και με τον τρόπο που έχει εκτελεστεί. Παρόλα αυτά για κάποιες ενστάσεις οι οποίες έγιναν από τους εμπλεκόμενους με το Εμπορικό λιμάνι και θα ήθελα να πω και με την στήριξη και της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου και του Δημάρχου, κατ’εμέ για ψηφοθηρικούς λόγους μας έβαλαν σε διαδικασίες άσκοπες και χρονοβόρες για πράγματα που ήταν αυτονόητα. Σήμερα, η επένδυση που στερείται από άδεια λειτουργίας, διότι ο νυν πρόεδρος του λιμενικού ταμείου και ο Δήμαρχος, και δεν ξέρω αν θα μπορούσα να το χαρακτηρίσω ανικανότητα ή αν έχουν κάποιους λόγους, δεν υπογράφουν πράγματα αυτονόητα τη στιγμή που η μαρίνα έχει ολοκληρωθεί. Θέλω να πω, πως στην τόση μας ταλαιπωρίας μας και όχληση, δεν θα αφήσουμε τα πράγματα ως έχουν, εμείς, θα στραφούμε κατά παντός υπευθύνου που καθυστέρησε την υλοποίηση της επένδυσης και θα απαιτήσουμε οποιαδήποτε βλάβη και οικονομική και ηθική. Για εμάς, σημασία έχει ότι το έργο έχει τελειώσει και η ικανοποίηση μας, ότι έχει γίνει αποδεκτό”
Στη συνέχεια μίλησε ο Γιάννης Τέφας:
«Παρότι έχει παρθεί απόφαση για τον Κυματοθραύστη και ορίζεται σαφώς – και εδώ θα πρέπει να αποδώσουμε στον πρώην πρόεδρο του ΔΛΤ, κ.Συγκούνα που κατά τη διάρκεια της θητείας του, εμείς ως επενδυτές, διαπιστώσαμε ότι υπήρχε και πρόθεση και αποφασιστικότητα σε πολλά πράγματα τα οποία στο τέλος τον ανάγκασαν, μην αντέχοντας την πίεση για τα θετικά, να αποχωρήσει- Επί προεδρίας του κ.Συγκούνα πάρθηκε η απόφαση για τον περιβόητο Κυματοθραύστη.(…) Η θέση του κυματοθραύστη προσδιορίζεται από τις 23/8/17, σύμβαση παραχώρησης της αξιοποίησης του Τουριστικού Λιμένα Πρέβεζας. Οπότε έχοντας αυτή την απόφαση και προχωρώντας στην συνέχεια να ολοκληρώσουμε το έργο το οποίο είχε φθάσει σχεδόν στο τέλος της υλοποίησης του, στο 80%, σύμφωνα με τις διατάξεις έπρεπε να υποβάλλουμε μια αίτηση τροποποίησης χωροθέτησης, η αίτηση αυτή υποβλήθηκε στο Υπουργείο Τουρισμού όπως προβλέπονταν, από τον Ιούνιο του 2018 που υποβλήθηκε η αίτηση τροποποίησης μέχρι και σήμερα, δυστυχώς ζητείται από το Υπουργείο Τουρισμού μια απλή γνωμοδότηση σε ότι αφορά την υλοποίηση του έργου όπως έχει και σύμφωνα με την απόφαση που έχει προαποφασίσει η Λιμενική επιτροπή, δυστυχώς αυτό μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει, το να παρθεί η γνωμοδότηση της λιμενικής επιτροπής για την ολοκλήρωση του έργου, να σταλεί στο Υπουργείο, έτσι ώστε να αρχίζει να αδειοδοτείται το έργο. Θα πρέπει να σας πω ότι το λιμενικό ταμείο ως φορέας διαχείρισης του ευρύτερου λιμένα που εντάσσεται και η Μαρίνα είναι και συνέταιρος, δηλαδή είχε κάθε λόγο, εκτός το τυπικό κομμάτι, να συνδράμει προς αυτή την κατεύθυνση για να αρχίσει το έργο να λειτουργεί και να είναι νόμιμο. Δυστυχώς αυτό μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει ακόμα.(…)
