112 τηλέφωνο: Νέα ενημερωτική καμπάνια της Πολιτικής Προστασίας [vid]

Μοιραστείτε το:

Τη νέα της ενημερωτική καμπάνια για το 112, με κεντρικό μήνυμα «112-Το νούμερο σου στην έκτακτη ανάγκη», ξεκινάει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, σκοπός της καμπάνιας είναι όλοι οι πολίτες να γνωρίσουν τον έναν αριθμό που μπορούν να καλούν για κάθε επείγον περιστατικό ή φυσική καταστροφή.

«Το 112 συνενώνει όλες τις υπηρεσίες απόκρισης σε περιστατικά εκτάκτου ανάγκης της χώρας μας και είναι διαθέσιμο 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, πάντα και παντού, από όπου κι αν το καλέσουμε. Με κάθε κλήση στο 112, κάθε πολίτης, κάθε επισκέπτης στη χώρα μας, λαμβάνει άμεση, συντονισμένη και αποτελεσματική βοήθεια, όπου κι αν βρίσκεται», τονίζει η ανακοίνωση.

Η αναβάθμιση αυτή και η προσαρμογή των υπηρεσιών του 112 στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρότυπα, καθώς και η συγκεκριμένη ενημερωτική καμπάνια, αποτελούν δράση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020.

112 – Ο αριθμός που πρέπει να θυμάστε αν βρεθείτε σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Το 112 καθιερώθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.

Το 112 λειτουργεί σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ παράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.

Στην Ελλάδα, το 112 λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:

  • την Αστυνομία
  • τo Πυροσβεστικό Σώμα
  • το ΕΚΑΒ
  • το Λιμενικό Σώμα
  • την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS 1056
  • την Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000

Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το 112 απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές  στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά.

Η κλήση προς το 112 είναι χωρίς χρέωση και μπορεί να γίνει από σταθερό ή  κινητό τηλέφωνο (ακόμη και χωρίς κάρτα SIM).

Η κλήση προς το 112 μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμους χωρίς τηλεκάρτα.

Ο αριθμός 112 λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το 112 πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).

Η κλήση στο 112 παρέχει τη δυνατότητα εντοπισμού της θέσης του καλούντος.

Οι πολίτες μπορούν επίσης να ειδοποιήσουν στο 112 με εναλλακτικούς τρόπους:

  • Στέλνοντας γραπτό μήνυμα (SMS)  ή MMS στον αριθμό 112.
  • Στέλνοντας φαξ (fax) στον αριθμό 11.112.
  • Στέλνοντας μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στη διεύθυνση [email protected].

Όταν απαντηθεί η κλήση σας, ο τηλεφωνητής θα σας κάνει ερωτήσεις για να προσδιοριστεί η θέση του συμβάντος και να διαπιστωθεί το είδος της βοήθειας που χρειάζεστε. Όταν επικοινωνείτε με το 112 με κάποιον από τους εναλλακτικούς τρόπους, γράψτε στο μήνυμά σας τα ακόλουθα στοιχεία:

  • Τι έχει συμβεί; Ποια είναι η έκτακτη ανάγκη;
  • Πού έχει συμβεί; Ποια είναι η θέση του συμβάντος;
  • Υπάρχουν τραυματίες;

Πηγή: flash.gr

Σχετικά άρθρα:

Related Posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