Το ραδιοφωνικό σχόλιο της εβδομάδας του Βασίλη Ιωάννου (14/09/2020): “Οι δρόμοι μας δεν παρέχουν οδική ασφάλεια”

Ακούστε το ραδιοφωνικό σχόλιο της εβδομάδας του Βασίλη Ιωάννου 14/09/2020:

Ακούστε το ηχητικό:

Κάθε Δευτέρα στις 10 το πρωί, o Βασίλης Ιωάννου επιμελείται και παρουσιάζει, εβδομαδιαία ενημερωτική εκπομπή.

Ζωντανές συνεντεύξεις, αναλύσεις, σχόλια και ρεπορτάζ, πάνω σε θέματα τοπικού αλλά και ευρύτερου ενδιαφέροντος.

Κάθε Δευτέρα στις 10.00 πμ
Ο Βασίλης Ιωάννου στον Prisma 91,6!


Διαβάστε το σχόλιο της εβδομάδας:

Φίλες και φίλοι

Δυστυχώς χθες είχαμε ένα ακόμη πολύνεκρο τροχαίο, στο οποίο 4  συμπολίτες μας έχασαν άδικα τη ζωή τους, οι 3 μάλιστα απ’ αυτούς, στο άνθος της ηλικίας τους.

Επανέρχεται έτσι εκ των πραγμάτων,  στο επίκεντρο των συζητήσεων, η κακή κατάσταση του οδικού μας δικτύου,  το οποίο αποτελεί έναν βασικό ( όχι όμως τον μόνο)παράγοντα,  που τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου για τους νέους κάτω των 30 χρόνων.

Σήμερα λοιπόν, μετά απ’ αυτό το τραγικό συμβάν, που συντάραξε την Πρέβεζα, αλλά και το πανελλήνιο,  είναι μια καλή ευκαιρία   μετά και τις θετικές εξελίξεις που είχαμε στο μεγάλο έργο που αφορά την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου «ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ» ,   να εστιάσουμε το  ενδιαφέρον μας στις μεγάλες εκκρεμότητες που αφορούν 2 ακόμη βασικές οδικές αρτηρίες της περιοχής μας.

Και μπορεί η αρμοδιότητα για αυτούς τους άξονες, δυστυχώς να ανήκει στο κεντρικό κράτος, όμως αν δεν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο η Περιφέρεια Ηπείρου, και δεν υποστηριχθεί από τους τοπικούς παράγοντες, δεν πρόκειται να υπάρξει στο άμεσο μέλλον κάποια βελτίωση. Άλλωστε οι υποδομές αυτές δεν αφορούν μόνο την Πρέβεζα, αλλά  ολόκληρη την Ήπειρο , αφορούν όλη τη ΒΔ Ελλάδα.

Όσο λοιπόν αυτές οι δύο μεγάλες εκκρεμότητες, δεν  αντιμετωπίζονται θετικά,  θα συνεχίζει να καταγράφεται ένα σημαντικό αναπτυξιακό έλλειμμα στην παράκτια ζώνη της Ηπείρου, εξ αιτίας της συγκοινωνιακής της απομόνωσης, και θα θρηνούμε κάθε τόσο ανθρώπινες ζωές, αφού  οι συγκεκριμένοι δρόμοι δεν πληρούν ούτε τους βασικούς κανόνες οδικής ασφάλειας.

Αναφέρομαι φίλες και φίλοι,  στη βελτίωση και αναβάθμιση :

  1. Του άξονα που συνδέει την Πρέβεζα με την Ιόνια Οδό και
  2. Της παραλιακής Ε.Ο. Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας.

 

Το πρώτο έργο, η οδική δηλ σύνδεση Πρέβεζας-Φιλιππιάδας, όπως συνηθίσαμε να το λέμε, έχει δυστυχώς τη δικιά του «αμαρτωλή» προϊστορία, στην οποία έχουμε πολλές φορές αναφερθεί.

Είναι ένα έργο που αφορά εξ ίσου τόσο την Πρέβεζα, όσο την Άρτα, τα Γιάννενα , αλλά και άλλες περιοχές που θέλουν να έχουν εύκολη και ασφαλή πρόσβαση προς τα παράλια της Ηπείρου. Και αυτό οφείλουμε να το τονίζουμε…

Εδώ και 12 χρόνια εκπονείται η μελέτη και δε λέει να τελειώσει , αφού η μία παράταση διαδέχεται την άλλη.

Αν και πέρασαν 6 Κυβερνήσεις , αν και διαχρονικά ακούσαμε από τους αρμόδιους Υπουργούς δεσμεύσεις  και υποσχέσεις, τo μόνο που έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα είναι ο σχεδιαζόμενος αυτοκινητόδρομος να έχει υποβαθμιστεί, σε σχέση με την αρχική πρόβλεψη, ( αναφέρω ως  παράδειγμα τους ανισόπεδους κόμβους που έχουν μετατραπεί σε κυκλικούς).

