Το μέλος της γραμματείας τομέα Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής και πρώην Δήμαρχος Λευκάδας Κώστας Αραβανής ήταν καλεσμένος στον Prisma 91,6.
Όπως ςίπς, “όλο αυτό το διάστημα έγινε μία τεράστια προσπάθεια συνολικά από όλους τους εκπαιδευτικούς και με πενιχρά μέσα και πάρα πολλές δυσκολίες καταφέραμε να στηρίξουμε τους μαθητές μας και να είμαστε δίπλα τους με τη σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση και με ένα σωρό πλατφόρμες τις οποίες κάποιος μπορούσε να λειτουργήσει, γιατί ούτε τα μέσα υπήρχαν ούτε όλοι οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί είναι εκπαιδευμένοι και καταφέραμε παρά τις αντιξοότητες να κρατήσουμε τους μαθητές μας και να δουλέψουμε σε αυτή την καινούργια πραγματικότητα.
Υπήρχαν δύο μοντέλα εκπαίδευσης, αυτό που βλέπουμε στις τηλεοράσεις και τα κανάλια, να επικοινωνεί ο καθηγητής με τους μαθητές του, καθώς και τα ασύγχρονα μέσα, μέσω πλατφόρμων που έχει υποδείξει το Υπουργείο Παιδείας, υπήρχε μία διαδραστικότητα με τους μαθητές και μπορούσε ο καθένας να επιλέξει όποιο μοντέλο ήθελε, καθώς εγώ επέλεξα και την τηλεφωνία για να είμαι σε μία επικοινωνία με τα παιδιά, τους έστελνα υλικό μέσω e-mail μου απαντούσαν, διόρθωνα και υπήρχε επικοινωνία.
Πάντως για το λύκειο το οποίο εκπροσωπώ όλοι οι συνάδελφοι αγωνίστηκαν και κατέβαλαν τον καλύτερό τους εαυτό.”
Σχολιάζοντας την επιλογή να μεταδίδονται τα μαθήματα και μέσω κάμερας, είπε ότι πρόκειται κατά τη γνώμη του για μία απαράδεκτη κατάσταση.
“Ο καθηγητής μπαίνοντας στην τάξη έχει περίπου 40 με 50 λεπτά να κάνει μάθημα, να υπογράψει το απουσιολόγιο, να ρωτήσει περίπου 25 μαθητές για το προηγούμενο μάθημα το οποίο θα συνδέσει με το νέο, να εξετάσει μαθητές, να λύσει οποίες απορίες υπάρξουν και να παραδώσει το νέο μάθημα το οποίο πρέπει να είναι το 1/3 της διδακτικής ώρας, καθώς και να υπάρχει μία διαδραστικότητα μέσα στην τάξη.
Θέλω να ρωτήσω τι θα ωφελήσει να μεταδίδεται ένα τέταρτο για ένα εικοσάλεπτο από μία διαδικασία που θα περιέχει και μία σειρά άλλων πραγμάτων η ζώσα πραγματικότητα που ζούμε με τα παιδιά, καθώς θα γίνεται μία χασμωδία.
Με αυτό τον τρόπο διδασκαλίας καταργείται κάθε παιδαγωγικός ρόλος και δημιουργούμε νέα πρότυπα στη σχολική ζωή τα οποία θεωρώ ότι θα μας στιγματίσουν όλους και δεν είναι προς το καλό. Πραγματικά αναρωτιέμαι αν ένα μοντέλο τέτοιου είδους εφαρμόζονται σε μία άλλη προηγμένη χώρα.
Γιατί η κυρία υπουργός μαζί με το επιτελείο τους αφού είδαν ότι το δημόσιο σχολείο για το οποίο λένε όλοι τα χειρότερα μαζί με τους εκπαιδευτικούς στάθηκαν πολύ ψηλά σε αυτή τη δύσκολη φάση, να μη δώσει κάτι ελάχιστα για μία ταχύρυθμη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών να χειρίζονται όλα αυτά τα συστήματα και να πάμε σε άλλου είδους μεταδόσεις, όπως για παράδειγμα μεταδώσει μέσα από τάξη χωρίς μαθητές παραδίδοντας κεφαλαία μαθημάτων.
Τι εξυπηρετεί αυτή η διαδικασία στην οποία εμμένει το υπουργείο και θεωρώ ότι η αρχή προστασίας δεδομένων δεν τοποθετήθηκε επί του συγκεκριμένου ζητήματος, ούτε βγήκε η εγκύκλιος για να δούμε τα προβλήματα αυτά, καθώς το Υπουργείο πρέπει να δώσει τα απαιτούμενα για να εκπαιδευτούν οι εκπαιδευτικοί, καθώς όλα τα άλλα θεωρώ ότι είναι μέτρα που τα κάνουν είτε από άγνοια, είτε θέλουν να πρωτοτυπήσουν και σε τρίτο ρόλο βάζω ότι κάτι άλλο έχουν πίσω από το μυαλό τους.”
Σχετικά με το αν ήταν σωστή η επιλογή να ανοίξουν τα σχολεία, απάντησε ότι δεν είναι ειδικός να το αποφασίσει, όμως κάθε μέτρο πρέπει να μετριέται και από το αποτέλεσμα και το αποτέλεσμα αυτή την πρώτη εβδομάδα δεν είναι ικανοποιητικό, εκτιμώ ότι γίνεται ένα crash test για να δούμε πώς θα αντιδράσουμε σε περίπτωση που μας συμβεί ένα δεύτερο κύμα το Σεπτέμβρη ή τον Οκτώβρη, και να δούμε πώς θα λειτουργήσουμε τώρα, τότε τα πράγματα θα είναι δύσκολα.
Σχολιάζοντας το νομοσχέδιο αλλαγής στο Λύκειο, ανέφερε: “Θεωρώ ότι πολύ διαφημίστηκε, καθώς πάνω από δέκα μήνες η κυβέρνηση κυβερνά τη χώρα, το Υπουργείο Παιδείας είχε εξαγγείλει ότι επεξεργάζεται τις λεπτομέρειες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και έρχεται σε μία ακατάλληλη στιγμή χωρίς διάλογο εν μέσω πανδημίας, ο κόσμος δεν μπορεί να λειτουργήσει υπό κανονικές συνθήκες για να μας φέρει ένα νομοσχέδιο μετά από τον επιτυχή νόμο Διαμαντοπούλου του 2011, ενώ σε αυτόν υπάρχουν πολύτιμα εργαλεία, όπως εξ αποστάσεως διδασκαλία, σύγχρονης και ασύγχρονης τα έχουν αφήσει αναξιοποίητα και πιστεύω ότι από αυτό το νομοσχέδιο απουσιάζει πλήρως πιο σχεδιασμός και η συνολική στρατηγική.
Το νομοσχέδιο αυτό δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της εποχής, καθώς σήμερα μιλάμε για την 4η βιομηχανική επανάσταση, έχουμε ανάγκες για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας και για την ανασυγκρότηση της που στηρίζεται στις δεξιότητες και όλα αυτά τα πράγματα δεν φαίνονται μέσα από το νομοσχέδιο.
Πιστεύω ότι η κυβέρνηση δρα με δειλία, ανεντιμότητα, όπως και το Υπουργείο Παιδείας και ενώ κάποια άλλα υπουργεία έχουν δείξει ότι έχουν μία επιθετική πολιτική για να πάει η χώρα μπροστά και να στραφεί η κοινωνία σε νέα ανοίγματα, η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας είναι μία παραφωνία σε συνολική προσπάθεια που γίνεται.
Τόσο το το κίνημα αλλαγής, η πρόεδρος και οι βουλευτές έχουμε στηρίξει πρωτοβουλίες όμως κάνουμε κριτική και σε ορισμένα θέματα, ωστόσο σε αυτή τη συγκυρία που είναι επιτακτική ανάγκη να γίνουν αλλαγές περνάμε ένα νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας σε λάθος χρονική στιγμή και χωρίς κανένα διάλογο, ένα νομοσχέδιο απροετοίμαστο και κατώτερο των προσδοκιών.
Θεωρώ ότι τόσο εκπαιδευτικοί, η χώρα και τα άλλα παιδιά αξίζουν ενός καλύτερου εκπαιδευτικού συστήματος, καθώς στη χώρα μας πρέπει να πάει μπροστά.”
Αναφερόμενος στις μελέτες τόσο του Δημοτικού Σχολείου Βασιλικής, όσο και του Λιμένα και την επαναδημοπράτηση αποφάσισε η οικονομική Επιτροπή της περιφέρειας, επιρρίπτοντας ευθύνες στη δημοτική αρχή, ο κύριος Αραβανής είπε ότι ο ίδιος δεν είναι ούτε δικηγόρος του κυρίου Καλού, ούτε κατήγορος της κυρίας Κράτσα, “εκείνο που θέλω να πω είναι ότι και οι δύο υπηρετούν τον τόπο από την θεσμική τους θέση και είναι αυτονόητο ότι δεν πρέπει να δημιουργούνται τέτοια θέματα.
Όταν ο δήμος δεν τα καταφέρνει, δεν έχει ολοκληρωμένη πρόταση γιατί υπάρχουν ελλείψεις, οφείλει η περιφέρεια με τις διαχειριστικές αρχές στις οποίες έχει να συμβάλει θετικά και να βοηθάει στο να λυθούν τα προβλήματα.
Το λιμάνι της Βασιλικής εντάχθηκε στη δική μου περίοδο, προχώρησε σε ένα μεγάλο βαθμό βρίσκαμε δυσκολίες και τρικλοποδιές το φτάσαμε σε ένα σημείο και θα έπρεπε πλέον να έχει ολοκληρωθεί.
Αναφορικά με το σχόλιο της Βασιλικής η κ. Κράτσα πρέπει να καταλάβει τι κάνει, πρέπει να σκέφτεται τους μαθητές και τους γονείς της Βασιλικής.
Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω τι απεντάσσει, το ράψιμο του κουστουμιού του κυρίου Καλού;
Στο 4ο Δημοτικό σχολείο Λευκάδας αν δείτε το κομμάτι προς το γήπεδο και το εστιατόριο Όαση ακόμα είναι ατελείωτο από λάθος πολιτικές πού εφαρμόστηκαν
για μία μικρή εργολαβία.
Η κυρία Κράτσα οφείλει αν κ Καλός δεν έκανε αυτό που πρέπει να βάλει τα στελέχη της διαχειριστικής αρχής να δουλέψουν και να προσπαθήσουν να ολοκληρωθεί το έργο.
Να επιβάλλει η ίδια να βάλει τους τεχνοκράτες να λύσουν το πρόβλημα, πραγματικά τι κάνουν οι τεχνοκράτες πολιτικοί μηχανικοί, μηχανολόγοι μηχανικοί οικονομολόγοι που είναι στη διαχειριστική αρχή υπό την εποπτεία της κυρίας Κράτσα; Γιατί δεν το παίρνουν μαζί με τους μελετητές και τους μηχανικούς να κάνουν διορθώσεις; δηλαδή με ένα κόκκινο στυλό διαγράφουμε και απεντάσουμε;
Αυτό έκανε ο κύριος Σπύρου όταν ήμουν δήμαρχος, ήταν έτοιμη οικίας Ζαμπελιών, το τακτοποιήσαμε και μόλις έχασε τις εκλογές το απένταξε και ψάξτε να δείτε πότε έγινε αυτό μόλις έχασε τις εκλογές.
Εγώ μιλάω με ονοματεπώνυμο, η απένταξη της οικίας Ζαμπελιών, με πλήρη φάκελο, με πολύ κόπο και ιδρώτα, απεντάχθηκε μόλις έχασε τις εκλογές.
Εγώ θεωρώ ότι πεδίο δόξης λαμπρόν έχουν όλοι και νομίζω κερδίζεις όταν βοηθάς όχι όταν αντιμάχεσαι και αντιπαλεύεις. Και κομματικούς πόντους παίρνεις και πολιτικούς σε επίπεδο κοινωνίας κερδίζεις.
Μία μαθήτριά μου και αγαπημένη μου την οποία θα αναφέρω η Γλυκερία Κατηφόρη, κόρη του Μήτσου Κατηφόρη, η οποία νομίζω ότι είναι ακόμη υπάλληλος διαχειριστικής αρχής στην περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στην Πάτρα πολλές φορές την ρωτούσα, είχαμε μία επικοινωνία και μου έλεγε πόσο χαίρεται όταν ο δήμαρχος κάθε περιοχής της Δυτικής Ελλάδας, φέρνει ένα έργο το οποίο έχει προβλήματα να το διορθώνει να το εντάσσει νιώθοντας ότι είναι δικό της παιδί.
Αυτό έπρεπε να νιώθουν και στην περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Στην επισήμανση ακροατή ότι με την ίδια λογική ο ρόλος της διαχειριστικής αρχής είναι να διορθώνει τα λάθη και τις παραλείψεις των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου, απάντησε ότι επειδή αντιλαμβάνεται από πού έρχεται η ερώτηση, “το να έχεις κόκκινο μολύβι και να διαγράφεις και να σβήνεις, θα πρέπει να έχεις πιάσει μυστρί, να έχεις δουλέψει και μετά να πάρεις κόκκινο μολύβι και να διορθώνεις.
Καλό θα τους έκανε να δουλέψω λίγο να τα φτιάξουν και μετά να πάρουν κόκκινο μολύβι ορισμένοι.”
Αναφορικά με τη δημιουργία ΦΟΣΔΑ Ιονίων Νήσων, είπε ότι σε μία πρόσφατη επίσκεψή του στο δημαρχείο ως μέλος της σχολικής επιτροπής, διαπίστωσε ότι τόσο ο δήμαρχος Λευκάδας, ο γενικός γραμματέας, και ο νομικός σύμβουλος είναι αναστατωμένοι με αυτή την εξέλιξη, πιστεύω ότι παίζονται κάποια συμφέροντα, εμείς δεν έχουμε καμία θέση στον φοσδα Ιονίων Νήσων, καθώς τα πράγματα ήταν δρομολογημένα.
“Μάλιστα είχαμε κάνει κριτική στον κύριο Δρακονταειδή ότι το είχε καθυστερήσει, δεν είμαστε στην αρχή και λες ότι θα φτιάξω ΦΟΣΔΑ στα Ιονίων Νήσων και ο κύριος Δρακονταειδής πριν αποχωρήσει προχώρησε έστω και καθυστερημένα στις απαραίτητες διαδικασίες τι το θέλουμε το ΦΟΣΔΑ Ιονίων νήσων, όμως μπορεί να κάνω λάθος γιατί έχω ελλιπή ενημέρωση.
Εμείς είχαμε τη συμφωνία με κάποιο γειτονικό ΧΥΤΥ να μας πάρει τα απορρίμματα και εκ του νόμου το εργοστάσιο θα μπορούσε να λειτουργήσει για δύο χρόνια αυτός που θα μας το έφτιαχνε, θα μπορούσε να είναι υπό την επίβλεψη του δήμου και να το λειτουργούν οι τεχνοκράτες, γιατί μπορεί να μην μπορούσε η να μη χρειαζόταν να προσλάβει συγκεκριμένο προσωπικό.
Το κόστος της σακούλας του ενός κιλού που πετάει η γιαγιά από τον Άγιο Ηλία η σοκάκια της Λευκάδας το έχει χρεώσει κανένας πόσο θα της κοστίσει;