Ανάρτηση του προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Λευκάδας στο Facebook…
Δήμος Λευκάδος – ΝΕΡΟ – ΕΥΔΑΠ
Με αφορμή τη χτεσινή (18/8)συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο σχετικά με την ύδρευση του Δήμου μας φαίνεται ότι, παρά τις όποιες προσπάθειες έχουν γίνει διαχρονικά, ο Δήμος Λευκάδας δεν μπορεί να διαχειριστεί επαρκώς το θέμα της ύδρευσης του είτε λόγω αντικειμενικων δυσκολιών είτε λόγω έλλειψης τεχνογνωσίας, εξειδικευμένου προσωπικού κλπ.με τα γνωστά αποτελέσματα του φετινού καλοκαιριού.
Είναι αλήθεια ότι το 2011 υπήρξε μια, σχεδόν καθολική, αντίδραση στη συνεργασία του Δήμου με την ΕΥΔΑΠ με βασικό λόγο την άμεση προοπτική – φόβο ότι η ΕΥΔΑΠ θα ιδιωτικοποιηθει, με ο,τι αυτό συνεπάγεται .
Έκτοτε, όμως, έχουν εκδοθεί η αρ. 1906/2014 απόφαση ΟΛΟΜΕΛΕΙΑΣ του ΣΤΕ που έχει κρίνει ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ τη μετατροπή της ΕΥΔΑΠ σε ιδιωτική εταιρεία και στη συνέχεια εξεδόθησαν (πρόσφατα) οι υπ.αριθμ. 1223 και 1224/2020 αποφάσεις του ΣΤΕ(αναμένεται και απόφαση της Ολομέλειας) με τις οποίες διατηρείται και ενισχύεται ο δημόσιος χαρακτήρας της ΕΥΔΑΠ αναφέροντας ότι ούτε το Υπερταμειο μπορεί να μεταβιβάζει της μετοχές της ΕΥΔΑΠ Α. Ε., αποφαινομενο ότι ο νόμος 4389/2016 δεν διασφαλίζει τον έλεγχο του Δημοσίου επί του ΔΣ της ΕΕΣΥΠ(:Υπερταμειο) η οποία κατέχει το 50,003%του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΥΔΑΠ Α. Ε.(δλδ το ΣΤΕ αποκλείει και την έμμεση προσπάθεια ιδιωτικοποιησης της εταιρείας).
Η διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ΕΥΔΑΠ και με τη βούλα του ΣΤΕ είναι προφανώς αποτέλεσμα του αγώνα των πολιτών για την προστασία του δημόσιου αγαθού του νερού, όπως εξάλλου ως τέτοιο αναφέρεται και στο αρ. 64/292/2010 ψήφισμα της ΓΣ του ΟΗΕ. Ο αγώνας αυτός, βέβαια, θα πρέπει να συνεχιστεί γιατί γίνονται προσπάθειες τμηματικων ιδιωτικοποιησεων(οπως, τελευταία, παράδοσης σε ΣΔΙΤ της διαχείρισης εξωτερικού υδροδοτικου συστήματος της Αθήνας). Υπό το πρίσμα αυτών των εξελίξεων και δεδομένων και εφόσον υπάρξει ευρεία αποδοχή- συμφωνία των παρατάξεων, μήπως θα έπρεπε το Δημοτικό Συμβούλιο να επανεξετάσει το θέμα και σε αυτή τη βάση;