Το 2016 επί προεδρίας της κας Καζάκου, παίρνουν την απόφαση να συμμετάσχουν στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και όχι μόνο, δίνουν εντολή στον γραμματέα του ΔΛΤ να καταθέσει τα αντίστοιχα ποσά στο παρακαταθηκών και δανείων για τη συμμετοχή τους στο 5%. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Έφτασαν αυτή την στιγμή το ποσοστό του 5% να έχει μηδενιστεί, παρόλα αυτά τυπικά παραμένουν συνέταιροι. Πως είναι δυνατόν να έχουν το 5%, να ταλαιπωρούμαστε επί 10 χρόνια για αυτό το έργο και μέσα σε ένα χρόνο να έχουν γεμίσει το παραλιακό κρηπίδωμα με πίλαρ, τα οποία καλώς έγιναν, τα οποία ελλιμενίζονται όλα τα σκάφη, έχει γεμίσει όλο το παραλιακό κρηπίδωμα και να μην έχουν κλείσει το θέμα της Μαρίνας που είναι συνεταίροι . Αυτό εκ των πραγμάτων δημιουργεί έναν αθέμιτο ανταγωνισμό. Έναν αθέμιτο ανταγωνισμό για μια Μαρίνα η οποία ξεκίνησε με 4εκ και έχει φτάσει τα 10 εκατομμύρια. Εκείνοι κάνουν στην κυριολεξία Πολιτική, διότι όταν θα μπούμε σε λεπτομέρειες, θα διαπιστώσετε πως ένα μεγάλο ποσοστό των σκαφών που ελλιμενίζονται στο παραλιακό κρηπίδωμα φεύγει απλήρωτο και φεύγει απλήρωτο διότι είναι λογικό, δεν είναι ιδιώτες, υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι, υπάρχουν κάποια ωράρια, όποιους πρόλαβαν – πρόλαβαν, όποιον δεν βρήκαν μέσα στο σκάφος την ώρα που πήγαν να πληρωθούν, σηκώθηκε και έφυγε και αν κάνετε τον κόπο να ψάξετε σε σχετικά site θα διαπιστώσετε πως υπάρχει τεράστια γκρίζα διαφήμιση που λέει “Πηγαίνετε στην Πρέβεζα και προφανώς δεν θα πληρώσετε και τίποτα“. Δεν ξέρω αν αυτό βοηθάει τον τόπο, εμάς τουλάχιστον ως επενδυτές δεν μας βοηθάει και όχι μόνο δεν μας βοηθάει, αλλά λειτουργεί αντίστροφα και καλούμαστε να δίνουμε κάθε χρόνο 150.000 ευρώ στο ΔΛΤ, για καμία απολύτως παροχή.(…)
Για έναν περιβόητο οικίσκο 16 τμ, για τον οποίον είχαμε συντάξει επιστολές, για να μας παραχωρήσουν αυτά τα 16 τμ, ο οποίος οικίσκος δεν είναι δικός μας, το απαιτεί η ΔΕΗ για να μπορέσει μέσα σε αυτό να εγκαταστήσει τις κυψέλες τροφοδοσίας ηλεκτρικής ενέργειας του ΔΕΔΔΗΕ, δεν είναι δικό μας, το φτιάξαμε, το κατασκευάσαμε, είναι της ΔΕΗ και εμείς πληρώνουμε ένα μίσθωμα, το αντάλλαγμα αυτό του μισθώματος για 16 τμ, πληρώνουμε 131 ευρώ το τετραγωνικό ετησίως. Πριν όμως από 15 μέρες, έλαβαν απόφαση για 500 τμ για πάρκινγκ για μίσθωση αυτοκινήτων, 5 ευρώ το τετραγωνικό τον χρόνο. Σας τα αναφέρω αυτά, διότι στη συνέχεια θα ήθελα να απαντήσω και στον απερχόμενο δήμαρχο ο οποίος συνειδητά ; Θεωρώ μάλλον σκόπιμα, διαμαρτύρεται επειδή δύο χρόνια δεν του λέω «Καλημέρα». Όταν σας αναφέρω όλα αυτά τα γεγονότα και αυτή την συμπεριφορά της λιμενικής επιτροπής – Δήμος Πρέβεζας – Δήμαρχος, διότι διαπιστώθηκε εκ των υστέρων ότι έχουμε κάνει τεράστιες προσπάθειες για να κλείσουμε το θέμα και ίσως κάποιοι δήμαρχοι του λιμενικού ταμείου, ήταν θετικότατοι και ήθελαν να κλείσουν εκκρεμότητες του παρελθόντος, δεν καταφέραμε διότι οι παρεμβάσεις του δημάρχου ήταν στο βαθμό “Μην