Καλεσμένος στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6, ήταν ο Κωνσταντίνος Δρακονταειδής σχολιάζοντας την τοπική επικαιρότητα.
Αναφορικά με την αντιπολιτευτική τακτική της παράταξής τους το προσεχές διάστημα ανέφερε, πως “όταν διαφωνείς με κάτι δεν το ψηφίζεις και αυτό είναι αυτονόητο και αυτό το λέω σε σχέση με αυτό που δήλωσα στο δημοτικό συμβούλιο και είχε να κάνει ότι τη διαφωνία μας, την διαφορετική προσέγγιση μας, θα την βάζουμε στο τραπέζι, άλλωστε για αυτό το λόγο μας έστειλαν οι πολίτες εκεί.
Εμείς ως δημοτική κίνηση “‘Ολοι για την Λευκάδα”, ήμασταν απόλυτα ξεκάθαροι από την αρχή, από το καλοκαίρι μετά τις εκλογές και είχαμε πει ότι θα στηρίξουμε τη δημοτική αρχή σε όλα τα πρώτα της βήματα, δεν θα της ασκήσουμε κριτική το πρώτο διάστημα και αυτό έγινε ορατό, καθώς ως νέα δημοτική αρχή πρέπει να βρει τα πατήματα της και το ρυθμό της με αγωνιστικούς όρους και για αυτό κάναμε ορισμένα πράγματα που ήταν ενδεικτικά της απόφασής μας αυτής, θυμίζοντας ότι δεν μοιράσαμε την δεύτερη ΣΑΤΑ που είχε έρθει από την προηγούμενη κυβέρνηση πριν από τις εκλογές και χωρίς να γνωρίζουμε κανένα αποτέλεσμα και είχαμε πει ότι για λόγους δεοντολογίας η νέα δημοτική αρχή οφείλει να κάνει το κουμάντο σε σχέση με το ποσό των 700 χιλιάδων.”
“Παράλληλα μετά τις εκλογές είχα δηλώσει και μέσα από την εκπομπή σας, ότι θα ψηφίσουμε τον πρώτο προϋπολογισμό, καθώς νομίζω ότι για κάθε σοβαρό πολίτη οι λόγοι είναι προφανείς, έχουμε μία νέα δημοτική αρχή, θέλει κάποιους μήνες για να ξεδιπλώσει κάποια πράγματα που έχει στο μυαλό της και σε αυτή την προσπάθεια δεν θα σταθούμε εμπόδιο το πρώτο διάστημα.
Η δημοτική αρχή μπαίνει ήδη στον έκτο μήνα της, υπάρχουν ήδη ζητήματα που θα αρχίσουν να αναπτύσσονται και από τη δική μας μεριά και θα αναδείξουμε το επόμενο διάστημα για να βελτιωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο η λειτουργία του δήμου μας και τα οφέλη να είναι για τους πολίτες.
Εμείς θα κάνουμε αντιπολίτευση προγραμματική με προτάσεις και όχι με κατάρες και κραυγές, καθώς πολλές φορές στο δημοτικό συμβούλιο ακούμε κάτι τέτοιο, εμείς δεν θα ακολουθήσουμε αυτό το δρόμο, θα είμαστε σοβαροί, θα λέμε την άποψή μας, θα συμφωνούμε όπου συμφωνούμε και θα διαφωνούμε όπου θεωρούμε ότι το καράβι δεν πάει σωστή του ρώτα.”
Στο ερώτημα αν τον προβληματίζει το γεγονός πώς η αντιπολίτευση είναι στις πλάτες κυρίως της παράταξης του κυρίου Γληγόρη, με την έννοια ότι ο κόσμος που δεν συμπαθεί την παράταξη του κυρίου Καλού, θα βρει πεδίο σε έναν άλλο πολιτικό χώρο και όχι στη δική τους παράταξη, ξεκαθάρισε, ότι η δημοτική αρχή θα κριθεί εκ του αποτελέσματος και θα πρέπει να αρχίσουν να παράγονται αποτελέσματα από τη συγκεκριμένη δημοτική αρχή και έχουν αρχίσει να παράγονται και θετικά και αρνητικά, ο κόσμος εν τέλει βλέπει στο τέλος το ισοζύγιο και κρίνει την δημοτική αρχή.
