Συζητήθηκε στο πρόσφατο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα της υποθαλάσσιας ζεύξης του νησιού. Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενη ανάρτηση μας ένα τέτοιο σοβαρό θέμα δεν θα έπρεπε να εξαντληθεί σε μια τρίωρη συζήτηση που ολοκληρώθηκε λίγο μετά την μία τα ξημερώματα, από την στιγμή που υπήρξαν ενδιαφέρουσες τοποθετήσεις μεταστροφή θέσεων και πολλά ερωτήματα αναπάντητα.
Το σημαντικότερο όλων είναι να καταλάβει η κοινωνία της Λευκάδας αν πραγματικά πρέπει να υλοποιηθεί, καθώς και να διαλυθούν οι εντυπώσεις ότι έχουμε την επιλογή τους πόρους που μπορεί να προκύψουν ααν δεν γίνει να τους διαθέσουμε σε άλλες υποδομές, κάτι που δεν ξεκαθαρίστηκε επαρκώς στο δημοτικό συμβούλιο.
Θα μπορούμε το θέμα να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση κάτι που έχει κάνει η δημοτική Αρχή και για άλλα ζητήματα εκτιμώντας ότι το θέμα δεν έχει επείγοντα χαρακτηριστικά.
Στην εισήγηση του ο Δήμαρχος Λευκάδας Κώστας Δρακονταειδής αιτιολόγησε την απόφαση του να συναινέσει τον περασμένο Απρίλη στο να γίνει η υποθαλάσσια χωρίς διόδια και την δημιουργία μαρίνας Megagiot, λέγοντας ότι γνώριζαν πολύ καλά ότι η συγκεκριμένη κυβέρνηση είχε έναν συγκεκριμένο σχεδιασμό για τα έργα.
Σήμερα όμως ,ανέφερε ο Δήμαρχος, η νέα Κυβέρνηση έχει την διάθεση να επανασχεδιάσει τα έργα όπως αυτή νομίζει με τον Δήμο να πρέπει να επανατοποθετηθεί στο συγκεκριμένο θέμα με τον άποψη που έχει.
{youtube}SCtjR2ZWDew{/youtube}
Όσον αφορά το που θα πάνε τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν αν δεν γίνει το έργο, ανέφερε ότι βασίζονται στο γεγονός ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι θέλει να κάνει αναδιάταξη αυτών των έργων και αν είναι στις προθέσεις της να μην γίνει το έργο, τότε να διεκδικήσουμε-απαιτήσουμε πόρους.
Κανείς βεβαίως δεν μπορεί να σου βάλει υπογραφή ότι θα συμβεί αυτό με τον ίδιο να συμπληρώνει ότι το δίλημμα είναι πλαστό.
{youtube}Ar84lJrfuEg{/youtube}
Ο Δήμαρχος Λευκάδας επανέλαβε ότι η νέα είσοδος αποτελεί μια αναγκαιότητα για το νησί ωστόσο δεν αποτελεί για την Δημοτική Αρχή έργο προτεραιότητας.
Ο ίδιος μάλιστα πρότεινε μια λύση λέγοντας ότι από τον παράλληλο δρόμο του Κάστρου που είναι στο κρηπίδωμα μπορεί να φτιαχτεί μια άλλου τύπου γέφυρα. Το έργο θα πρέπει να είναι δημόσιο και με την διαφορά κόστους-οφέλους του Δημοσίου, μπορεί να διατεθεί το όφελος σε έργα υποδομής άμεσης προτεραιότητας που έχει ανάγκη το νησί.
{youtube}HLQMCbGRQ9s{/youtube}
Στην τοποθέτηση του ο Σπύρος Μαργέλης υπογράμμισε ότι το έργο της νέας σύνδεσης της Λευκάδας αποφασίστηκε το 1980 με απόλυτα δημοκρατικές διαδικασίες, με το προεδρικό διάταγμα να εκδίδεται το 1989 και χωροθετήθηκε η νότια Λύση.
Ο ίδιος μάλιστα έκανε μια ιστορική αναδρομή για το πώς φτάσαμε μέχρι εδώ και το τι έγινε τα περασμένα χρόνια με την στήριξη όλων όσων διαχειρίστηκαν την τύχη της Λευκάδας, όπως χαρακτηριστικά είπε.
«Το 2010 μπήκε το θέμα να υλοποιηθεί το έργο με το Υπουργείο Δημοσίων Έργων να λέει ότι δεν έχει πιστώσεις και δεν υπάρχουν πιστώσεις και μέσω ΕΣΠΑ κάτι που ανακοινώθηκε επίσημα.
Τον Ιούνιο του 2010 με επίσκεψη στην Λευκάδα ο υφυπουργός Δημοσίων Έργων και με Δελτίο Τύπου ανακοίνωσε ότι έργο θα εκτελεστεί με σύμβαση παραχώρησης, μια διαδικασία που εκτελούνται όλα τα μεγάλα έργα στην Ελλάδα όπου δεν υπάρχουν πόροι, να συμβάλει ο ιδιωτικός τομέας και να πληρώνουν το έργο όσοι το χρησιμοποιούνε και αυτό δεν ανακαλύφθηκε τώρα αλλά από το 2010.
