Την αγωνία τους για το που οδηγείται τουριστικά το νησί μας εκφράζουν σχεδόν καθημερινά με σχόλια τους επαγγελματίες που βλέπουν το τουριστικό μας προϊόν να διολισθαίνει.
Σε ένα πλέον ανταγωνιστικό περιβάλλον η Λευκάδα δείχνει να βρίσκεται στον αυτόματο πιλότο με μόνο γνώμονα το ότι λόγω φυσικού κάλλους θα την επισκεφτούν και φέτος μαζικά.
Ωστόσο το γεγονός ότι μπορεί όσοι έρθουν μόνο για μια φορά να μην μας θέλουν να έρθουν ξανά, δεν φαίνεται να μας απασχολεί.
Έλαβα την Παρασκευή μια ηλεκτρονική επιστολή από επαγγελματία που δραστηριοποιείται στο Πόρτο Κατσίκι ο οποίος σκέφτεται να εγκαταλείψει την όποια προσπάθεια κάνει γιατί δεν βλέπει καμία εξέλιξη.
Οι παθογένειες που ξεκίνησαν την δεκαετία του 90 παραμένουν και σε πολλές περιπτώσεις είναι κατά των επαγγελματιών του Αθανίου, τόσο στο «Πόρτο Κατσίκι», όσο και στους Εγκρεμνούς με την ανοχή και στην στήριξη πάντα των πολιτικών, υπογράμμισε.
Την περυσινή χρονιά όλοι οι τουρίστες έφευγαν δυσαρεστημένοι από το Πόρτο Κατσίκι, γιατί έπρεπε να πληρώσουν, δέκα ευρώ για μια ομπρέλα είκοσι ευρώ το σετ .
Στο ιδιωτικό πάρκινγκ επτά ευρώ, καθώς και πέντε ευρώ στο δημοτικό.
Ωστόσο δεν μπορούσαν να απολαύσουν το μπάνιο τους, γιατί όπως αναφέρει στην επιστολή του, παράνομα τα καΐκια ξεφόρτωναν τουρίστες από το Νυδρί και στην παραλία επικρατούσε το αδιαχώρητο.
Ο επαγγελματίας ανέφερε ότι θα πρέπει αυτή την τουριστική σεζόν να μην μπουν 300 σετ από ομπρελοκαθίσματα, να μην πλησιάζουν τα καράβια στις ακτές, να λειτουργήσουν επιτέλους οι τουαλέτες, γιατί το Πόρτο Κατσίκι είναι η Ακρόπολη της Λευκάδας και με αυτό τον τρόπο δυσφημίζεται όλο το νησί, εγώ πουλάω την επιχείρηση μου και φεύγω, γιατί δεν με κρατάει τίποτα εδώ πλέον.
Το συγκεκριμένο θέμα έχει συζητηθεί πολλές φορές στο δημοτικό συμβούλιο και φυσικά το γεγονός ότι δεν υπάρχει το προσωπικό για να επιβάλλει τον νόμο και να σταματήσει την όποια αυθαιρεσία θα επιτρέπει στους καιροσκόπους να εκμεταλλεύονται αυτή την κατάσταση.
Ωστόσο πλέον με το trip advisor και τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αυτές οι συμπεριφορές μεταφέρονται αστραπιαία και στέλνουν τουρίστες σε άλλα μέρη, γιατί τα κόστη πλέον είναι ανταγωνιστικά.
Πρέπει να γίνει στόχευση η αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος και βασική προϋπόθεση είναι να εκλείψουν αυτές οι συμπεριφορές που παραπέμπουν σε τριτοκοσμική χώρα.
Επιτέλους ας σταματήσουμε να βλέπουμε τον τουρίστα σαν τσέπη και ας τον δούμε σαν κινητή μονάδα διαφήμισης του νησιού μας.
Εύχομαι τα πολλά λόγια που θα ακούσουμε προεκλογικά για αυτά να θέματα να συνοδεύονται και από τρόπους και όχι εκθέσεις ιδεών, γιατί οι ειδικοί του τουρισμού κάνουν λόγο για επιστροφή σε καταστάσεις παρελθοντικές που βλέπαμε τους τουρίστες με το κιάλι.
Ελπίζω να μην είναι αργά.
Παναγιώτης Κουνιάκης