ασχολείστε με τους επενδυτές να μην μας πουν διαπλεκόμενους” Δύο φορές πήγαμε στο Υπουργείο στην ΕΣΑΛ και δεν πηγαίναμε μαζί, γιατί θεωρούμασταν ότι ήμασταν διαπλεκόμενοι, από την άλλη όμως μεριά, η λιμενική επιτροπή πήγαινε με τους λιμενεργάτες και τους ιδιοκτήτες φορτηγών, δεν έχω τίποτα μαζί τους, αξιόλογοι, γνωστοί συμπολίτες, δυστυχώς όμως σε όλη αυτή την προσπάθεια να στηριχθούν μόνο εκείνοι και εμείς να ταλαιπωρούμαστε και να φαινόμαστε ότι είμαστε αντίπαλοι.(…)
Το εμπορικό λιμάνι δεν πληροί τους περιβαλλοντικούς όρους επί 30χρόνια. Το εμπορικό λιμάνι απαγορεύεται να κάνει εκφόρτωση χύδην φορτίου που στο 99 % αυτό είναι το εμπόρευμα το οποίο διακινεί. Αυτό τo λιμάνι, το λυμαίνονται μια κατηγορία ανθρώπων οι οποίο δεν έχουν βάλει μία δραχμή και οποίο άσκησαν όλον αυτόν τον πόλεμο για την Μαρίνα. Εμείς όμως γνωρίζοντας όλα αυτά, ποτέ δεν είπαμε τίποτα. Ποτέ, δεν κατηγορήσαμε κανέναν, ποτέ δεν εναντιωθήκαμε σε κανέναν. Συνεχίζει το λιμάνι και δουλεύει. Είδατε κάτι στην Μαρίνα που να ενοχλεί να δουλεύει το Εμπορικό Λιμάνι; Ποιος ήταν ο λόγος αυτός και ασκήθηκε όλος αυτός ο πόλεμος προς την Μαρίνα; Η οποία Μαρίνα για να μπορέσει να επιβιώσει, έχει πληρωμένο ένα έργο που όσοι μπορούν και μπαίνουν, διότι ακόμη είμαστε εργοτάξιο, βλέπουν την ποιότητα αυτού του έργου…Και αυτοί οι οποίο πριν από κάποια χρόνια δεν ήξεραν τι γίνεται, που μας έβριζαν, τώρα μας συγχαίρουν.(…)
Εμείς, θα πρέπει να διεκδικήσουμε τα 12 χρόνια που χάσαμε, τα χρήματα τα οποία έχουμε καταβάλλει στο ΔΛΤ, διότι το έργο δεν “βγαίνει” το έργο θα μπει “μέσα”, έχει γίνει από την αρχή ένας προϋπολογισμός και βάση των 12 ετών που χάσαμε από την μέρα που υπογράψαμε, αυτά τα χρήματα θα τα διεκδικήσουμε».
Σε σχέση με το «τρίγωνο» για το οποίο γίνεται λόγος ο κ Γιάννης Τέφας ανέφερε ότι σε αυτό το τρίγωνο αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένα σκάφος, αυτό το τρίγωνο είχε παραχωρηθεί για σκάφη του ελληνικού δημοσίου, αυτή όμως την ώρα, όσα σκάφη υπάρχουν του ελληνικού δημοσίου, ελλιμενίζονται μέσα στην Μαρίνα (Λιμεναρχείου, ΕΤΑΝΑΜ, Φορέα διαχείρισης υγροτόπων Αμβρακικού).
Στη συνέχεια μίλησε για τις «λαμαρίνες» που παραμένουν στο παραλιακό μέτωπο της πόλης και κλείνουν την πρόσβαση προς τη μαρίνα «Οι λαμαρίνες αυτή την ώρα μένουν στην θέση τους, διότι το έργο για την ώρα θεωρείται εργοτάξιο και αφού το ΔΛΤ δεν έχει δυστυχώς αποφασίσει να συμβάλλει στην κατεύθυνση επίλυσης του προβλήματος, εμείς δεν μπορούμε να παραβιάσουμε τους κανόνες, διότι αν συμβεί κάτι, την επόμενη μέρα, θα θεωρούμε ότι ήμασταν ανακόλουθοι και των υποχρεώσεων μας και των μέτρων ασφαλείας. Άραγε, θα πρέπει να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας, ότι σε καμία των περιπτώσεων εμείς δεν έχουμε πρόθεση να κρατήσουμε τα τσίγκια,λαμαρίνες. Εμείς αυτό το έργο θέλουμε να το προβάλλουμε διότι δεν είναι δικό μας έργο, είναι της πόλης έργο.
