Επίθεση στον πρώην περιφερειάρχη Θεοδώρο Γαλιατσάτο για τα υδατοδρόμια εξαπέλυσε στη σημερινή συνέντευξη τύπου η Ρόδη Κράτσα.
Όπως είπε τα υδροπλάνα τα αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή.” Βρήκαμε τα υδροπλάνα να είναι μία υπόθεση μόνο σε λόγια και σε μία μεγάλη ανακολουθία ενεργειών, με μεγάλη αναποτελεσματικότητα.
Εμείς πραγματικά θέλαμε να καταλήξουμε στο να έχουμε υδροπλάνα, διότι στις συνθήκες της περιοχής μας χρειάζεται ένα μεγάλο σπρώξιμο για να αισθανθούμε ότι έχουμε ένα εργαλείο, που δίνει τη δυνατότητα να πηγαίνουμε από το ένα νησί στο άλλο και να συνδεθούν και τα μικρά νησιά.
Εμείς τρέξαμε γρήγορα, καθώς είχαμε μία πρόκληση πως η κυβέρνηση ήθελε να είναι πιλότος η περιφέρεια μας.
Αυτό για εμάς ήταν μία πρόκληση και ευθύνη να πάρουμε στα χέρια μας στη διαδικασία και να τρέξουμε γρήγορα.
Κάναμε μία προγραμματική σύμβαση με την ΔΕΠΑΝ, μία αναπτυξιακή μη κερδοσκοπική εταιρεία ένωσης δήμων και περιμένουμε, αφού και οι εταίροι μας τα λιμενικά ταμεία, έχοντας εγκρίνει την προγραμματική σύμβαση, να υπογράψουμε μεταξύ μας για να τρέξουν οι διαδικασίες τις αδειοδοτήσεις.
Δυστυχώς ο κύριος Γαλιατσάτος ο οποίος που δεν πιστεύει στην λειτουργία υδατοδρομίων και υδροπλάνων, όπως δεν πιστεύει σε οποιοδήποτε αναπτυξιακό έργο ξεκινάμε, προσπαθεί συστηματικά να παρακωλύεται έργα.
Το ίδιο έγινε και με την πρόσφατη προγραμματική σύμβαση για το οδικό δίκτυο και την οδική ασφάλεια στα νησιά μας ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ που υπογράψαμε με τον Υπουργό υποδομών κ Καραμανλή και γύρω στα 4 εκατομμύρια ευρώ Θα αναλογούν στη Λευκάδα και εκεί ο κύριος Γαλιατσάτος, προσπαθούσε να βρει προσχώματα για να αναχαιτίσει αυτή την πορεία, που είχαμε εκφράσει στο περιφερειακό συμβούλιο για την αποδοχή της προγραμματικής σύμβασης.
Με μία νομικίστικη κι αν σημασίας δικαιολογία, έχει κάνει προσφυγή στην αποκεντρωμένη διοίκηση και καθυστερεί την υπογραφή της προγραμματικής αυτής σύμβασης.
Παράλληλα η ΔΕΠΑΝ, έχει προχωρήσει τη διαδικασία κάνοντας πολλούς ελέγχους, συλλογή στοιχείων, συγκρότηση φακέλων για την αδειοδότηση, ωστόσο θέλουμε να λήξει αυτή η διαδικασία για να μην υπάρχει κανένα πρόσκομμα στην ιστορία.
Είναι απαράδεκτο την στιγμή που περιμέναμε από ένα πρώην αντιπεριφερειάρχη, που είδε την αναποτελεσματικότητα των προηγούμενων κινήσεων, να μην σταθεί αρωγός σε μία προσπάθεια που γίνεται για να λειτουργήσουν τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα, να λειτουργήσει η περιφέρεια μας ως ένα ενιαίο δίκτυο, καθώς οι αδειοδοτήσεις και οι υποδομές θα γίνουν παράλληλα σε όλα τα νησιά καθώς το κέρδος είναι να λειτουργήσει παράλληλα το δίκτυο.
Εκεί θα ελκύσουμε το ενδιαφέρον των εταιρειών που θα έχουν το πτητικό κομμάτι, να υπάρχει το δίκτυο που λειτουργεί ταυτόχρονα σε όλα τα νησιά.
Δυστυχώς ο κύριος Γαλιατσάτος υποστηρίζει ότι η ΔΕΠΑΝ, η οποία είναι σύμβουλος και του υπουργείου νησιωτικής πολιτικής και Ναυτιλίας, καθώς είναι γνωστή εταιρεία αναλαμβάνοντας αναπτυξιακά έργα, δεν έχει τη δυνατότητα να υπογράψει προγραμματική σύμβαση με την περιφέρεια και με τα λιμενικά ταμεία, όταν ο ίδιος έχει κάνει προγραμματική σύμβαση μαζί της για έργο στους Παξούς και όταν αυτή η εταιρεία είναι σύμβουλος του υπουργείου Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής.
Εμείς προτιμήσαμε να απευθυνθούμε σε μία εταιρεία με ημιδημόσιο καθεστώς και ελεγχόμενη, καθώς είναι υπό την εποπτεία κυβερνητικών φορέων, παρά να πάμε σε έναν ιδιώτη, όχι ότι έχω κάτι με αυτούς και δεν μπορούν να αναλάβουν την δουλειά τους, αλλά πιστεύαμε στην τεχνογνωσία και την δυνατότητα που έχει η εταιρεία του δικτύου των δήμων, η οποία είναι μη κερδοσκοπική.
Ο κύριος Γαλιατσάτος καθυστερεί την υπόθεση αντί να την τρέξει μαζί μας και ελπίζουμε ότι σύντομα θα λήξει η διαδικασία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, για να μπορέσουμε πραγματικά να ξεφύγουμε από αυτή την απαράδεκτη αγκύλωση και να τρέξει το ζήτημα όπως το έχουμε ήδη ονειρεύτηκε δρομολογήσει.
Είναι χαρακτηριστική η τροχοπέδη που προσπαθεί να θέσει σε κάθε έργο της περιφέρειας μας ο κύριος Γαλιατσάτος, καθώς το ζούμε και με τα Κέντρα Υγείας που και πάλι εκεί το μεγάλο πρόγραμμα που θα ξεπεράσει τα 10 εκατομμύρια Επενδύσεων από το ΕΣΠΑ, ζούμε και εκεί την προσπάθεια να ανατρέψει την κατάσταση.
Εμείς θα προχωρήσουμε γιατί η λογική και οι ανάγκες είναι πάνω από τα τερτίπια.
Απαντώντας λίγο αργότερα σε ερώτηση δημοσιογράφου, ότι τα υδατοδρόμια από την προηγούμενη Περιφερειακή αρχή είχαν φτάσει στο σημείο να έχουν ολοκληρωθεί οι φάκελοι για όλα τα υδατοδρόμια σε όλα τα νησιά και παρέμενε ο διαγωνισμός για την εγκατάσταση των Υποδομών, καθώς σε έγγραφα που έχει στα χέρια του το κόστος της εγκατάστασης αυτών των Υποδομών σε ξηρά και θάλασσα έφτανε στο ποσό των 750 χιλιάδων, ενώ στην προκειμένη περίπτωση το ποσό έφτασε στα 3,2 εκατομμύρια και πως το σχολιάζει αυτό.
Η κυρία Κράτσα απάντησε ότι αυτή είναι η θεωρία του κυρίου Γαλιατσάτου η οποία έχει καταρριφθεί απόλυτα.
Μάλιστα όπως είπε το ποσό των 750 χιλιάδων ευρώ, ήταν χωρίς ΦΠΑ, χωρίς τα υδραυλικά, χωρίς άδειες και είναι απαράδεκτο να συγκρίνουμε τις δύο προτάσεις.
“Η πρώτη είναι μία ολοκληρωμένη τιμολογημένη πρόταση σύμφωνα με το νόμο 4412 και με όλες τις προδιαγραφές των δημόσιων έργων.
Έχει ενδιαφέρον που ανακαλύπτουμε ότι υπάρχει αυτό το κενό και επανέρχεται στο θέμα καθώς νόμιζε ότι η κοινωνία είχε καταλάβει.”
Στο παράδειγμά του δημοσιογράφου ότι μπορεί μία μελέτη μπορεί να βγάλει ότι ποσό θέλει σύμφωνα με τις προδιαγραφές των δημόσιων έργων, καθώς όταν δίνουμε 420 ευρώ την ημέρα για έναν σύμβουλο που θα πάει στη Ζάκυνθο και θα γυρίσει, είναι στις προδιαγραφές των δημοσίων έργων όμως δεν μας χρειάζεται.
Η κυρία Κράτσα είπε ότι ο κύριος Γαλιατσάτος ως μηχανικός είναι αστείο να υποστηρίζει αυτή τη μελέτη των 700 χιλιάδων, καθώς η προσφυγή του δεν είναι για αυτό, πλέον το κατάλαβε αλλά γιατί δεν θέλει την ΔΕΠΑΝ , καθώς ονειρευόταν κάποιες άλλες εταιρείες και είναι δικαίωμά του.
Η ΔΕΠΑΝ είναι μόνος αξιόπιστος εταίρος που επιλέξαμε για να έχουμε μία ασφάλεια στο να τελειώσει γρήγορα συλλογικά το δίκτυο και να παραδώσουμε δίκτυο και όχι κουτσοπράγματα εδώ και εκεί, είναι η δική μας οπτική η οποία έχει δικαιωθεί.