Ωστόσο εγώ ποτέ δεν ήμουν οπαδός των κραυγών, καθώς ο καθένας μας μπορεί εύκολα να φωνάξει, όμως ο τόπος μας έχει ανάγκη από μία συγκροτημένη πολιτική αναφορικά με την πορεία του τόπου, με προτάσεις, ιδέες και προφανώς υλοποίηση και με ενοχλεί να ακούω στο δημοτικό συμβούλιο ή να βλέπω συμπεριφορές κυρίως που δεν συνάδουν με τη λειτουργία ενός δημοτικού συμβούλου.
Αυτό με ενοχλούσε και στο παρελθόν, με ενοχλεί και τώρα και θεωρώ ότι κατά τη δική μας γνώμη δεν είναι ο όρθος τρόπος για να κάνεις αντιπολίτευση σε μία δημοτική αρχή.
Ο όρθος τρόπος είναι να εκφράσεις με σαφή τρόπο τη διαφωνία σου, να πεις τις προτάσεις σου, την διαφορετική προσέγγιση και δεν χρειάζονται να γίνονται “συγκρούσεις” όπως η τελευταία με τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, καθώς ο πολίτης που ακούει σκέφτεται ότι αυτό δεν βοηθάει, λέγοντας ότι δεν μας έστειλε εκεί για να τσακωνόμαστε, αλλά να βοηθήσουμε για να λυθούν τα προβλήματα.”
Στην επισήμανση ωστόσο ότι οι αντιδράσεις και οι προτάσεις προκύπτουν, από τα ερωτήματα που μπαίνουν και δεν παίρνονται οι απαντήσεις, ανέφερε ότι η παράταξη τους απέφευγε τις ερωτήσεις με βάση τη λογική που προανέφερε.
“Με την συμπλήρωση του 6μήνου θα αρχίσουμε να θέτουμε ζητήματα, γιατί θεωρούμε ότι πλέον η δημοτική αρχή έχει γνώση και θα μπορεί να απαντήσει.
Ωστόσο η απάντηση της κάθε δημοτικής αρχής και του κάθε Δημάρχου κρίνεται. Αν μου δοθεί μία απάντηση που δεν με ικανοποιεί, δεν σημαίνει ότι θα βάλω τις φωνές ή θα έρθω σε ρήξη με το Δήμαρχο Λευκάδας, καθώς υπάρχουν και άλλοι τρόποι όπως μία ανακοίνωση, που μπορεί να αναφέρεται σε όσα απάντησε ο δήμαρχος στην συγκεκριμένη μας ερώτηση.”
Ο κύριος Δρακονταειδής, απάντησε και στο ερώτημα γιατί η δημοτική τους παράταξη, επισκέπτεται κατά καιρούς έργα που ξεκίνησε η προηγούμενη δημοτική αρχή και βγάζει δελτία τύπου, λέγοντας πώς ο βασικός λόγος όταν έχεις μία παρουσία σε οτιδήποτε πρόβλημα προκύπτει, είτε θετικών όπως εξέλιξη έργων ή αρνητικά ζήτημα θέλει να δείξει ότι είμαστε παρόντες.
“Πρέπει να θυμίσω ότι αυτή η Δημοτική παράταξη φτιάχτηκε το 2005, από τότε δεν είχε έναν “καμπανιακό”χαρακτήρα η παρουσία της, δεν παρουσιαζόταν κάθε φορά πέντε μήνες πριν τις εκλογές και έλεγε ότι είμαι εδώ, αλλά είχε μία πολυεπίπεδη δράση από το 2005, άρα έχουμε και εμπειρία αλλά και διαφορετική αντίληψη για το πώς πρέπει να συμμετέχεις σε εκλογικές διαδικασίες, πώς να δράσεις στο επίπεδο της κοινωνίας, να δείχνεις την παρουσία σου με έργα και όχι με λόγια και στη βάση αυτή της λογικής γίνονται και επισκέψεις σε έργα ή εκεί που υπάρχουν προβλήματα.
Για παράδειγμα ανεξάρτητα αν εμείς δεν βγάλαμε δελτίο τύπου, έχουμε δώσει το παρών σε όλες τις γενικές συνελεύσεις για το θέμα του κτηματολογίου στους Τσουκαλάδες.
Προφανώς όμως έχουμε υποχρέωση να θυμίζουμε στους πολίτες, έργα που τρέξαμε τα προηγούμενα πέντε χρόνια δίνοντας μεγάλες μάχες, ωστόσο δεν είναι αυτό προτεραιότητα.