Την τελευταία χρονιά έχουν αναπτυχθεί δέκα δραστηριότητες που έχουν σχέση με την Μαρίνα και τις παροχές υπηρεσίες που απαιτούνται στην Μαρίνα. Άρα, όλο αυτό το έργο είναι της πόλης και όχι δικό μας.
Αυτό το έργο που για εμάς είναι εργοτάξιο αλλά για το ευρύ κοινό και αν θέλετε για τον Δήμο και το ΔΛΤ θεωρείται τελειωμένο, αλλά δυστυχώς τυπικά δεν είναι και είναι οξύμωρο ότι η χορωδία Αρμονία, ζήτησε και έκανε δύο εκδηλώσεις στον χώρο της Μαρίνας, σε μια Μαρίνα και το ξέρουν καλύτερα, στερείται εγγράφων. Εμείς είπαμε ναι, με ότι αυτό συνεπάγεται διότι θεωρούμε ότι η Μαρίνα ανήκει στην πόλη και το έργο αυτό δεν είναι δικό μας.
Θα ήθελα να αναφερθώ στον απερχόμενο δήμαρχο και ήταν μια έμμεση απάντηση που πάντα ρωτούσε γιατί εγώ δεν του λέω «Καλημέρα», αν μας επιστρέψει τις 800.000 ευρώ των μισθωμάτων από τις καθυστερήσεις τις δικές τους, μας αποδώσει την ψυχική οδύνη την οποία έχουμε υποστεί, τότε θα του μιλάω με τον ίδιον τρόπο που θα του μιλούσα όπως πριν και με τον καλύτερο τρόπο. Μπορεί σαν άνθρωπο να τον εκτιμώ, όμως ως δήμαρχος και ως πολιτικός άρχων αυτής της πόλης να αντιμετωπίζει αυτό το έργο με αυτό τον τρόπο, θεωρώ ότι προφανώς ή έχει τις δικές του σκοπιμότητες ή δεν θα θελα να το χαρακτηρίσω..
Παράπονο: ο Δήμαρχος της πόλης δεν έχει έρθει μια φορά να δει το έργο! Ούτε στην διάρκεια της κατασκευής, ούτε και τώρα που τελείωσε. Δεν είναι δυνατόν να έχει ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο έργο στην ευρύτερη περιοχή και ο δήμαρχος να είναι απών.
Και θα το σκεφτούμε πάρα πολύ καλά να κάνουμε την οποιαδήποτε κίνηση στην περιοχή μας, παρότι το θέλουμε πολύ. Τις τελευταίες μέρες υπογράψαμε με την Μαρίνα της Χίου και σας ενημερώνω ότι το έργο αυτό θα τελειώσει σε χρόνο ρεκόρ και δυστυχώς εκεί μας αγάπησαν περισσότερο οι Χιώτες, παρά οι συμπατριώτες μας.
Το έργο στερείται εγγράφων (άδεια λειτουργίας) με υπαιτιότητα της λιμενικής επιτροπής και κατ’ επέκτασιν του Δήμου. Χρειάζεται μια απλή γνωμοδότηση για να πάρουμε και τυπικά την άδεια λειτουργίας.
Κοντεύει να λήξει η σύμβαση με την εταιρία που έχει συνάψει το ΔΛΤ για την υλοποίηση του Master Plan, έχει παγώσει με εντολή του Δημάρχου. Η εταιρία θα έπρεπε να έχει ολοκληρώσει την 1η και της 2η φάση.
Όλα αυτά τα οποία έχουν μείνει πίσω, θα τα υποστεί μια καινούρια δημοτική αρχή και το τραγελαφικό θα είναι να πηγαίνουμε στα δημοτικά συμβούλια και να ακούμε την τωρινή δημοτική αρχή να είναι αντίθετη για πράγματα τα οποία καλείται να αποφασίσει η νέα δημοτική αρχή. Τώρα καλείται ένας καινούριος δήμαρχος, όποιος και αν είναι αυτός να δώσει λύσεις!
Το να μην απαντάμε, θεωρήθηκε ΑΔΥΝΑΜΙΑ»
Στη συνέντευξη τύπου μίλησε και ο Επιβλέπων μηχανικός της μαρίνας Κωστής Βασιλειάδης και ο διευθυντής λειτουργίας της μαρίνας Κωνσταντίνος Γέρος που αναφέρθηκαν τόσο στις καθυστερήσεις που προέκυψαν στην κατασκευή της μαρίνας όσο και στην σημαντικότητα του έργου για την περιοχή.
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη τύπου: