Νομοσχέδιο Παιδείας: Εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για την υποβάθμιση των μαθημάτων Τέχνης και Κοινωνικών Επιστημών [pics]

Μοιραστείτε το:

Την τρίτη κινητοποίηση τους μες στη βδομάδα πραγματοποίησαν το απόγευμα οι εκπαιδευτικοί, διαμαρτυρόμενοι για την πλήρη υποβάθμιση των μαθημάτων Τέχνης και των Κοινωνικών Επιστημών από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Με συνθήματα όπως «Νίκη Κεραμέως κάνε το σταυρό σου. Δεν πρόκειται ποτέ να γίνει το δικό σου» και «πάρτε πίσω τις αλλαγές, μόρφωση ολόπλευρη για τους μαθητές» εκπαιδευτικοί, σωματεία, φορείς και μέλη του ΠΑΜΕ, ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της ΟΛΜΕ, αντιδρώντας στις  αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και στην κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων και των μαθημάτων κοινωνικών επιστημών.

Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για υποβάθμιση των κοινωνικών επιστημών και της καλλιτεχνικής παιδείας στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ τονίζουν πως πολλές ειδικότητες (Κοινωνιολόγοι, Οικονομολόγοι, Εικαστικοί, Μουσικοί, Θεατρολόγοι, Αρχιτέκτονες, Τοπογράφοι, Πολ. Μηχανικοί, Μηχανικοί ΤΕΙ, Γεωπόνοι, καθηγητές Ιταλικών, Γεωλόγοι) απειλούνται με αφανισμό, με τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας και της διαθεσιμότητας.

Μέλη της ΟΛΜΕ, Τοπικών ΕΛΜΕ και επιστημονικών φορέων βρέθηκαν έξω από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και ζήτησαν να συναντηθούν με τον πρόεδρο, Ιωάννη Αντωνίου. Ο ίδιος αρνήθηκε να συναντηθεί με τους εκπαιδευτικούς, δηλώνοντας αναρμοδιότητα για τα ωρολόγια προγράμματα, προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις στον εκπαιδευτικό κόσμο.

Με Aναφορά της η τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής ζητά να ενημερωθεί για τις απαραίτητες διορθωτικές ενέργειες του υπουργείου αναφορικά με τα μαθήματα των οικονομικών και κοινωνικών επιστημών και την επαναφορά τους στο ωρολόγια προγράμματα.

«Οι επιλογές της Υπουργού όπως καταγράφονται στα ωρολόγια προγράμματα, με την υποβάθμιση των οικονομικών μαθημάτων και γενικά των κοινωνικών επιστημών, θα έχουν ως αποτέλεσμα οι μαθητές να μπορούν μόνο να κάνουν ελλειμματική χρήση της τεχνολογίας, επεξεργασίας και  διαχείρισης των πληροφοριών μέσα από διαδικτυακές λειτουργίες. Έτσι, όμως ο μαθητής δεν αναπτύσσεται αφού κυριαρχεί η επιλεκτικότητα και η αποσπασματικότητα στη διδασκαλία. Το αποτέλεσμα είναι να διαμορφώνονται πολίτες που λειτουργούν μέσα σε μια ευέλικτη αγορά εργασίας, ως αναλώσιμοι διαχειριστές πληροφοριών. Οι μαθητές, στο σύστημα αυτό, δεν γνωρίζουν, δεν κατανοούν και δεν μπορούν να ερμηνεύσουν βασικές πλευρές της κοινωνικής πραγματικότητας και ιδιαιτέρα της οικονομικής. Δεν έρχονται σε επαφή με την οικονομική επιστήμη, που το αντικείμενό της προσδιορίζεται στην παραγωγή, ανταλλαγή και διανομή των αγαθών στην κοινωνία. Ο Πρόεδρος του ΟΕΕ τονίζει ότι οι μαθητές πρέπει να μάθουν πώς κινείται η οικονομία, να αναπτύξουν τη σκέψη τους και να σκεφθούν δημιουργικά αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της οικονομίας και της κοινωνίας, αναφέρει σε ανακοίνωση της.

«Εξοβελίσατε από τα ωρολόγια προγράμματα τα συγκεκριμένα μαθήματα γιατί θεωρείτε ότι δεν συμβάλλουν στη διαμόρφωση των αυριανών πολιτών, δεν τους βοηθούν να βγουν καλύτερα προετοιμασμένοι στην κοινωνία και τη μελλοντική αγορά εργασίας;», καταλήγει.

Τη Δευτέρα (29/6) θα πραγματοποιηθεί νέα συγκέντρωση στις 11:00 στο υπ. Παιδείας, ενώ αντιπροσωπεία της ΟΛΜΕ και των επιστημονικών φορέων αναμένεται να συναντηθούν με την ηγεσία του υπ. Παιδείας.

Δείτε φωτογραφίες από την κινητοποίηση

Πηγή: flash.gr

Σχετικά άρθρα:

Related Posts

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