Για παράδειγμα το μήνα Δεκέμβρη δημοπρατήθηκαν έργα που ήταν στον προϋπολογισμό από τα προηγούμενα χρόνια, ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ.”
Επίσης ανέφερε ότι ο προϋπολογισμός είναι αναπτυξιακός, “καθώς το τεχνικό πρόγραμμα του δήμου είναι ένα πρόγραμμα περίπου 35 εκατομμυρίων ευρώ και από αυτό το ποσό τα 32,5 είναι έργα που εντάξαμε εμείς. Είναι σαν να αρνείσαι το παιδί σου.”
Ο προϋπολογισμός έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, προφανώς θα θέλαμε μεγαλύτερο, η δημοτική αρχή Θα κριθεί στον επόμενο και μεθεπόμενο προϋπολογισμό, για να δούμε και αυτή με τη σειρά της τι θα φέρει στον τόπο από κονδύλια και καινούργια έργα που έχει ανάγκη ο τόπος και φυσικά όλοι κρινόμαστε.
Σε άλλο σημείο της τοποθέτησης του ο κ. Δρακονταειδής ανέφερε ότι προφανώς η παράταξη τους είναι υπέρ της άποψης που όπου μπορείς να εισπράξεις έσοδα και να εμπλακεί ο ιδιωτικός τομέας είναι θετικοί.
“Για παράδειγμα και με αφορμή το πρόσφατο δελτίο τύπου του βουλευτή για τη Μαρίνα στο Βλυχό, να σας θυμίσω ότι το έργο το έτρεξε η προηγούμενη δημοτική αρχή.
Εμείς θέλουμε αυτή την επένδυση, που προφανώς θα την εκμεταλλεύεται ο ιδιώτης, γιατί ο δήμος θα έχει έσοδα. Άρα ας μην μας καταριούνται ορισμένοι ότι εμείς δεν θέλουμε την εμπλοκή του ιδιώτη, σημασία έχει με ποιους όρους και με πιο καθαρό τρόπο τους έχεις.
Μάλιστα στην δευτερολογία μου, έθεσα στον κ. Σολδάτο, που είχε ανοίξει το ζήτημα, πως εαν το αμέσως διάστημα που προσανατολίζεται η κυβέρνηση να κάνει ΣΔΙΤ στο νοσοκομείο της Λευκάδας, σε αυτή την περίπτωση δεν είναι το ίδιο και όποιος το λέει αυτό είναι η πολιτικά αφελής, ή είναι πονηρός καθώς μέσα από όλα αυτά θέλει να περάσει συγκεκριμένες πολιτικές.
Μάλιστα όπως είπε το επόμενο διάστημα θα γίνει ένας “μικρός πόλεμος”, καθώς η κυβέρνηση προσανατολίζεται τα λιμενικά ταμεία, τα οποία στη μεγάλη τους πλειοψηφία διαχειρίζονται οι δήμοι, να παραχωρηθούν στο κράτος, καθώς ο υπουργός κ. Πλακιωτάκης, στην ομιλία του στη Ναυτεμπορική έθεσε ζήτημα ότι σε πρώτη φάση 71 λιμάνια μέσα σε αυτό και το λιμάνι της Λευκάδας θα τα πάρει το κράτος για να τα δώσει σε ιδιώτες, από τη στιγμή που πλέον στην Λευκάδα παράγουν τα λιμάνια έσοδα.
“Αυτό το λέω για να δείξω τη διαφορά στη λογική που υπάρχει, καθώς όταν μιλάμε για ιδιώτες δεν είναι το ίδιο να λες ότι την καθαριότητα θα την πάρω από το δήμο και θα την δώσω σε ιδιώτες.
Το να δώσεις σε έναν ιδιώτη μία εργολαβία καθαριότητας, τέτοιες γίνονται πολλές, γινόταν και θα γίνονται, δεν είναι το ίδιο όμως να δώσεις όλη την υπηρεσία.
Νομίζω ότι ήμουν πολύ σαφής σε ποια πράγματα μπορεί να εμπλακεί ο ιδιώτης και σε ποια λέμε ότι δεν μπορεί να εμπλακεί όπως στο νοσοκομείο της Λευκάδας, η λιμενικά ταμεία.”
Μάλιστα το νοσοκομείο της Λευκάδας, στις 7 Ιουλίου που έγιναν οι εκλογές είχε 39 γιατρούς και τώρα κλείνουν κλινικές, γιατί οι γιατροί φεύγουν για διάφορους λόγους.