Ένας τέτοιος σχεδιασμός τριάντα χρόνων δεν μπορεί να ακυρώνεται επειδή είπε ο κύριος Δήμαρχος ότι είναι άλλες οι προθέσεις της κυβέρνησης για να αφήσει αιχμές λέγοντας ότι ποτέ όσοι εμείς υπηρετήσαμε την αυτοδιοίκηση δεν θέλαμε να γίνουμε η ουρά της κυβέρνησης.
{youtube}KHOuDs5HZvs{/youtube}
Ο κύριος Μαργέλης είπε ότι η λύση είναι μια έστω και με τροποποιήσεις ενώ όλα τα «φτου και από την αρχή», όλα αυτά θέλουν δεκαετίες να γίνουν.
Ο ίδιος μάλιστα συναίνεσε στο να έχουμε την υποθαλάσσια με δημόσιες επενδύσεις η το ΕΣΠΑ και αποσύνδεση με την Μαρίνα Megayot.
Λάδι στην φωτιά έριξε η δευτερολογία του κ. Δρακονταειδή που είπε ότι ο κύριος Μαργέλης έκανε πολιτική κολωτούμπα με τον κύριο Μαργέλη να ανταπαντά και να ότι δεν έκανε κάτι τέτοιο, απλά συναινεί στο να βρεθεί λύση για να γίνει το έργο.
{youtube}5fJH-QFtRv4{/youtube}
{youtube}7VDGyk3f4ws{/youtube}
Στην τοποθέτηση του ο κύριος Αραβανής έκανε λόγο για «επικίνδυνο αφορισμό περί παραχώρησης σε ιδιώτες» κάτι που θα διαπιστώσει και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ σύντομα.
Ο ίδιος μιλώντας για ότι το έργο της υποθαλάσσιας είπε: «να κάνουμε πισίνα σε ένα σπίτι που δεν έχει κουζίνα;» για να έρθουν οι μεγάλοι εφοπλιστές και να γίνουμε Σαντορίνη πρέπει να λυθούν πολλά προβλήματα υποδομών.
Επίσης εξέφρασε την άποψη του στο θέμα του κόστους εκτιμώντας ότι θα υπάρχουν διόδια και με το δεδομένα ότι δεν είμαστε διέλευση αλλά προορισμός εξέφρασε τον προβληματισμό του, ενώ παράλληλα είπε ότι τεχνικά μπορούν να γίνουν και άλλες λύσεις με το ένα δέκατο του κόστους.
{youtube}KKUCYt5nxUw{/youtube}
Η Δήμητρα Σταματέλου συμφώνησε με την εισήγηση σε γενικές γραμμές λέγοντας ότι δεν πιστεύουν ότι πρέπει να γίνει αυτό το έργο και για κανένα λόγο δεν πρέπει να είναι έργο προτεραιότητας.
Συνολικά η ανάπτυξη με όφελος το κέρδος δεν ωφελεί όλους και μια πλευρά αυτής είναι η υποθαλάσσια λέγοντας ότι είναι ενάντια.
Με το έργο της υποθαλάσσιας θα επιβαρυνθεί ο πολίτης με διόδια καθώς και το περιβάλλον ανέφερε.
{youtube}jeg0Akv38wo{/youtube}
Όσον αφορά την τοποθέτηση του κ. Γληγόρη είπε ότι μπαίνουμε σε ψευτοδιλήμματα χωρίς να έχουμε κανένα δεδομένο λέγοντας ότι με μια σελίδα Α6 πάμε να φτιάξουμε ένα έργο.
Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι θα έπρεπε να είναι αποσυνδεδεμένο το έργο της Μαρίνας Megayot με την υποθαλάσσια, καθώς και η μεταφορά της νέας σύνδεσης με την υποθαλάσσια λέγοντας ότι δεν είναι ειδικός για να απαντήσει σε αυτά τα τεχνικά θέματα, πόσο μάλλον και άλλα μέλη του ΔΣ που δεν έχουν ειδικές γνώσεις.
Ο ίδιος μάλιστα ανέφερε ότι μια πρακτική λύση θα ήταν να εξετάσουν την μεταφορά της υπάρχουσας γέφυρας στην νέα θέση, ενώ ταυτόχρονα η λύση θα περιοριστεί περιφερειακά στην Φιλοσόφων και γνωρίζοντας τις ώρες αιχμής θα μπορούσαμε να προσδιορίσουμε τις ώρες που θα ανοίξει.
Επίσης ανέφερε ότι η διάνοιξη του Διαύλου δημιουργείτε για να περνάνε ανεμπόδιστα τα σκάφη και η υποθαλάσσια με αυτή την λογική γίνεται προτείνοντας να βρεθεί τρόπος να πληρώνουν χρηματικό αντίτιμο και τα σκάφη.
{youtube}v2Gz3C5nb6s{/youtube}