Με αφορμή την ενημέρωση του βουλευτή Λευκάδας, στα πλαίσια της συνάντησης του με τον Υπουργό υποδομών κ Καραμανλή και το θέμα της ζεύξης του νησιού, ο δημοσιογράφος της ιστοσελίδας ypodomes.com Νίκος Καραγιάννης μίλησε στον Prisma 91,6.
Όπως ανέφερε, ” είμαστε σε μία εποχή που αναθεωρούνται τα έργα, οι διαγωνισμοί από την προηγούμενη κυβέρνηση και υπάρχει ένας νέος σχεδιασμός.
Έχουμε μία νέα κυβέρνηση με μία διαφορετική στόχευση, άρα στο πλαίσιο αυτό βλέπουμε και ανακατατάξεις. Είδαμε για παράδειγμα τον διαγωνισμό του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία να ακυρώνεται και πάμε σε ένα νέο διαγωνισμό και θα πρέπει να περιμένουμε για κάποιους μήνες μέχρι να περάσουμε στον επόμενο που ελπίζουμε την επόμενη φορά να είναι ευτυχής με ένα καλύτερο αποτέλεσμα.
Ο βουλευτής Λευκάδας, Θανάσης Καββαδάς ο οποίος είναι αρκετά δραστήριος και αυτό είναι χαρά για την Λευκάδα να την εκπροσωπεί γιατί πολεμάει για τα έργα, έχω προσωπική επαφή μαζί του εδώ και χρόνια, ξέρω ότι ασχολείται και ενδιαφέρεται, έχει θέσει το θέμα της υποθαλάσσιας στον Υπουργό υποδομών τον κύριο Καραμανλή και να μην ξεχάσουμε ότι για την υποθαλάσσια της Λευκάδας υπήρξε δέσμευση πέρυσι από τον Κυριάκο Μητσοτάκη, άρα λοιπόν μιλάμε για ένα έργο το οποίο έχει ένα background πίσω του και δεν έχει έρθει ξαφνικά στην επικαιρότητα.
Έτσι παρακολουθούμε σιγά-σιγά να στήνονται κάποιες βάσεις για το πώς μπορεί να γίνει το έργο αυτό ή αν θα μπορούσε να γίνει καθώς και αυτό είναι μέρος της κουβέντας.
Το πρώτο που θα εξεταστεί, καθώς γνωρίζω ότι στο υπουργείο έχει ξεκινήσει η διαδικασία διερεύνησης του έργου και να μπει μία βάση για το τι πρέπει να γίνει, ενώ η κουβέντα περί υποθαλάσσιας είναι λίγο περίεργη καθώς θα πρέπει να δούμε ποια είναι η βέλτιστη λύση σύνδεσης της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία.
Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει είτε μία υποθαλάσσια, είτε μία γέφυρα ή κάτι άλλο το οποίο μπορεί να βολέψει την κατάσταση, δηλαδή θα πρέπει να εξετάσουμε διάφορα σενάρια μέχρι να καταλήξουμε στο καλύτερο.
Θα πρέπει να εξεταστεί το πώς δίνουμε λύση σε κάποια πράγματα, καθώς τη δεδομένη χρονική στιγμή υπάρχουν για την γέφυρα που εξυπηρετεί τη Λευκάδα ερωτήματα τα το οποία πρέπει να απαντηθούν όπως αν είναι ασφαλής και στο οποιοδήποτε έργο πλέον θα πρέπει να ξεκινάμε την κουβέντα με την ασφάλεια, στην συνέχεια να εξετάζουμε τον εκσυγχρονισμό του περάσματος, ψάχνοντας να βρούμε την καλύτερη λύση και την καλύτερη υποδομή, γιατί στην περίπτωση της Λευκάδας έχουμε αυτό που έχουν οι τουριστικοί προορισμοί υπερβολική κίνηση το καλοκαίρι και ισχνή κίνηση το χειμώνα και αυτό κάνει το έργο λίγο δύσκολο.
Πρέπει ωστόσο να υπογραμμίσουμε ότι ο κύριος Καραμανλής είναι ιδιαίτερα προσεκτικός σε αυτά που λέει, δεν είναι από εκείνους τους πολιτικούς οι οποίοι θα υποσχεθούν τα πάντα και το γεγονός ότι ανέφερε πως ξεκινούν οι μελέτες, είναι μία πραγματικότητα, καθώς είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και σε αυτά που λέει και σε αυτά που κάνει.
Αναφορικά με τον δρόμο Αμβρακία-Άκτιο, ο Νίκος Καραγιάννης ανέφερε ότι επιστρέφουμε πολύ πίσω, θα πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να σταματήσουμε να δώσουμε προσδοκίες στον κόσμο που δεν θα εκπληρωθούν.
“Είναι προτιμότερο να τους δυσαρεστήσεις μία φορά παρά να παρέχεις πληροφορίες δεν θα μπορέσω ποτέ να πραγματοποιηθούν.
Οι δημόσιοι διαγωνισμοί είναι πάντα χρονοβόροι για να διασφαλίσουμε ότι δεν θα υπάρχουν παρατράγουδα και πολλές φορές φτάνουμε να μην γίνει το έργο όπως στο συγκεκριμένο έργο, στο οποίο υπήρχε ένας ανάδοχος από το 2018 ξεκίνησαν οι δικαστικές εμπλοκές και μάχες μεταξύ των εταιρειών οι οποίες συμμετείχαν, μέχρι που φτάσαμε να είμαστε ενάμιση χρόνο με διαγωνισμό χωρίς έργο.
Το Υπουργείο αποφάσισε ότι δεν θέλει να συνεχιστεί αυτό και προχωράει σε επαναδημοπράτηση του άξονα.
Αυτό σημαίνει και μία επιπλέον καθυστέρηση στο πότε θα μπορέσουν επιτέλους οι κάτοικοι και οι φορείς να απολαύσουν έναν ασφαλή δρόμο που θα πηγαίνει από την Ιόνια οδό στη Λευκάδα ή στο Άκτιο.
Θέλω να πιστεύω ότι αυτή τη φορά θα έχουμε πολύ πιο προσεκτικές διαγωνιστικές διαδικασίες που να διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον και την ολοκλήρωση του δρόμου.
Είμαι από αυτούς τους ανθρώπους που πιστεύω πολύ στα έργα και τις υποδομές, η περιοχή έχει πολύ μεγάλη ανάγκη το δρόμο και δεν πρέπει να ξεχνάμε και τα σοβαρά τροχαία που συμβαίνουν.”