Εσείς αυτό θεωρείτε ότι έγινε κατά λάθος, ότι το Υπουργείο το ξέχασε και δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει;
Κατά τη γνώμη μας γίνεται μία συνειδητή προσπάθεια απαξίωσης του νέου νοσοκομείου της Λευκάδας, ώστε σε πέντε με έξι μήνες να έρθει ο Υπουργός Υγείας και να πει ότι θα πρέπει να δουλέψουν και ιδιώτες γιατροί.
Στην επισήμανση ότι ο βουλευτής Λευκάδας Θανάσης Καββαδάς, στην πρόσφατη συνέντευξή του στον Prisma 91,6, είπε ότι κάποιοι επικουρικοί γιατροί έφυγαν, ενώ θα μπορούσαν να έχουν παραμείνει στη θέση τους, ο κ. Δρακονταειδής είπε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε ανακοινώσει προσλήψεις μερικών χιλιάδων, οι οποίες ήταν στον ΑΣΕΠ, μονίμων γιατρών και νοσηλευτικού προσωπικού.
“Αν θέλει η νέα κυβέρνηση να ανακάμψει η υγεία, ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα, να προχωρήσει σε προσλήψεις μονίμων γιατρών, δεν αναφέρομαι μόνο στη Λευκάδα, αλλά σε όλη την Ελλάδα, ώστε να ενισχύσει το σύστημα υγείας.
Μάλιστα την άνοιξη του 2015 το νοσοκομείο Λευκάδας είχε 19 γιατρούς με όλες τις κλινικές κλειστές και τον Ιούλιο του 2019 που έγιναν οι εκλογές είχε 39 και αυτό κάτι πρέπει να μας πει.
Πρέπει να γνωρίζουμε πως ότι κι αν κάνουμε στη ζωή μας, πίσω του κρύβεται πολιτική, αυτό δεν το λέω εγώ, αλλά το έλεγαν οι αρχαίοι ημών πρόγονοι στην Αρχαία Ελλάδα.
Οι πρόγονοί μας έλεγαν ότι η ενασχόλησή μας με τα κοινά, τον άνθρωπο τον πάει ένα βήμα μπροστά και εμείς θέλουμε όλα αυτά να τα ουδέτεροποιήσουμε και να περάσουμε πολιτικές που είναι σε βάρος της κοινωνίας και υπέρ συγκεκριμένων συμφερόντων και αναφέρομαι στην κεντρική πολιτική σκηνή.
Αυτή είναι η προσέγγιση μας και με αυτό τον τρόπο πιστεύω ότι οι πολίτες πρέπει να σκύψουν πάνω από τα προβλήματα και να δουν, να κρίνουν και να βγάλουν τα συμπεράσματα τους.”
Αναφορικά με τη σκοπιμότητες που έχει αναφέρει και στο δημοτικό συμβούλιο και έχουν να κάνουν με την μη δημιουργία του εργοστασίου της ΜΟΠΑΚ στην συγκεκριμένη τοποθεσία, καθώς και στους προβληματισμούς που έχουν ακουστεί στο δημοτικό συμβούλιο ότι η λύση αυτή είναι ξεπερασμένη απάντησε ότι για το θέμα των συμφερόντων δεν είναι κάτι που έχει αναφέρει τώρα πρώτη φορά.
“Βλέπω ότι αυτά τα συμφέροντα το θυμήθηκαν τώρα ξαφνικά. Αυτή η ιστορία έρχεται από το παρελθόν, καθώς κάποιοι δεν ήθελαν το εργοστάσιο εκεί.
Επίσης έχω επαναλάβει πολλές φορές ότι αν επιλέγαμε μία θέση για τη μονάδα, δεν θα επέλεγα ούτε εγώ αυτή τη θέση.
Όσοι μιλάνε για τις άλλες λύσεις, αυτή κατά τη γνώμη μου, δεν έχουν πλήρη γνώση από διοίκηση, δεν γνωρίζουν στην Ελλάδα τι σημαίνει να χωροθετηθεί μία μονάδα, καθώς σε αυτή τη χώρα όλα καθυστερούν.
Εμείς δεν μπορούσαμε να ξεκινήσουμε για να βρούμε μία άλλη θέση όταν αναλάβαμε στο τέλος του 2014. Επίσης δεν μπορούν να λένε κάποιοι ότι η τεχνολογία προχωράει. Δεν μας είπαν και καμιά σημαντική είδηση.
Όμως όταν σχεδιάζεις κάτι, γνωρίζεις ότι αυτό υλοποιείται μετά από πολλά χρόνια και η τεχνολογία μπορεί να είναι ξεπερασμένη. Εσύ όμως τότε δεν μπορείς να αλλάζεις το σχεδιασμό γιατί τότε κοροϊδεύεις την κοινωνία όταν λες να πάμε σε άλλες λύσεις, διότι για να σταματήσεις αυτό και να ξεκινήσεις από την αρχή, χρειάζεσαι άλλα 10 χρόνια.
Εγώ θα σας πω ότι σε δύο με τρία χρόνια η τεχνολογία αναφορικά με την διαχείριση των απορριμάτων θα έχει εκτοξευθεί και σε άλλες μορφές που θα βοηθούν στην επίλυση του.
Για να το πω διαφορετικά υπάρχει η Lamborghini που μπορεί να τρέχει με 400 χιλιόμετρα, υπάρχουν όμως και άλλες μάρκες που τρέχουν με 200 km.
Σε αυτή τη χώρα όμως τρέχαμε με 10 km κι αν πάμε να τρέξουμε τώρα, καλύτερα είναι να πάμε με 200 παρά με 400, καθώς με αυτό θέλω να πω ότι αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα δημοπρατούνται τρία εργοστάσια αυτής της μορφής και είναι και άλλα στο δρόμο.
Επομένως το έργο αυτό δεν μπορεί να γυρίσει πίσω. Για να επανέλθω όμως πάλι στα συμφέροντα θα σας το πω και πάλι με ένα παράδειγμα, καθώς αν εσείς είχατε κοντά στην περιοχή που θα γίνει η μονάδα και που 40 χρόνια θάβονται τα σκουπίδια το σπίτι σας, είναι προφανές ότι θα σας ενοχλούσε, ή να έχω αγοράσει ένα αγροτεμάχιο 4 στρέμματα ή ένα οικόπεδο και θα μου είναι πιο δύσκολο να το αξιοποιήσω.
Τον καθένα θα ενοχλούσε κάτι τέτοιο και τέτοιου είδους συμφέροντα μικρότερα ή μεγαλύτερα υπάρχουν και στην περιοχή, τα οποία δεν θα ήθελαν να πραγματοποιηθεί εκεί το εργοστάσιο.”
Για το θέμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και σχολιάζοντας την αναφορά του βουλευτή Λευκάδας στην συζήτηση του νομοσχεδίου ότι δεν πρέπει να ανησυχεί η Λευκάδα για το Πανεπιστημιακό τμήμα, απάντησε πως όταν η κυβέρνηση ανακοίνωσε την αναστολή της λειτουργίας των 37 τμημάτων και να μην σας διαφεύγει ότι είχε προηγηθεί και εμείς είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς είχαν καταργηθεί τα διετή τμήματα.
Αυτό ήταν το πρώτο βήμα και στη συνέχεια ήρθε η αναστολή της δημιουργίας των 37 νέων πανεπιστημιακών τμημάτων σε όλη την χώρα ανάμεσα σε αυτά και της Λευκάδας.
Η λογική της κυβέρνησης ήταν να τα καταργήσει και αυτό σχετίζεται και με αυτό που είπατε για τον βουλευτή, καθώς δεν ψήφισε μόνο την αναστολή της λειτουργίας των τμημάτων, αλλά ψήφισε και κάτι στο οποίο πρέπει να απαντήσει όπως τα κολέγια.
Πλέον ένας απόφοιτος κολλεγίου με βάση την καινούργια διάταξη μπορεί να διοριστεί στην εκπαίδευση και δεν καταλαβαίνω Από πού προκύπτει αυτό.
Είναι προφανές πως υπάρχει ένα σχέδιο της Κυβέρνησης να ενισχυθεί το ιδιωτικό κομμάτι και στην παιδεία. Μέσα σε αυτή τη λογική θα πρέπει και τα δημόσια πανεπιστήμια να απαξιωθούν και ταυτόχρονα ότι καινούργιο πάει να χτιστεί να σταματήσει.
