Το 2019 σε λίγες μέρες φεύγει και οι αναζητήσεις που έκαναν οι Ελληνες στο google αποτελούν μια από τις καλύτερες καταγραφές για το zeitgeist (πνεύμα των καιρών) και τι μας απασχόλησε.
Οπως κάθε χρόνο, ο διαδικτυακός κολοσσός ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του «Year in Search», δείχνοντας τις… παράλληλες πραγματικότητες πίσω από τα πληκτρολόγια και τις οθόνες αφής.
Σε μια εντατικά εκλογική χρονιά με 5 διαφορετικές κάλπες σε 3 Κυριακές, το διάστημα Μαΐου – Ιουλίου, δεν προξενεί εντύπωση το ότι μέσα στις 10 «ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις» βρίσκονταν τα «πού ψηφίζω» (θέση 2), «Ευρωεκλογές» (5), «Υπουργείο Εσωτερικών» (7) και «εκλογές» (9).
Από κοντά το Κτηματολόγιο στη θέση 6, καθώς αρκετοί πολίτες προσπάθησαν να δηλώσουν τις περιουσίες τους ηλεκτρονικά ή να βρουν επιπλέον πληροφορίες, ενώ ακολουθεί και το επίδομα ενοικίου (8).
Στην τρίτη θέση βρίσκεται η λέξη «σεισμός», καθώς ο Εγκέλαδος έπληξε το καλοκαίρι την Αττική και, μέσα στη χρονιά, αρκετά σημεία της χώρας.
Σταθερά πρώτη η Eurovision, με την εταιρεία να τη χαρακτηρίζει ως μια «κλασική» αναζήτηση, ενώ στην τέταρτη θέση βρέθηκε το χαμηλής ποιότητας reality «Power of Love», κρατώντας την παράδοση που έχουν αυτού του τύπου οι εκπομπές στις διαδικτυακές αναζητήσεις.
Μικρή «έκπληξη» αποτελεί η σειρά εποχής «Αγριες Μέλισσες», που σκαρφάλωσε στη 10η θέση, παρότι ξεκίνησε να προβάλλεται πρόσφατα.
Οσον αφορά τις διασημότητες, στην κορυφή βρίσκεται αναμενόμενα ο Στέφανος Τσιτσιπάς, που εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του.
Ακολουθεί ο ράπερ Sin Boy και ο χολιγουντιανός σταρ Χοακίν Φίνιξ, που έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας στο «Τζόκερ».
Στις αναζητήσεις δεν βρίσκεται κανένας πολιτικός, όπως σε προηγούμενες χρονιές, ίσως επειδή οι περισσότεροι πρωταγωνιστές των εκλογών του 2019 ήταν ήδη γνωστοί στο ευρύ κοινό.
Ξεχωρίζει στη 10η θέση η 16χρονη Σουηδέζα ακτιβίστρια για το κλίμα, Γκρέτα Τούνμπεργκ, με το κίνημά της να βρίσκει εκπροσώπους και στη χώρα μας.
Τελευταία «δεκάδα», αυτή με τις τηλεοπτικές εκπομπές, όπου στην 4η θέση βλέπουμε το My Style Rocks, στις θέσεις 7-8 οι σειρές με υψηλή τηλεθέαση «Κόκκινο Ποτάμι» και «8 Λέξεις».
Τέλος, φαίνεται ότι κάποιοι αδημονούν για την επιστροφή του Survivor, γκουγκλάροντας συστηματικά (θέση 9) για την τρίτη σεζόν του τηλεπαιχνιδιού επιβίωσης.
Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών