Τις τοπικές εξελίξεις σχολίασε στο απογευματινό μαγκαζίνο του Prisma 91,6 ο πολιτικός μηχανικός Ζώης Μικρώνης ο οποίος κατά καιρούς τοποθετείται και στο Δημοτικό Συμβούλιο ως ενεργός πολίτης.
Αναφορικά με την υποθαλάσσια ζεύξη ανέφερε ότι δυστυχώς το Υπουργείο εξετάζει ότι έχει λυθεί εδώ και 20 χρόνια, καθώς πολύ πριν από την σωστή πρόταση του κυρίου Μαργέλη για την υποθαλάσσια, είχε διερευνηθεί εξοντωτικά το ενδεχόμενο να πάει γέφυρα στους Καρυώτες και ομόφωνα είχε απορριφθεί αυτή η λύση, καθώς χρειάζονται απαλλοτριώσεις, υπάρχουν ευρήματα αρχαιολογικά και δεν κατανοώ γιατί το Υπουργείο επανέρχεται σε αυτή τη λύση.
Γέφυρα δεν είναι δυνατόν να γίνει ούτε στους Καρυώτες, ούτε στη θέση που είναι το ΚΤΕΛ τώρα, γιατί εκεί δεν χωράει εκτός κι αν γίνει μία παρόμοια γέφυρα με αυτή που έχουμε τώρα.
Επομένως ή πάμε στη θέση του ΚΤΕΛ με μία παρόμοια λύση της σημερινής, η οποία ουσιαστικά δεν είναι λύση, η κάνουμε την υπόγεια διάβαση όπως είχε προταθεί παλιά από τον κύριο Μαργέλη.
Αυτή είναι μοναδική λύση την οποία ο κύριος Μαργέλης την είχε συνδυάσει με δημιουργία μαρίνας μεγάλων σκαφών είχε ανέβει πολύ το κονδύλιο κι αυτό ίσως έπρεπε να διερευνήσουν το υπουργείο, δηλαδή αν θα γίνει τώρα τον μεγάλων σκαφών ή σε δεύτερη φάση. Άλλη λύση δεν υπάρχει όλα τα άλλα είναι καθυστερήσεις.
Στην επισήμανση ότι στη δημιουργία Μαρίνας μεγάλων σκαφών είχε εναντιωθεί και η προηγούμενη δημοτική αρχή, απάντησε ότι επειδή η Λευκάδα είναι ο ιδανικός τόπος για θαλάσσιο τουρισμός, πόσο μάλλον που είναι στο κέντρο των Ιονίων Νήσων και Μαρίνα μεγάλων σκαφών πρέπει να γίνει και στο μέλλον και άλλες μαρίνες, όπως έχει προγραμματιστεί από τον κύριο Δρακονταειδή να γίνει η μαρίνα στο Βλυχό.
Αυτές ανεβάζουν το επίπεδο, κάποιος με σκάφος ξοδεύει πενταπλάσια χρήματα σε σχέση με κάποιον που επισκέπτεται το νησί με άλλο μέσον.
Το αυτοκίνητο είναι γεγονός ότι δημιουργεί πρόβλημα στην πόλη, είπε φορτώνει το νησί και πρέπει να βρούμε τρόπους να αντιμετωπίσουμε την κίνηση αυτή, όχι αυξάνοντας ντε και καλά το πλάτος του δρόμου, αλλά να βρει άλλες λύσεις.
Η λύση που πολεμήθηκε από τις προηγούμενες δύο δημοτικές αρχές κύριε Αραβανή και Δρακονταειδή είχε να κάνει τουλάχιστον του δεύτερου και με το θέμα των μεγάλων γιοτ, εγώ συμφωνώ ότι είναι πολύ χρήσιμη, έχω όμως μία επιφύλαξη για τα διόδια, καθώς αν χρειαστούν σε συνδυασμό με την Μαρίνα ενδεχομένως να αναλάβει αυτός που θα την πάρει το κόστος να μην χρειάζονται διόδια και ο δήμος να έχει και επιπλέον έσοδα από τη λειτουργία της.
Για αυτό το έργο είχε δεσμευτεί κι ο Αλέξης Τσίπρας, άσχετα αν μπαίνουν από διάφορους παράγοντες, είτε του υπουργείου είτε τοπικούς και ξέρω τι εννοώ, δεν μιλάω με τον κύριο βουλευτή, υπάρχουν άλλοι τοπικοί παράγοντες που είναι σφόδρα εναντίον της υπόγειας διάβασης, τότε το Υπουργείο άρχισε να το ψάχνει ενώ αυτά τα πράγματα είναι παρελθόν για τη Λευκάδα, δεν μπορούμε να επανερχόμαστε σε λύσεις που εξετάστηκαν παρελθοντικά.
Αναφορικά με τα απορρίμματα, υπογράμμισε ότι η προσωρινή λύση που δόθηκε είναι πολύ καλή, προφανώς σωστή, καθώς δίνει λύση στα σκουπίδια που είναι ήδη στον χώρο δίπλα στο ΚΤΕΛ και μάλιστα για το ένα τρίτο του όγκου.
Ωστόσο ο δήμαρχος είπε ότι ενδεχομένως θα βρεθεί λύση και για τον υπόλοιπο όγκο των σκουπιδιών, ώστε όλος να φύγει σιγά-σιγά. Η λύση αυτή είναι στη Ζαβέρδα και όλοι συμφωνούν ότι είναι καλή λύση.
Εκεί που υπάρχει διαφωνία είναι που θα πηγαίνουν στο μέλλον σκουπίδια και πρέπει όλοι να δούμε χωρίς προκαταλήψεις τη νέα δυνατότητα που μας δίνει η λύση Στράτου-Αγρινίου, καθώς για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες δίνεται η δυνατότητα να μεταφερθούν τα σκουπίδια εκτός Λευκάδας, σε ένα χώρο που δημιουργείται και εκτιμώ ότι είναι ακόμα και πιο ώριμος από το δικό μας, καθώς υπάρχει οικόπεδο, ενώ για τη δική μας οριστική λύση υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες.
Το μεγάλο ερώτημα είναι αυτό που λέμε εάν ο χώρος εναπόθεσης υπολειμμάτων, μαζί με το εργοστάσιο θα γίνει στο Στράτο, ή θα γίνει στη Λευκάδα και θα θάβονται τα υπολείμματα στην Ζαβέρδα.
Ο δικός μας χώρος δίπλα από το ΚΤΕΛ ανήκει στο υπερταμείο, ακόμα δεν έχουν χαθεί οι απαιτούμενες εγκρίσεις, αλλά και να τις βγάλει ήδη έχει βγει στη δημοπρασία το έργο δημιουργίας εργοστασίου, τις Εγκρίσεις αυτές θα τις πάρει ο εργολάβος θα απαιτηθούν όμως πολλά χρόνια.
Θα γίνει όπως το θέατρο Λευκάδας που έχει τη χρηματοδότηση εδώ και χρόνια, αλλά δεν μπορεί να ξεκινήσει, όπως ακόμα και το ΤΕΙ Λευκάδας.
Στην περίπτωση του εργοστασίου τα πράγματα είναι πιο δύσκολα γιατί απαιτείται πολλή δουλειά και πολλές άδειες, καθώς δεν είναι μόνο οικοδομική.
Επαναλαμβάνω ότι η προσωρινή λύση που βρέθηκε είναι καλή για τα τρία επόμενα χρόνια, όμως τότε μπορεί να συνεχίσει αυτή η λύση, εάν η Ζαβέρδα ή η Βόνιτσα θα μπορούσε ίσως να συζητηθεί και η μεταφορά τους στον Στράτο ως οριστικής λύσης.
Εγώ έδωσα το παρόν στο δημοτικό συμβούλιο και κάποιοι μας αντιμετωπίζουν ότι εμείς θέλουμε να παίξουμε τη Λευκάδα στα ζάρια, ενώ ότι κάποιοι άλλοι είναι σοβαροί και παίρνουν υπόψη τους τη συνέχεια της δημοτικής αρχής από τη μία στην άλλη λες και στη Λευκάδα δεν γίνονται συνεχόμενα λάθη εξαιτίας αυτής της λογικής.
Δεν πρέπει να υποθηκεύσουμε το μέλλον της Λευκάδας επειδή η προσωρινή λύση μας βολεύει να πάμε στην Ζαβερδα. Μας βολεύει σίγουρα να πάμε στον Στράτο τα απορρίμματα μας για 10 χρόνια.
Κάποιοι έχουν δίκιο ότι μία δημοτική αρχή δεν μπορεί να ανατρέπει εντελώς το σχεδιασμό της άλλης. Στο θέμα των απορριμμάτων όμως έχουν γίνει επανειλημμένα μεγάλα λάθη.
Αρχικά τα απορρίμματα ήταν δυτικά της πόλης στη λιμνοθάλασσα, τώρα είναι ανατολικά εδώ και χρόνια, πρέπει να επαναλάβουμε το ίδιο λάθος επειδή έγινε κάποτε;
Τα ίδια λάθη γίνονται και για μία σειρά άλλους τομείς, όπως η αποχέτευση, καθώς τα λύματα από τα περιβόλια πηγαίνουν πίσω από τη ΔΕΗ και στη συνέχεια με μοτέρ πιέζονται για να πάνε πίσω στο βιολογικό πού είναι στα Περιβόλια;
Τι έχει γίνει με την αποχέτευση των παραλιακών οικισμών; Έχουν δωθεί 20.000.000 ευρώ και δεν λειτουργεί η αποχέτευση των χωριών, ούτε των Καρυωτών-Λυγιάς-Νικιάνας γιατί γίνονται σπασμωδικές κινήσεις.
Τα λάθη συνεχίζονται σε μία σειρά τομείς, για παράδειγμα οι ανεμογεννήτριες οι οποίες απαγορεύτηκαν για περιβαλλοντικούς λόγους, τα ξενοδοχεία στον κάμπο της Λευκάδας-Νυδριού-Βασιλικής, καθώς κάποιος δήμαρχος αποφάσισε να απαγορεύεται η ξενοδοχείων σε αυτές τις περιοχές γιατί επιτρέπονται μόνο βίλες και δωμάτια, ενώ θα μπορούσα να γίνουν ξενοδοχεία μικρής κάλυψης.
Στο ερώτημα για το τι είδους ανάπτυξη χρειάζεται το νησί, απάντησε ότι ο ισχυρισμός μιας Λευκάδας γεμάτη ξενοδοχειακές μονάδες είναι σχετικός, γιατί όταν στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, αυξάνονται χρόνο με το χρόνο 2 μέτρια πεντάστερα ξενοδοχεία και εμείς έχουμε ένα και αυτό με κάποια προβλήματα δεν γίνεται να συμβαίνει αυτό και στη συνέχεια να ζητάμε ποιοτικό τουρισμό;
Πιο ποιοτικό τουρισμό των δωματίων που είχε ο πατέρας μου εδώ και 50 χρόνια; Ο τουρισμός δεν γίνεται έτσι.