Αναφορικά με την αισιοδοξία του βουλευτή για τη δημιουργία Πανεπιστημιακού τμήματος είμαι και εγώ πιο πολύ αισιόδοξος από τον ίδιον, καθώς το Πανεπιστημιακό τμήμα στη Λευκάδα θα γίνει, όχι όμως επειδή το ήθελε ο ίδιος, αλλά γιατί έχει αρχίσει να φουντώνει μία ιστορία στην Λευκάδα, από πολίτες που έχουν αρχίσει να καταλαβαίνουν ότι εάν πάμε σε κάτι τέτοιο, αυτό θα συνιστά πρόβλημα για τον τόπο μας, γιατί πρώτα είναι η παιδεία και στη συνέχεια η ανάπτυξη ενός τόπου.
Για αυτούς τους λόγους είμαι βέβαιος ότι η κυβέρνηση θα ανακρούσει πρύμνα, όπως το ίδιο έκανε με την προσπάθεια να καταργήσει το πρόγραμμα Φιλόδημος.
Μάλιστα 333 δήμαρχοι, ανεξάρτητα από ποια παράταξη, αλλά και δημοτικά συμβούλια, έκραξαν την κυβέρνηση, για αυτό που πήγε να κάνει, λόγω της ιδεοληψίας που είχε γιατί το έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, ανέκρουσε πρύμνα και σε αυτό το ζήτημα και τα έργα κατά πάσα πιθανότητα θα υλοποιηθούν από αυτά τα πρόγραμμα.
Σχολιάζοντας μάλιστα το δελτίο τύπου του βουλευτή για την Μαρίνα στο Βλυχό και την επίσκεψη ενός εκπροσώπου της Enterprise Greece, θέλω να θυμίσω στον κύριο βουλευτή, γιατί ενδεχομένως μπορεί να το έχει ξεχάσει, ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή, υπέγραψε την προγραμματική συμφωνία με τη συγκεκριμένη εταιρεία, για να προχωρήσουν οι προμελέτες στο Βλυχό.
Μάλιστα να σας θυμίσω ότι ο κύριος Σκλάβος, είχε επισκεφθεί ξανά το νησί.
Ο λόγος που το λέω είναι ότι όταν κάνεις αναφορά σε ένα δελτίο τύπου για κάτι για το οποίο υπάρχει προγραμματική σύμβαση μεταξύ του δήμου Λευκάδας και πας να παίξεις το παιχνίδι ότι “το έργο σου ανήκει”, δεν είναι ορθό, καθώς όλα αυτά έχουν ψηφιστεί στο δημοτικό συμβούλιο και έχουν βγει ανακοινώσεις, είναι δρομολογημένα και η ευθύνη του βουλευτή είναι να πιέσει στην κατεύθυνση να τρέξουν πιο γρήγορα.
Μάλιστα την Μαρίνα την συνδέσαμε ευθέως με τη ζεύξη της Λευκάδας, για να είναι οικονομικά ανταποδοτικό το έργο της ζεύξης, σε όσους έρθουν να δώσουν προσφορά σε όποια λύση επιλεχθεί.
Αναφορικά με τις ιδέες που ακούγονται για διαφορετικό τρόπο ζεύξης, όλες έρχονται από το παρελθόν και καμία δεν είναι καινούρια.
Για παράδειγμα, το να μεταφέρουμε την ίδια γέφυρα, η μία τύπου νέα, στην καινούργια θέση είναι μία παλιά ιδέα που έρχεται εδώ και πολλά χρόνια, το ίδιο και υποθάλάσσια και υπέργεια.
Εμείς όταν ήμασταν στην δημοτική αρχή είχαμε συμφωνήσει με την προηγούμενη κυβέρνηση και είχαμε πετύχει να ανακοινωθεί επίσημα το Δεκέμβριο του 2017 από τα χείλη του Πρωθυπουργού στο αναπτυξιακό συνέδριο στην Κέρκυρα, ότι η ζεύξη του νησιού θα γίνει.
Επί υπουργείας κυρίου Σπίρτζη, είχε ανατεθεί σε εταιρεία να μαζέψει όλες τις ιδέες και απόψεις, ότι έχει μελετηθεί ως στοιχείο, να κατατεθούν στο υπουργείο και αυτό να πάρει απόφαση τόσο για την ζεύξη, όσο και το οικονομικό μοντέλο.
Εμείς τότε είχαμε πει ότι θέλουμε μία βιώσιμη λύση και να συνδέεται με το ζήτημα των διοδίων.
Μερικοί πιπιλούν μία μία καραμέλα ότι η προηγούμενη δημοτική αρχή σταμάτησε τη ζεύξη. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από αυτό, καθώς αυτό αποδεικνύεται από έγγραφα.
Εμείς με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου είχαμε ζητήσει να γίνει η ζεύξη, αλλά χωρίς την επιβολή διοδίων, είτε από δημόσιους πόρους, είτε από Ευρωπαϊκά προγράμματα και μάλιστα παρόμοια ήταν η απόφαση και επί δημαρχίας Κώστα Αραβανή.
Στο ερώτημα πώς το Υπουργείο πήρε την απόφαση να σταματήσει το έργο, είπε ότι έβγαλε μία απόφαση, επικαλούμενο διάφορα ζήτηματα και ανάμεσα σε αυτό και την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, όχι όμως στο να σταματήσει στο πώς να κάνει το έργο.
Μετά από αλλεπάλληλες επαφές που είχαμε, και με την επίσημη ανακοίνωση του Πρωθυπουργού, ξεκίνησε μία αλληλογραφία με το υπουργείο, τους απαντήσαμε ότι εφόσον δεν υπάρχουν δημόσιοι πόροι, δεν μπορεί να ενταχθεί σε Ευρωπαϊκά προγράμματα, εφόσον επιλέξετε να πάτε μέσω ανάθεσης σε ιδιώτη, τότε Εμείς σας λέμε, ότι δεν θέλουμε την Μαρίνα Mega Yacht μέσα στο ιχθυοτροφείο και για να βγει το έργο εμείς σας προτείνουμε Μαρίνα στο Βλυχό, παράλληλα τρέξαμε να κάνουμε προγραμματική σύμβαση με ανώνυμη εταιρεία του δημοσίου όπως την Enterprise Greece και να ξεκινήσουμε να πάει με fast track διαδικασία.”
Στην επισήμανση ακροατή ότι με τροπολογία του βουλευτή Λευκάδας έχει μειωθεί το ποσό της επένδυσης, είπε ότι στις επαφές που είχαν με τον τότε Υπουργό κ. Σπίρτζη και με την Enterprise Greece, τις αποφάσεις έπαιρνε διυπουργική επιτροπή, για το με ποια διαδικασία θα πάει μία επένδυση.
Το ότι σήμερα έρχεται η κυβέρνηση και λέει ότι αυτές τις επενδύσεις που ονομάζω στρατηγικού χαρακτήρα κατεβάζω το όριο, καλά κάνει και το πράττει, αυτό όμως δεν συνιστούσε πρόβλημα στο να υλοποιηθεί το έργο, γιατί την απόφαση του έργου θα έπαιρνε η διυπουργική επιτροπή που είχε θεσμοθετηθεί για να τρέξει τις μεγάλες επενδύσεις.
Είναι θετικό πού πέφτει το οικονομικό όριο της επενδύσης, αυτό όμως δεν Θα άλλαζε ούτε με την προηγούμενη.
Όταν το 2018 ανέθεσε ο τότε Υπουργός κ Σπίρτζης σε εταιρεία για να μαζέψει όλα αυτά, πραγματοποιήθηκαν δύο συναντήσεις στην μία συμμετείχε και ο νέος δήμαρχος και όλα αυτά είχαν δρομολογηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση.
Ήδη έχει τεθεί ερώτημα σε διάφορες υπηρεσίες για να γνωμοδοτήσουν, εάν η θέση θα είναι η σημερινή είτε εξέταζαν άλλη, η δική μου γνώμη είναι πως αυτή η θέση είναι η καλύτερη και με βάση το σχέδιο πόλης, γιατί αν πάμε παραπέρα μπορεί τεχνικά να παρουσιάσει ευκολίες, αλλά θα παρουσιάζει δυσκολίες αρχαιολογικές.
Αναφορικά με την ζεύξη, ο ίδιος είναι υπέρ όχι ενός φαραωνικού έργου, “καθώς το υποθαλάσσιο τμήμα μπορείς να το κάνεις 400 αλλά και 1300 μέτρα.”
Κατά τη γνώμη μου το 1300 είναι φαραωνικό, τα 400 δεν είναι, γιατί κάποιοι θέλουν να ισχυριστούν ότι δεν θέλουμε το έργο, όμως οι αποφάσεις μας κυκλοφορούν στην πιάτσα και όποιος θέλει μπορεί να τα δει στο διαδίκτυο.