Καραμανλής ηλεκτροκίνηση: Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο

Μοιραστείτε το:

Στο πλαίσιο του συνεδρίου Electric Vehicle Conference 2020, το οποίο εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Καραμανλής, εξήγησε πως η Ελλάδα βρίσκεται πολλά βήματα πίσω ως προς την προστασία του περιβάλλοντος μέσω της νέας τεχνολογίας των ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Συγκεκριμένα, λιγότερο από το 1% των πωλήσεων οχημάτων το 2019 αφορούσε ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη το ποσοστό αυτό αγγίζει το 4-5%, ξεπερνά το 10% στην Ολλανδία και κορυφώνεται στο 50% στη Νορβηγία.

Ο υπουργός συνέχισε επισημαίνοντας πως ο ευρύτερος ευρωπαϊκός στόχος είναι έως και το 2050 ο τομέας των μεταφορών να έχει μειώσει τις εκπομπές σε ποσοστό 60%, με την κυκλοφορία της πόλης να πραγματοποιείται με μη συμβατικά οχήματα. Παράλληλα, η ενίσχυση της ηλεκτροκίνητης αγοράς εξυπηρετεί τον στόχο αυτό, ενώ επιπλέον συμβάλλει στην εξοικονόμηση ενέργειας και την προστασία του περιβάλλοντος.

«Σήμερα έχουμε έναν από τους πιο γερασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρώπης. Συνεπώς, πρέπει να δράσουμε τώρα πριν είναι αργά. Η Ελλάδα πρέπει να πάψει να είναι “νεκροταφείο αυτοκινήτων”. Χρειαζόμαστε αυτοκίνητα που να ρυπαίνουν λιγότερο και να προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια», υποστήριξε.

Επιπροσθέτως, σημείωσε τα συγκεκριμένα κίνητρα που δίνει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

  • Για την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ΙΧ και δικύκλων
  • Για τα φορτηγά, αλλά και την ανανέωση με ηλεκτρικά οχήματα του στόλου επαγγελματικών οχημάτων των εταιρειών
  • Για την αντικατάσταση των ΤΑΞΙ, με επιδότηση που μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8.000 ευρώ.

Πρόσθετε ακόμη ότι στο διαγωνισμό που ετοιμάζεται για τα 1.300 νέα, σύγχρονα και φιλικά προς το περιβάλλον λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, μεγάλο μέρος προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Ο δεύτερος άξονας του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών αφορά στη δημιουργία ενός ευρύτερου δικτύου για την ανάπτυξη δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης. Τα σημεία αυτά θα βρίσκονται σε όλο το οδικό δίκτυο της χώρας, αλλά και σε ιδιωτικούς και κοινόχρηστους χώρους. Συγκεκριμένα, οι ειδικότεροι στόχοι που καθορίζονται στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, ορίζουν ότι φέτος ο αριθμός των σημείων φόρτισης θα προσεγγίσει τους 2.000, το 2025 τους 12.000 και το 2030 θα υπάρχουν 25.000 φορτιστές.

Το υπουργείο Υποδομών έχει ορίσει συγκεκριμένα τις τεχνικές προδιαγραφές, τους όρους και τις προϋποθέσεις για την εγκατάσταση σημείων φόρτισης των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ώστε η αδειοδοτική διαδικασία να είναι γρήγορη κι εύκολη για τις επιχειρήσεις και παράλληλα ασφαλής για τους χρήστες.

Ο τρίτος άξονας του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών αφορά στη λεπτομερή παρακολούθηση της Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, με το Μητρώο Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, όπου θα καταγράφονται όλες οι υποδομές επαναφόρτισης και οι σχετικοί φορείς. Το Μητρώο θα παρέχει στους χρήστες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, στοιχεία όπως π.χ. τη διαθεσιμότητα των σημείων, την τρέχουσα κατάστασή τους, δηλαδή αν είναι ελεύθερο ή κατειλημμένο, καθώς και την τιμή και τον τρόπο πληρωμής.

Ο τέταρτος του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών είναι η προετοιμασία για τη νέα εποχή. Στο πλαίσιο αυτό, ρυθμίζεται η αδειοδότηση και λειτουργία συνεργείων επισκευής και συντήρησης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και τα απαιτούμενα προσόντα για την άδεια ασκήσεως του επαγγέλματος τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων.

Τέλος, ο υπουργός άσκησε κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ για την πολιτική του στο θέμα της ηλεκτροκίνησης λέγοντας:

«Η ηλεκτροκίνηση είναι ακόμα ένας τομέας στον οποίον, δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ αποδείχτηκε ότι ήταν προοδευτική στα λόγια, αλλά όχι και στην πράξη. Δεν υπήρχε καν ως θέμα στην ατζέντα της. Αυτή είναι η πραγματικότητα».

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή: Flash.gr

Σχετικά άρθρα:

Related Posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