Κάτοικοι και επισκέπτες  συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται ακόμη με τις ουρές χιλιομέτρων ενώ τα τροχαία είναι συχνό φαινόμενο.

Ακόμη και το τμήμα «Γέφυρα Καλογήρου –Καμπή» για το οποίο υποτίθεται ότι υπήρχε ολοκληρωμένη μελέτη και μάλιστα θα ξεκινούσε η κατασκευή του εδώ και 2 χρόνια με πόρους της Περιφέρειας, δυστυχώς και γι’ αυτό το τμήμα των 5 Km, πληροφορηθήκαμε προσφάτως ότι η μελέτη έχει ελλείψεις και συνεπώς δεν μπορεί  να δημοπρατηθεί…

Η Περιφέρεια καταγγέλλει  το Υπουργείο,  αυτοί τα «ρίχνουν» στους  προηγούμενους,  και εμείς τραγουδάμε για μια ακόμη φορά το… «ήμουνα νιος και γέρασα»…

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι να μην υπάρχει πλήρης ωριμότητα του έργου και να μη μπορούμε σ’ αυτή τουλάχιστον τη φάση, να αξιοποιήσουμε την ευνοϊκή συγκυρία, εντάσσοντας το συγκεκριμένο έργο στο «Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ανάπτυξης», το οποίο απαιτεί την ύπαρξη ολοκληρωμένων μελετών.

Αυτό που απομένει τώρα είναι, να πιεστεί το Υπουργείο από τους τοπικούς πολιτικούς παράγοντες,  για την άμεση ολοκλήρωση των μελετών, ώστε στον επόμενο χρόνο να δρομολογηθεί η δημοπράτηση και η κατασκευή ολόκληρου του άξονα.

Το δεύτερο σημαντικό έργο αφορά την παραλιακή Ε.Ο , για την οποία όλοι συμφωνούμε ότι είναι  τριτοκοσμική και  ξεπερασμένη και δε μπορεί σε καμιά περίπτωση να εξυπηρετήσει με ασφάλεια το μεγάλο κυκλοφοριακό φορτίο που δέχεται, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο..

Και αν τώρα διαπιστώνονται σοβαρά προβλήματα, και χάνουμε ανθρώπινες ζωές, όπως συνέβη χθες, φανταστείτε τι  θα γίνει όταν σε 2-3 χρόνια ολοκληρωθεί  και ο άξονας «Ακτίου-Αμβρακίας».

Ως εκ τούτου, απαιτείται ΑΜΕΣΑ να εκπονηθεί μια ολοκληρωμένη μελέτη για την αναβάθμιση και βελτίωση του συγκεκριμένου άξονα, με διαπλατύνσεις, με διαχωριστική νησίδα, με ασφαλείς κόμβους (ακόμη και ανισόπεδους), με τις απαραίτητες σημάνσεις και τους αναγκαίους οδοφωτισμούς, η οποία δε φαίνεται να βρίσκεται στα άμεσα σχέδια του Υπουργείου Υποδομών.

Γι’ αυτό η Περιφέρεια Ηπείρου κατά την άποψή μου το επόμενο διάστημα οφείλει να κάνει 3 πράγματα.

  1. Αντί να αναλώνει πόρους σε αποσπασματικά έργα, κυρίως κατασκευής ισόπεδων κόμβων, θεωρώντας ότι έτσι αναβαθμίζει το δίκτυο, θα ήταν σκόπιμο να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση της μελέτης κατά τμήματα από «Πρέβεζα μέχρι Μεσοπόταμο»..
  2. Να αναζητήσει χρηματοδότηση για την άμεση κατασκευή του τμήματος «Πάργα –Μεσοπόταμος», για το οποίο υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη εδώ και αρκετά χρόνια, αφού η εκπόνηση της είχε ξεκινήσει επί των ημερών μου στη Νομαρχία και ολοκληρώθηκε λίγο μετά . Νομίζω το κόστος είναι κοντά στα 20 εκατ. € , και
  3. Να επιταχύνει τις διαδικασίες για την κατασκευή του έργου «Παράκαμψη Νικόπολης», το οποίο πέραν των άλλων, βελτιώνει σημαντικά και ένα επικίνδυνο τμήμα της παραλιακής οδού, από Μονολίθι, μερί ΒΙΠΕ…

Θεωρώ ότι μια τέτοια πρωτοβουλία εκ μέρους της Περιφέρειας Ηπείρου, θα είναι το καλύτερο μνημόσυνο για 4 αδικοχαμένους συμπολίτες, που άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.  

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*